Goede vriendin gaat vreemd

13-06-2019 16:46 307 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,

Ik zit met iets en wil graag meningen horen. Een hele goede vriendin van mij gaat vreemd. Ze had 2 jaar terug een aantal maanden een scharrel, geen relatie dus, met een man. Op dit moment heeft ze bijna een jaar een relatie met een andere man. Als vriendinnen onder elkaar praten we uiteraard wel eens over seks. Ze heeft mij verteld dat de seks met haar vriend slecht is en het niet lijkt te veranderen, hoeveel ze ook stuurt. Maar omdat ze verder heel gelukkig is in de relatie, ze heeft het zelfs over samenwonen, blijft ze toch bij hem. Nu is het dus zo dat ze sinds een poosje geleden weer contact heeft met haar scharrel, waarvan ze altijd vertelde dat hij geen relatie materiaal is maar dat de seks super was. Nu heeft ze mij dus opgebiecht dat ze vreemdgaat met deze scharrel en dat ze dit nodig heeft om de relatie met haar huidige vriend vol te houden. Ik schrok hier best wel van, omdat ik dat nooit achter haar gezocht had. Haar scharrel ken ik niet, maar haar vriend wel, en ik zit er dus voor mijn gevoel tussenin. Ik weet niet wat ik hiermee aan moet en ik vind het moeilijk om dit te verzwijgen voor hem, het is zo’n lieve man, ook al is het eigenlijk mijn zaak niet. Had ze me maar nooit in vertrouwen genomen!

Zouden jullie hier iets mee doen? En zo ja, wat?
Gelukkig nog nooit meegemaakt maar ik denk dat ik klaar zou zijn met die vriendin en zou dat ook uitspreken. Ik zou het niet tegen die vriend zeggen.
anoniem_77885 wijzigde dit bericht op 13-06-2019 20:25
1.36% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Jane-Ice schreef:
13-06-2019 16:48
Nee, niet mee bemoeien en tegen je vriendin zeggen dat je niks over wil horen.
Dat dus
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Alle reacties Link kopieren
Murrmurr schreef:
13-06-2019 20:19
Ja niemand zou meer vreemdgaan als ze wisten dat buitenstaanders dat niet oké vinden. Ik denk dat je ook je eigen invloedssfeer en belangrijkheid kan overdrijven.

Dat heb je mooi weten te verwringen. Iets weten is niet hetzelfde als ergens mee inzitten. En ik heb het niet gewoon over vreemdgaan, maar over problemen in het algemeen. Maar oké, empathie belangrijk vinden = je denkt dat je toch zo belangrijk bent. Gezellige reactie, geen idee waarom je dat nodig vond. Maar oké, dan hebben wij verschillende ideeën.
Antoine de Saint-Exupéry: "Toutes les grandes personnes ont d'abord été des enfants (mais peu d'entre elles s'en souviennent)."
Artricks schreef:
13-06-2019 20:25
Dat heb je mooi weten te verwringen. Iets weten is niet hetzelfde als ergens mee inzitten. En ik heb het niet gewoon over vreemdgaan, maar over problemen in het algemeen. Maar oké, empathie belangrijk vinden = je denkt dat je toch zo belangrijk bent. Gezellige reactie, geen idee waarom je dat nodig vond. Maar oké, dan hebben wij verschillende ideeën.
Oh sorry, ik dacht dat wat je zei betrekking had op de situatie van TO. Ik zou één keer duidelijk mijn mening zeggen maar dan houdt mijn verantwoordelijkheid wel op. Dat wil niet zeggen dat ik niet begaan ben met alle arme drommels die op dagdagelijkse basis beflikkerd worden. Maar ik zou het niet zo op mezelf betrekken.
En roepen dat je empatisch bent is ook niet perse hetzelfde als het zijn. Ik denk niet dat er hier veel mensen zouden zeggen 'empathie, daar heb ik nou helemaal niks mee'.
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
13-06-2019 17:13
Ik zou er heel snel klaar mee zijn. Of ze verteld het binnen een week aan haar vriend, of ik doe het. Aan haar de keus.
Helemaal mee eens. Ik verbaas me over al die reacties die zeggen, niks mee doen. Dat huichelachtige gedoe kan ik helemaal niks mee. Dat zou je zelf toch ook vreselijk vinden als jij de bedrogene was, en als mensen die zo dichtbij je staan het al lang wisten, maar jou niet even waarschuwen?
You can never have too many hats, gloves and shoes
Niet mee bemoeien. Maar vind het ook vreemd dat ze het dan wel weer aan jou vertelt. Alsof ze wil dat je er wat mee doet.
anoniem_367263 wijzigde dit bericht op 13-06-2019 20:36
74.10% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Murrmurr schreef:
13-06-2019 20:30
Oh sorry, ik dacht dat wat je zei betrekking had op de situatie van TO. Ik zou één keer duidelijk mijn mening zeggen maar dan houdt mijn verantwoordelijkheid wel op. Dat wil niet zeggen dat ik niet begaan ben met alle arme drommels die op dagdagelijkse basis beflikkerd worden. Maar ik zou het niet zo op mezelf betrekken.

Nee, ik zou er inderdaad niet over blijven doordrammen.
Antoine de Saint-Exupéry: "Toutes les grandes personnes ont d'abord été des enfants (mais peu d'entre elles s'en souviennent)."
kopjechino schreef:
13-06-2019 20:36
Niet mee bemoeien. Maar vind het ook vreemd dat ze het dan wel weer aan jou vertelt. Alsof ze wil dat je er wat mee doet.
Echt? Je bespreekt je liefdes- en sexperikelen toch juist met je vrienden omdat je die vertrouwt?
Alle reacties Link kopieren
Murrmurr schreef:
13-06-2019 20:32
En roepen dat je empatisch bent is ook niet perse hetzelfde als het zijn. Ik denk niet dat er hier veel mensen zouden zeggen 'empathie, daar heb ik nou helemaal niks mee'.

Nee, maar ik vind dat de reacties van mensen wel boekdelen kunnen spreken.
Antoine de Saint-Exupéry: "Toutes les grandes personnes ont d'abord été des enfants (mais peu d'entre elles s'en souviennent)."
patsy--stone schreef:
13-06-2019 20:35
Helemaal mee eens. Ik verbaas me over al die reacties die zeggen, niks mee doen. Dat huichelachtige gedoe kan ik helemaal niks mee. Dat zou je zelf toch ook vreselijk vinden als jij de bedrogene was, en als mensen die zo dichtbij je staan het al lang wisten, maar jou niet even waarschuwen?
Is zij ook bevriend met hem? Dan wordt het een heel ander verhaal namelijk. Als het gewoon de partner van een vriendin was die wel eens op de bank zat als ik haar op kwam halen dan zou ik er zeker niks mee doen. Was ik met allebei bevriend dan wel.

Ik ken iemand die maandenlang bedrogen werd en zijn hele vriendengroep bleek ervan te weten, zo gemeen.
Artricks schreef:
13-06-2019 20:38
Nee, maar ik vind dat de reacties van mensen wel boekdelen kunnen spreken.
Eensch. Als je je vriendschap meteen aan de wilgen zou hangen omdat een vriend(in) iets doet dat jij verwerpt vind ik dat veroordelend en niet empathisch.
Murrmurr schreef:
13-06-2019 20:37
Echt? Je bespreekt je liefdes- en sexperikelen toch juist met je vrienden omdat je die vertrouwt?
Nee ik heb mijn vriendinnen niet verteld dat ik ben vreemdgegaan hoor, juist om dit soort kut situaties te voorkomen. Is mijn eigen probleem en ik deal daar wel zelf mee.
Alle reacties Link kopieren
Lidl’s-Annie-Aardbei schreef:
13-06-2019 19:24
Nouja ze maakt het een beetje mijn probleem door me ermee op te zadelen ja
Je bent niet verplicht om de aap op je schouder te nemen. Het is jouw circus niet.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
kopjechino schreef:
13-06-2019 20:41
Nee ik heb mijn vriendinnen niet verteld dat ik ben vreemdgegaan hoor, juist om dit soort kut situaties te voorkomen. Is mijn eigen probleem en ik deal daar wel zelf mee.
Dat vind ik serieus knap van je. Ik zou het denk ik wel vertellen aan één of twee want vrienden zijn er wat mij betreft ook voor de minder leuke kanten van het leven. En ik deal met al mijn problemen zelf.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben geen voorstander van vreemd gaan, maar jeetje wat een moraalridders hier.
Als je vriendin je niet in vertrouwen mag/kan nemen, wat is jullie vriendschap dan waard?
Vriendschap in goede en kwade dagen? Of alleen maar als ze doet wat jij wil?

Ik heb het bij een vriendin meegemaakt, heb duidelijk gezegd hoe ik erover dacht, maar ook gezegd dat ik haar nooit zou laten vallen en haar ging steunen, ongeacht de uitkomst.
Ik kende haar man ook, aardige gozer... maar mijn loyaliteit ligt bij mijn vriendin.

Dat wil niet zeggen dat ik het ermee eens was, maar geen haar op mijn hoofd die eraan dacht om dit aan haar man te vertellen!
Ik heb mijn vriendschap hoog in het vaandel staan: door dik en dun, wat je ook uitvreet, I've got your back.

Als ik de reacties hier zie ben ik blij met de paar vriendinnen die ik heb waarvan ik weet dat ze net zo loyaal aan mij zijn als ik aan hen :kneel:
Alle reacties Link kopieren
Lidl’s-Annie-Aardbei schreef:
13-06-2019 18:05
Wat ontzettend triest. Voor zoiets ben ik ook bang, als ik degene ben die het hem verteld
Ik heb het wel eens gezegd tegen een klasgenootje tijdens mijn studie. Zij was aan het treuren om haar vriendje die even pauze in hun relatie wilde, hij wilde nadenken en 'zichzelf vinden'. Ik zag hem tongen met een ander meisje. (Hij was eerder haar huig aan het vinden dan zichzelf.) En dat was ook nog in een discotheek waar zijn vriendin ook rondliep.
Ik heb tegen zijn vriendin verteld dat ik hem had zien zoenen met een ander meisje en zij was mij heel dankbaar en treurde meteen niet meer om hem.

En een andere keer ook, toen ik de vriend van een vriendin hand in hand had zien lopen met een ander meisje, in een andere stad waar hij waarschijnlijk niet dacht dat hij betrapt zou worden. Die vriendin van me was me ook dankbaar dat ik het had gezegd ook al was het daarna flink ruzie met haar vriend.

Ik vind altijd: waarom nemen zulke mensen geen open relatie? Al dat liegen, getver.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
Murrmurr schreef:
13-06-2019 20:40
Eensch. Als je je vriendschap meteen aan de wilgen zou hangen omdat een vriend(in) iets doet dat jij verwerpt vind ik dat veroordelend en niet empathisch.

Wie heeft er hier empathie nodig dan? Ik veroordeel vreemdgaan. Dat wil niet zeggen dat ik je dan gelijk nooit meer hoef te zien, maar dikke vriendschap, neuh ook niet meer. Daarvoor zitten we dan te veel op een andere golflengte.
.
Lidl’s-Annie-Aardbei schreef:
13-06-2019 17:01
Zou niemand van jullie daarmee zitten dan om je mond te houden?
Ik begrijp niet dat ze al naast de pot pist, terwijl ze nog niet met die man samenwoont. Waar zit voor haar het leuke dan in de relatie? Ze heeft al een stukgelopen huwelijk (waar ik mij niet uitspreek over de oorzaak daarvan, maar ze heeft al een breuk meegemaakt). Dan moet ze relatiemateriaal zoeken wat ook nog goed in bed is. Maar van elke man een stukje nemen is niet correct.

En ja, ik zou daar mij mond over kunnen houden, maar ze moest mij er niks over vertellen, over haar niet betrekken in plannetjes om haar minnaar te zien. In jouw situatie zou ik zwijgen en jouw vriendin moet praten met haar vriend of het uitmaken met haar minnaar. En het argument dat ze aanhaalt, is slap.
“I have a very simple morality: not to do good or evil to anyone. Not to do evil, because it seems only fair that others enjoy the same right I demand for myself – not to be disturbed – and also because I think that the world doesn’t need more than the natural evils it already has. All of us in this world are living on board a ship that is sailing from one unknown port to another, and we should treat each other with a traveller’s cordiality. Not to do good, because I don’t know what good is, nor even if I do it when I think I do. How do I know what evils I generate if I give a beggar money? How do I know what evils I produce if I teach or instruct? Not knowing, I refrain. And besides, I think that to help or clarify is, in a certain way, to commit the evil of interfering in the lives of others. Kindness depends on a whim of our mood, and we have no right to make others the victims of our whims, however humane or kind-hearted they may be. Good deeds are impositions; that’s why I categorically abhor them.”

Fernando Pessoa, The Book of Disquiet
Lidl’s-Annie-Aardbei schreef:
13-06-2019 19:30
Dus mijn moraal dat je niet vreemd hoort te gaan is fout?
Zeker niet, je moraal is prima. Maar dat betekent nog niet dat je er altijd naar moet handelen...
Alle reacties Link kopieren
Magicsunshine schreef:
13-06-2019 20:44
Ik ben geen voorstander van vreemd gaan, maar jeetje wat een moraalridders hier.
Als je vriendin je niet in vertrouwen mag/kan nemen, wat is jullie vriendschap dan waard?
Vriendschap in goede en kwade dagen? Of alleen maar als ze doet wat jij wil?

Ik heb het bij een vriendin meegemaakt, heb duidelijk gezegd hoe ik erover dacht, maar ook gezegd dat ik haar nooit zou laten vallen en haar ging steunen, ongeacht de uitkomst.
Ik kende haar man ook, aardige gozer... maar mijn loyaliteit ligt bij mijn vriendin.

Dat wil niet zeggen dat ik het ermee eens was, maar geen haar op mijn hoofd die eraan dacht om dit aan haar man te vertellen!
Ik heb mijn vriendschap hoog in het vaandel staan: door dik en dun, wat je ook uitvreet, I've got your back.

Als ik de reacties hier zie ben ik blij met de paar vriendinnen die ik heb waarvan ik weet dat ze net zo loyaal aan mij zijn als ik aan hen :kneel:
En zo hoort het ook!

Bizar dat mensen hier
A) het zouden vertellen aan de bedrogen partner
B) de vriendschap zouden opzeggen

Je loyaliteit moet altijd liggen bij je vriendin
Frankly my dear, I don"t give a damn
Lluvia schreef:
13-06-2019 20:50
Zeker niet, je moraal is prima. Maar dat betekent nog niet dat je er altijd naar moet handelen...
Je moraal kun je moeilijk aan een ander opleggen. Dat kan wel, maar dan raak je nog vaak teleurgesteld. Als je tegen vreemdgaan bent dan moet je zelf proberen niet vreemd te gaan lijkt me.
Alle reacties Link kopieren
Magicsunshine schreef:
13-06-2019 20:44
Ik ben geen voorstander van vreemd gaan, maar jeetje wat een moraalridders hier.
Als je vriendin je niet in vertrouwen mag/kan nemen, wat is jullie vriendschap dan waard?
Vriendschap in goede en kwade dagen? Of alleen maar als ze doet wat jij wil?

Ik heb het bij een vriendin meegemaakt, heb duidelijk gezegd hoe ik erover dacht, maar ook gezegd dat ik haar nooit zou laten vallen en haar ging steunen, ongeacht de uitkomst.
Ik kende haar man ook, aardige gozer... maar mijn loyaliteit ligt bij mijn vriendin.

Dat wil niet zeggen dat ik het ermee eens was, maar geen haar op mijn hoofd die eraan dacht om dit aan haar man te vertellen!
Ik heb mijn vriendschap hoog in het vaandel staan: door dik en dun, wat je ook uitvreet, I've got your back.

Als ik de reacties hier zie ben ik blij met de paar vriendinnen die ik heb waarvan ik weet dat ze net zo loyaal aan mij zijn als ik aan hen :


Laten we het eens in het extreme trekken, je vriendin vermoordt iemand. Hoe loyaal ben je dan nog?

Ieder heeft z’n grenzen anders - ik vind deze situatie al een no-go, jij blijkbaar niet. Flauw om dan over moraalridders te gaan spreken.
.
Alle reacties Link kopieren
Sugarspice schreef:
13-06-2019 19:29
Stel je niet zo aan zeg! Heb je graag problemen ofzo?! Het is niet jouw probleem. Dring jouw moraal niet aan anderen op.
Nou ja zeg! Natuurlijk is het wel TO's probleem, want ze wordt nu gedwongen om mooi weer te spelen als ze die vriend onder ogen komt, oftewel te liegen wat duidelijk tegen haar eigen natuur is, en om een superpijnlijk geheim voor hem verborgen te houden, waar ze zelf zo erg mee zit dat ze er dit topic over begint (en wat ik helemaal begrijp). Van de drie mensen zijn er dus al twee verliezers door deze kutsituatie die die vriendin gemaakt heeft.
You can never have too many hats, gloves and shoes

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven