Heeeele vreemde uitspraken date. Rode vlag?

30-10-2020 14:14 106 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik sta op het punt te stoppen met de dates (heb er nu een paar gehad) met een jongen waar ik mee date. Het leek allemaal heel leuk en hij leek heel vriendelijk, maar ben best geschrokken van zijn uitspraken. Om te checken of ik niet ‘overdreven’ reageer of te kritisch ben, vind ik het toch fijn om bij jullie te checken.

Deze jongen zei tijdens onze vorige date dat hij, met een groep vrienden een aantal jaar geleden, besprak dat je eigenlijk pas echt een man bent als je iemand een keer gedood hebt. Ze waren wel dronken toen ze dat bespraken, zei hij erbij. Vervolgens hoorden ze ineens gerommel in huis en dachten dat het dus een inbreker zouden zijn en ‘’fokten” elkaar op om dan die ‘inbreker’ iets aan te doen. “Het zou nu gebeuren zeiden we tegen elkaar” , zei hij tegen me. Vervolgens bleek het de kat te zijn, maar ‘liepen ze wel met allemaal rest-adrenaline rond en gingen maar drinken en opgefokt zijn in de stad’.

Ook vertelde hij dat zijn vorige vriendin soms zo fel kon zijn en hem zo kon triggeren dat hij ‘bang was dat hij haar iets aan zou doen’.

Nogal zorgelijk vind ik dit. Of stel ik me aan en is het ‘mannenpraat?’
pruepipper wijzigde dit bericht op 30-10-2020 14:16
3.88% gewijzigd
Serieus?
Alle reacties Link kopieren
Al zou het mannenpraat zijn, dan nog vind ik het zo’n dom gelul dat ik het echt mega onaantrekkelijk zou vinden als iemand zulke verhalen tijdens een date met mij vertelt. Voor mij zou het echt een reden zijn om niet verder te daten.
Alle reacties Link kopieren
WAAROM vraag je je dit nog af?
Echt, serieuze vraag, waarom heb je behoefte aan bevestiging dat dit een rode vlag is?
Nee, dit gaat veel verder dan bier en tieten.
Daarnaast mag je het ten alle tijde afkappen om wat voor reden dan ook. Ook al zou t het hele vivaforum het wel lekker edgy vinden, zo'n heerschap met moordfantasien.
Alle reacties Link kopieren
Stop hiermee, direct.
Ik zou heel hard wegrennen.

Normale mannen mensen zeggen dat soort dingen niet.
Wat een enorme creep moet dat zijn zeg! Wegwezen!
Alle reacties Link kopieren
sprankelend schreef:
30-10-2020 14:16
WAAROM vraag je je dit nog af?
Echt, serieuze vraag, waarom heb je behoefte aan bevestiging dat dit een rode vlag is?
Ik denk omdat ik nogal schrok dat het uit zijn mond komt. Verder lijkt hij nl echt lief en ‘correct’. Hij is erg stipt en zegt dat hij strenge normen en waarden heeft. Het lijkt in zijn doen en laten eerder een beetje een sukkeltje, om het zo maar te zeggen. Ik schrok dus nogal van zn uitspraken en dacht dat ik het misschien verkeerd begreep ofzo.
pruepipper wijzigde dit bericht op 30-10-2020 14:18
9.15% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ok Piet, doei!
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Zou niet zeggen mannenpraat, eerder kinderpraat. In de groep laten zien dat je niet met je laat sollen, vooral met een beetje drank of iets anders erin. Kan ook aardig fout lopen met dat soort groepjes zoals je regelmatig kunt lezen. En maakten zijn praatjes indruk op je? Dat was wel de bedoeling natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
In_Tenebris schreef:
30-10-2020 14:19
Zou niet zeggen mannenpraat, eerder kinderpraat. In de groep laten zien dat je niet met je laat sollen, vooral met een beetje drank of iets anders erin. Kan ook aardig fout lopen met dat soort groepjes zoals je regelmatig kunt lezen. En maakte zijn praatjes indruk op je? Dat was wel de bedoeling natuurlijk.
Nee,totaal geen indruk. Ik schrok er nogal van en ben afgeknapt. Wil juist door die uitspraken ook het daten afkappen.
Alle reacties Link kopieren
Bij sommige vragen hier is het antwoord zooooo voor de hand liggend.

Gewoon stoppen dus
Alle reacties Link kopieren
pruepipper schreef:
30-10-2020 14:18
Ik denk omdat ik nogal schrok dat het uit zijn mond komt. Verder lijkt hij nl echt lief en ‘correct’. Hij is erg stipt en zegt dat hij strenge normen en waarden heeft. Het lijkt in zijn doen en laten eerder een beetje een sukkeltje, om het zo maar te zeggen. Ik schrok dus nogal van zn uitspraken en dacht dat ik het misschien verkeerd begreep ofzo.

Het zijn ook dingen om van terug te schrikken. En in combinatie met zelfverklaarde 'strenge' normen en waarden vind ik het alleen maar enger. Want wat dan als iemand zich niet aan die waarden conformeert? Ziet hij dat dan als legitimatie voor fysiek ingrijpen?

Ik snap dat je er even door uit het veld bent geslagen en daarom misschien niet direct weet wat je er mee aan moet. Dat is ook niet zo vreemd want dit ligt wel erg ver buiten het normale. Maar nu je het even binnen hebt kunnen laten komen is het wel van belang dat je er verstandig mee omgaat. En ik zie geen andere verstandige manier dan stoppen hem te zien.
Alle reacties Link kopieren
pruepipper schreef:
30-10-2020 14:18
Ik denk omdat ik nogal schrok dat het uit zijn mond komt. Verder lijkt hij nl echt lief en ‘correct’. Hij is erg stipt en zegt dat hij strenge normen en waarden heeft. Het lijkt in zijn doen en laten eerder een beetje een sukkeltje, om het zo maar te zeggen. Ik schrok dus nogal van zn uitspraken en dacht dat ik het misschien verkeerd begreep ofzo.
Dat zijn de engste. Wegwezen.
Alle reacties Link kopieren
Bij sommige vragen hier is het antwoord zooooo voor de hand liggend.

Gewoon stoppen dus
Alle reacties Link kopieren
Wat Sprankelend zegt dus. ;-)
pruepipper schreef:
30-10-2020 14:21
Nee,totaal geen indruk. Ik schrok er nogal van en ben afgeknapt. Wil juist door die uitspraken ook het daten afkappen.


Dat doe je goed! Natuurlijk maken die praatjes geen indruk, maar hij zegt dat wel met die bedoeling. Deze jongen hoort bij een groepje, zoek er één die volwassen is en bij jou wil horen. Wees ook blij dat het nu al gebeurt, dat neemt makkelijker afscheid.
Het zou niet mijn type man zijn. Alarmbellen rinkelen.
Alle reacties Link kopieren
Leeft de kat nog?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Jeetje wat ben je toch simpel. Natuurlijk ga je niet verder daten met die psycho.
Dat je dit nog online moet gaan checken. :bonk: :bonk: :bonk:
ZoLief schreef:
30-10-2020 14:26
Jeetje wat ben je toch simpel. Natuurlijk ga je niet verder daten met die psycho.
Dat je dit nog online moet gaan checken. :bonk: :bonk: :bonk:


Waar is dit nu weer voor nodig?
Alle reacties Link kopieren
Afkappen, blokkeren en hopen dat hij je niet gaat stalken.
ZoLief schreef:
30-10-2020 14:26
Jeetje wat ben je toch simpel. Natuurlijk ga je niet verder daten met die psycho.
Dat je dit nog online moet gaan checken. :bonk: :bonk: :bonk:
Niet Zolief
In_Tenebris schreef:
30-10-2020 14:29
Waar is dit nu weer voor nodig?
Het is wel to the point.

Als iemand dit soort verhalen ophangt dan ben je toch gelijk klaar?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven