Hechte vriendengroep met ex erbij

19-01-2018 09:18 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hai viva’ers,
Dit wordt mijn eerste forum hier, maar ik heb even hulp / jullie inzichten nodig. Ik twijfelde in welke categorie ik het wilde zetten, omdat het deels gaat om de relatie die ik heb maar ook mijn eigen onzekerheid (psyche).
Sinds een jaar heb ik een hele lieve vriend. Ik ben vijf jaar vrijgezel geweest, maar nu echt toe aan settelen. Ik ben alleen niet snel verliefd en dit is de eerste man voor wie ik weer wil gaan. Echter merk ik dat ik heel blij met hem ben alleen niet met zijn bagage.
Mijn vriend heeft hiervoor 9 jaar een relatie gehad en dat is nu sinds een twee jaar uit. Echter is hij altijd goede vrienden gebleven met zijn ex, mocht ze nog steeds altijd alles lenen (zijn auto pakken, camera meenemen, etc), en bleef hij voor haar klaar staan. Iets wat hij voor zijn vrienden ook doet. Ze zagen elkaar wekelijks ivm een gezamenlijke en heel hechte vriendengroep en gingen ook geregeld samen op pad om bij te kletsen.
Jullie begrijpen het al, dit is geen ideale situatie voor als iemand een nieuwe partner krijgt. In dit geval ben ik dat. Zij was toen ik begon te daten drie maanden backpacken met vriendinnen (ook van die groep) en dat was voor mij fijn om te kunnen wennen aan het idee. Maar toen kwam ze terug. En het vervelende is dat ze mij dus echt negeerde en ik ook helemaal geen klik met haar heb. Het is een heel ander type en ik vind haar niet oprecht overkomen. Maar ik wilde niet meteen zeuren, en heb mij het eerste half jaar op de achtergrond gehouden en mijn best gedaan geen moeite te (proberen te) hebben met een ex die je zo vaak tegenkomt.
Echter lukt het mij niet meer. Mede om hoe ze (zeker in het begin) tegen mij deed. Ik vraag me dan ook direct af of zij hem niet stiekem terug wil. Dit is ook iets wat iemand uit de groep weleens bij me heeft aangekaart dat zij dat altijd heeft gedacht bij die ex. Maar goed dat zijn speculaties. Echter zit ik in een situatie waarbij ik zijn ex wel elke week tegen kom en hier steeds weer tegenop zie. Vaak skip ik dus ook uitjes, maar dat is ook niet ideaal om te blijven doen. Ik voel me alleen totaal niet op mijn gemak bij die vrienden, want het voelt voornamelijk aan als ‘hun’ en haar vrienden. Dus ik word met de maand stiller en onzekerder in die situaties.
Wat kan ik zelf het beste doen? Mijn vriend begrijpt dat het vervelend is en was de eerste die zag dat ze ook mij niet echt verwelkomde in de groep. Dit heeft hij haar ook gezegd. Waardoor zij het nu minder doet waar anderen bij zijn, maar mij soms nog wel voor anderen onopvallend steken onder water geeft.
Verder is mijn relatie met hem heerlijk. Maar ál zijn vrienden zitten in die groep en ál haar vrienden ook. Dus geen optie voor 1 vd 2 om aftand te nemen van de groep (en dat wil ik ook niet van ze vragen), maar ik blijf haar wel iedere keer weer tegenkomen en vind dat moeilijk.
En waarom ik er moeite mee heb? Deels omdat zij tegen mij niet fijn doet en ik me niet welkom voel in de groep. Blijf voor mijn idee een buitenstaander die zij liever kwijt is. En deels omdat ze een grote flirt is, heel erg op de voorgrond treed en supermooi is. Vind het moeilijk om dat te zien, want ze zijn lang bij elkaar geweest en hebben een hechte band.
Iemand tips of ervaringen?
Ah zo.
TO in de OP staat dat je je iet welkom voelt in de groep.Waarom niet? Als je je daar namelijk niet welkom voelt zal het ook lastiger zijn om je zelfverzekerd op te stellen tegen zijn ex.
Alle reacties Link kopieren
ava75 schreef:
19-01-2018 17:53
TO in de OP staat dat je je iet welkom voelt in de groep.Waarom niet? Als je je daar namelijk niet welkom voelt zal het ook lastiger zijn om je zelfverzekerd op te stellen tegen zijn ex.

Dat gevoel komt door haar, maar ook door hoe andere vrienden er mee omgaan. Met name bij de meiden voel ik heel erg een afstand. Die zullen ook niet echt snel interesse tonen in wie ik ben of wat ik doe.
Zij zijn natuurlijk ook haar vriendinnen. Ze moeten jou nog leren kennen. Echt hoor, ik ken het type. Laat haar lekker, investeer als je erbij bent in leuk contact met de anderen en geef het tijd. Laat je iig niet intimideren door haar gedrag
AsianGirl1985 schreef:
19-01-2018 10:54
Hier één en al erkenning. Bij mij roddelt ze inderdaad ook over me heb ik al van een aantal mensen gehoord.En als ze mij weer negeert, maar vervolgens wel met vriend steeds staat te lachen steekt dat bij mij ook wel. Ik hoop echt dat dit met de tijd verbetert,

Is het bij jou wel minder geworden konijntje123?
Hoe bestaat het dat je vriend dit toelaat? Je zei dat hij er wel op heeft aangesproken maar blijkbaar duurt het nog steeds voort. Ik zou zelf heel snel klaar zijn met iemand die zo tegen mijn partner doet.
Maak het uit. Dit werkt voor jou blijkbaar niet. Zo met je vriend’s ex bezig zijn is geen goed teken.

Hoe ben je met je eigen exen? Zelf vind ik het juist wel een goed teken als exen nog een vriendschappelijk contact hebben.
Alle reacties Link kopieren
Tampaxropeje schreef:
20-01-2018 07:26
Maak het uit. Dit werkt voor jou blijkbaar niet. Zo met je vriend’s ex bezig zijn is geen goed teken.

Hoe ben je met je eigen exen? Zelf vind ik het juist wel een goed teken als exen nog een vriendschappelijk contact hebben.
Misschien heb je daar ook wel een punt. En ik ben zelf ook vaak een tijdje vriendschappelik gebleven met exen, maar dat is uiteindelijk wel altijd verwaterd. Echter doen mijn exen ook normaal tegen mijn nieuwe partners. Ik denk dat het mij vooral daar om gaat.
Wat gek dat je vriend niet voor je opkomt. Ik zou hier geen zin in hebben. Het klinkt allemaal niet zo liefdevol naar jou toe.

Gun jezelf iets beters dan dit.
Alle reacties Link kopieren
N00R85 schreef:
25-01-2018 09:40
Wat gek dat je vriend niet voor je opkomt. Ik zou hier geen zin in hebben. Het klinkt allemaal niet zo liefdevol naar jou toe.

Gun jezelf iets beters dan dit.
Ja dat vind ik ook vervelend. Het is denk ik geen onwil bij hem en hij vind haar soms ook vervelend (geeft hij uit zichzelf aan). Ik denk dat het meer is dat hij geen zin heeft in gedoe, dingen op de spits drijven. En dat snap ik van zijn kant ook wel. Het maakt haar aanwezigheid voor mij alleen niet makkelijker.
Ik begrijp van zijn kant dat hij geen zin heeft in gedoe maar hij moet zich dan ook kunnen voorstellen dat jij geen zin hebt in haar gedoe. Echt, leven is tekort om dingen te doen waar je echt geen trek in hebt. Dus als jij geen zin hebt om naar die vrienden te gaan, doe dan iets waar je wel energie van krijgt. Hoe is het met je eigen vriendinnen?
Alle reacties Link kopieren
Gayacat schreef:
25-01-2018 17:09
Ik begrijp van zijn kant dat hij geen zin heeft in gedoe maar hij moet zich dan ook kunnen voorstellen dat jij geen zin hebt in haar gedoe. Echt, leven is tekort om dingen te doen waar je echt geen trek in hebt. Dus als jij geen zin hebt om naar die vrienden te gaan, doe dan iets waar je wel energie van krijgt. Hoe is het met je eigen vriendinnen?

Mooie uitspraak, dat het leven te kort is voor gedoe.
Ik heb gelukkig veel vrienden, dus ik kan vaak niet eens mee naar zijn vrienden. Ik ben vaak op pad met de meiden, pas geregeld op één van de kinderen van vrienden op en ben vaak naar mijn ouders. Genoeg afleiding :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven