Grrr. Ik weet niet echt een titel hiervoor.

27-10-2019 14:09 111 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een jaar of tien geleden was ik vaak met een groepje mensen op feestjes bij een ex van me thuis. Op een dag was er een vrouw bij die ik niet kende, ik noem haar even Miep.
Miep deed vanaf het begin een beetje raar tegen me.
Ik had geen idee waarom en negeerde haar maar. Het rare gedrag bleef: heel sneaky opmerkingen maken die op het randje van onbeleefd waren, maar net niet zeg maar. Je staat even te roken, ik vroeg of ze ook een bepaalde serie keek, waarop zij begon over mensen die niks anders doen dan bankhangen. Hiermee duidelijk suggererend dat ik dat wel deed en gewoon op blijven doorgaan, met een beetje neerbuigende toon maar ook lachend, alsof het grappig was bedoeld. Ik weet niet zo goed hoe ik dat helder uit kan leggen.
De groep groeide uit elkaar helaas, dus van die vrouw had ik geen last meer.
Dacht ik..
We zijn nu jaren verder, ik heb een vriend uit diezelfde oude vriendenkring. In de tussentijd is hij hecht met haar bevriend geraakt. Zo kennen zijn kinderen haar heel goed en schijnt zij hem geholpen te hebben toen hij depressief was na zijn scheiding. Top natuurlijk en hoewel ik het een achterbakse trien vind die ik nooit meer zou willen zien, ben ik toch blij dat ze goed voor hem is.
Het gedrag is echter gebleven.. En mijn vriend ziet en hoort helemaal niets. Het gaat dan ook echt heel sneaky: terwijl je in een beleefdheidsgesprek bent ineens weglopen om zogenaamd iemand te begroeten die er de hele tijd al is, dwars door me heen praten, een houding aannemen of ze veel wijzer is dan ik.. Het is irritant maar ik gun mijn vriend de fijne vriendschap en ik ga haar liever uit de weg. Ze heeft niets met mij van doen toch.

Maar mijn vriend.. Aan hem begin ik me steeds meer te irriteren. Want Miep is heilig aldus hem. Alles wat zij zegt is de waarheid. Nu heeft ze ook nog eens een baan als maatschappelijk werk dus begrijpen jullie dat ze helemaal een orakel is in zijn ogen (ik schrik terwijl ik dit type zelf van mijn eigen afkeer).
Ik mag geen enkele kritiek op haar geven, hij neemt het altijd voor haar op. Volgens hem verbeeld ik me haar gedrag omdat ik haar nooit heb gemogen. En ben ik gewoon jaloers. Ik moet zeggen: die mogelijkheid bestaat. Ik weet het gewoon niet. Of hij is stekeblind of mijn beeld van haar klopt allang niet meer. Ik weet dat ik er niks mee te maken wil hebben. Hij dringt aan op een gesprek met haar. Dat wil ik pertinent niet: ik heb dit al eens met haar proberen te praten en weet dat ze haar gedrag compleet gaat ontkennen en mij weg gaat zetten als onzeker persoon. Nogmaals: het gedrag gaat zo subtiel dat het makkelijk gebagatelliseerd kan worden en dan is het mijn woord tegen het hare. Of ik beeld me alles in? Kan ook..
Ik word hier dus ondertussen niet goed van en schaam me voor mijn jaloersheid naar deze persoon. Ook omdat ik heel eerlijk gezegd deze persoon onbelangrijk en inhoudsloos vind: als het aan mij lag zag ik haar nooit meer. En juist daarom steekt het zo dat mijn vriend alles wat ze zegt als hogere wijsheid ziet. En hij mij daarmee wegzet als ietsje minder of zo dan zij? Ik weet dat het probleem eerder bij mijn vriend en mij ligt dan bij Miep.
Ik weet zelf ook niet wat ik hiermee moet en wat mijn vraag is.. Mja, hoe zorg ik dat ik mij niet meer stoor aan mijn vriends verering van Miep..
lilalinda schreef:
27-10-2019 15:24
Je titel had gerust kunnen zijn:
weer een jaloerse TO

wat je kunt proberen is juist de banden aanhalen, nodig haar bij jullie thuis uit. Organiseer etentjes. Etc.
Als ze echt onhebbelijk tegen je is, valt ze door de mand, als het meevalt... snap jij wat je vriend in haar ziet
(en in slechtste geval, als ze elkaar neuken, vallen zij samen door de mand)
Waarom zou ze daar in godsnaam aan beginnen? Ik zou die vrouw lekker laten voor wat ze is. Daar valt geen eer aan te behalen.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt ook gewoon een leuke man zoeken in plaats van te knipperlichten met een man die heel veel dingen recht te zetten heeft.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Volgens mij is het al uit.
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Het is weer aan.
Een week later zaten mijn vriend en ik in de auto, en belde Miep. Op die dag (woensdag) spreken ze namelijk elke week af om te dansen.
Mijn vriend vertelde me dat ik dan een stukje moest gaan lopen naar huis (dit was niet afgesproken) om haar op te halen. Zij zat namelijk naast zijn huis, omdat zijn huisbaas haar niet zo mag.(daar denk ik dan weer het mijne van).
Ik woon ook erg vlakbij, en snapte niet zo goed waarom ik moest gaan lopen zodat Miep niet tien minuten langer hoefde te wachten, aangezien zij dus te vroeg was.
Hoe lullig ik dat ook wel weer vond: dus zei ik, dan halen we haar op en brengen mij thuis, kom op..

Het idiote was dat Miep heel ok deed.
Heel dat overdreven gedoe van mijn vriend viel wel, ik heb nog steeds een mening over haar, maar ze is zeker niet de almachtige wijsdoener die mijn vriend, en daarna ik dus, ervan heeft gemaakt.
Ze is zelf heel onzeker. Ik schrok er gewoon van.
Kutwijf of niet, dat hoeft dan ook weer niet van me.....

Later zat ik na te denken over twee mensen die ik op een voetstuk heb geplaatst heb in mijn leven.
Een paar dagen later zeg ik dat tegen mijn vriend, en hij ging helemaal in de verdediging. Daar was ook nog een vriend van ons bij (zelfde als degene die ik noemde op de eerste pagina in dit topic) en die hoorde de naam van Miep alleen al en ging helemaal los: want zag mijn vriend die dingen dan niet??

Toen zei mijn vriend dat hij dat gedrag wel zag.. Maar ook zag dat zij het nodig had dat iemand haar verdedigde. En dat deed hij dus.

Nu ben ik heel benieuwd naar jullie mening.
Alle reacties Link kopieren
Het is me geheel onduidelijk waar je precies een mening over wilt. Ik zou als ik jou was je tijd niet meer verdoen met deze mensen en op zoek gaan naar een leuke vent zonder drama.
Here am I in my little bubble
Alle reacties Link kopieren
Mariagalatea schreef:
29-11-2019 22:55
Nu ben ik heel benieuwd naar jullie mening.

Ik lees in je laatste berichten niks leuks over je vriend. Ik snap dat het jou nu duidelijk is dat Miep helemaal niet zo erg is. Maar het is jouw nog niet duidelijk dat je vriend geen leuk gedrag vertoont?

Voor de rest nog tig vragen in mijn vorige bericht...
Alle reacties Link kopieren
Ga gewoon gelukkig worden dan.
Alle reacties Link kopieren
Wat warrig geschreven (soms denk ik zelfs dat je onder invloed bent van een of andere drug) en kinderachtig allemaal.
De mening van de meesten hier was dat je er goed aan gedaan had om het uit te maken en dat jullie niet matchen.
Waarom zou die mening veranderd zijn?
Alle reacties Link kopieren
Mariagalatea schreef:
27-10-2019 15:35


Ik zit in therapie en laatst zei mijn vriend: Miep vind het knap van je dat je therapie hebt en vraagt wat voor therapie je doet, dan kan ze zien wat het precies is en zo..
En ik, ik denk dan echt.. Wake the fuck up man, nee, daaaaaar zit ik op te wachten, dat Miep met jou praat over mijn therapie, kom op zeg..
Dat heb ik ook gezegd trouwens. En hij vind dat dan "jammer."
ZUCHT.
Knip , ernstig mosterd.
Maar snap nog steeds niet wat je bij je vriend moet. Volgens mij hebben jullie allemaal fikse issues en is dit een gebed zonder eind.
Alle reacties Link kopieren
blauwe_emmer schreef:
30-11-2019 09:30
Knip , ernstig mosterd.
Maar snap nog steeds niet wat je bij je vriend moet. Volgens mij hebben jullie allemaal fikse issues en is dit een gebed zonder eind.
Ziejewel. Zowat unaniem.
Je wou meningen, je hebt ze, en nu?
jaloers

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven