Gezamenlijke vriend heeft gevoelens voor me

23-01-2021 19:55 111 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Mijn ex-partner had een vriendengroep waarmee ik ook bevriend raakte. Het waren allemaal aardige mannen, maar met eentje had ik wel een speciale klik. Toen de relatie tussen mijn ex en ik uit ging, hebben die man en ik het contact af en toe door laten gaan. Dat ging dan vooral om soms een appje en 2 keer koffie. Hij had een relatie, en we hadden het ook over die relatie. Hij vertelde dat hij echt niet meer gelukkig was in die relatie en er vaak over nadenkt het te verbreken. Hij vertelde ook dat zij hem een keer had geslagen en dat hij eigenlijk zich minderwaardig voelt door haar. Ze hebben echter een kind samen en dat is voor hem een drempel. Hij hikt er telkens tegenaan om het te eindigen maar durft dan toch niet. Dat hij me dit vertelde is nu zo’n 2 jaar geleden. Ineens werd afgelopen jaar het contact tussen ons wat intensiever, door hem. We hebben nog eens 3 keer afgesproken, waarbij ik om eerlijk te zijn, ook wel een vonk voelde en de gesprekken vrij diep gingen en hij me soms ook aanraakte.
En tijdens 1 van die gesprekken biechtte hij laatst op dat hij veel meer dan vrienden voor me voelt. Dat hij me ontzettend mooi en knap vind en daarnaast ook vlinders voelt. Hij schrikt ervan wat hij voelt en hem overkomt. Ik vind het alleen lastig. Want zijn relatie is, in zijn woorden, op sterven na dood. Hij zegt dat hij graag wil kijken hoe het tussen ons loopt. En de ene kant van mij wil dat ook, maar de andere kant wil dat niet omdat zijn relatie dus niet voorbij is, ook al zegt hij dat ze niet echt meer een relatie hebben.
Wat kan ik het beste doen? Ik geef echt om hem en wil de vriendschap die we hebben ook niet kapot maken ofzo. Plus ik ken de hele vriendengroep en zijn vriendin ook en wil geen roddels. Is hij wel eerlijk dat hij dit voorstelt? Of is het daardoor echt een foute man?
daraknakat wijzigde dit bericht op 23-01-2021 19:58
6.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Daveotion schreef:
24-01-2021 16:25
Welnee, dan wil hij terug naar zijn vriendin.
In de tussentijd moet hij toch ook ergens wonen.
julius schreef:
24-01-2021 16:20
Welkom in de wondere wereld van Whatsapp. Waar je het idee krijgt dat je 'vrienden' maakt door vaak met elkaar te appen.
Inderdaad, dat realiseerde ik me ook. Feitelijk elkaar nauwelijks gezien hebben in twee, drie jaar tijd.

Maar hoe vaak appen tussendoor? Elke dag? Een paar keer per week? Daar geeft TO niet echt info over.

Je kunt zo met dat appen een hele fictieve wereld construeren, met allerlei geflirt. Eén grote fantasie om in weg te vluchten.
Saivash schreef:
24-01-2021 01:16
Welke vreemdganger zet zijn kind wél op nummer één?


Los van dat ie vreemdgaat is het ook een slechte vader.

Dat zijn twee aparte kenmerken van manlief waarvan ik hoop dat ze tot TO doordingen.
Een vreemdganger is niet perse een vader he ;)
Athan schreef:
24-01-2021 02:00
Ik vind dat altijd zo'n bizar uitgangspunt, je kind op één zetten. Een relatie doet een beroep op hele andere dingen/vaardigheden/emoties/invullingen dan je ouderschap. Het hebben van een relatie heeft volgens mij helemaal niets te maken met het al dan niet hebben van een kind. Ik snap het nog, als het zou gaan om een relatie met iemand die ver weg woont, waardoor het kind gedwongen wordt te verhuizen of een van de ouders nog maar zelden zal zien.
Los daarvan worden kinderen geen leukere mensen als ze hun hele jeugd op 1 staan.

Ik vind dat je het veeel te letterlijk neemt.

Natuurlijk betekend je kind op 1 zetten niet dat je jouw kind overal in voor moet trekken tot in alle details zoals de kleur van je nagellak en de keuze voor , bijvoorbeeld, de tandpasta aan toe :roll:

Het betekend dat je bij levensbepalende beslissingen automatisch denkt aan het welzijn van degene voor wie je verantwoordelijk bent en wie zelf niet kan kiezen hierin.
Jouw stelling dat een relatie van ouders niks te maken heeft met het kind van deze ouders vind ik trouwens bizar.
paney schreef:
24-01-2021 09:04
Ik geloof dat je jezelf al aan het overtuigen bent van zijn goede bedoelingen omdat je zelf geen nare gevoelens wilt zoals ( liefdesverdriet en teleurstelling ) omdat je iets wilt dat teleurstelling brengt.

Als je met hem in zee gaat komt er drama van.. ( met alles en iedereen )
Als je niet met hem in zee gaat komt er ook drama van.. ( met jezelf want..au! )

Welk drama is denk je korter van duur en houdt jouw leevn leuker?

Als je dan toch wilt kiezen voor drama.. kies dan voor tranen die je wel echt iets opleveren. 1. jaren vast in een drama relatie of na drie maanden vrij van je eigen liefesverdriet.

Eens!
dianaf schreef:
24-01-2021 15:56
Een zoolmate dus?
:-D
Alle reacties Link kopieren
rozemarijn123 schreef:
24-01-2021 16:56
Inderdaad, dat realiseerde ik me ook. Feitelijk elkaar nauwelijks gezien hebben in twee, drie jaar tijd.

Maar hoe vaak appen tussendoor? Elke dag? Een paar keer per week? Daar geeft TO niet echt info over.

Je kunt zo met dat appen een hele fictieve wereld construeren, met allerlei geflirt. Eén grote fantasie om in weg te vluchten.

Yup, fantasiewereld.

TO, nog verder nagedacht nav de reacties? Neem eens afstand van de situatie. Gewoon een maand of twee helemaal geen contact (dus vooral ook niet appen). Kijken hoe je er dan over denkt.
Alle reacties Link kopieren
AgirlnamedSue schreef:
24-01-2021 21:30
Ik vind dat je het veeel te letterlijk neemt.

Natuurlijk betekend je kind op 1 zetten niet dat je jouw kind overal in voor moet trekken tot in alle details zoals de kleur van je nagellak en de keuze voor , bijvoorbeeld, de tandpasta aan toe :roll:

Het betekend dat je bij levensbepalende beslissingen automatisch denkt aan het welzijn van degene voor wie je verantwoordelijk bent en wie zelf niet kan kiezen hierin.
Jouw stelling dat een relatie van ouders niks te maken heeft met het kind van deze ouders vind ik trouwens bizar.
Nee wacht, ik denk dat ik hier niet duidelijk was. Ik bedoelde dat je prima een relatie kunt hebben als je een kind hebt. (En dan dus met iemand anders dan de moeder/vader van het kind.) Het hebben van een kind zou een relatie niet in de weg moeten staan dus. Nou ja, behalve natuurlijk als iemand echt een hekel aan kinderen heeft, dan wordt het een lastig verhaal.

En verder denk ik echt dat het welzijn van een kind er niet bij is gebaat als je als ouder alles opzij zet voor je kind.
Alle reacties Link kopieren
Niet aan beginnen. Je wilt niet zijn "midlifecrisis minaaresje" zijn. Laat hem eerst maar zijn relatie beëindigen en een stabiele basis voor zijn kind klaar hebben.
Nu lijkt hij een "echte man", ikke, ikke, ikke. Ik wil al het goede. Huwelijk, al is het voor het kind, mijn eigen lol, aandacht van een andere vrouw die smachtend achter mij aan loopt, enz.
Bovendien wil jij niet zijn rebound zijn.

Ik zou dat ook zo zeggen. "Hey Peter, ik voel ook wel wat, maar dit kan niet. Dit is niet eerlijk, je houdt alle opties open. Dus je gaat bij je vrouw weg, zorgt voor je kind en zorgt dat je, je eigen leven kunt leiden. En dan kunnen we kijken hoe het tussen ons loopt".
En anders zou ik er niet aan beginnen, ik zou er ook niet teveel aandacht/ energie instoppen. Daar krijg je roddels van. Bovendien is dit iets wat hij zelf moet doen.
de wereld wacht om ontdekt te worden
Alle reacties Link kopieren
Ik had ook ooit sjans met een man wiens relatie slecht ging. Had een jong kind ook.
Inmiddels een kind en 25 jaar verder is hij nog steeds met die vrouw getrouwd. Ze moest eens weten....
Overigens ging ik hier niet op in. De sjans was vleiend maar door zijn gedrag vond ik hem niet leuk.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou hem ook een klap geven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven