Goede vriendin gaat vreemd

13-06-2019 16:46 307 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,

Ik zit met iets en wil graag meningen horen. Een hele goede vriendin van mij gaat vreemd. Ze had 2 jaar terug een aantal maanden een scharrel, geen relatie dus, met een man. Op dit moment heeft ze bijna een jaar een relatie met een andere man. Als vriendinnen onder elkaar praten we uiteraard wel eens over seks. Ze heeft mij verteld dat de seks met haar vriend slecht is en het niet lijkt te veranderen, hoeveel ze ook stuurt. Maar omdat ze verder heel gelukkig is in de relatie, ze heeft het zelfs over samenwonen, blijft ze toch bij hem. Nu is het dus zo dat ze sinds een poosje geleden weer contact heeft met haar scharrel, waarvan ze altijd vertelde dat hij geen relatie materiaal is maar dat de seks super was. Nu heeft ze mij dus opgebiecht dat ze vreemdgaat met deze scharrel en dat ze dit nodig heeft om de relatie met haar huidige vriend vol te houden. Ik schrok hier best wel van, omdat ik dat nooit achter haar gezocht had. Haar scharrel ken ik niet, maar haar vriend wel, en ik zit er dus voor mijn gevoel tussenin. Ik weet niet wat ik hiermee aan moet en ik vind het moeilijk om dit te verzwijgen voor hem, het is zo’n lieve man, ook al is het eigenlijk mijn zaak niet. Had ze me maar nooit in vertrouwen genomen!

Zouden jullie hier iets mee doen? En zo ja, wat?
Ze wil toch juist niet van hem af?
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
16-06-2019 20:44
Waarom? Als verder alles prima is, het is maar seks he?
Iets wat je eerst met heel veel mensen doet, dan iemand treft en vervolgens de laatste 50 jaar van je leven alleen maar met hem mag doen
Dan zoek je dus iemand die ook denkt ‘het is maar seks’. Of iemand die al zelf in een polyamoureuze relatie zit of swingen in het bloed heeft zitten.

Dan ga je niet iemand zitten voorliegen en bedriegen omdat je donders goed weet dat die ander er helemaal niet zo instaat maar ach, jij vindt het dan ‘maar seks’ en dringt die ander dat door de strot. Onbewust ook nog door de strot want het komt de persoon met ‘het is maar seks’ wel beter uit. Want anders gaat die ander misschien ook wel conclusies trekken die dan weer niet in het straatje passen.
Nee heb je, ja kun je krijgen
lilalinda schreef:
16-06-2019 20:44
Waarom? Als verder alles prima is, het is maar seks he?
Iets wat je eerst met heel veel mensen doet, dan iemand treft en vervolgens de laatste 50 jaar van je leven alleen maar met hem mag doen
Voor haar belangrijk genoeg dus. Zij gaat vreemd, dus is het voor haar wel een issue. Gun die man een echte leuke vrouw.
lilalinda schreef:
16-06-2019 20:44
Waarom? Als verder alles prima is, het is maar seks he?
Iets wat je eerst met heel veel mensen doet, dan iemand treft en vervolgens de laatste 50 jaar van je leven alleen maar met hem mag doen
Ben je wel eens bedonderd? Oprechte vraag.
Alle reacties Link kopieren
viavia2013 schreef:
16-06-2019 20:54
Voor haar belangrijk genoeg dus. Zij gaat vreemd, dus is het voor haar wel een issue. Gun die man een echte leuke vrouw.
Een derde van jouw familie en vrienden gaat vreemd, ook die hele leukerds
lilalinda schreef:
16-06-2019 20:56
Een derde van jouw familie en vrienden gaat vreemd, ook die hele leukerds
Eh nee, niet in mijn familie en de vriendinnen die dat deden, zijn geen vriendinnen meer. Van dat soort mensen neem ik afscheid. Als je zo makkelijk kunt liegen tegen je eigen partner, kun je dat dus ook heel makkelijk tegen mij. Daar is de deur....
anoniem_63a6b2af1bece wijzigde dit bericht op 16-06-2019 20:59
2.15% gewijzigd
lilalinda schreef:
16-06-2019 20:56
Een derde van jouw familie en vrienden gaat vreemd, ook die hele leukerds
Sorry, weer twee x
Alle reacties Link kopieren
viavia2013 schreef:
16-06-2019 20:56
Ben je wel eens bedonderd? Oprechte vraag.
Maar natuurlijk, op meerdere vlakken.
Voor mij is sexueel bedrog, niet anders dan ander bedrog
lilalinda schreef:
16-06-2019 21:01
Maar natuurlijk, op meerdere vlakken.
Voor mij is sexueel bedrog, niet anders dan ander bedrog
En je vond dat niet pijnlijk? Voor mij was mijn huwelijk per direct over.
Alle reacties Link kopieren
viavia2013 schreef:
16-06-2019 20:58
Eh nee, niet in mijn familie en de vriendinnen die dat deden, zijn geen vriendinnen meer. Van dat soort mensen neem ik afscheid. Als je zo makkelijk kunt liegen tegen je eigen partner, kun je dat dus ook heel makkelijk tegen mij. Daar is de deur....
Waarom zou jouw familie anders zijn, dan andere families?
Je vader gaat vreemd, je zus, die leuke tante

Oh en dan je baas, de buurvrouw, de juf van school etc.
En daar blijkt als mens niks mis mee te zijn. Een gewoon gemiddeld mens
lilalinda schreef:
16-06-2019 21:03
Waarom zou jouw familie anders zijn, dan andere families?
Je vader gaat vreemd, je zus, die leuke tante

Oh en dan je baas, de buurvrouw, de juf van school etc.
En daar blijkt als mens niks mis mee te zijn. Een gewoon gemiddeld mens

Tot nu toe volgde ik je nog wel maar nu ben je me toch kwijt. Dat is wel een heel erg cynische en onrealistische kijk op mensen. Ja, sommige mensen zijn zo. Maar lang niet iedereen.
lilalinda schreef:
16-06-2019 21:03
Waarom zou jouw familie anders zijn, dan andere families?
Je vader gaat vreemd, je zus, die leuke tante

Oh en dan je baas, de buurvrouw, de juf van school etc.
En daar blijkt als mens niks mis mee te zijn. Een gewoon gemiddeld mens
In mijn naaste familie gaat niemand vreemd. Zij hebben allemaal gezien wat het met mij deed. En op mijn werk zeg ik altijd: als ik maar denk dat je vreemdgaat, neem ik contact op met je partner!

Vriendin zei: ik weet dat ik jou 100% kan vertrouwen! Al mijn vriendinnen vertrouwen mij met hun man. Heb ook mannelijke vrienden, en hun partners vertrouwen mij ook. Anders is het geen vriendschap!
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
16-06-2019 21:03
Waarom zou jouw familie anders zijn, dan andere families?
Je vader gaat vreemd, je zus, die leuke tante

Oh en dan je baas, de buurvrouw, de juf van school etc.
En daar blijkt als mens niks mis mee te zijn. Een gewoon gemiddeld mens

Die het dan iniedergeval allemaal NIET aan ons vertellen, godzijdank.

Ik haat bedrog, leugens, stiekem gedoe, belazeren, ook echt wel van mensen zo dichtbij.

Ik weet echt liever van niks dan.
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
16-06-2019 21:06
Tot nu toe volgde ik je nog wel maar nu ben je me toch kwijt. Dat is wel een heel erg cynische en onrealistische kijk op mensen. Ja, sommige mensen zijn zo. Maar lang niet iedereen.
En dit inderdaad ook!
lilalinda schreef:
16-06-2019 20:44
Waarom? Als verder alles prima is, het is maar seks he?
Iets wat je eerst met heel veel mensen doet, dan iemand treft en vervolgens de laatste 50 jaar van je leven alleen maar met hem mag doen
Dat jij dat eerst met heel veel mensen doet, betekent niet dat iedereen dat doet hè. Voor sommigen is seks niet 'maar seks.'
Suzan_1991 schreef:
16-06-2019 21:31
Dat jij dat eerst met heel veel mensen doet, betekent niet dat iedereen dat doet hè. Voor sommigen is seks niet 'maar seks.'
Precies. En als je een partner hebt die anders erover denkt. Dat weet je gewoon. En toch over de grens gaan zonder daarna uitleg te geven....
Is dat liefde?
Alle reacties Link kopieren
Murrmurr schreef:
16-06-2019 19:30
Wat zal dat heftig voor hem zijn, dat zijn vrouw niet met een vriendin praat. Je maakt jezelf te belangrijk.
Jij weet niet hoe intensief het contact is tussen TO en haar vriendin en diens vriend. En of het wel of niet opvalt wanneer die man haar nooit meer zou zien of spreken. Ik weet dat ook niet. Het was meer bedoeld als aanduiding dat ze het dan zelf mogen uitzoeken en ik hoop dat hij er op de één of andere manier achter komt.
"Kump ut vandaag neet, dan kump ut murrege"
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
16-06-2019 20:53
Dan zoek je dus iemand die ook denkt ‘het is maar seks’. Of iemand die al zelf in een polyamoureuze relatie zit of swingen in het bloed heeft zitten.

Dan ga je niet iemand zitten voorliegen en bedriegen omdat je donders goed weet dat die ander er helemaal niet zo instaat maar ach, jij vindt het dan ‘maar seks’ en dringt die ander dat door de strot. Onbewust ook nog door de strot want het komt de persoon met ‘het is maar seks’ wel beter uit. Want anders gaat die ander misschien ook wel conclusies trekken die dan weer niet in het straatje passen.
Zeer mee eens.
Als jij seks ziet als iets wat je net als een partijtje monopoly met Jan en alleman doet en er totaal geen emotionele waarde aan hecht zou het je mooi staan om dit even te vermelden aan een potentiële nieuwe partner. Misschien tref je iemand die er ook zo over denkt maar je weet heel goed dat de kans groter is van niet. En dan is er dus geen match. Ik zal wel ouderwets zijn, maar ik vraag me altijd af waarom iemand die 'alles' met 'iedereen' doet zo nodig een relatie wil.
"Kump ut vandaag neet, dan kump ut murrege"
Alle reacties Link kopieren
Och ja het is "maar" seks.
Als dat zo is, dan kan vriendin het toch best tegen haar vriend zeggen?.
Maar ik vermoed dat vriend er niet zo over denkt.
De vreemgaande partij lijkt wel vaker de "het was maar seks"-verklaring te geven.

Ze weet dondersgoed dat ze fout zit en dat vriend het niet zal waarderen, anders verbergt ze het niet. Vieze smoesjes dat ze gaat sporten met vriend braaf wachtend op de bank.
En geen spijt ervan ook nog.
Prima als je een "het is maar seks"-instelling hebt en seks met anderen hebt buiten je relatie, maar zorg dan dat je een partner heb voor wie dat net zo is, daarvan op de hoogte is, en wees daar open over naar elkaar zodat die ander ook zijn/haar keuzes kan maken.
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
16-06-2019 20:53
Dan zoek je dus iemand die ook denkt ‘het is maar seks’. Of iemand die al zelf in een polyamoureuze relatie zit of swingen in het bloed heeft zitten.

Dan ga je niet iemand zitten voorliegen en bedriegen omdat je donders goed weet dat die ander er helemaal niet zo instaat maar ach, jij vindt het dan ‘maar seks’ en dringt die ander dat door de strot. Onbewust ook nog door de strot want het komt de persoon met ‘het is maar seks’ wel beter uit. Want anders gaat die ander misschien ook wel conclusies trekken die dan weer niet in het straatje passen.
Juist!
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
16-06-2019 20:24
Maar waarom stel, je treft een ideale partner, alleen met heel andere eetgewoontes, en je gaat af&toe uiteten met iemand, die ook graag oesters eet.
Of je hebt een hekel aan hitte, en je partner gaat eens per jaar een weekje naar Dubai met iemand.

Je sportmaatje, is je partner niet, of je concertbuddy
etc etc.

En zo zijn er dus mensen, die ook bij seks met een ander niet jaloers zijn.
Ja, en mag de vriend mss dan zelf bepalen of hij tot die laatste categorie behoort?? Nu weet hij van niks.
viavia2013 schreef:
16-06-2019 21:07
In mijn naaste familie gaat niemand vreemd. Zij hebben allemaal gezien wat het met mij deed.
1 dat weet je niet
2 ze zullen het in ieder geval niet aan jou vertellen
Alle reacties Link kopieren
God zei dank wonen ze niet samen. Als hij er dan ooit achter komt kan ie gelijk afhaken en zonder achterom te hoeven kijken de deur achter zich dicht trekken.
Wat het haar kinderen aandoet is haar probleem.
Je reactie zegt meer over jou dan over mij....
[edit: ik had wat pagina’s over het hoofd gezien; mijn opmerking is niet meer relevant]

Ik zou tegen vriendin zeggen dat ze jou dit soort dingen niet meer moet vertellen, omdat jij haar vriend ook nog recht in de ogen wil kunnen kijken.

Ik zou wel één keer afsluitend op dit onderwerp tegen vriendin zeggen dat een goede relatie goed moet zijn op alle vlakken. Als de seks niet goed is en niet beter wordt, dan is de basis van de relatie toch niet zo goed.

Ik zou niets tegen haar vriend zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan uiteraard niet in haar hoofd kijken, dus kan jullie geen inzicht daarin geven, over hoe ze denkt dit aan haar vriend te vertellen of ermee door te gaan. En hoe ze dat vol zou gaan houden. Ze lijkt er al met al niet teveel moeite mee te hebben.

Ik ben het erg eens me de reacties waarin gezegd word dat dit echt niet kan!

En ik weet ook niet of ik nu wel naar de kinderverjaardag wil gaan volgende week. En wat haar vriend daar dan van zal denken als ik er niet bij ben. Bang dat hij toch vragen gaat stellen en ik dan niet tegen hem wil liegen als hij er naar vraagt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven