Gezamenlijke vriend heeft gevoelens voor me

23-01-2021 19:55 111 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Mijn ex-partner had een vriendengroep waarmee ik ook bevriend raakte. Het waren allemaal aardige mannen, maar met eentje had ik wel een speciale klik. Toen de relatie tussen mijn ex en ik uit ging, hebben die man en ik het contact af en toe door laten gaan. Dat ging dan vooral om soms een appje en 2 keer koffie. Hij had een relatie, en we hadden het ook over die relatie. Hij vertelde dat hij echt niet meer gelukkig was in die relatie en er vaak over nadenkt het te verbreken. Hij vertelde ook dat zij hem een keer had geslagen en dat hij eigenlijk zich minderwaardig voelt door haar. Ze hebben echter een kind samen en dat is voor hem een drempel. Hij hikt er telkens tegenaan om het te eindigen maar durft dan toch niet. Dat hij me dit vertelde is nu zo’n 2 jaar geleden. Ineens werd afgelopen jaar het contact tussen ons wat intensiever, door hem. We hebben nog eens 3 keer afgesproken, waarbij ik om eerlijk te zijn, ook wel een vonk voelde en de gesprekken vrij diep gingen en hij me soms ook aanraakte.
En tijdens 1 van die gesprekken biechtte hij laatst op dat hij veel meer dan vrienden voor me voelt. Dat hij me ontzettend mooi en knap vind en daarnaast ook vlinders voelt. Hij schrikt ervan wat hij voelt en hem overkomt. Ik vind het alleen lastig. Want zijn relatie is, in zijn woorden, op sterven na dood. Hij zegt dat hij graag wil kijken hoe het tussen ons loopt. En de ene kant van mij wil dat ook, maar de andere kant wil dat niet omdat zijn relatie dus niet voorbij is, ook al zegt hij dat ze niet echt meer een relatie hebben.
Wat kan ik het beste doen? Ik geef echt om hem en wil de vriendschap die we hebben ook niet kapot maken ofzo. Plus ik ken de hele vriendengroep en zijn vriendin ook en wil geen roddels. Is hij wel eerlijk dat hij dit voorstelt? Of is het daardoor echt een foute man?
daraknakat wijzigde dit bericht op 23-01-2021 19:58
6.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Bedankt ook voor deze reacties. Voor de duidelijkheid: hij is niet getrouwd, er is ook geen samenlevingscontract of iets dergelijks. In praktische zin zou er dus minder ‘gedoe’ zijn als hij bij haar weggaat.

Of ik door hem ingepakt ben weet ik niet. Misschien wel, aangezien ik het niet eens een hele rare optie vind. Terwijl ik zelf ook wel donders goed weet dat ik dit op allerlei morele gronden en voor mezelf niet moet doen. Maar gezien de situatie, voelt het ergens ook wel logisch ofzo. Raar hè..
Alle reacties Link kopieren
Athan schreef:
24-01-2021 02:00
.
Los daarvan worden kinderen geen leukere mensen als ze hun hele jeugd op 1 staan.
Worden het dan later mensen die zichzelf op 1 zetten , zoals mensen die niet knokken voor hun relatie maar gelijk door naar een nieuwe gaan, al dan niet met overlap ?
O, wacht.....
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Daraknakat schreef:
24-01-2021 08:40
Fijn om al jullie reacties te lezen!
Om eerlijk te zijn baal ik ervan dat ik dus ook gewoon gevoelens voor hem heb, want ik vindt het eigenlijk ook niet kunnen wat hij tegenover zijn gezin en mij doet.
Hij lijkt alleen ontzettend oprecht. Ik heb hem in die 2 jaar echt zien worstelen met zijn relatie. En het is niet zo dat hij echt ‘klaagt’ over haar en haar afzeikt, hij heeft echter wel laten vallen dat het hij niet gelukkig is, dat er een incident was dat voor hem eigenlijk de druppel was (Dat zij hem sloeg) maar dat hij bang was voor de gevolgen voor zijn kind en zichzelf voelt falen als hij zijn gezin opbreekt, maar tegelijkertijd kan en wil hij niet meer. Ik zie hem worstelen, hij is enorm afgevallen van de stress. Tegelijkertijd is hij bij mij vrij kwetsbaar en open. Hij zegt dat hij me niet voor de gek wil houden, maar dat hij dus echt gevoelens voor me heeft waar hij voor zijn gevoel meer mee zou willen. Ik snap jullie cynisme en zelf vind ik het ook best een afknapper dat hij niet eerst de relatie beëindigd. Maar het is verder echt wel een lieve, zelfs wat te gevoelige man.
Ben je heel naïef of gewoon dom?
Wat ontzettend ongepast dat hij zijn relatie zo met jou bespreekt. Bah.
Het zal je man maar zijn.
Alle reacties Link kopieren
rozemarijn123 schreef:
24-01-2021 09:23
Het kan prima waar zijn. Maar als dit soort problemen binnen een relatie spelen, ga je dat niet met een derde partij uit een vriendengroep bespreken. Dat doe je dan met een vriend van jezelf, een mannelijke vriend. En ga je naar een therapeut of de huisarts. Om stappen te nemen om de situatie op een goede manier op te lossen.

Oh zijn daar regels voor met wie je wel dingen mag bespreken en met wie niet?

Even los van de motieven van deze man en ik het met iedereen eens ben dat je er zeker niet op moet ingaan, als het waar is mag en kan deze man dat bespreken met wie hij wil natuurlijk.
Een vrouw die (eenmalig) geslagen is maakt dit al moeilijk bespreekbaar vanwege schaamte, volgens mij is uit onderzoek gebleken dat mannen dit nog moeilijker doen. En vanuit schaamte is dat misschien als man ook wel lastiger om te bespreken met je mannelijke vrienden (zal vast per vriendengroep verschillen, maar genoeg vriendengroepen met een machocultuur) dan met een vrouwelijke vriendin.
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk is dit niet eerlijk.
Als zijn partner echt zo verschrikkelijk is, moet hij bij haar weggaan, en dat netjes afhandelen.
Daar heb jij toch verder niks mee te maken?
-
Alle reacties Link kopieren
Daraknakat schreef:
24-01-2021 09:37
Bedankt ook voor deze reacties. Voor de duidelijkheid: hij is niet getrouwd, er is ook geen samenlevingscontract of iets dergelijks. In praktische zin zou er dus minder ‘gedoe’ zijn als hij bij haar weggaat.

Het is dus geen man die zijn zaakjes goed op orde heeft, die verder kijkt dan zijn neus lang is. Hoe kun je dat soort dingen in deze tijd nou niet geregeld hebben ?


Of ik door hem ingepakt ben weet ik niet. Misschien wel, aangezien ik het niet eens een hele rare optie vind. Terwijl ik zelf ook wel donders goed weet dat ik dit op allerlei morele gronden en voor mezelf niet moet doen. Maar gezien de situatie, voelt het ergens ook wel logisch ofzo. Raar hè..
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Kom je aandacht tekort?
Daraknakat schreef:
24-01-2021 09:37
Bedankt ook voor deze reacties. Voor de duidelijkheid: hij is niet getrouwd, er is ook geen samenlevingscontract of iets dergelijks. In praktische zin zou er dus minder ‘gedoe’ zijn als hij bij haar weggaat.

Of ik door hem ingepakt ben weet ik niet. Misschien wel, aangezien ik het niet eens een hele rare optie vind. Terwijl ik zelf ook wel donders goed weet dat ik dit op allerlei morele gronden en voor mezelf niet moet doen. Maar gezien de situatie, voelt het ergens ook wel logisch ofzo. Raar hè..
Wtf? O_O
Ze hebben een kind en een langdurige relatie.
Wat heb je voor rare kronkels in je hoofd?
Alle reacties Link kopieren
Zonmuis schreef:
24-01-2021 09:46
Kom je aandacht tekort?
Nee? Ik krijg genoeg aandacht, dat is het niet. Zoals ik al schreef heb ik ook oprechte gevoelens voor hem.
Alle reacties Link kopieren
Lillybit schreef:
24-01-2021 09:46
Wtf? O_O
Ze hebben een kind en een langdurige relatie.
Wat heb je voor rare kronkels in je hoofd?
Nouja, het is in PRAKTISCHE zin lastiger om uit elkaar te gaan als je gaat scheiden (mediator, scheiding aanvragen, alimentatie etc.). Ik heb het niet over het mentale aspect en de zorg voor hun kind hier hoor.
Daraknakat schreef:
24-01-2021 09:49
Nouja, het is in PRAKTISCHE zin lastiger om uit elkaar te gaan als je gaat scheiden (mediator, scheiding aanvragen, alimentatie etc.). Ik heb het niet over het mentale aspect en de zorg voor hun kind hier hoor.
En wat maakt dat voor verschil?

De relatie is er minder echt door?
Geen ring, dus hij is niet echt gebonden?

Als het zo makkelijk was dan was hij toch allang weg?
Alle reacties Link kopieren
Hij zegt dat hij graag wil kijken hoe het tussen ons loopt.

. Plus ik ken de hele vriendengroep en zijn vriendin ook en wil geen roddels.

Natuurlijk gaat je vriendschap kapot als de anderen hier lucht van krijgen. Jij kwam er als “ aanhang “ bij en werkt mee aan bedrog ( die kopjes koffie die hij met jou drinkt en het appen wat hij doet zal hij thuis ook wel niet verteld hebben ) : naar jou toe zullen ze niet loyaal zijn, hoor.
Zelfs al mochten jullie “ ineens “ een relatie krijgen nadat hij bij zijn vriendin weggaat, dan zal er geroddeld worden.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Daraknakat schreef:
24-01-2021 08:40
Fijn om al jullie reacties te lezen!
Om eerlijk te zijn baal ik ervan dat ik dus ook gewoon gevoelens voor hem heb, want ik vindt het eigenlijk ook niet kunnen wat hij tegenover zijn gezin en mij doet.
Hij lijkt alleen ontzettend oprecht. Ik heb hem in die 2 jaar echt zien worstelen met zijn relatie. En het is niet zo dat hij echt ‘klaagt’ over haar en haar afzeikt, hij heeft echter wel laten vallen dat het hij niet gelukkig is, dat er een incident was dat voor hem eigenlijk de druppel was (Dat zij hem sloeg) maar dat hij bang was voor de gevolgen voor zijn kind en zichzelf voelt falen als hij zijn gezin opbreekt, maar tegelijkertijd kan en wil hij niet meer. Ik zie hem worstelen, hij is enorm afgevallen van de stress. Tegelijkertijd is hij bij mij vrij kwetsbaar en open. Hij zegt dat hij me niet voor de gek wil houden, maar dat hij dus echt gevoelens voor me heeft waar hij voor zijn gevoel meer mee zou willen. Ik snap jullie cynisme en zelf vind ik het ook best een afknapper dat hij niet eerst de relatie beëindigd. Maar het is verder echt wel een lieve, zelfs wat te gevoelige man.
nou dan word je toch lekker de side chick? Zoals je eraan komt kom je er ook vanaf. En lief is hij niet als hij aanpapt met een ander. Doe niet zo dom gewoon.
Alle reacties Link kopieren
Mooi, ga dan lekker met hem daten en denk over dit romantische scenario:

Wacht tot hij na een paar jaar van drama en gejammer eindelijk zijn relatie met die vrouw verbreekt. Wacht dan nog een jaartje of twee tot dat een vrouw in jullie vriendengroep je wat raar aan begint te kijken. Je weet niet waarom, maar ze ontwijkt je blikken en kijkt tersluiks een beetje boos naar je. Ondertussen legt je vriend snel zijn telefoon weg als je binnenkomt, en heeft hij een trieste, meelijwekkende uitdrukking op zijn gezicht als die vrouw erbij is.

Wat zal hij deze vrouw op haar mouw gespeld hebben zodat hij tussen haar benen mag?
Alle reacties Link kopieren
Daraknakat schreef:
24-01-2021 09:37
Bedankt ook voor deze reacties. Voor de duidelijkheid: hij is niet getrouwd, er is ook geen samenlevingscontract of iets dergelijks. In praktische zin zou er dus minder ‘gedoe’ zijn als hij bij haar weggaat.

Of ik door hem ingepakt ben weet ik niet. Misschien wel, aangezien ik het niet eens een hele rare optie vind. Terwijl ik zelf ook wel donders goed weet dat ik dit op allerlei morele gronden en voor mezelf niet moet doen. Maar gezien de situatie, voelt het ergens ook wel logisch ofzo. Raar hè..
Ze hebben een kind, dat is een veel sterkere verbintenis dan een documentje van het gemeentehuis, scheiden geeft veel minder gedoe. Is in het beste geval op enkele maanden klaar. Zijn ‘gedoe’ is er voor jaren.

Hij heeft je zover gekregen om iets te beginnen met een man met een gezin. Daar is wat inpakwerk voor nodig, niet? Of ging dat zo makkelijk bij jou?

Wat zit je nu voor smoezen te verzinnen om alles goed te praten? Hier is NIETS goed aan hoor.
Soumis schreef:
24-01-2021 09:40
Oh zijn daar regels voor met wie je wel dingen mag bespreken en met wie niet?

Even los van de motieven van deze man en ik het met iedereen eens ben dat je er zeker niet op moet ingaan, als het waar is mag en kan deze man dat bespreken met wie hij wil natuurlijk.
Een vrouw die (eenmalig) geslagen is maakt dit al moeilijk bespreekbaar vanwege schaamte, volgens mij is uit onderzoek gebleken dat mannen dit nog moeilijker doen. En vanuit schaamte is dat misschien als man ook wel lastiger om te bespreken met je mannelijke vrienden (zal vast per vriendengroep verschillen, maar genoeg vriendengroepen met een machocultuur) dan met een vrouwelijke vriendin.
Ja, voor mij zijn daar regels voor. Dat heeft dus te maken met normen en waarden die je zelf hebt. Net zo goed als ik de regel voor mezelf heb dat ik geen drugs gebruik, dat ik heel matig met alcohol ben, dat ik andere mensen niet bedrieg of voorlieg.

Als zo'n man geen vrienden heeft, kan hij naar de huisarts gaan, of een therapeut zoeken.

Deze man is een sfeertje aan het kweken met een andere vrouw, om een relatie met die vrouw aan te knopen, terwijl hij nog een relatie heeft. In die context klaagt hij over zijn relatie, en vertelt hij zo'n verhaal.

TO is geen neutrale vrouwelijke vriendin, een vriendin zoals ook een vriend zou zijn. Hij is bezig haar in te palmen, en daar slaagt hij heel goed in, want deze TO staat daar wagenwijd voor open.
Alle reacties Link kopieren
Daraknakat schreef:
24-01-2021 09:49
Nouja, het is in PRAKTISCHE zin lastiger om uit elkaar te gaan als je gaat scheiden (mediator, scheiding aanvragen, alimentatie etc.). Ik heb het niet over het mentale aspect en de zorg voor hun kind hier hoor.
https://uitelkaar.nl/info-over-scheiden ... gscontract


“ Hoe werkt het als je uit elkaar gaat en niet getrouwd of geregistreerd partners bent? Je hoeft dan niet naar de rechter om uit elkaar te gaan. Wat je moet regelen hangt af van jouw situatie. Hebben jullie samen kinderen onder de achttien jaar? Dan ben je verplicht een ouderschapsplan te maken“



Lees dit ook eens : https://www.bollenvanscheppingen.nl/sam ... -contract/
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Daraknakat schreef:
24-01-2021 09:49
Nouja, het is in PRAKTISCHE zin lastiger om uit elkaar te gaan als je gaat scheiden (mediator, scheiding aanvragen, alimentatie etc.). Ik heb het niet over het mentale aspect en de zorg voor hun kind hier hoor.
Ik hoop dat je dit niet echt denkt.

En sommige pubers trappen zelfs niet in dit soort praatjes. Ben je echt rond de 30? :facepalm:
Daraknakat schreef:
24-01-2021 09:49
Nouja, het is in PRAKTISCHE zin lastiger om uit elkaar te gaan als je gaat scheiden (mediator, scheiding aanvragen, alimentatie etc.). Ik heb het niet over het mentale aspect en de zorg voor hun kind hier hoor.
Dus je bent al helemaal in je hoofd hier al mee bezig?

Je schreef eerder dat je al heel lang sterke gevoelens voor hem hebt. Dat was ook al zo toen je nog een relatie had met je vorige partner?

En je vecht tegen deze gevoelens, schreef je. Dat is echt onzin. Als jij al zo lang gevoelens voor deze gebonden man met kind hebt, dan had je nooit wat met hem moeten gaan drinken.

Dat ben je die gevoelens aan het voeden, en ben je helemaal niet er tegen aan het vechten.

Er tegen vechten is: geen contact met iemand hebben. Dan vagen die gevoelens vanzelf weg.

De leugens die mensen zichzelf wijs maken. Dit is daar echt een mooi voorbeeld van.
Alle reacties Link kopieren
Zonmuis schreef:
24-01-2021 09:54
Mooi, ga dan lekker met hem daten en denk over dit romantische scenario:
Zijn vrienden zijn boos op jullie dus exit gezellige vriendengroep.
Zijn ouders, jouw ouders zijn ook boos cq teleurgesteld.
Zijn kind vindt jou niet leuk ( meer ) maar moet wel om de zoveel tijd bij jou zijn ( hij heeft het huis verlaten en trekt uiteraard - woningnood - meteen bij jou in )
Hij valt eigenlijk ook een beetje tegen in het dagelijks gebruik, maar dat durf je nu niet meer te zeggen natuurlijk.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Kun je niet gewoon een vrijgezelle man krijgen?
Alle reacties Link kopieren
Daraknakat schreef:
24-01-2021 09:37
Bedankt ook voor deze reacties. Voor de duidelijkheid: hij is niet getrouwd, er is ook geen samenlevingscontract of iets dergelijks. In praktische zin zou er dus minder ‘gedoe’ zijn als hij bij haar weggaat.

Of ik door hem ingepakt ben weet ik niet. Misschien wel, aangezien ik het niet eens een hele rare optie vind. Terwijl ik zelf ook wel donders goed weet dat ik dit op allerlei morele gronden en voor mezelf niet moet doen. Maar gezien de situatie, voelt het ergens ook wel logisch ofzo. Raar hè..
Deze redenering laat alleen al zien hoe egocentrisch je bezig bent. Je wil hem lekker losweken en vergeet zelfs het belangrijkste; Ze hebben een kind samen.
Alle reacties Link kopieren
blijfgewoonbianca schreef:
24-01-2021 10:02
Zijn vrienden zijn boos op jullie dus exit gezellige vriendengroep.
Zijn ouders, jouw ouders zijn ook boos cq teleurgesteld.
Zijn kind vindt jou niet leuk ( meer ) maar moet wel om de zoveel tijd bij jou zijn ( hij heeft het huis verlaten en trekt uiteraard - woningnood - meteen bij jou in )
Hij valt eigenlijk ook een beetje tegen in het dagelijks gebruik, maar dat durf je nu niet meer te zeggen natuurlijk.
Ik geloof eerlijk gezegd niet dat deze man uit is op een relatie met TO. Zover gaat het nooit komen.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat alle goede adviezen en meningen ondertussen wel zijn gegeven.

Onderschat een gezamenlijk kind niet als verbintenis, dat is nog erger dan een huwelijk of samenlevingscontract. Juist omdat er niets geregeld is, zal dit enorm gaan escaleren. Daarnaast als dit niet is geregeld zal ouderlijk gezag ook niet zijn geregeld waardoor hij zijn kind alleen na een lange juridische weg zal kunnen zien.

Leuke start voor een nieuwe relatie en daarnaast uitgekotst worden door de vriendengroep die uiteraard partij voor haar zal kiezen.

Bezint, eer ge begint zou ik zeggen. Niet doen dus, dat is mijn advies. Het klinkt mij teveel als alvast het volgende bedje opwarmen of even de spanning opzoeken vanuit zijn kant.
Ik doe mijn best
Alle reacties Link kopieren
Daveotion schreef:
24-01-2021 10:12
Ik geloof eerlijk gezegd niet dat deze man uit is op een relatie met TO. Zover gaat het nooit komen.
Als zijn vriendin hier achter komt en hem er uit zet; ja, hoor.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven