Gigantische crush, hoe kom ik ervan af.

28-12-2020 22:09 84 berichten
Ik zit sinds een week ineens met vlinders in mijn buik. Door allerlei omstandigheden niet handig. En ik vind het zo enorm vervelend, ik wil er van af. Maar hoe doe ik dat?

Persoon is mijn (niet directe) leidinggevende. Getrouwd en kind. Ik ook getrouwd en kinderen. Er is niks gebeurd, we flirtten niet, we hebben nauwelijks gesproken tot vorige week en ineens was daar pats boem een enorme verliefheid van mijn kant. Hoe en waarom geen idee. Enorm puberaal voel ik me. Denk de hele dag aan die man, zodra ik een berichtje zie met zijn naam krijg ik het al warm...
Ik heb gewoon een crush op deze man.

Ik wil er helemaal niks mee (nou ja, in mijn fantasie wel) en vind het vervelend worden want het beïnvloed mijn hele dag. Hoe kom ik ervan af?
VANTA schreef:
01-01-2021 14:06
Als je er niks mee wil, moet je geen berichten meer sturen om een gesprek uit te lokken.

Gewoon even verliefd voelen en dan denken dat hij misschien wel z'n ondergoed twee dagen aanhoudt en nooit de vaat in de vaatwasser zet.
Denk aan hem, en aan iets vies tegelijk. Gaat vanzelf over op die manier (echt waar het werkt )
Maandag op het werk merkte ik al bij mezelf dat ik echt hem steeds zat te zoeken met mijn ogen. Wanneer ik in de gang was toch even hopen hem te zien, bij koffieautomaat, printer etc. Ik had gelukkig veel werk en veel andere collega's waardoor de afleiding er was. Totdat het pauze was en ik hem zag. Pats boem onze ogen vonden elkaar direct om vervolgens ook direct weg te kijken en met andere collega's te praten. We hebben elkaar niet gesproken. Diezelfde dag had ik een gesprek met mijn leidinggevende en die vertelde dat er iets was waardoor ik met diens leidinggevende (die ene leuke man) moest spreken. Enfin, de volgende dag sprak ik hem. Het zou een 10 minuten zijn om iets na te vragen maar het gepsrek duurde en duurde totdat het tijd was om écht naar huis te gaan. Ik had me voorgenomen me zakelijk op te stellen en heb dat ook gedaan, tot op zekere hoogte... het geflirt van zijn kant was ook zeer zeker aanwezig alhoewel je beide kanten nog zou kunnen uitleggen als vriendelijk. Ik baalde van mezelf, want ik wil dit toch niet?! Blijkbaar wil ik het dus wel. Althans die verliefdheid maar niet op hem. Heb thuis mijn man ook verteld waar ik mee zit. En mijn beste vriendin. Beide reageerden heel begripvol en ik dacht dat het zo uit mijn systeem zou gaan.... gisteren zag ik hem niet, totdat ik bij een collega iets moest ophalen en hij het kantoor binnenkwam lopen. Overduidelijk met een excuus om iets te vragen want collega was ook verbaasd dat hij dat niet zou weten..m enfin, hij zag mij en jawel weer die blik. Kort maar het was er echt. Even 2 min kort gesproken en daarna elk ons eigen weg gegaan.

Maar zo schiet het voor mij niet op. Ik ga proberen de komende tijd hem echt te ontwijken of zoveel mogelijk thuis te werken. Want ik word met de dag verliefder op deze man...
Alle reacties Link kopieren
Corona enzo: goed excuus om thuis te werken de komende weken!
Alle reacties Link kopieren
Gewoon geen aandacht aan schenken. Niet voeden. Het gaat vanzelf dood. En zo niet, dan zoek je maar een andere baan.
Dan zeg je of doe je iets waardoor hij afstand neemt.

Begin over hoe gelovig je bent.
Eet eerst stinkkaas en walm in z'n gezicht.

Meer ideeën op aanvraag.
Ik denk dat ik dat ook ga doen. Maandag en dinsdag moet ik aanwezig zijn, maar de rest van de week ga ik uit huis werken. Dit is gewoon zo niet oké... het leuk vinden is wel wederzijds denk ik nu. Het gesprek die we hadden was gewoon écht leuk. De klik is enorm. We hebben enorm veel gemeen, oogcontact was erg aanwezig en de complimenten aan elkaar waren er ook. Maar dit moet niet nog een keer gebeuren. Ik merk dat ik een enorme zwak heb voor hem. Hij haalt gevoelens boven die ik al heel lang niet heb gehad. Als ik hem alleen al zie heb ik het gevoel dat ik alles aankan. Zie ik hem niet dan ben ik constant met hem bezig en dan ben ik chagarijnig. Er is geen ruimte meer in mijn hoofd voor andere zaken... dit gaat ook mijn werk beïnvloeden.
En er staat teveel op het spel. Niet alleen banen, maar ook twee gezinnen. Dit kan en mag gewoon echt niet. Dus hoog tijd om letterlijk afstand te houden. Ik moet dit niet gaan voeden - voor mezelf niet maar ook niet voor hem. Want als we beiden echt verliefd worden dan wordt het nog lastiger.
Je geeft het aandacht en dan blijft het aanwezig en groeit het.
Alle reacties Link kopieren
Wil je er wel oprecht van af?
Alle reacties Link kopieren
Je komt nogal dramatisch over.

Ga het helemaal ontwijken, of je haal je schouders op, geniet van het gevoel en doe er niets mee. Maar maak het niet zo groots en meeslepend.
Ja ik vind hem leuk. Meer dan zelfs. Als ik vrijgezel was en hij ook was het wel wat anders geweest. Dan had mijn baan gestolen kunnen worden en had ik wel gekeken of het iets zou worden en zo ja, dan een andere baan zoeken.
Maar nu. Dit kan en mag dit absoluut niet. Ik wil niet twee gezinnen uit elkaar drijven. Al zou ik iets met hem willen, er staat gewoon teveel op het spel. En mijn baan vind ik ook superleuk dus wil die ook niet kwijt.
Alle reacties Link kopieren
Een verliefdheid is ook maar een tijdelijke hormonale toestand he. Onder de juiste omstandigheden kan ik op heel veel mensen verliefd worden. Om me na afloop af te vragen wat ik daar nu toch in zag. En dan is het verleidelijk om te denken: “ dit heb ik NOOIT gevoeld” en er iets heel groots van te maken. Maar bij mij is het nooit verder gegaan dan in stilte genieten van het gevoel en mijn verstand erbij houden. Want mijn partner is en blijft de liefste van allemaal.
Thuis heeft hij een verzameling disneyknuffels waar hij mee slaapt. Hij gaat ook elk weekend naar een convention gekleed in een orkenoutfit. Zijn voeten voelen aan als dennenappels omdat hij ze nog nooit heeft verzorgd. Hij heeft een kunstgebit dat 's nachts in een glas water op z'n nachtkastje staat. Zijn weelderige borsthaar zit alleen rond zijn gigantische tepels en op zijn rug.

Moet ik doorgaan?
Alle reacties Link kopieren
VANTA schreef:
09-01-2021 11:27
Thuis heeft hij een verzameling disneyknuffels waar hij mee slaapt. Hij gaat ook elk weekend naar een convention gekleed in een orkenoutfit. Zijn voeten voelen aan als dennenappels omdat hij ze nog nooit heeft verzorgd. Hij heeft een kunstgebit dat 's nachts in een glas water op z'n nachtkastje staat. Zijn weelderige borsthaar zit alleen rond zijn gigantische tepels en op zijn rug.

Moet ik doorgaan?
:HA:
Ik vrees alleen dat het niet helpt!
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Haha dat lijstje 😂 Denk alleen dat het nu nog niet helpt. Heb zelf ook zo'n lijstje gemaakt in mijn hoofd met wat er allemaal niet leuk aan hem is. Gebaseerd op wat ik al van hem weet. En het stomme is, ik vind het bij hem schattig (?!?!?)
Alle reacties Link kopieren
Maar je hebt er dus met je man over gepraat? En wat zegt hij?

Je kan dit natuurlijk opengooien bij je crush, heel resoluut: ik ben verliefd op je en ik wil daar NIETS mee doen. Dus ik wil a) thuiswerken; b) het contact strikt beperken tot werkgerelateerd contact; c) als dit niet volstaat een andere baan zoeken.

Dit kun je zelfs per e-mail communiceren. En je dan eraan houden en het een maand aankijken voordat je evt. op zoek gaat naar een andere baan. Zoals het er nu voorstaat, zit je gewoon lekker te zwijmelen en dat moet je niet doen als het je menens is met je huwelijk.
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Alle reacties Link kopieren
Vind het wel echt supergoed dat je het aan je man hebt verteld. En inderdaad kijken of je je hoofd onder de spreekwoordelijke koude kraan kan houden als je aan hem denkt haha.

Hij snauwt zijn vrouw thuis af, hij is chagrijnig tegen zijn kinderen en wil nooit met ze spelen.
Mijn man en ik hebben erover gesproken. Vond het wel erg moeilijk om het toe te geven. Gelukkig reageerde hij heel begripvol en niet aanvallend of verwijtend. Ik heb hem ook aangegeven dat ik het zelf ook erg vervelend vind maar dat ik absoluut niet van plan ben om verder te gaan met deze verliefdheid. Hij vond dat erg fijn om te horen.
Hij vroeg wát ervoor zorgde dat ik deze man leuk vind. Ik heb erover nagedacht en ik denk dat het de herkenning is. De herkenning deels in mijzelf, we hebben erg veel gemeen. Maar ook de herkenni g en vertrouwdheid die ik bij mijn man ook heb. Ze hebben erg veel overeenkomsten kwam ik deze week achter. Qua karakter, uitstraling, interesses, kledingstijl, muzieksmaak, etc.

Maar het hem zeggen/mailen zie ik nog niet zitten... ik hoop eigenlijk dat dit met een paar weken over zal waaien.
Alle reacties Link kopieren
Ik verbaas me erover dat jullie blijkbaar zo vaak op kantoor zijn.... Waarom? Je hebt het ideale excuus om elkaar te ontlopen nu.
Ik werk in een van de vitale sectoren waarbij ik regelmatig aanwezig moet zijn op locatie... de joker om hem te ontlopen ga ik echter wel zoveel mogelijk inzetten de komende tijd.
Alle reacties Link kopieren
Onzekerevrouw84 schreef:
09-01-2021 11:13
Ja ik vind hem leuk. Meer dan zelfs. Als ik vrijgezel was en hij ook was het wel wat anders geweest. Dan had mijn baan gestolen kunnen worden en had ik wel gekeken of het iets zou worden en zo ja, dan een andere baan zoeken.
Maar nu. Dit kan en mag dit absoluut niet. Ik wil niet twee gezinnen uit elkaar drijven. Al zou ik iets met hem willen, er staat gewoon teveel op het spel. En mijn baan vind ik ook superleuk dus wil die ook niet kwijt.
Het is gewoon lust. Je kent hem helemaal niet. Dus waar ben je verliefd op? Je moet het hem niet gaan vertellen, dan maak je dingen los, en het is ook niet echt leuk voor je man. Draai het eens om, dat je man zijn collega verteld dat hij verliefd op haar is...
Misschien is het lust. Ik weet het niet. Heb nu voor het eerst in jaren weer de vlinders. De hartkloppingen. Het zwijmelen. Ik ga ermee naar bed en sta ermee op. Maar ik ben geen 15 meer. Dus dat scheelt :) Nu nog mezelf een schop onder de kont geven en doorgaan met het gewone leven.
Heb je niet gewoon een nieuwe vibrator nodig?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het niet zo groot maken joh. Je weet toch dat je niks met hem wil? Geniet er gewoon beetje van dat er een leuke man rondloopt die jou blijkbaar ook leuk vindt. Doe gewoon je werkt en geniet af en toe van een leuk gesprekje met hem bijv.
Ik heb het ook ooit meegemaakt hoor. Jaren terug.. hij vrijgezel, ik niet. Ik genoot gewoon van zijn aandacht, klein beetje flirten, maar verder niks. Heeft lang geduurd maar op den duur had hij een andere baan gevonden en was het klaar. Nu jaren later zie ik hem nog wel eens en snap ik niet goed Wat ik (qua uiterlijk) ooit in hem zag. Als 20er was ie een stuk leuker dan nu als eind 30er :)
Afgelopen week ging redelijk. Ik merkte aan mezelf wel dat ik echt even teveel met hem bezig was geweest in mijn hoofd. Op het werk maandag wat afstand genomen, hij ook merkte ik wat ergens prettig was. Ik moest er vandaag weer zijn om fysiek het e.e.a. op te halen en heb hem eigenlijk de hele dag niet gesproken, ondanks dat ik hem meerdere keren wel heb gezien. We negeerden elkaar een beetje geloof ik. Toen ik uiteindelijk even ging zitten rond vier uur in een lege kantine zag ik dat hij er ook was en ik dacht dat hij wat te drinken zou pakken en weglopen , maar hij kwam bij me zitten. We hebben een half uurtje met elkaar gesproken over ditjes en datjes, gewoon vriendelijk. Het was wel handelbaar zeg maar ;) Komende week werk ik weer uit huis, denk dat dat wel verstandig is.
Alle reacties Link kopieren
Onzekerevrouw84 schreef:
15-01-2021 22:02
Afgelopen week ging redelijk. Ik merkte aan mezelf wel dat ik echt even teveel met hem bezig was geweest in mijn hoofd. Op het werk maandag wat afstand genomen, hij ook merkte ik wat ergens prettig was. Ik moest er vandaag weer zijn om fysiek het e.e.a. op te halen en heb hem eigenlijk de hele dag niet gesproken, ondanks dat ik hem meerdere keren wel heb gezien. We negeerden elkaar een beetje geloof ik. Toen ik uiteindelijk even ging zitten rond vier uur in een lege kantine zag ik dat hij er ook was en ik dacht dat hij wat te drinken zou pakken en weglopen , maar hij kwam bij me zitten. We hebben een half uurtje met elkaar gesproken over ditjes en datjes, gewoon vriendelijk. Het was wel handelbaar zeg maar ;) Komende week werk ik weer uit huis, denk dat dat wel verstandig is.
Van die ditjes en datjes kunnen ook andere dingen komen. Ontwijk hem gewoon.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven