Grootste relatie frustraties

12-06-2019 21:09 412 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat zijn jullie grootse relatie frustraties momenteel? Of aan welke dingen ergeren jullie je van je partner?

TO trapt af;
Laksigheid. Zeggen dat hij bepaalde taken zal doen en vervolgens is het 2 maanden later nog niet gebeurd. Dan wanneer ik geïrriteerd raak; zeggen dat ik niet zo moet zeuren.... grrrrrr
Alle reacties Link kopieren
Ik word gestoord van zijn laksigheid.
Nu ook weer een aantal dingen die ik niet kan regelen wegens omstandigheden..
En mij verwijten maken daarbij, overal een weerwoord op. Continu voor een ander in de bres springen ed, maar hier thuis...
*ik denk dat ie graag wil horen wat voor een topper t is

Net was hij aan t klagen. Nu mn mond maar eens losgetrokken en gezegd dat hij nu misschien in de gaten heeft wat ik er normaal BIJ doe qua huishouden en zorg voor de kinderen.
En toen was t stil.. jaja.. ik denk dat hij nu in de nadenkmodus zit.
Alle reacties Link kopieren
Lillybit schreef:
16-06-2019 17:37
Om ot te blijven, wij houden van hiken en mountainbiken en mijn man weet altijd de shortcuts.. :nooo:
Resultaat is prima voor mijn conditie, we doen altijd minstens een uur langer dan de geplande route.
Ow herkenbaar. Vriend vergeet nog wel eens dat ik qua hardlopen/fietsen gewoon langzamer ben. Dus zijn rondje fietsen van iets meer dan een uur was dus meer dan 30 km (want hij gaat met de racefiets) en met een gewone fiets kost dat bijna 2 uur. In de zon (warm) met wind tegen. Volgens mij had ik een halve zonnesteek opgelopen.

Omdat ik langzamer ben, verveelt hij zich snel en wil graag routes interessanter maken met een lusje hier en een extra straatje daar of wil gezellig praten. In het begin van onze relatie en nu als ik mij goed voel wil ik er best in mee gaan, maar ik zeg vaak nee. Want ik loop anders het risico om over mijn grenzen te gaan. Ik ben vrij sportief, maar ik moet mijn belastbaarheid zorgvuldig (in zijn ogen langzaam) opbouwen. Dat vond hij heel lang heel raar, hij kan zich slecht voorstellen dat anderen niet zoals hij zijn. Dus super onverslijtbaar. :facepalm: (Is nog echt zo!)
Daarbij vind ik het ook prima om solo te gaan lopen/fietsen, dus het is ook niet zo dat hij niet zijn eigen ding mag doen. Ga je gang, ik weet de weg naar huis wel. Het mooie is, we hebben dit jaar een marathon gelopen en ik was sneller. :biggrin: Dus als hij nu miept over dat ik langzaam ben of zo, dan haal ik dat wel heel subtiel (of niet zo subtiel) aan.

Hij is nogal iemand die in de praktijk moet ervaren dat een andere manier ook best succesvol kan zijn of dat zijn manier gewoon onhandig/niet effectief is. Maar dat lijkt wel een mannending.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend ziet slecht (oogafwijking, zicht is 30-40%) en als we dan bij mij thuis op mijn (kleinere) televisie iets kijken, heeft hij telkens het gevoel dat hij belangrijke dingen mist. Terwijl er helemaal niks te zien is, omdat de regisseur de spanning op bouwt en alleen een schim van iemand laat zien. Of een tekst die niet te lezen is. Of zelfs als er wél wat zou kunnen zijn, maar ik zelf nog geen tijd had het te begrijpen, zit mijn vriend al naast mij te roepen. "WAT WAS DAT? WAT WAS DAT?!". En daardoor mis ik dus vervolgens wat er gebeurt en kan ik het hem ook niet vertellen.
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
Alle reacties Link kopieren
GenieInABottle schreef:
21-06-2019 20:36
Ik heb mijn ex eens wakker gebeld omdat ik heel naar met de motor onderuit was gegaan. Zijn reactie "bel later maar terug". ;-D
Oei, dat is toch een ander verhaal. Goed dat hij jouw ex geworden is.
S7rin schreef:
23-06-2019 10:32
Mijn vriend ziet slecht (oogafwijking, zicht is 30-40%) en als we dan bij mij thuis op mijn (kleinere) televisie iets kijken, heeft hij telkens het gevoel dat hij belangrijke dingen mist. Terwijl er helemaal niks te zien is, omdat de regisseur de spanning op bouwt en alleen een schim van iemand laat zien. Of een tekst die niet te lezen is. Of zelfs als er wél wat zou kunnen zijn, maar ik zelf nog geen tijd had het te begrijpen, zit mijn vriend al naast mij te roepen. "WAT WAS DAT? WAT WAS DAT?!". En daardoor mis ik dus vervolgens wat er gebeurt en kan ik het hem ook niet vertellen.
Die van mij stelt altijd vragen over series/films die ik ook voor het eerst kijk. Ik weet het ook niet!
Alle reacties Link kopieren
Oh, wat leest dit heerlijk weg! Mijn beurt om even te spuien. :hyper:

In dit mannenhuishouden:
doen we geen moeite om zelf te zoeken, maar vragen we het gelijk
vragen we elke dag het zelfde en dat meermalen per dag want het antwoord is niet te onthouden.
elk verzoek om hulp wordt beantwoord met "neem dan een huishoudster" of "het is niet nodig vind ik" of waarom vraag je dat nu, zie je niet dat ik......en doen we het niet.
op de vraag waarom je alles aan mij vraagt zonder zelf eerst te kijken is het antwoord: jij ruimt alles op hier, ik weet het dan gewoon niet. >:-( en dat klopt :facepalm:
krijg ik het maar niet voor elkaar om de derde shift te delen. Er is steeds iets waardoor ik het toch moet overnemen of bijsturen.

Maar, ik blijf lachen en heb me voorgenomen nooit, maar dan ook nooit meer te gaan samenwonen :sun:
Life is short and hard, like a bodybuilding elf
Alle reacties Link kopieren
Op dit moment is mijn grootste frustratie dat hij niet lekker is voor muggen. En ik uiteraard wel. Ik durf met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid te stellen dat ál het “zzzzzzzzzzzzz” van muggen: “daar ligt een lekkere, die móét je proeven!” en het “zzzZZZZzzzzZzzzZzzzzZZZZ” van mijn man “nananananaaaaana!” betekent.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Alle reacties Link kopieren
Iewwww
Hier zit ie nu naast mij in zn neus te boren en van de restanten die hij uit zijn bescheiden neus trekt, bolletjes te draaien en weg te schieten..🤢

En gezien de fittie van vanochtend geen zin om hem hierin te corrigeren. Blegh!
Alle reacties Link kopieren
Gemaaktvanafval schreef:
23-06-2019 12:42
Oh, wat leest dit heerlijk weg! Mijn beurt om even te spuien. :hyper:

In dit mannenhuishouden:
doen we geen moeite om zelf te zoeken, maar vragen we het gelijk
vragen we elke dag het zelfde en dat meermalen per dag want het antwoord is niet te onthouden.
elk verzoek om hulp wordt beantwoord met "neem dan een huishoudster" of "het is niet nodig vind ik" of waarom vraag je dat nu, zie je niet dat ik......en doen we het niet.
op de vraag waarom je alles aan mij vraagt zonder zelf eerst te kijken is het antwoord: jij ruimt alles op hier, ik weet het dan gewoon niet. >:-( en dat klopt :facepalm:
krijg ik het maar niet voor elkaar om de derde shift te delen. Er is steeds iets waardoor ik het toch moet overnemen of bijsturen.

Maar, ik blijf lachen en heb me voorgenomen nooit, maar dan ook nooit meer te gaan samenwonen :sun:
Ohhh ik kan me voorstellen dat je dat mega frustrerend vindt, met name zulke uitspraken! Vindt hij het huishouden een typische vrouwenzaak?
Alle reacties Link kopieren
Timetraveler: Nee, hij vindt het geen vrouwenzaak. Hij vindt het gewoon geen leuk werk en dat kan je toch dan maar beter uitbesteden is zijn mening.
Life is short and hard, like a bodybuilding elf
Alle reacties Link kopieren
feow schreef:
23-06-2019 12:50
Op dit moment is mijn grootste frustratie dat hij niet lekker is voor muggen. En ik uiteraard wel. Ik durf met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid te stellen dat ál het “zzzzzzzzzzzzz” van muggen: “daar ligt een lekkere, die móét je proeven!” en het “zzzZZZZzzzzZzzzZzzzzZZZZ” van mijn man “nananananaaaaana!” betekent.
:rofl: Man hier ook. Wel in een situatie gezeten dat ze niet bij mij konden komen ivm klamboe en toen uit pure ellende man zijn gaan prikken. De vier weken vóór ik kwam, kon hij prima zonder klamboe, want ze blieften hem niet.
zimi schreef:
23-06-2019 11:42
Die van mij stelt altijd vragen over series/films die ik ook voor het eerst kijk. Ik weet het ook niet!
Check. Maar ook vaak bij films die ik wel heb gezien en dan vindt hij het stiekem vervelend als ik het voorzeg. :nut:
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Gemaaktvanafval schreef:
23-06-2019 22:18
Timetraveler: Nee, hij vindt het geen vrouwenzaak. Hij vindt het gewoon geen leuk werk en dat kan je toch dan maar beter uitbesteden is zijn mening.
Waarom regel je dan niet iemand die een groot deel van het huishouden voor jullie doet? Dat gezeur op elkaar lijkt me erg vervelend.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven