Goede vriendin gaat vreemd

13-06-2019 16:46 307 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,

Ik zit met iets en wil graag meningen horen. Een hele goede vriendin van mij gaat vreemd. Ze had 2 jaar terug een aantal maanden een scharrel, geen relatie dus, met een man. Op dit moment heeft ze bijna een jaar een relatie met een andere man. Als vriendinnen onder elkaar praten we uiteraard wel eens over seks. Ze heeft mij verteld dat de seks met haar vriend slecht is en het niet lijkt te veranderen, hoeveel ze ook stuurt. Maar omdat ze verder heel gelukkig is in de relatie, ze heeft het zelfs over samenwonen, blijft ze toch bij hem. Nu is het dus zo dat ze sinds een poosje geleden weer contact heeft met haar scharrel, waarvan ze altijd vertelde dat hij geen relatie materiaal is maar dat de seks super was. Nu heeft ze mij dus opgebiecht dat ze vreemdgaat met deze scharrel en dat ze dit nodig heeft om de relatie met haar huidige vriend vol te houden. Ik schrok hier best wel van, omdat ik dat nooit achter haar gezocht had. Haar scharrel ken ik niet, maar haar vriend wel, en ik zit er dus voor mijn gevoel tussenin. Ik weet niet wat ik hiermee aan moet en ik vind het moeilijk om dit te verzwijgen voor hem, het is zo’n lieve man, ook al is het eigenlijk mijn zaak niet. Had ze me maar nooit in vertrouwen genomen!

Zouden jullie hier iets mee doen? En zo ja, wat?
Alle reacties Link kopieren
Nee, niet mee bemoeien en tegen je vriendin zeggen dat je niks over wil horen.
Prrrr, mauw miawwwww.
Alle reacties Link kopieren
Niks mee doen, het gaat je niks aan.
Hallo?!
Nee. En je zit er niet tussenin.
Alle reacties Link kopieren
Als je hem graag mag, vind ik dat je best teg een je vriendin mag zeggen dat je vreemdgaan niet ok vindt en dat je het achterbaks vindt naar haar vriend toe.
Only dead fish go with the flow
Alle reacties Link kopieren
Dreamglasses schreef:
13-06-2019 16:50
Als je hem graag mag, vind ik dat je best teg een je vriendin mag zeggen dat je vreemdgaan niet ok vindt en dat je het achterbaks vindt naar haar vriend toe.
Ja dat bedoel ik dus. Dat ik haar vriend goed ken en dat hij ook vaak zegt dat hij zo blij met haar is, dat het tussen hun en ook met de kinderen onder elkaar (ieder 2 uit eerder huwelijk) zo goed gaat. Terwijl ik nu dus weet dat zij vreemdgaat en die arme man weet van niets.

Dat ik het niet ok vind heb ik wel al gezegd, maar ze gebruikt als excuus dat ze dit nodig heeft.
Alle reacties Link kopieren
Nee, daar zou ik niks mee doen. Het zou - voor mij - anders zijn als ik ze samen had leren kennen of als hij eerst mijn vriend geweest zou zijn en zij kwam er later bij. Als dit uit gaat zie je hem waarschijnlijk ook nooit meer.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Zou niemand van jullie daarmee zitten dan om je mond te houden?
Alle reacties Link kopieren
Lidl’s-Annie-Aardbei schreef:
13-06-2019 16:53
Ja dat bedoel ik dus. Dat ik haar vriend goed ken en dat hij ook vaak zegt dat hij zo blij met haar is, dat het tussen hun en ook met de kinderen onder elkaar (ieder 2 uit eerder huwelijk) zo goed gaat. Terwijl ik nu dus weet dat zij vreemdgaat en die arme man weet van niets.

Dat ik het niet ok vind heb ik wel al gezegd, maar ze gebruikt als excuus dat ze dit nodig heeft.
Dan kun je er eigenlijk niet veel meer aan doen. Tenzij je besluit om haar als vriendin te laten vallen en met haar vriend een vriendschap wil starten.

Ik ben zelf wel van de begrenzingen qua verhalen van een vriendin. Als ik iets moreel niet ok vind, zal ik ook duidelijk zijn dat ik geen 'sappige' minnaarverhalen wil horen . Ik heb in het verleden zelfs een vriendschap verbroken omdat een vriendin vreemd ging bij haar vriend. Ik zag haar echt door heel andere ogen ineens. En toen ze bleef doorzeveren over die ander, was ik er gewoon klaar mee. Ik ga liever met leuke betrouwbare mensen om... maar ja dat ben ik ...
Only dead fish go with the flow
Fijn dat jou “goede” vriendin jou heeft opgezadeld met haar geheim en jou dus in een hele vervelende positie heeft gebracht ten opzichte van haar man die jij ook goed kent en graag mag. Ik zou haar heel duidelijk maken dat je daar niet blij mee bent. Ook zou ik haar zeggen dat je niet voor haar gaat liegen mocht haar man ooit vragen gaan stellen. En verder zou ik weigeren om haar avontuurtjes met haar lover in geuren en kleuren aan te horen.
Tot slot zou ik de vriendschap laten verwateren, maar dat zal vanzelf wel gebeuren als je bovenstaande aan haar meedeelt.
Alle reacties Link kopieren
Francien2019 schreef:
13-06-2019 17:04
Fijn dat jou “goede” vriendin jou heeft opgezadeld met haar geheim en jou dus in een hele vervelende positie heeft gebracht ten opzichte van haar man die jij ook goed kent en graag mag. Ik zou haar heel duidelijk maken dat je daar niet blij mee bent. Ook zou ik haar zeggen dat je niet voor haar gaat liegen mocht haar man ooit vragen gaan stellen. En verder zou ik weigeren om haar avontuurtjes met haar lover in geuren en kleuren aan te horen.
Tot slot zou ik de vriendschap laten verwateren, maar dat zal vanzelf wel gebeuren als je bovenstaande aan haar meedeelt.
Bedankt voor je reactie, ik denk dat dit een hele goede is. Ik ga er zoiezo nog een keer met haar over praten en denk dat dit wel goede dingen zijn om te zeggen. Ik ben idd helemaal niet blij met wat ze me heeft opgebiecht, ik had het liever niet geweten.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou er heel snel klaar mee zijn. Of ze verteld het binnen een week aan haar vriend, of ik doe het. Aan haar de keus.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Het zou mijn goede vriendin niet meer zijn. Te groot verschil in normen en waarden.
.
Alle reacties Link kopieren
_Doortje_ schreef:
13-06-2019 16:48
Niks mee doen, het gaat je niks aan.
Jawel, want ze wordt ermee belast, dus het gaat haar wel wat aan.
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
13-06-2019 17:13
Ik zou er heel snel klaar mee zijn. Of ze verteld het binnen een week aan haar vriend, of ik doe het. Aan haar de keus.
Dit dus!
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
13-06-2019 17:13
Ik zou er heel snel klaar mee zijn. Of ze verteld het binnen een week aan haar vriend, of ik doe het. Aan haar de keus.

Waarom zou je dat doen? Dan is de vriendschap toch ook hoogstwaarschijnlijk over? Kan je het net zo goed gelijk afkappen zonder je ermee te bemoeien.
.
Alle reacties Link kopieren
Anoniem262821034 schreef:
13-06-2019 17:20
Waarom zou je dat doen? Dan is de vriendschap toch ook hoogstwaarschijnlijk over? Kan je het net zo goed gelijk afkappen zonder je ermee te bemoeien.
Omdat, als het mezelf betrof, ik het ook zou willen weten.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
13-06-2019 17:35
Omdat, als het mezelf betrof, ik het ook zou willen weten.

Hm ik snap je gedachtengang. Zelf zou ik dan toch eerst eens proberen te polsen hoe vriend daar in staat. Het is nogal een bommetje om te droppen, zou er denk m’n vingers niet aan willen branden.
.
Ik zou de raad geven hier heel snel mee te stoppen en dat je het er niet mee eens bent. Ik zou er niks over willen horen en als zij straks in de shit zit omdat het is uitgekomen hoeft ze niet bij mij aan te kloppen voor een schouder om uit te huilen. Een flinke waarschuwing.

Ik zou haar niet gaan verraden maar heel duidelijk maken dat ze misselijk bezig is.
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
13-06-2019 17:35
Omdat, als het mezelf betrof, ik het ook zou willen weten.
Dat is idd het probleem. Toen mijn ex vreemdging en later bleek dat vrienden dat wisten, heb ik me altijd afgevraagd waarom niemand mij iets heeft verteld. Ik vind het echt sneu voor de man in kwestie. En of het nog een goede vriendin is? Geen idee wat ik daar nog mee wil, maar ik had hier niet mee opgezadeld willen worden achteraf.
Alle reacties Link kopieren
Anoniem262821034 schreef:
13-06-2019 17:41
Hm ik snap je gedachtengang. Zelf zou ik dan toch eerst eens proberen te polsen hoe vriend daar in staat. Het is nogal een bommetje om te droppen, zou er denk m’n vingers niet aan willen branden.
En dat ook, straks ben ik de boeman of ontkent ze het gewoon.
Lidl’s-Annie-Aardbei schreef:
13-06-2019 17:01
Zou niemand van jullie daarmee zitten dan om je mond te houden?

Ik zou tegen mijn vriendin zeggen dat ze vies bezig is. Maar niet tegen die vriend.
Ik heb zelf een keer meegemaakt dat een goede vriendin haar vriend bedroog. Ze hebben 2 kinderen. Hij was ook altijd een goede vriend van mij en hebben mij altijd veel geholpen toen ik alleen kwam te staan.
Ik heb er ruzie met haar om gehad en gezegd dat ze het hem moest vertellen. Heeft ze uiteindelijk niet gedaan en toen heb ik het gedaan toen hij ernaar vroeg. Eindresultaat: onze vriendschap is kapot, ze snapte het wel van mijn kant maar uiteindelijk vergaf hij het haar en kwamen ze weer samen. En nu zien wij elkaar niet meer. Heb hem gezegd dat ik hoopte dat hij voor zichzelf zou kiezen . Dat nam hij mij niet in dank af. Ze heeft ook niet het complete verhaal verteld vandaar mijn raad aan hem. Heb ze mooi gelaten met elkaar, succes gewenst met hun ellende. Maar deed me wel verdriet uiteindelijk.
Alle reacties Link kopieren
LolitaFleur schreef:
13-06-2019 17:54
Ik heb zelf een keer meegemaakt dat een goede vriendin haar vriend bedroog. Ze hebben 2 kinderen. Hij was ook altijd een goede vriend van mij en hebben mij altijd veel geholpen toen ik alleen kwam te staan.
Ik heb er ruzie met haar om gehad en gezegd dat ze het hem moest vertellen. Heeft ze uiteindelijk niet gedaan en toen heb ik het gedaan toen hij ernaar vroeg. Eindresultaat: onze vriendschap is kapot, ze snapte het wel van mijn kant maar uiteindelijk vergaf hij het haar en kwamen ze weer samen. En nu zien wij elkaar niet meer. Heb hem gezegd dat ik hoopte dat hij voor zichzelf zou kiezen . Dat nam hij mij niet in dank af. Ze heeft ook niet het complete verhaal verteld vandaar mijn raad aan hem. Heb ze mooi gelaten met elkaar, succes gewenst met hun ellende. Maar deed me wel verdriet uiteindelijk.
Wat ontzettend triest. Voor zoiets ben ik ook bang, als ik degene ben die het hem verteld
Natuurlijk ga jij niks tegen die vriend zeggen, hoe haal je het in je hoofd! Dat gaat jou helemaal niks aan. Ook al vind je hem aardig. Als het je stoort, vraag je je vriendin om er niks over te vertellen. Die vriendin heeft geprobeerd om het sexleven te verbeteren, en als die vent klote blijft neuken en zij wil het op deze manier oplossen, is dat aan haar. Gebeurt genoeg dat vrouw die altijd hoofdpijn heeft en weigert te pijpen en alleen in het donker wil, een kerel heeft die het een keer aankaart en als het niet anders wordt, een minnares heeft of de hoeren bezoekt. Vrouw weet het ergens wel maar steekt kop in het zand. Iedereen blij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven