Graag vrouwenadvies aan een twijfelde man

24-02-2020 13:37 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal,

Ik ben nieuw hier, profiel speciaal aangemaakt voor een groot probleem waar ik mee zit en waarvoor ik graag ook vanuit vrouwen perspectief advies zou willen.
Al meer dan 10 jaar samen. Samengesteld gezin, veel hindernissen en uitdagingen overwonnen, beiden creatief, ondernemend en oplossingsgericht. Heel veel wederzijds respect en ook liefde, hoewel we daar in de laatste jaren steeds minder tijd aan hebben kunnen geven. Met al die prikkels om ons heen, iedereen die iets van ons vraagt, beiden werkzaam in de hulpverlening, hebben wij onze relatie vaak te weinig prioriteit gegeven.
Ons seksleven was al voor de geboorte van ons laatste kind in 2017 zeer ondermaats, maar daarna is het alleen maar verder verslechterd.
Niet alleen een dramatisch lage frequentie, maar ook de wederkerigheid, de fysieke Connectie, de ‘chemie’ is weg. Daar hebben wij respectvolle gesprekken over, Een belangrijk deel van de oorzaak ligt bij mij; Een man, die veel in zijn hoofd zit, Niet goed is in het tonen van affectie (een knuffel, een aanraking, complimentjes). Sinds ongeveer 5 - 6 maanden is er ook geen enkele aanraking meer in mijn intieme zone vanuit mijn vrouw richting mij; Ondanks de gesprekken, en mijn inspanningen haar meer affectie te tonen is dat ineens gestopt. Het maakt mij enorm onzeker, en ik krijg er ook geen afdoende verklaring voor vanuit haar, Daar waar ik juist weer iets meer toenadering vanuit haar logischer had gevonden..
Nu vond ik enkele dagen geleden een weggestopte , gebruikte morning after pil ver achterin een nachtkastje van haar waar ik nooit kom, maar waarvan ik wel wist dat er iets in stond wat ik nodig had.. Uitgaande van de expiratie datum op het doosje, moet zij deze ergens eind zomer 2019 hebben gebruikt. Door de afwezigheid van seks met mij, en mijn sterilisatie in juni 2019 zou er geen reden moeten zijn dit te gebruiken. Ik vond ook een zwangerschapstest die ongeveer ook in die periode gebruikt moet zijn.
Ik weet vrijwel zeker dat zij daar waar mogelijk zal gaan ontkennen dat zij is vreemdgegaan, net als dat zij dat enkele jaren geleden ook heeft gedaan tot in het extreme, waarin ontkenning geen zin meer had en zij haar vreemdgaan toen aan mij moest toegeven.
Ik wil uiteraard niet naïef zijn, en ook niet in ontkenning blijven leven, maar ben heel bang voor de uitkomst omdat ik haar, en ons gezin niet kwijt wil.
Vandaar dat ik graag van jullie zou willen weten wat dit verhaal bij jullie oproept?
Ik heb als man geen verstand van morning-afterpillen en zwangerschapstesten, en wil niet zomaar tot beschuldiging/confrontatie overgaan als er niet veel meer logische redenen zouden zijn.
Ik kan niet wachten op reacties, en wil jullie alvast heel erg bedanken voor jullie moeite en het meedenken.
Alle reacties Link kopieren
Uitgaande van de expiratie datum op het doosje, moet zij deze ergens eind zomer 2019 hebben gebruikt. Door de afwezigheid van seks met mij, en mijn sterilisatie in juni 2019 zou er geen reden moeten zijn dit te gebruiken. Ik vond ook een zwangerschapstest die ongeveer ook in die periode gebruikt moet zijn.

Die dingen zijn volgens mij een paar jaar goed, dus hoe kom jij aan het verband tussen denk de expiratiedatum en de gebruiksdatum?

En waarom zou ze de verpakking van een MAP en een gebruikte zwangerschapstest achter in een kastje bewaren?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Kon je de uitslag op de rest nog achterhalen? Ik zou heel erg schrikken als ik in jouw plaats was!
himalaya schreef:
24-02-2020 15:03
Die dingen zijn volgens mij een paar jaar goed, dus hoe kom jij aan het verband tussen denk de expiratiedatum en de gebruiksdatum?

En waarom zou ze de verpakking van een MAP en een gebruikte zwangerschapstest achter in een kastje bewaren?
Nou dit dus, je vrouw gaat dat toch niet bewaren als zij iets te verbergen heeft. Zou me niet al te druk maken dat ze vreemd gaat of iets.

Wel naar om te lezen dat jullie elkaar qua intimiteit uit het oog zijn verloren. Wie weet is hulp hierbij een optie? Seksuoloog bijvoorbeeld.
Alle reacties Link kopieren
himalaya schreef:
24-02-2020 15:03
Die dingen zijn volgens mij een paar jaar goed, dus hoe kom jij aan het verband tussen denk de expiratiedatum en de gebruiksdatum?

En waarom zou ze de verpakking van een MAP en een gebruikte zwangerschapstest achter in een kastje bewaren?
Dit. Daarnaast duurt het 2-3 maanden voor er geen cellen meer in je zaad zit.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Een morningafterpil is ongeveer 2 jaar houdbaar zegt Google.
Alle reacties Link kopieren
De eerste maanden na een sterilisatie ben je toch niet meteen onvruchtbaar?
Alle reacties Link kopieren
Als ze echt is vreemdgegaan, is ze wel behoorlijk dom om dit te bewaren. Ik kan me dus niet voorstellen dat dat het geval is. Iedere weldenkende vrouw zou deze dingen in dat geval weggooien.

Dus waarschijnlijk heeft ze dit al eerder gebruikt. Waarom vraag je het haar niet gewoon?

Oh, en dat zij jou niet aanraakt vind ik niet gek. Als mijn man geen initiatief zou tonen, zou ik ook niet door blijven gaan. Ik heb wel zelfrespect en blijf niet trekken aan een dood paard. En als jij het wel weer probeert... Tja, wie zegt dat haar zelfbeeld door al die tijd zonder affectie niet enorm gekelderd is?
Waarom gaan jullie niet in relatietherapie? Wat is een relatie zonder lichamelijke affectie? Dat is toch geen relatie?
Gezien je hele verhaal snap ik dat je schrikt van het vinden van een zwangerschapstest en gebruikte morning after pil. Het is dus niet alleen zo dat jij gesteriliseerd bent, maar ook dat jullie sexleven op zijn gat ligt al een tijdje, dus logisch dat je je afvraagt wat die producten daar doen.
Het zou kunnen dat er niks aan de hand is, zoals gezegd zijn die dingen wel een tijdje houdbaar en misschien is er een hele normale verklaring voor.
Maar in het verleden bleek ze vreemd te zijn gegaan en heeft daarover gelogen. In combinatie met het slechte sexleven samen zou ik wel mijn vragen stellen bij het vinden van deze spullen.
Aankaarten bij haar, enige manier om erachter te komen hoe het zit.
Misschien is dit wel zowiezo het juiste moment om het gesprek weer te openen over de kwaliteit van de intimiteit binnen jullie relatie, lijkt me voor beide partijen niet bevredigend zoals het nu is. Niet beschuldigen, maar vraag om een eerlijk en open gesprek waar jullie hopelijk beiden wat aan zullen hebben.
ah niet gelezen dat ze al eerder is vreemdgegaan. Ja dat zorgt dan wel voor alarmbellen, begrijpelijk. Ga het met haar bespreken en zeg ook wat het in je oproept. Dat zal ze moeten begrijpen als ze al zo vaak is vreemd gegaan.

Lijkt me geen stabiele relatie dit.
Alle reacties Link kopieren
wie bewaard er nu de verpakking van een gebruikte zwangersschapstest en/of morning after pil?

Ik vind het een heel raar verhaal.
Alle reacties Link kopieren
Als je haar niet kwijt wil, waarom dan dit als een soort sherlock uitzoeken?

Ga gewoon in gesprek over jullie relatie en seksleven en laat die hele vondst achterwege. Kijk of er genoeg reden is om samen door te gaan, van beide kanten.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Alle reacties Link kopieren
Als ik het zo lees, denk ik dat jullie relatie al een tijdje voorbij is.
Het is blijkbaar erg lastig om dat ook uit te spreken.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het heel moeilijk te geloven dat een vrouw die vreemd is gegaan en vervolgens zwanger raakte of dat vermoedde, maandenlang een verpakking morning after pil en zwangerschapstest bewaart in haar nachtkastje.
Dat is al heel vreemd op zich. Ik zou eerder de verklaring zoeken in de tijd rond je sterilisatie. Maar ik zou sowieso beginnen met communiceren hierover.
Ook een bijzondere reactie om eerst een account aan te maken op Viva om er een topic over te kunnen openen.
Je kunt het ook aan haar vragen.
Alle reacties Link kopieren
lolapaloeza schreef:
24-02-2020 15:50
Als je haar niet kwijt wil, waarom dan dit als een soort sherlock uitzoeken?

Ga gewoon in gesprek over jullie relatie en seksleven en laat die hele vondst achterwege. Kijk of er genoeg reden is om samen door te gaan, van beide kanten.
Dit dus.
Scheelt mij weer typen.
Wat eten we vanavond?
Vandaar dat ik graag van jullie zou willen weten wat dit verhaal bij jullie oproept?
Graag vrouwenadvies aan een twijfelende man


Wil je nu speculaties of wil je advies?
welke vreemdgaande en per ongeluk zwanger geworden vrouw bewaard haar zwangerschaps test en morning after pil?
en als jij niet in staat bent tot het tonen van affectie ja dan gaat alle lust natuurlijk als een nachtkaars uit
Alle reacties Link kopieren
Praten duidelijk zijn hoe jij het ziet en desnoods ook wat je gevonden heb. Durf je dat niet cq wil je dat niet dan maar kijken waar het schip strand of miss wel zachtjes blijft varen s6
dianaf schreef:
24-02-2020 15:17
Dit. Daarnaast duurt het 2-3 maanden voor er geen cellen meer in je zaad zit.
Ik heb het nagevraagd aan iemand die is gesteriliseerd. Schijnt max 6 weken te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Misschien een gekke vraag, maar hoe oud zijn jullie kinderen? Als jullie een samengesteld gezin zijn en al meer dan 10 jaar samen, heeft een van jullie misschien een tienerdochter?
Ik vind het wel wat voor een puber om zoiets achter in een kastje te gooien..
Ikkuz schreef:
24-02-2020 18:59
Ik heb het nagevraagd aan iemand die is gesteriliseerd. Schijnt max 6 weken te zijn.
dat kan echt veel langer duren, bij mijn Lex zeker zes maanden
Alle reacties Link kopieren
Misschien heeft ze dit gebruikt omdat ze dacht zwanger van jou te zijn en gezien jullie kennelijk geen kinderen meer wilden en ook in een beetje moeilijke situatie wat de relatie betreft zitten dit niet heeft durven zeggen? Ik zeg probeer gewoon een open gesprek en kijk voor jezelf wat je wil en wat jullie allebei nog bereid zijn om te investeren en veranderen, als je je vermoedens gaat opkroppen en je fantasie de vrije loop laat te lang wordt het gesprek alleen maar moeilijker, sterkte ermee
Klinkt niet goed. Geen idee of ze vreemd gaat. Waarom kan jij geen affectie tonen eigenlijk?
Het is geen combi de map en test. Dus dan zou ze 2/3 weken later die test op dezelfde plek verstoppen? Ik vind dat heel moeilijk te geloven....
Hebben jullie pubers in huis?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven