HELP: Foto's van zijn ex?

17-12-2020 19:49 114 berichten
Hi allemaal :-)

Ik heb jullie advies nodig, want ik weet zelf niet meer waar ik het moet zoeken.

Mijn vriend heeft sinds een week een nieuwe telefoon. Nadat zijn oude telefoon het opgegeven had na 5 jaar, was het dan toch echt tijd voor een nieuwe. Hierbij heeft hij gelijk iCloud genomen zodat alles netjes overgezet kon worden zonder dat hij iets van foto's of whatsapp gesprekken zou kwijtraken.

Nu zag ik dat hij op zijn nieuwe telefoon daadwerkelijk alles overgezet heeft, óók foto's en videos van/met zijn ex. Zijn ex die slaapt, een filmpje van zijn ex en hij waarin ze hem kroelt en aan z'n oor plukt, miljoenen foto's van reizen, bijzondere momenten etc...

Wij zijn al 2 jaar samen en omdat ik weet waarom de vorige relatie 2,5 jaar geleden uitgegaan is, maak ik me geen zorgen om het feit dat hij nog gevoelens heeft voor haar. Daarnaast weet ik ook dat hij dit niet bewaart omdat hij haar mist. Het gaat mijn vriend puur om het bewaren van herinneringen.

Nu voel ik me bij dat soort beeldmateriaal ongemakkelijk en niet fijn. Het gaat tegen mijn buikgevoel in... Ik heb hem daarom gevraagd of hij voor mij alsjeblieft een beetje selectief kan zijn met wat hij per se op zijn nieuwe telefoon wil houden als herinnering en dan de overige beelden even op een mapje op zijn computer wil zetten of op een harde schijf. Gewoon.. Dat het van zijn dagelijkse device af is.

"Waarom?" is het antwoord. En ik kan niet uitleggen waarom het me gewoon geen goed gevoel geeft. Dat ik me er niet goed bij voel of me zelfs ziekig begin te voelen van het feit dat hij weigert dit voor mij te doen, is voor hem geen goede reden. Ik weet gewoon niet hoe ik hem duidelijk kan maken dat ik puur wil dat het van zijn telefoon ergens anders naartoe gezet wordt en dat ik me dan een stuk beter zou voelen dan dat hij het in zijn hand heeft de hele dag.

Help. Ik heb blijkbaar betere argumenten nodig dan: Geen enkele vrouw wil dat haar vriend beelden (500+) van zijn ex op zijn telefoon bewaard. Of: Ik voel me niet fijn bij het idee dat je die foto's op je telefoon hebt waarin jullie elkaar kussen of vasthouden, ook al doet het jou niks.

Hopelijk kunnen jullie me helpen hoe ik dit het beste aan kan pakken. We hebben al 3 dagen ruzie en discussies en ik ben zo moe...

Bedankt! :heart:
Ik zou niet eens weten wat mijn man allemaal op zijn foon heeft staan. Boeit me ook voor geen cm.
Alle reacties Link kopieren
Het staat niet op zn telefoon, het staat in de cloud (die hij kan bereiken vanuit z'n telefoon). Zolang hij er niet elke dag smachtend naar kijkt vind ik dat je zeurt.
Alle reacties Link kopieren
Chienandalou schreef:
17-12-2020 21:50
Alles is waarschijnlijk 1 op 1 overgezet.
Het is de icloud, je zet niks over je maakt er verbinding mee, vandaar dat je op de nieuwe telefoon de zelfde foto's ziet.
Alle reacties Link kopieren
Nova66 schreef:
18-12-2020 11:00
Het is de icloud, je zet niks over je maakt er verbinding mee, vandaar dat je op de nieuwe telefoon de zelfde foto's ziet.
Dat bedoel ik 😬
Ik zou zelf ook niet de moeite nemen om vanalles te gaan selecteren en overzetten op een mapje op PC die niet verbonden is aan cloud. Ik heb zelfs geen idee hoeveel foto’s er al dan niet met ex op cloud staan.

TO: kijk gewoon niet in de cloud van je partner en maak je er niet druk om.
Wanna grow up to be
Be a debaser
MUCxo schreef:
17-12-2020 21:49
Ik hoop dat iemand dit herkent en weet waar zo'n gevoel vandaan komt?
Angst.

Mij zou het niet ergeren maar dat is omdat ik nog nooit in de telefoon van m’n exen heb gekeken. Waarom zou ik in zijn telefoon moeten kijken?

Als hij zegt dat je je geen zorgen hoeft te maken, geloof hem dan.
Alle reacties Link kopieren
Het is natuurlijk een kleine moeite om de foto's weg te halen en op een mapje op zijn pc apart te zetten. Maar daar zou het me niet om gaan. Die foto's weghalen is een oplossing voor niks en je bereikt er niet mee wat je wil (dat denk je misschien maar, maar het is op de lange termijn echt niet zo). Zou hij nog gevoelens hebben voor zijn ex, dan gaat dat echt niet weg met het weghalen van een paar foto's (ook niet als dit er meer dan 500 zijn :P). Dus hij kan er met het weghalen ook totaal niet mee aantonen dat hij geen gevoelens heeft voor zijn ex. Het enige wat je ermee bereikt is dat je grenzen en gekke verplichtingen oplegt aan iemand van wie je zegt te houden om voor jezelf een veilig gevoel af te dwingen.

Het argument: "maar het is een kleine moeite, waarom doet hij dat niet voor jou" - vind ik niet eerlijk. Het is voor mij ook een hele kleine moeite om mijn locatie voor altijd via mijn telefoon te delen met mijn vriend, mocht hij me niet vertrouwen als ik zeg ergens heen te gaan. Maar dat is niet de bedoeling. Als hij me niet vertrouwt, dan lossen we dat niet op door mijn vrijheden en privacy in te gaan perken (met als risico dat hij ook steeds meer 'bevestiging' nodig heeft en dan eindig ik met een gps chip in mijn bil als het einde zoek is), dan lossen we dat op door te praten over wat er in dat koppie omgaat.

Je nare gevoel bij de foto's zijn een trigger voor onderliggende onzekerheden in de relatie. Los de onzekerheden op en de trigger verdwijnt, omdat je je dan zeker genoeg voelt in de relatie en die foto's zullen je dan ook totaal niet meer beangstigen.
Aanstellerij. Ik weet niet eens wat mijn partner voor foto's op zijn telefoon heeft staan. Het is immers zijn telefoon. Dus heb ik daar niks te zoeken.
Eerlijk? Ik zou het niet accepteren. Mede omdat ik niet snap waarom je elke keer wilt geconfronteerd worden met je herinneringen van iemand anders. Ik vraag me dan af of hij die gene mist? Of naar de foto's en filmpjes kijkt omdat hij de momenten mist?
Waarom wil je überhaupt aan je ex denken als je een super toffe vriendin hebt??

Ik snap niet van het nut om foto's van je ex te houden. Vind het ook een beetje sneu dat hij geen rekening houd met jouw gevoelens.

Iedereen heeft zo zijn eigen mening.
Iedereen heeft ook een andere ervaring met hun ex. Die van mij zijn geen goede, maar die van hem misschien wel.

Alsnog is t fijner als er met elkaar rekening gehouden word.
Alle reacties Link kopieren
Wat een onzinnig gezeik. Je doet overkomen alsof hij moedwillig foto voor foto, filmpje voor filmpje, van zijn oude telefoon naar zijn nieuwe telefoon heeft overgezet.

Maar dat gaat gewoon automatisch zodra je je nieuwe telefoon synced met iCloud. Sterker nog, die foto's worden niet gesynchroniseerd van iCloud naar zijn nieuwe telefoon, maar blijven gewoon 'in de cloud' online staan.

Echt, je maakt je druk om niets.
Witte01 schreef:
18-12-2020 13:10
Eerlijk? Ik zou het niet accepteren. Mede omdat ik niet snap waarom je elke keer wilt geconfronteerd worden met je herinneringen van iemand anders. Ik vraag me dan af of hij die gene mist? Of naar de foto's en filmpjes kijkt omdat hij de momenten mist?
Waarom wil je überhaupt aan je ex denken als je een super toffe vriendin hebt??

Ik snap niet van het nut om foto's van je ex te houden. Vind het ook een beetje sneu dat hij geen rekening houd met jouw gevoelens.

Iedereen heeft zo zijn eigen mening.
Iedereen heeft ook een andere ervaring met hun ex. Die van mij zijn geen goede, maar die van hem misschien wel.

Alsnog is t fijner als er met elkaar rekening gehouden word.
Waarom zou je foto’s gaan verwijderen? Het is toch gewoon onderdeel van je leven? Ik ga echt niet alle leuke vastgelegde momenten verwijderen omdat toevallig m’n ex er op staat. Beetje sneu als je daar zo over gaat zeuren. Je wist immers dat hij ook een leven voor jou heeft gehad. Bovendien staan die foto’s gewoon in zijn cloud en is het dus niet per definitie zo dat hij elke dag naar die foto’s staart.

En stél hij zou dat doen, dan zou je dat toch niet tegen houden. Er bestaat immers ook social media en WhatsApp etc. Snap dan ook niet waar TO bang voor is.
Als je vriend geen kinderen met zijn ex heeft vind ik het raar dat hij de foto's niet weghaalt. Als hij kinderen met haar heeft vind ik het toch net wat anders en begrijp ik het wel.
Cinderella00 schreef:
18-12-2020 17:01
Als je vriend geen kinderen met zijn ex heeft vind ik het raar dat hij de foto's niet weghaalt. Als hij kinderen met haar heeft vind ik het toch net wat anders en begrijp ik het wel.
Waarom in godsnaam? Alle vakantie foto’s weggooien? Alle feestjes? Alle dagje weg? Alle leuke momenten? Alleen omdat er iemand op staat waar je geen relatie meer mee hebt? Triest.
Alle reacties Link kopieren
Boterkaaseitje schreef:
18-12-2020 09:20
En voor iedereen die het jaloers vindt of aanstellerij, kan me haast niet voorstellen dat het zoveel mensen niks zou doen als je intieme beelden van je partner met ex ziet. :-| knuffelen, troetelen, kussen enz.

gelukkig denken ik en mijn man er hetzelfde over en hebben we beide niks meer van onze exen, niet nodig ook, we maken zelf mooie herinneringen, zijn lang en breed getrouwd en hebben een gezin.
De hele wereld kan ons gestolen worden ;-))
Ik heb al bijna een halve eeuw achter de rug, ik ben van plan nog mooie herinneringen te maken maar heb decennia lang mooie herinneringen gemaakt met andere mensen en daar wil ik foto’s van die ik mss nooit meer bekijk.
Ik hoef zo’n beelden niet te zien en aangezien ik de privacy van mijn partner respecteer zou ik ook niet in foto’s gaan neuzen. Net zoals niemand dat in de mijne mag doen.
Vraagje, waarom zitten mensen in de telefoon van hun partner? Ik snap het als je maar 1 telefoon hebt maar verder?
StardustZiggy schreef:
18-12-2020 17:41
Vraagje, waarom zitten mensen in de telefoon van hun partner? Ik snap het als je maar 1 telefoon hebt maar verder?
Snap ik ook echt niet!
Alle reacties Link kopieren
StardustZiggy schreef:
18-12-2020 17:41
Vraagje, waarom zitten mensen in de telefoon van hun partner? Ik snap het als je maar 1 telefoon hebt maar verder?
Ontzettend irritant.

Als hij nu specifiek enkele foto's van ex in zijn galerij opslaat kan ik het me nog indenken je daar iets van vindt.

De foto's staan echter in de cloud, dus is toch niet meer dan logisch dat die foto's nog steeds bewaard zijn, daar is die hele cloud toch ook voor bedoeld!
Alle reacties Link kopieren
StardustZiggy schreef:
18-12-2020 17:41
Vraagje, waarom zitten mensen in de telefoon van hun partner? Ik snap het als je maar 1 telefoon hebt maar verder?

Vraagje.. Waarom niet?
Ik zit in/aan alles van mijn partner, van zijn kledingkast tot zijn auto..
Maar 'o wee' die telefoon! (Als ik de verhalen hier mag geloven)
Krampachtig gedoe!
Pindakaasjes schreef:
18-12-2020 23:08
Vraagje.. Waarom niet?
Ik zit in/aan alles van mijn partner, van zijn kledingkast tot zijn auto..
Maar 'o wee' die telefoon! (Als ik de verhalen hier mag geloven)
Krampachtig gedoe!
Dat snap ik ook niet hoor..

Maar TO hij had die foto's toch ook op zijn oude telefoon staan? Waarom is het nu dan ineens een probleem?
Alle reacties Link kopieren
Pindakaasjes schreef:
18-12-2020 23:08
Vraagje.. Waarom niet?
Ik zit in/aan alles van mijn partner, van zijn kledingkast tot zijn auto..
Maar 'o wee' die telefoon! (Als ik de verhalen hier mag geloven)
Krampachtig gedoe!
Ik snap het probleem ook niet eigenlijk :-D . Boeit mij ook niet of mijn vriend in m’n telefoon kijkt. Gesprekken met vriendinnen gaat hij heust niet lezen net als ik geen gesprekken lees met zijn vrienden want waarom zou ik. Maar zijn of mijn telefoon is niet verboden terrein hoor.
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van dit topic ben ik ook even ik mijn cloud geklommen. Het is best een leuke trip down memory lane. Reizen, concerten en feestjes met vrienden en een hier en daar (heel veel foto’s) een verdwaalde ex; leuke foto’s en herinneringen.
Wekelijks of maandelijks zal ik het niet terugkijken, maar een toekomstige partner die hier pijn van in de buik krijgt, het niet accepteert of eist te wissen zal niet lang mijn partner blijven.
En idd, wat meerderen hier ook al stellen: mijn telefoon is mijn privé. Je mag best wel even iemand bellen of wat googelen als er niets anders voorhanden is, maar daar blijft het bij wat mij betreft.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Pindakaasjes schreef:
18-12-2020 23:08
Vraagje.. Waarom niet?
Ik zit in/aan alles van mijn partner, van zijn kledingkast tot zijn auto..
Maar 'o wee' die telefoon! (Als ik de verhalen hier mag geloven)
Krampachtig gedoe!
Waarom dan? Ik begrijp dan weer niet wat je met zijn telefoon moet. Dat heeft niks met krampachtig te maken. Dat is wat jij er nu van maakt door er dat oordeel te geven (met uitroepteken?). Het komt gewoon niet in mijn hoofd op. Ik vraag het me gewoon af.
Ik zit alleen in zijn kledingkast als ik een warme trui van hem leen maar wat zou ik uit zijn telefoon moeten halen, praktisch gezien?
anoniem_372700 wijzigde dit bericht op 18-12-2020 23:31
16.27% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
StardustZiggy schreef:
18-12-2020 23:27
Waarom dan? Ik begrijp dan weer niet wat je met zijn telefoon moet. Dat heeft niks met krampachtig te maken. Dat is wat jij er nu van maakt door er dat oordeel te geven. Het komt gewoon niet in mijn hoofd op.

In mijn hoofd ook niet.
Maar zou ik dus een keer wél in zijn telefoon kijken, hoeft het dus ook niet meteen zo'n drama te zijn.
Want een drama maakt men er hier wel van!
Alle reacties Link kopieren
Dondersteen64 schreef:
17-12-2020 22:26
Ja maar... Als je gevoelens hebt, is dat iets van jouw eigen. Mag je dat opdringen aan je partner? Ik vind zelf in deze situatie van niet. Ook al heb ik het zelf ook gedaan. Ik heb ingezien dat dit niet de juiste weg was...

Gevoelens sturen ons leven, maar je kan het zelf claimen of het neerleggen bij anderen in de hoop dat je iets gedaan krijgt.
Life is like a car on the road. You decide if you take the wheel or take the passenger's seat.
Je hebt het over je partner toch, toch niet over een taxichauffeur?
Alle reacties Link kopieren
Tja, als ik jouw vriend was had ik zélf al die filmpjes en foto’s verwijderd of elders ondergebracht.
Ik heb ook een aantal exen van voor mijn man en er staat echt niks van op mijn telefoon, of ergens anders waar hij ze zou kunnen vinden. Volgens mij heb ik dat zelfs permanent verwijderd. Wat móet ik ermee?
Herinneringen die echt bijzonder waren onthoud ikzelf wel, daar heb ik geen beeldmateriaal voor nodig.

Ik vind het dus niet zo raar dat jij je zo voelt hoor. Ik zou het ook ongemakkelijk vinden.
Pindakaasjes schreef:
18-12-2020 23:29
In mijn hoofd ook niet.
Maar zou ik dus een keer wél in zijn telefoon kijken, hoeft het dus ook niet meteen zo'n drama te zijn.
Want een drama maakt men er hier wel van!
Ik stel gewoon een vraag. Ik was er namelijk oprecht benieuwd naar.
Maar goed, ik zie ook het probleem van de foto’s niet. Vroeger (voor het mobiele tijdperk) wist ik dat een vriendje ook al zijn foto’s met exen bewaarde maar dan in een la of doos. Dat is bijna hetzelfde maar nu is het de cloud, tja.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven