Heb jij een vonk/blikseminslag of liefde op het eerste blik

28-01-2026 21:02 67 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Wie o wie heeft dit ooit ervaren of eigenlijk nog nooit ook even leeftijd erbij?
Blikseminslag. Sindsdien trek ik alle stekkers uit de stopcontacten bij onweersdreiging. Was 38.
Liefde. Ik hou van mijn eerste blik.
huismuis
Oh, jij bent toch van die vonk bij het passeren?
Ja ik! Hij 30, ik 50.
I wanna live my life with the volume full!
Ja, 2x (ik ben begin 40). Beide keren wederzijds.

De ene keer was het een foute gast, bleek na een aantal keren daten. Rode vlaggenparade. Drama drama.

De andere keer was het een vakantiecrush. We wonen op 11uur vliegen bij elkaar vandaan en hebben allebei kinderen, dus meer dan een vakantiecrush zou het nooit worden.

Beide keren gigantisch-over de top verliefd. Nergens anders aan kunnen denken, amper een hap naar binnen kunnen krijgen etc.

Uiteindelijk ben ik maar tot de conclusie gekomen dat zo'n liefde op het eerste gezicht geen garanties geeft voor de toekomst. Wellicht zijn het juist de rode vlaggen die ik onbewust verwar met vlinders. En dat het -voor mij- gezonder is om me niet zo blind te laten leiden door dit soort gevoelens.
Maar, TO, vertel eens over jouw crush? Waar ken je hem/haar van? Hoe vaak ben je hem/haar al tegengekomen? Is er al gepraat? Wat is je plan?
Geil op eerste blik wel. Verliefdheid/liefde pas als t niet gaat vervelen.
Boem, ware liefde op het eerste gezicht. Ik wist meteen: dat is mijn man. Dat is hij al vijftien jaar and counting.
Wat eten we vanavond?
Mijn grootste verliefdheden waren liefde op het eerste gezicht: van beide kanten was het in één oogopslag beklonken. Maar ik ben ook wel eens op het tweede, derde en twaalfde gezicht verliefd geworden.

Toch, ik geloof er wel in. Dat je iets in die ander herkent of zo. Klinkt belachelijk maar verliefdheid is ook een vorm van gekte, dus rationeel hoeft het niet te zijn.
Deze OP zal je ook wel weer leeg halen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Wetenschappers schatten dat zo'n tien procent van de mensen die getroffen worden door de bliksem overlijden. 70 procent houdt er problemen als persoonlijkheidsstoornissen of hersenschade aan over.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
blijfgewoonbianca schreef:
28-01-2026 22:21
Wetenschappers schatten dat zo'n tien procent van de mensen die getroffen worden door de bliksem overlijden. 70 procent houdt er problemen als persoonlijkheidsstoornissen of hersenschade aan over.

:HA:
Ja, 2 keer.
carola_456 wijzigde dit bericht op 01-02-2026 10:25
90.48% gewijzigd
Ik heb niet zoveel met blikken, ook mijn eerste blik, een beschuitbus, doet me weinig.
Bij de eerste blik in jouw ogen,
Voelde ik iets wat ik niet kon bedwingen.
Een vonk sprong over, onverwogen,
Een vuur dat door mijn hart begon te zingen.

Het was als blikseminslag in de nacht,
Plotseling, fel, en vol kracht.
Elke gedachte werd door jou geraakt,
Sinds die dag ben ik voor jou gemaakt.
Nyx• schreef:
28-01-2026 23:28
Bij de eerste blik in jouw ogen,
Voelde ik iets wat ik niet kon bedwingen.
Een vonk sprong over, onverwogen,
Een vuur dat door mijn hart begon te zingen.

Het was als blikseminslag in de nacht,
Plotseling, fel, en vol kracht.
Elke gedachte werd door jou geraakt,
Sinds die dag ben ik voor jou gemaakt.
:love:
Monsters are real, ghostes are real too. They live inside us, and sometimes, they win.
Stephen King
Bij mij was het wel liefde op het eerste gezicht. 2 keer een dreun op mijn neus gehad uiteindelijk (figuurlijk!!). De laatste keer werd het mijn man en dat is hij na ruim 20 jaar nog steeds.
Ik geloof dus dat het kan, maar niet dat het een garantie is op een blijvende of fijne relatie.
Monsters are real, ghostes are real too. They live inside us, and sometimes, they win.
Stephen King
Ik geloofde er nooit in, tot ik het zelf meemaakte. Ik vroeg hem om een aansteker op een festival en zijn geen seconde meer van elkaars zijde geweken. We raakten niet uitgepraat, het was zo bijzonder! We wisten dat we elkaar niet meer zouden zien, want hij had een gezin. Bij het afscheid hebben we wel tien keer naar elkaar omgekeken. Nog nooit zo'n vonk met iemand gevoeld :heart:
Ik doe eigenlijk alleen maar aan liefde op het eerste gezicht, anders hoeft het voor mij niet.
Dat gevoel begon op mijn 12e, en vanaf 15 jaar was het wel eens wederzijds. Ook met degene waarmee ik al 25 jaar samen ben, was het liefde op het eerste gezicht en dat gevoel zijn we nooit meer kwijt geraakt.
Jazeker…. We zijn inmiddels ruim 30 jaar verder. Ik was 18, hij 23.
Ja ooit 1x. Ik liep de kroeg in, hij naar buiten, we keken elkaar aan en BAM. Hij zegt, ik kom zo terug.

Hele mooie weken gehad, super verliefd. Tot dat hij vertelde dat hij in zijn thuisland een vrouw en kinderen had. We werkte toen beide niet in ons eigen land. Aangezien hij daar al een aantal jaren werkte, geloofde ik hem wel dat zijn huwelijk niet super goed was. Maar toch, voor mij was dit een reden om de relatie te verbreken. Jaren later heeft hij mij weer gevonden op het internet.

Bij mijn huidige partner ging het anders, moderner. Via het internet, eerst maanden mailen (ik woonde weer in het buitenland) en elkaar toen pas ontmoet. Ondertussen al ruim 20 jaar heel gelukkig samen.
Jazeker, ik was bij de eerste aanblik meteen verliefd.

Uiteraard is het niets geworden
himalaya schreef:
28-01-2026 22:07
Deze OP zal je ook wel weer leeg halen.
Ik vrees met grote vreze :'(
Ik wil niet veel zeggen maar je mag blij zijn dat het regent want als je niet blij bent dan regent het ook.
makreel schreef:
28-01-2026 21:55
Boem, ware liefde op het eerste gezicht. Ik wist meteen: dat is mijn man. Dat is hij al vijftien jaar and counting.

Bij mij ook hoor!!!

Ik wist het al binnen 23 seconden en inmiddels zijn we alweer 23 jaar samen ❤️

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven