He-le-maal kapot van liefdesverdriet na 12 jaar

02-04-2020 13:27 79 berichten
Ik moet het van me afschrijven, even wat dingen op een rijtje zetten.

Ik was 12 jaar samen met mijn jeugdliefde. We waren erg jong samen, elkaars eerste echte liefdes en sinds een jaar of 4 woonden we samen. We hebben veel meegemaakt, van sterfgevallen bloedverwanten en echtscheiding ouders, tot verslavingsgevallen in de directe familie - maar we konden altijd op elkaar terugvallen. We hebben verre reizen gemaakt en avonden voor de TV weggelachen. We zouden samen oud worden.

Althans, dat was het plan. De laatste twee jaar veranderde dat. Ik was bezig met mijn carrière en om een goede toekomst voor te bereiden. Ons droomhuis kopen en wie weet ooit aan kinderen beginnen. Huis boompje beestje zeg maar. Zij... kreeg steeds meer het idee hier niet klaar voor te zijn. Niet te weten wie ze was zonder mij, meer te willen ontdekken in het leven. Ze wilde niet meer fulltime werken. Had een hoop trauma's uit het verleden nog niet verwerkt dus ging in therapie, en daar werd steeds duidelijker dat er iets niet goed zat. Langzaam aan veranderde ze nog meer. Opeens ging het hard. Ze kreeg nieuwe vrienden waar ik me niet mee kon identificeren, ging naar feestjes zonder mij, vond sporten steeds belangrijker, ging heel erg geforceerd nog meer nieuwe vrienden maken, begon onschuldig met andere jongens te praten, zette een tatoeage terwijl d'r bankrekening leeg was en ze achterliep met de gezamenlijke rekening, ging vaker alleen met haar familie weg en deed dan heel overdreven alsof het leven geweldig was. Instagram was plotseling belangrijk.

In november hebben we voor het eerst gesproken over uit elkaar gaan omdat toekomsten niet meer matchten, en in januari wereldkundig gemaakt. We waren er allebei helemaal kapot van. Maar we hadden elkaar beloofd; we gaan elkaar hierdoor slepen! Als we het samen doen dan komen we er wel! In februari ging ze het huis uit naar een appartement. Ik heb haar nog geholpen met wat nieuwe meubels in elkaar zetten. Heb nog af en toe wat spullen overgehuisd in de weken erna. We hebben elkaar nog een keer of 2-3 gezien puur om even te praten.

We waren er nog steeds kapot van. Maar we deden het samen, we komen er wel. Veel huilen, veel herinneringen, veel verdriet. Maar het is beter zo; dat wisten we beide.

En toen kwam de mokerslag. Op Instagram een foto dat ze bij een andere jongen wakker was geworden. Niet met die jongen er op, maar iedereen begreep de hint. Toen ik dat zag brak letterlijk mijn hart. Ik voelde me zó slecht. Mijn gedachtes gingen alle kanten op.

Diegene die ik zo goed dacht te kennen, waar ik 12 jaar mee samen was, mijn maatje en mijn enige liefde, ... heeft het met een ander gedaan... vier weken nadat we uit elkaar waren. Terwijl wij elkaar nog aan het appen waren hoe moeilijk we het hadden. Terwijl ik nog niet eens aan een ander kon denken, terwijl ik me nog staande probeerde te houden. Terwijl ik de foto's van ons nog had hangen in de woonkamer.

Ik dacht dat ik me al kut voelde, maar toen werd het voor mij pikzwart. Zo had ik me nog nooit gevoeld. Waarom zo snel? Ben je er blij mee? Is dit wat je miste? Wilde je weten hoe het voelt om met een ander sex te hebben? Hoelang wilde je dit al? Je sluit 12 jaar af door het meteen daarna al met een ander te doen? Ik voel me boos, verdrietig en bedrogen. We zouden er toch samen doorheen komen? Om het nog erger te maken heb ik tegen haar gezegd hoe ik me daarbij voelde. Aan de hand van haar reactie kreeg ik zelfs de indruk dat het niet eens bij deze éne jongen was gebleven.

Met tranen in mijn ogen en een gebroken hart heb ik haar geblokkeerd op alles digitaal. Haar laatste spullen weggegooid, en alle foto's in huis weggehaald.

En daar zit je dan. Na 12 jaar. Familie en vrienden kan ik niet bezoeken vanwege Corona (ik woon net over de grens). Sportschool of een biertje drinken met een maat kan niet. Nieuwe hobby oppakken kan ook niet. ... En diegene waar je nog emotioneel afscheid van aan het nemen bent ligt te wippen met andere mannen! Daar heb ik het meeste moeite mee.

Ik ben er helemaal kapot van. Kan niet slapen, kan niet eten, mijn werk gaat op de automatische piloot. Ik ben boos omdat ze die foto op Instagram had gezet want ze kon weten dat ik dat zou zien.

Misschien kan iemand me helpen om wat dingen in perspectief te plaatsen. Of misschien heeft iemand iets soortgelijks meegemaakt.
Alle reacties Link kopieren
Ga chocola eten!
Alle reacties Link kopieren
Hi Mark, ik denk als ik je bericht zo lees, is dat ze haar verdriet probeert te verwerken door met andere de lakens te delen. Ik heb ook een vriendin die precies hetzelfde doet sinds het uit is. Veel uitgaan, drinken, seks hebben waar je maar kan. Een soort uitlaatklep. Desalniettemin is het natuurlijk niet oke want hier kwetst ze jou wel mee. Misschien helpt het een tijdje om afstand te nemen? Berichten te dempen op Instagram enz?
Alle reacties Link kopieren
Ja, iets soortgelijks meegemaakt. Mijn relatie eindigde na 5 jaar samenzijn, waarvan 3 jaar getrouwd (en een zoontje van 9 maanden samen). Vlak voor de break up brak ik mijn voet, dus ik was aan (mijn ouders..) huis gekluisterd. Zij had binnen een maand een nieuwe relatie.

Schrale troost op dit moment, want ik wéét hoe veel pijn je voelt en hoe uitzichtloos het nu lijkt, maar: het wordt echt beter. Het is bijna een jaar geleden en het is echt een achtbaan geweest. Van pijn naar verdriet naar woede naar achteloosheid naar liefde (ja, echt) naar hernieuwde woede naar acceptatie, begrip en compassie. Ik ben sinds een maand of drie weer voorzichtig aan het daten. Geef het tijd en wees lief voor jezelf.
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Alle reacties Link kopieren
Heel erg onsympathiek om het op die manier bij je in te wrijven. Nog nooit zoiets meegemaakt, maar het lijkt me vreselijk. Jullie zijn duidelijk uit elkaar gegroeid en misschien is dat waar je je aandacht nu op kunt richten. Dit is een ander iemand dan degene waar je een relatie mee had en wees eerlijk: als je nu iemand zou tegenkomen voor wie 'Instagram belangrijk is', zou je hart dan een sprongetje maken?

Heel veel sterkte, dit moet een zware en vooral eenzame periode zijn. Weet dat dat tijdelijk is.
Alle reacties Link kopieren
Liefdesverdriet is kut. :hug: Het komt goed met je. Probeer je op jezelf te focussen en niet teveel over haar gedrag na te denken. Het is over tussen jullie.
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Alle reacties Link kopieren
Koop een doos wijn/ whiskey/ paar kratten bier. Geef jezelf een week om jezelf zielig te vinden. Kap dan met zuipen.
Ga trainen/ hardlopen/ kickboxen/ fitnessen etc. Elke dag.
Maak een profieltje aan op Tinder. The best way to get over somebody is to get under somebody.
Sloer een tijdje wat rond. Maak nieuwe vrienden, doe nieuwe ervaringen op.
Ga daarna eens op zoek naar een andere vriendin. Met deze was je op de lange termijn echt niet gelukkig geworden. Dus het is beter dat het nu al klaar is dan dat het over zou gaan op het moment dat je kinderen hebt. Dan had je nog een veel groter probleem gehad.
Geloof me, je bent te goed voor haar en je gaat jezelf nog vervloeken dat je haar hebt geholpen met het inrichten van haar nieuwe huis.
O en wat je ook doet. NEEM GEEN CONTACT MET HAAR OP!
qball wijzigde dit bericht op 02-04-2020 13:53
0.25% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Jammer dat het zo is gegaan.
Ik kan me voorstellen dat je er kapot van bent.

Probeer zoveel mogelijk afleiding te zoeken.
Films kijken, chocola, chips, popcorn...
Dus je gaat uit elkaar en dan ga je dat samen verwerken? Dat werkt niet hè. Neem afstand, en hou je niet bezig met wat zij allemaal doet en met wie, het gaat je niets aan. Richt je op je eigen leven en je eigen toekomst.

Sterkte, man. Liefdesverdriet is kut.
Alle reacties Link kopieren
Liefdesverdriet is vreselijk. Je vertrouwen geschaad. Dit gaat een hele zware periode worden, maar je moet echt goed voor ogen houden dat dit gevoel weer zal vertrekken. Je komt hier overheen en je gaat niet voor altijd droevig zijn. Wees lief voor jezelf. Probeer jezelf ondanks deze lastige periode af te leiden. Netflix. Wordfeud. Wat dan maar ook.
Waarom dacht je dat t een goed idee was om samen jullie break- up te verwerken. Is het idee van uitelkaar niet dat je je eigen weg gaat. Kennelijk had jij ergens hoop dat jullie weer samen verder zouden gaan en is pas nu zij met anderen het bed deelt helder voor jou dat het echt over en uit is.

Ik denk dat ze jou een dienst heeft bewezen met dit instagrambericht. Het doet pijn maar nu kun jij ook gaan loslaten en beseffen dat jullie niet mee samen zijn. Sterkte.
Alle reacties Link kopieren
ja, dat doet pijn. En dat gevoel kennen veelmensen, daarom zijn er zoveel liedjes overmaakt, boeken over geschreven

maar het slijt, echt
Alle reacties Link kopieren
Hoi Mark,

Allereerst vervelend dat je zoveel verdriet hebt. Liefdesverdriet is echt één van de pijnlijkste. Wist ik tot voor kort ook niet, totdat mijn relatie met mijn jeugdliefde dit jaar ook verbroken werd. Weliswaar een kortere relatie, namelijk van zes jaar maar de pijn was extreem. Ons verhaal lijkt op die van jullie. Wij gingen er ook samen doorheen, bleven contact houden en dat hebben we zelfs nog op de dag van vandaag. Ik ben inmiddels alweer zo'n acht maanden verder en het klinkt zo cliché maar de tijd gaat je helpen, om de pijn te verzachten.

Ik moet je wel bekennen, en misschien is dat niet leuk om te horen, dat ik ook mijn verdriet probeerde te troosten door met andere mannen het bed te delen. Ik begon na ongeveer twee a drie maanden met daten. En heel eerlijk, dat heeft mij goed gedaan. Mijn jeugdliefde was ook mijn eerste bed partner, dus ik was er nieuwsgierig naar én had ook behoefte aan andermans aandacht. Wil niet zeggen dat mijn verdriet niet meer aanwezig was.

Mijn ex en ik hebben dit alleen nooit in het begin met elkaar gedeeld. Ik zou hier ook zeker geen foto van hebben geplaatst op instagram, maar daar heb ik sowieso niet veel mee. Kan me voorstellen dat het pijn doet om te zien/merken. Wij hebben er laatst voor het eerst openlijk over gesproken. Niet tot in detail maar weten nu allebei wel dat we hier en daar andere ervaringen hebben opgedaan, en zelfs toen stak het ons beiden eventjes. Dat hoort er denk ik bij.

Ik wil je heel veel sterkte wensen. Zeker in deze tijd waar je niet kan vluchten in sociale contacten en gezelligheid. Probeer deze tijd te investeren in jezelf. Succes!
Alle reacties Link kopieren
Het is een bekende oplossing he?
"best way to get over someone is to get under someone"
Qball schreef:
02-04-2020 13:51
Koop een doos wijn/ whiskey/ paar kratten bier. Geef jezelf een week om jezelf zielig te vinden. Kap dan met zuipen.
Ga trainen/ hardlopen/ kickboxen/ fitnessen etc. Elke dag.
Maak een profieltje aan op Tinder. The best way to get over somebody is to get under somebody.
Sloer een tijdje wat rond. Maak nieuwe vrienden, doe nieuwe ervaringen op.
Ga daarna eens op zoek naar een andere vriendin. Met deze was je op de lange termijn echt niet gelukkig geworden. Dus het is beter dat het nu al klaar is dan dat het over zou gaan op het moment dat je kinderen hebt. Dan had je nog een veel groter probleem gehad.
Geloof me, je bent te goed voor haar en je gaat jezelf nog vervloeken dat je haar hebt geholpen met het inrichten van haar nieuwe huis.
O en wat je ook doet. NEEM GEEN CONTACT MET HAAR OP!
Nuttig advies in deze tijden. Not.
Alle reacties Link kopieren
wees blij dat je er vanaf bent, wil je zo onverantwoordelijkheid iemand als moeder van je kinderen?
Alle reacties Link kopieren
icequeen2000 schreef:
02-04-2020 14:01
wees blij dat je er vanaf bent, wil je zo onverantwoordelijkheid iemand als moeder van je kinderen?
Nou, je kent haar natuurlijk niet.
Alle reacties Link kopieren
lindaatje1900 schreef:
02-04-2020 14:03
Nou, je kent haar natuurlijk niet.
als ik zijn verhaal lees van onverantwoordelijk met geld omgaan weet ik al genoeg
Alle reacties Link kopieren
icequeen2000 schreef:
02-04-2020 14:01
wees blij dat je er vanaf bent, wil je zo onverantwoordelijkheid iemand als moeder van je kinderen?
de kans dat het allemaal aan haar ligt, is niet zo groot hoor.
Het zal ook aan hem gelegen hebben, misschien Veel te druk met zijn carriere
Te dominant met het huis waar hij mee bezig was etc. Aannames hoor
Maar het zal aan hen beiden gelegen hebben en iig aan hen samen, ze pasten gewoon niet meer
shit happens
Alle reacties Link kopieren
icequeen2000 schreef:
02-04-2020 14:04
als ik zijn verhaal lees van onverantwoordelijk met geld omgaan weet ik al genoeg
als jij dan even zijn ex belt, en haar kant van het verhaal vraagt, hebben we het complete verhaal
Alle reacties Link kopieren
Haar gedrag klinkt ook wel een beetje als een midlifecrisis. Met die plotselinge tattoo. Ik zie dat Instagram/veel sporten/tattoo gedrag wel vaker bij vrouwen op een bepaalde leeftijd. Het roer om.
Alle reacties Link kopieren
icequeen2000 schreef:
02-04-2020 14:04
als ik zijn verhaal lees van onverantwoordelijk met geld omgaan weet ik al genoeg
Ik lees niet echt onverantwoord gedrag.
Het komt vaker voor dat als je lang bij elkaar bent, en zeker sinds je tienerjaren, je op een gegeven moment gaat twijfelen.
Alle reacties Link kopieren
Sjulia schreef:
02-04-2020 14:05
Haar gedrag klinkt ook wel een beetje als een midlifecrisis. Met die plotselinge tattoo. Ik zie dat Instagram/veel sporten/tattoo gedrag wel vaker bij vrouwen op een bepaalde leeftijd. Het roer om.
Misschien voelt ze zich nu eindelijk vrij

Ze is to absoluut geen verantwoording meer schuldig.
Al neukt ze een hele brandweerkazerne tegeljk, moet zij weten
Frankly my dear, I don"t give a damn
FeyreVrijhof schreef:
02-04-2020 13:46
Hi Mark, ik denk als ik je bericht zo lees, is dat ze haar verdriet probeert te verwerken door met andere de lakens te delen. Ik heb ook een vriendin die precies hetzelfde doet sinds het uit is. Veel uitgaan, drinken, seks hebben waar je maar kan. Een soort uitlaatklep. Desalniettemin is het natuurlijk niet oke want hier kwetst ze jou wel mee. Misschien helpt het een tijdje om afstand te nemen? Berichten te dempen op Instagram enz?
Nou ja, ze mag doen en laten wat ze wil. En TS mag daar iets van vinden maar ze zijn niets (meer) aan elkaar verplicht.

Ik vind het nogal sneu, van die suggestieve posts. Nu zie je dat misschien niet zo omdat het zo'n pijn doet maar na een tijdje zie je vast ook de treurigheid in. Mensen die na een breakup zo vol op social media gaan om hun zogenaamde geluk te etaleren voelen zich vaak volgens mij juist kut. Het goede nieuws is dat bel Ik er niks meer mee te schaften hebt, haar geluk. Het voelt nu anders maar je gaat echt ondervinden dat haar handel en wandel van geen enkele invloed is op jouw leven. Zolang je maar door blijft ademen en onzalige plannen als de breuk samen verwerken voortaan achterwege laat.
Alle reacties Link kopieren
calvijn1 schreef:
02-04-2020 14:15
Misschien voelt ze zich nu eindelijk vrij

Ze is to absoluut geen verantwoording meer schuldig.
Al neukt ze een hele brandweerkazerne tegeljk, moet zij weten
Ja hoor. Maar het op Instagram zetten is wel een beetje slechte smaak, of er nou een ex met liefdesverdriet meekijkt of niet. Los daarvan; dat sport, Instagram, tattoo (en soms vegan) gedrag stopt ook weer na een tijdje. Ik geloof niet dat het met vrijheid te maken heeft. Na die fase gaat alles weer burgerlijk verder, is mijn ervaring. Nieuwe vaste relatie en statusupdates die alleen nog maar gaan over de baby.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven