Gezamenlijke vriend heeft gevoelens voor me

23-01-2021 19:55 111 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Mijn ex-partner had een vriendengroep waarmee ik ook bevriend raakte. Het waren allemaal aardige mannen, maar met eentje had ik wel een speciale klik. Toen de relatie tussen mijn ex en ik uit ging, hebben die man en ik het contact af en toe door laten gaan. Dat ging dan vooral om soms een appje en 2 keer koffie. Hij had een relatie, en we hadden het ook over die relatie. Hij vertelde dat hij echt niet meer gelukkig was in die relatie en er vaak over nadenkt het te verbreken. Hij vertelde ook dat zij hem een keer had geslagen en dat hij eigenlijk zich minderwaardig voelt door haar. Ze hebben echter een kind samen en dat is voor hem een drempel. Hij hikt er telkens tegenaan om het te eindigen maar durft dan toch niet. Dat hij me dit vertelde is nu zo’n 2 jaar geleden. Ineens werd afgelopen jaar het contact tussen ons wat intensiever, door hem. We hebben nog eens 3 keer afgesproken, waarbij ik om eerlijk te zijn, ook wel een vonk voelde en de gesprekken vrij diep gingen en hij me soms ook aanraakte.
En tijdens 1 van die gesprekken biechtte hij laatst op dat hij veel meer dan vrienden voor me voelt. Dat hij me ontzettend mooi en knap vind en daarnaast ook vlinders voelt. Hij schrikt ervan wat hij voelt en hem overkomt. Ik vind het alleen lastig. Want zijn relatie is, in zijn woorden, op sterven na dood. Hij zegt dat hij graag wil kijken hoe het tussen ons loopt. En de ene kant van mij wil dat ook, maar de andere kant wil dat niet omdat zijn relatie dus niet voorbij is, ook al zegt hij dat ze niet echt meer een relatie hebben.
Wat kan ik het beste doen? Ik geef echt om hem en wil de vriendschap die we hebben ook niet kapot maken ofzo. Plus ik ken de hele vriendengroep en zijn vriendin ook en wil geen roddels. Is hij wel eerlijk dat hij dit voorstelt? Of is het daardoor echt een foute man?
daraknakat wijzigde dit bericht op 23-01-2021 19:58
6.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
To, wanneer dat incident de druppel was, dan zouden ze toch al niet meer bij elkaar zijn? Wanneer je oprecht bent dan rond je eerst het ene af voor je aan het andere begint. En feit dat hij denkt dat hij wel makkelijk vanaf komt, omdat de relatie niet op papier is bevestigd, zegt heel veel over hoe hij over relaties denkt en hoe hij over zijn eigen kind denkt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Daraknakat schreef:
24-01-2021 09:48
Nee? Ik krijg genoeg aandacht, dat is het niet. Zoals ik al schreef heb ik ook oprechte gevoelens voor hem.
Wanneer dat zo zou zijn dan zou je hem met rust laten tot dat hij de zaken in een relatie netjes beeindigt heeft.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
TO er is 1 manier om erachter te komen wat zijn intenties zijn. Sommige mensen in een relatie zo klein gemaakt dat ze zich niks neer eaard voelen en de stap niet zouden durven nemen. Hij zegtvgeslagen te zijn dus wie weet .... jij kan dat het beste inschatten of zijn verhaal klopt aangezien hij uit dezelfde vriendengroep komt en je haar dus ook moet kennen.

Als je hem aangeeft dat je best wil ontdekken wat er meer tussen julllie is maar pas nadat hij bij zijn vriendin weg is kun je zien wat zijn bedoelingen zijn.
Kleine kans dat hij dan vertrek maar dat kun je beter nu weten dan dat je iver je oren in een "relatie" zit met een man die gebonden is en gaat hij wel, eachtvdan titdat alles afgehandeld is en ontdek dan wat er meer is. Dan kan jou nooit iets verweten worden.
Dus hij klaagt bij jou al twee jaar en is nog steeds niet weg? En jij trapt hierin?? Verbreek het contact en geef aan dat hij welkom is als hij vrij is en zijn zaakjes op orde heeft.
Hij kan makkelijk weg bij z'n partner maar is nog steeds bij haar. Als hij je leuk genoeg had gevonden, had hij er al lang een punt achter gezet. Maar hij twijfelt of je wel de moeite bent om z'n vriendin voor op te geven. Zo speciaal ben je dus niet voor hem. Waarom neem je hier genoegen mee en zit je als een hondje op hem te wachten? Je vernedert jezelf door dit te willen
Alle reacties Link kopieren
Heb zo maar het idee dat TO hier komt omdat ze met niemand over haar 'Romeo en Julia' verhaaltje te willen zwijmelen, aangezien ze dit niet makkelijk aan bekenden kan vertellen.

Jammer alleen dat mensen hier het wat realistischer zien dan wat de afgelopen tijd in haar hoofd opgebouwd is als zwijmelverhaal.
Je moet niet raar opkijken als tijdens die periode om te zien hoe het tussen jullie loopt zijn vrouw ineens zwanger is van de tweede.
Ik denk niet dat hij van plan is om weg te gaan hoor. Hij zoekt gewoon een minnares. Dus de vraag is, wil jij dat zijn, een minnares? Neem je daar genoegen mee?
Zonmuis schreef:
24-01-2021 11:15
Heb zo maar het idee dat TO hier komt omdat ze met niemand over haar 'Romeo en Julia' verhaaltje te willen zwijmelen, aangezien ze dit niet makkelijk aan bekenden kan vertellen.

Jammer alleen dat mensen hier het wat realistischer zien dan wat de afgelopen tijd in haar hoofd opgebouwd is als zwijmelverhaal.
Ja maar bij hen is het echt anders, heel erg bijzonder en speciaal.
Alle reacties Link kopieren
Om de een of andere reden haalt dit topic, en dan vooral de reacties van TO, echt het bloed onder mijn nagels vandaan, vanwege de kortzichtigheid en regelrechte domheid en naïviteit van TO.

Waarom praat je dit goed voor jezelf? Waarom vind je het ok om als tweede keus te dienen voor iemand die niet eerst zijn touwtjes netjes afhecht? Waarom vind je het leuk om in een relatie te zitten met iemand die niet daadwerkelijk gescheiden is?? (en serieus, ter 'verdediging' gaan zeggen dat ze niet getrouwd zijn dus dat het minder lastig is?? Onder welke steen heb jij gelegen?) En bovenal, waarom vind je dit ok naar het kind dat hierbij betrokken is?
Echt, waar gaat het mis als je zo'n kwal van een vent toch echt als je partner wil.
Alle reacties Link kopieren
Nanouk schreef:
24-01-2021 10:36
TO er is 1 manier om erachter te komen wat zijn intenties zijn. Sommige mensen in een relatie zo klein gemaakt dat ze zich niks neer eaard voelen en de stap niet zouden durven nemen. Hij zegtvgeslagen te zijn dus wie weet .... jij kan dat het beste inschatten of zijn verhaal klopt aangezien hij uit dezelfde vriendengroep komt en je haar dus ook moet kennen.

Als je hem aangeeft dat je best wil ontdekken wat er meer tussen julllie is maar pas nadat hij bij zijn vriendin weg is kun je zien wat zijn bedoelingen zijn.
Kleine kans dat hij dan vertrek maar dat kun je beter nu weten dan dat je iver je oren in een "relatie" zit met een man die gebonden is en gaat hij wel, eachtvdan titdat alles afgehandeld is en ontdek dan wat er meer is. Dan kan jou nooit iets verweten worden.
Een man die zich laat slaan door een vrouw moet je al helemaal niet willen. Wat een sukkel ben je dan.
beetjegek schreef:
24-01-2021 11:42
Een man die zich laat slaan door een vrouw moet je al helemaal niet willen. Wat een sukkel ben je dan.
Tuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
blijfgewoonbianca schreef:
24-01-2021 10:17
Als zijn vriendin hier achter komt en hem er uit zet; ja, hoor.
Tuurlijk, dan wel. Hij moet toch met iemand kunnen neuken?
Daraknakat schreef:
24-01-2021 09:49
Nouja, het is in PRAKTISCHE zin lastiger om uit elkaar te gaan als je gaat scheiden (mediator, scheiding aanvragen, alimentatie etc.). Ik heb het niet over het mentale aspect en de zorg voor hun kind hier hoor.
Wat je jezelf maar wil laten geloven. Scheidingen kunnen zo geregeld zijn. Als beide partners dat willen, is het easy peasy. Uit elkaar gaan -getrouwd of niet- kan ontzettend lang duren, met enorm veel trammelant en drama. Je hebt ook kinderalimentatie te betalen, en ook dan moet je een nieuwe woning vinden, evt gedoe met hypotheken, co ouderschapsplan en ga zo maar door.

Maar volgens mij wil je niet horen wat er wordt gezegd en ben je zelf de grootste excuses aan het bedenken om maar vooral door te kunnen gaan met deze vent.

Is het een foute ketel? Ja, wel als hij niet eerst zijn relatie verbreekt en de praktische zaken netjes afhandelt voordat hij een nieuwe relatie aangaat.
Ben jij fout? Ja, wel als jij nu verder gaat met deze man, terwijl hij nog in zijn relatie zit. Neem afstand. Maar iets zegt mij dat je dat niet gaat doen....
Alle reacties Link kopieren
beetjegek schreef:
24-01-2021 11:42
Een man die zich laat slaan door een vrouw moet je al helemaal niet willen. Wat een sukkel ben je dan.
Tsja dat kun je vinden. Een klap is in een seconde gegeven en zegt niks over de ontvanger maar meer over de gever.
Een en man of vrouw die na een klap blijft daar vind ik dan wel wat van. Maar heb zelf nooit in zon situatie gezeten en kan me ook goed voorstellen dat het lastig is dan te gaan aangezien er meer mensen in een relatue met geweld zitten en blijven.
Alle reacties Link kopieren
Daraknakat schreef:
24-01-2021 09:37
Bedankt ook voor deze reacties. Voor de duidelijkheid: hij is niet getrouwd, er is ook geen samenlevingscontract of iets dergelijks. In praktische zin zou er dus minder ‘gedoe’ zijn als hij bij haar weggaat.

Of ik door hem ingepakt ben weet ik niet. Misschien wel, aangezien ik het niet eens een hele rare optie vind. Terwijl ik zelf ook wel donders goed weet dat ik dit op allerlei morele gronden en voor mezelf niet moet doen. Maar gezien de situatie, voelt het ergens ook wel logisch ofzo. Raar hè..
Dus eigenlijk kan hij heel makkelijk bij haar weg, maar doet het niet... Dat zegt wel iets hoor.

Als je het blijkbaar aantrekkelijk vindt om zijn tweede keus te zijn, de sidechick en het niet erg vindt dat jij tzt aangewezen zult worden als de echtbreker/slet/mannendief/papa-steler, ga er vooral voor.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Maduixa schreef:
24-01-2021 11:32
Om de een of andere reden haalt dit topic, en dan vooral de reacties van TO, echt het bloed onder mijn nagels vandaan, vanwege de kortzichtigheid en regelrechte domheid en naïviteit van TO.
Het hele verhaal vind ik fascinerend, ook het tijdsverloop - als ik de OP nog eens doorneem, is dit wat er feitelijk is gebeurd:

-2x koffie met elkaar drinken - en dan vertelt deze man een klap te hebben gekregen van zijn vrouw. dat is nu twee jaar geleden.

- sinds een jaar is het contact intensiever - 3x koffie drinken.

Dat alleen al is toch te vaag voor woorden. Het gaat hier niet om een intensieve vriendschap waarbij ze elkaar 4 keer per maand zien ofzo.

En dan beweert deze man door passie voor haar te worden beheerst. Ja hoor. Dat was bij de 3e keer koffie drinken in twee jaar tijd?

Dit is wat mij betreft een man die met meerdere vrouwen 'bevriend' is om ze op te warmen om een neukertje te worden. En er waarschijnlijk en stuk of twee standaard op voorraad heeft.

Eigenlijk zou er op de middelbare school gewoon les moeten worden gegeven over dit soort zaken, niet alleen seksuele voorlichting en maatschappijleer maar ook gedurende de hele schooltijd terugkerende aandacht voor het fenomeen oplichting, en normen en waarden. Wat voor mannen en vrouwen lopen er rond die hun partner een oor aannaaien, en hoe wapen je daar tegen. Zodat gedoe als 'ik kan niet weg bij hem, want ik heb niet eens een eigen bankrekening' of 'ik kan niet weg bij hem want ben financieel afhankelijk' etc niet meer voor komen. En 'hij vind me zo lief en mooi, maar is getrouwd. wat zal ik nu toch doen?
.
anoniem_400865 wijzigde dit bericht op 27-06-2021 13:37
99.80% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Het is trouwens wachten tot de vrouw zwanger is, en laat me raden, dan heeft zij zogenaamd de pil doorgespoeld en hem erin geluisd.
Was daar niet laatst ook al een topic over?
-
Minto schreef:
24-01-2021 13:52
"Ik kan niet bij mijn vrouw weg, want dan vermoordt ze onze hond."
"Ik kan pas scheiden als de jongste op de basisschool zit/ als de oudste zijn havo-diploma heeft / als mijn vrouw voor haar borderlinenarcismeverlatingsangst is behandeld, maar ze ze staat al een jaar op de wachtlijst voor de GGZ/ als mijn auto is afbetaald."
Ik denk dat die hele smoezenlijst van het VF gewoon verplichte literatuur moet worden vanaf 14 jaar op de middelbare school.

De adviezen die vrouwen hier krijgen, zijn ontzettend goed. Alleen is het elke keer dweilen als de problemen al zijn ontstaan.

Ik ben ook echt voor het aanleren van communicatieve vaardigheden en assertiviteit, maar dat dan al vanaf de kleuterschool. Er zouden zoveel problemen voorkomen kunnen worden.

Een kennis van mij geeft les op het ROC en die moet echt kinderen daar gaan opvoeden, omdat ze het van huis uit niet meekrijgen. Plus op elke 50 leerlingen is er zo ongeveer 1 leerling dakloos en 1 meisje dat in een kelderbox haar geld moet verdienen van een fout vriendje. Nu geeft hij wel les in een buurt die als zeer zorgelijk bekend staat.

Maar ja, het is niet zo raar als kinderen zo opgroeien, met zo weinig bagage, dat ze dan als ze 20 of 30 zijn, hier de meest vreemde topics openen. Nu is dit topic nog niet het allerraarste wat ik hier heb gelezen, maar meer in algemene zin bedoeld.
Alle reacties Link kopieren
Rachmaninoff schreef:
24-01-2021 11:17
Ja maar bij hen is het echt anders, heel erg bijzonder en speciaal.
Klopt, want hij is echt lief en ze hebben echt een band
Alle reacties Link kopieren
Zonmuis schreef:
24-01-2021 15:46
Klopt, want hij is echt lief en ze hebben echt een band
Een zoolmate dus?
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
rozemarijn123 schreef:
24-01-2021 13:46
Het hele verhaal vind ik fascinerend, ook het tijdsverloop - als ik de OP nog eens doorneem, is dit wat er feitelijk is gebeurd:

-2x koffie met elkaar drinken - en dan vertelt deze man een klap te hebben gekregen van zijn vrouw. dat is nu twee jaar geleden.

- sinds een jaar is het contact intensiever - 3x koffie drinken.

Dat alleen al is toch te vaag voor woorden. Het gaat hier niet om een intensieve vriendschap waarbij ze elkaar 4 keer per maand zien ofzo.

En dan beweert deze man door passie voor haar te worden beheerst. Ja hoor. Dat was bij de 3e keer koffie drinken in twee jaar tijd?

Welkom in de wondere wereld van Whatsapp. Waar je het idee krijgt dat je 'vrienden' maakt door vaak met elkaar te appen.
Alle reacties Link kopieren
blijfgewoonbianca schreef:
24-01-2021 10:17
Als zijn vriendin hier achter komt en hem er uit zet; ja, hoor.
Welnee, dan wil hij terug naar zijn vriendin.
Alle reacties Link kopieren
Hij is niet klaar met zijn relatie. En als hij uiteindelijk de relatie beëindigt, dan gaat hij met een beetje gezond verstand niet zomaar in een nieuwe relatie rollen. Als jij bij hem blijft hangen pluk je hoe dan ook de wrange vruchten van zijn emotionele crisis. Of hij gaat uiteindelijk (weer) niet weg bij zijn vriendin en jij blijft met een gebroken hart achter. Of hij wordt zo in beslag genomen door het vinden van een nieuw ritme met zijn ex en kind en het besef dat hij nu ook van het vrijgezellen leven mag proeven, los van allerlei verplichtingen en jij blijft met een gebroken hart achter. Je kan niet zo naïef zijn dat je niet laat meewegen dat hij nu zo op jou focust omdat jij hem een soort escape en afleiding biedt uit zijn ongelukkige relatie en je weet al helemaal niet hoe de zaken ervoor zouden staan als ook hij alle vrijheid van de wereld kan nemen om ook andere vrouwen en opties te verkennen, wat hij nu niet heeft. Hij is al blij dat hij dit stiekem achter zijn vriendin d’r rug om kan doen. Jij bent simpelweg heel beschikbaar voor hem en die ‘gevoelens’ die hij voor je heeft hebben misschien niet eens zozeer iets met jou als persoon te maken, maar meer met een verlangen of wens die in hemzelf leeft om dingen anders te laten zijn dan ze nu zijn.

Neem afstand, laat hem zijn zaakjes netjes afhandelen en als hij over een jaar ofzo nog steeds zoveel gevoelens voor jou heeft en jij voor hem, dan kun je met een schone lei beginnen. Ik snap dat gehaaste gedoe nooit zo goed en dat blijven plakken aan iemand die overduidelijk nog een heel proces moet doorlopen (op z’n ‘Sonny’s’) voordat hij klaar is voor iets nieuws. Leuk dat je zoveel gevoel voor hem hebt, maar hou je hoofd er ook een beetje bij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven