Help: nieuws uit Portugal.

02-06-2020 09:53 62 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,
Ik heb sindskort een Portugese vriend.
Hij is 33 en is met 16 jaar naar Nederland toe gekomen met zijn vader.
Een reden daarvan was dat het thuis in Portugal niet ging vanwege diverse redenen zoals oa deze:
Mijn vriend heeft ptss en geeft de schuld aan dat zijn beste maat is doodgeschoten in zijn bijzijn.
Dit alles is gebeurt volgens hem op 15-16 jarige leeftijd.
Zijn verhaal: hij was met twee vrienden, de 1 had een pistool van zijn vader.
Ze hadden gebluft: schiet dan, er zit toch geen kogel in. Er werd geschoten en de rest mag je invullen.
Ik vraag me af of dit wel waar is. Of dat het verhaal is verdraait.

Mijn brandende vraag: dit soort dingen komen toch vaak op het nieuws? Ik heb Google afgespeurd maar veel wijzer word ik er niet van. Mede omdat ik niks van al het Portugees snap. Zouden jullie me kunnen helpen?

Groetjes
Alle reacties Link kopieren
WTF?! Als je hem niet geloofd, wat doe je dan in vredesnaam bij hem? Andere optie: vraag hem gewoon even naar een krantenartikeltje. Jezus. Echt.
Alle reacties Link kopieren
Wat is je aanleiding om te denken dat hij het verhaal zou verdraaien?
Alle reacties Link kopieren
Hij woont overigens al zowat langer hier dan in Portugal, dus die is ook al flink vernederlandst neem ik aan.
Alle reacties Link kopieren
Dat is dan een vrij oud nieuwsbericht. Dat vind je dan niet altijd even makkelijk. Als ik erop Google zie ik meer recentelijke berichten met soortgelijke trekking. Bovendien moet je wel de plaatsnaam weten. Maar waarom geloof je hem niet?
Alle reacties Link kopieren
mittensz schreef:
02-06-2020 09:55
Wat is je aanleiding om te denken dat hij het verhaal zou verdraaien?
Omdat ik nu ca 8 maand met hem ben, hij zwaar verslaafd is aan wiet.
Er is mij in die tijd opgevallen dat hij niet altijd even rationeel is, heilig overtuigd is van dingen die niet/wel zo zijn. Kort samengevat: niet altijd bij de les. En erg overdreven eigenwijs.

Gisteren zijn we wezen zwemmen. Ik zag een tattoo op zijn been met 3 stippen. Ik vroeg waar dat van was.
Hij vertelde me dat hij vast gezeten heeft, dat die tattoo daarvan was.
Hij had vast gezeten vanwege stelen van auto’s met vrienden. Hij had ongeveer 3 maanden vast gezeten volgens hem. En ook op de leeftijd van 14/15.

Om antwoord te geven op de vraag waarom ik bij hem ben: het kan leuk en fijn met hem zijn. En hij LIJKT eerlijk te zijn.
Maar door bepaalde dingen twijfel ik. Vandaar dat ik hier oa onderzoek naar wil doen.
Alle reacties Link kopieren
Je vertrouwt hem niet, hij is verslaafd en hij heeft een crimineel verleden? Lot uit de loterij zeg, briljant idee om hiermee je jonge jaren door te brengen :roll:
De leuke mannen zijn niet op. Het zijn geen leren jasjes maat M bij de hema. - DropDrop
Alle reacties Link kopieren
Waarom wil je een artikeltje hebben?
Geloof je hem niet? Of is het sensatiezucht?

Als je hem niet geloofd waarom?
Denk je dat hij het als excuus gebruikt voor slecht gedrag? Of denk je dat hij gewoon interessant probeert te doen? Waarom zou je bij hem blijven als je hem niet geloofd?

Uit sensatiezucht? Waarom zou je meer willen weten, hij heeft het je verteld, meer is toch niet belangrijk? Beetje ordinair om zo op zoek te gaan.

Vergeet niet dat 17 jaar nog niet elk artikel online kwam, zeker niet in dat soort landen.

Edit: oh, zwaar verslaafd, lieft/kan de werkelijkheid en fantasie niet uit elkaar houden en mogelijk een crimineel verleden (en mogelijk zelf heden). Waarom is deze man zo leuk? Ook echt toekomstmateriaal.
dianaf wijzigde dit bericht op 02-06-2020 10:07
16.47% gewijzigd
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Als je elkaar niet vertrouwt, kun je geen relatie onderhouden. Een zwaar verslaafde man met psychische problemen lijkt me niet de leukste man die je kunt vinden.
Plafondlamp1995 schreef:
02-06-2020 10:03
Omdat ik nu ca 8 maand met hem ben, hij zwaar verslaafd is aan wiet.
Er is mij in die tijd opgevallen dat hij niet altijd even rationeel is, heilig overtuigd is van dingen die niet/wel zo zijn. Kort samengevat: niet altijd bij de les. En erg overdreven eigenwijs.

Gisteren zijn we wezen zwemmen. Ik zag een tattoo op zijn been met 3 stippen. Ik vroeg waar dat van was.
Hij vertelde me dat hij vast gezeten heeft, dat die tattoo daarvan was.
Hij had vast gezeten vanwege stelen van auto’s met vrienden. Hij had ongeveer 3 maanden vast gezeten volgens hem. En ook op de leeftijd van 14/15.

Om antwoord te geven op de vraag waarom ik bij hem ben: het kan leuk en fijn met hem zijn. En hij LIJKT eerlijk te zijn.
Maar door bepaalde dingen twijfel ik. Vandaar dat ik hier oa onderzoek naar wil doen.
Je begint een relatie met iemand die zwaar verslaafd is aan wiet? Wil je hem redden uit de grote boze wereld?
Alle reacties Link kopieren
Waarom heb je een relatie met hem? Je vertrouwt hem niet en hij is zwaar verslaafd. Verslaafden zijn weinig betrouwbaar. Een relatie zonder vertrouwen is geen goede relatie.
Je hebt een pareltje met een crimineel verleden en een verslaving. Voor mij zou het er niet eens toe doen of het verhaal klopt. Voor mij al genoeg redenen geen relatie met deze jongen aan te gaan.
Alle reacties Link kopieren
je hoeft geen verkering met hem he?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou hem gewoon dumpen.
Klinkt sowieso niet als een echte catch. Mijn advies: Pare com isso.
Alle reacties Link kopieren
Nou TO, volgens mij zijn we vrij eensgezind hier!
De leuke mannen zijn niet op. Het zijn geen leren jasjes maat M bij de hema. - DropDrop
Alle reacties Link kopieren
Ik vond net op internet over de stippen:

“5 stippen

De meest voorkomende betekenis voor de 5 stippen tatoeage is dat diegene in de gevangenis gezeten heeft, waar de middelste stip staat voor de persoon zelf en de andere 4 stippen voor de muren van een cel. Door deze tatoeage zal de tijd in de gevangenis niet vergeten worden.

In Portugal kunnen de stippen ook staan voor de 5 schilden in de Portugese vlag.”

Het konden er ook wel 4 of 5 zijn, maar het was een vage tattoo en heb hem niet erg goed bekeken.
Alle reacties Link kopieren
Een blik in het verleden en het heden geeft een mooie voorspelling voor de toekomst.
Alle reacties Link kopieren
Plafondlamp1995 schreef:
02-06-2020 10:03
Omdat ik nu ca 8 maand met hem ben, hij zwaar verslaafd is aan wiet.
Er is mij in die tijd opgevallen dat hij niet altijd even rationeel is, heilig overtuigd is van dingen die niet/wel zo zijn. Kort samengevat: niet altijd bij de les. En erg overdreven eigenwijs.

Gisteren zijn we wezen zwemmen. Ik zag een tattoo op zijn been met 3 stippen. Ik vroeg waar dat van was.
Hij vertelde me dat hij vast gezeten heeft, dat die tattoo daarvan was.
Hij had vast gezeten vanwege stelen van auto’s met vrienden. Hij had ongeveer 3 maanden vast gezeten volgens hem. En ook op de leeftijd van 14/15.

Om antwoord te geven op de vraag waarom ik bij hem ben: het kan leuk en fijn met hem zijn. En hij LIJKT eerlijk te zijn.
Maar door bepaalde dingen twijfel ik. Vandaar dat ik hier oa onderzoek naar wil doen.
Als je twijfelt aan eerlijkheid of in het algemeen aan een relatie denk dan nog eens over alles en of je met hem ook echt verder wilt.
Na maanden zie je de tattoo op zijn been toch niet pas voor het eerst maar begon je er pas over ?denk ik toch.
Je kon't altaid nog bakker worre
Alle reacties Link kopieren
*2020* schreef:
02-06-2020 10:07
Je begint een relatie met iemand die zwaar verslaafd is aan wiet? Wil je hem redden uit de grote boze wereld?
Ja, in principe wou ik dat wel ja.
Zn moeder werd ziek (kanker, woont in Portugal)
2 kapotte relaties, beide vreemd gegaan. Ik wilde er voor hem zijn, zn leven de goede kant op te drukken zeg maar. Stoppen met wiet wil hij ook erg graag. Daar geloofde ik ook in.
Maar naarmate de tijd gaan er verschillende belletjes rinkelen.
Alle reacties Link kopieren
Vertrouw op je onderbuik gevoel. En vraag hem om meer informatie. Als hij echt serieus is wil hij dit met liefde geven.
Alle reacties Link kopieren
Je weet de beste beslissing wel , volgens mij .Maar moet de knoop nog door hakken.
Je kon't altaid nog bakker worre
Alle reacties Link kopieren
makiko schreef:
02-06-2020 10:15
Als je twijfelt aan eerlijkheid of in het algemeen aan een relatie denk dan nog eens over alles en of je met hem ook echt verder wilt.
Na maanden zie je de tattoo op zijn been toch niet pas voor het eerst maar begon je er pas over ?denk ik toch.
Nee die tattoo is me niet eerder opgevallen. Hij heeft ook erg veel haar op zijn benen. Als je er niet op zou letten, zou het ook zomaar een moedervlek kunnen zijn.
Alle reacties Link kopieren
Plafondlamp1995 schreef:
02-06-2020 10:15
Ja, in principe wou ik dat wel ja.
Zn moeder werd ziek (kanker, woont in Portugal)
2 kapotte relaties, beide vreemd gegaan. Ik wilde er voor hem zijn, zn leven de goede kant op te drukken zeg maar. Stoppen met wiet wil hij ook erg graag. Daar geloofde ik ook in.
Maar naarmate de tijd gaan er verschillende belletjes rinkelen.

Je kan ook op andere manieren helpen he?. Vrijwilligerswerk in het asiel, vrijwilliger in et verzorgingstehuis enz. enz.. En dan gewoon een leuk en betrouwbare vriend zoeken.
Alle reacties Link kopieren
Och, je wil hem redden? Dat moet hij echt zelf doen.. Doe jezelf dit niet aan joh.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven