Help vriend is een moederskindje

20-11-2016 11:18 116 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_243961 wijzigde dit bericht op 28-11-2016 23:12
Reden: Privacy redenen
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:snowwhite12 schreef op 20 november 2016 @ 11:29:

[...]

We hadden het er eerst over dat we samen eerst ergens gingen en dan daarna naar het "thuisland" van mijn vriend samen met zijn familie dus. Maar nu begin ik te denken dat het samen met zn 2en naar de zee niet meer doorgaat.

Overigens zouden we ook samen gaan shoppen deze maand en nu heeft schoonmoeders al gezegd dat ze mee gaat en vindt hij het een beter idee als ik met zijn moeder en zusje alleen ga.Wat is zijn "thuisland". Want in sommige culturen zit de familieband te diep en dan kan je beter rennen dan proberen t te veranderen.
Waarom wonen jullie nog thuis?
Alle reacties Link kopieren
quote:snowwhite12 schreef op 20 november 2016 @ 11:33:

[...]





Nee ik durf vaak niet te zeggen als iets mij dwars zit, heeft niks met hem te maken zo ben ik met iedereen. Ik wil niemand kwetsen en wil ook niet dat hij mij gaat zien als "een bitch die tussen hem en zijn moeder wil stoken" en daarbij weet ik ook niet hoe ik dit zou moeten zeggenJe wilt de rest van je leven tegen iedereen ja en amen zeggen omdat je denkt dat je mensen kwetst als je voor jezelf opkomt? Wauw. Assertiviteitscursusje dan maar.
...
Binnen de kortste keren mag moet jij haar masseren, mark my words.
Alle reacties Link kopieren
We willen overigens dus wel samen gaan wonen. Als het aan mij ligt nu meteen maar financieel is het beter om even goed te sparen en over een jaartje te gaan samenwonen. Hij riep wel een keer tegen zn moeder dat ze de sleutel zpu krijgen.... Geen idee of ze een grapje maakte.
Wat zegt je vriend ervan?
quote:snowwhite12 schreef op 20 november 2016 @ 11:37:

We willen overigens dus wel samen gaan wonen. Als het aan mij ligt nu meteen maar financieel is het beter om even goed te sparen en over een jaartje te gaan samenwonen. Hij riep wel een keer tegen zn moeder dat ze de sleutel zpu krijgen.... Geen idee of ze een grapje maakte.
Het lijkt me verstandiger als jullie eerst eens zelfstandig gaan wonen. Waarom woon jij nog steeds thuis op je 25e?
Alle reacties Link kopieren
quote:snowwhite12 schreef op 20 november 2016 @ 11:37:

We willen overigens dus wel samen gaan wonen. Als het aan mij ligt nu meteen maar financieel is het beter om even goed te sparen en over een jaartje te gaan samenwonen. Hij riep wel een keer tegen zn moeder dat ze de sleutel zpu krijgen.... Geen idee of ze een grapje maakte.Natuurlijk geen grapje. Mama komt elke dag gewoon langs, zonder bellen, om dan commentaar te hebben over hoe jij het huishouden doet, en blijft elke avond mee-eten. Oh, en elke keer krijg jij natuurlijk van hem de commentaar dat je het niet goed genoeg doet (koken, kuisen,...), en legt hij uit dat zijn mama het zo en zo deed.
Alle reacties Link kopieren
Uh dat van die puistjes...



Hij is 25 en zijn moeder is 45+? Ik vind het nogal een apart voorbeeld. Hoeveel puistjes heb je immers nog op die leeftijd?
Reik niet naar de hemel - maar haal hem naar je toe, Karin Bloemen.
quote:snowwhite12 schreef op 20 november 2016 @ 11:33:

[...]

Nee ik durf vaak niet te zeggen als iets mij dwars zit, heeft niks met hem te maken zo ben ik met iedereen. Ik wil niemand kwetsen en wil ook niet dat hij mij gaat zien als "een bitch die tussen hem en zijn moeder wil stoken" en daarbij weet ik ook niet hoe ik dit zou moeten zeggen



Er zit een wereld tussen mensen kwetsen en je mond houden over dingen die je dwars zitten. Zolang jij niets durft te zeggen, kan er ook geen rekening met jouw wensen worden gehouden.



Bijvoorbeeld over dat shoppen. Wat is er mis mee om te zeggen "Schat, ik zou het supergezellig vinden om een keer te gaan winkelen met jouw moeder en zus, maar voor deze keer had ik je me juist echt verheugd op even een dagje gezellig samen met jou de stad in".
Alle reacties Link kopieren
quote:snowwhite12 schreef op 20 november 2016 @ 11:37:

We willen overigens dus wel samen gaan wonen. Als het aan mij ligt nu meteen maar financieel is het beter om even goed te sparen en over een jaartje te gaan samenwonen. Hij riep wel een keer tegen zn moeder dat ze de sleutel zpu krijgen.... Geen idee of ze een grapje maakte.En wil je hier geschetst krijgen hoe je leven er dan uit gaat zien of denk je dat je dat zelf kunt bedenken?
...
Alle reacties Link kopieren
Ik kan me voorstellen dat een weduwe en kind een iets hechtere band hebben als de andere ouder overleden is. Echter, wat jij omschrijft, klinkt nogal ongezond. Je vriend lijkt in de jaren na het overlijden in bepaalde opzichten de rol te hebben overgenomen van zijn vader, en zijn moeder vindt dat prima.



Je gaat dit niet kunnen veranderen, ik vrees dat hierover praten met je vriend ook niets zal uithalen. Ze mist je vriend als hij werkt, terwijl hij nog thuis woont. Je kan je hopelijk wel inbeelden hoe dit zal gaan als jullie zouden gaan samenwonen en als er eventuele kinderen komen. Dan zal zijn moeder andere manieren verzinnen om zo vaak mogelijk in de buurt te zijn. Als dat nu al zo gaat, dan wordt de toekomst met hem een absolute hel voor je.



Er zijn hier genoeg topics over obsessieve schoonmoeders te vinden waarin je kan lezen wat jou te wachten zal komen te staan als je blijft bij je vriend.
Alle reacties Link kopieren
Dus hij gaat straks onder moeders vleugels vandaan zo met jou samenwonen? Hoe verstandig denk je dat dat is?
Alle reacties Link kopieren
quote:Lelietje-van-Dalen schreef op 20 november 2016 @ 11:40:

Uh dat van die puistjes...



Hij is 25 en zijn moeder is 45+? Ik vind het nogal een apart voorbeeld. Hoeveel puistjes heb je immers nog op die leeftijd?Tijdens het masseren, het was een puist op haar rug
Alle reacties Link kopieren
quote:snowwhite12 schreef op 20 november 2016 @ 11:37:

We willen overigens dus wel samen gaan wonen. Als het aan mij ligt nu meteen maar financieel is het beter om even goed te sparen en over een jaartje te gaan samenwonen. Hij riep wel een keer tegen zn moeder dat ze de sleutel zpu krijgen.... Geen idee of ze een grapje maakte.Oh dat is geen grapje hoor, dat zal daadwerkelijk gebeuren. Schoonmoeder die plotseling in je huis staat terwijl jij aan het douchen bent. Gezellig toch?
quote:-NummerZoveel- schreef op 20 november 2016 @ 11:40:

[...]





Er zit een wereld tussen mensen kwetsen en je mond houden over dingen die je dwars zitten. Zolang jij niets durft te zeggen, kan er ook geen rekening met jouw wensen worden gehouden.



Bijvoorbeeld over dat shoppen. Wat is er mis mee om te zeggen "Schat, ik zou het supergezellig vinden om een keer te gaan winkelen met jouw moeder en zus, maar voor deze keer had ik je me juist echt verheugd op even een dagje gezellig samen met jou de stad in".Ik denk dat ze niet met elkaar praten.
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt wel of de zoon een beetje de rol van haar overleden man heeft ingenomen.
Leef en laat leven
Alle reacties Link kopieren
Ik vind altijd een beetje sneu om zo te klagen wanneer je op volwassen leeftijd nog thuis woont. Verander de wereld en word eerst zelf eens onafhankelijk.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Wat is zijn afkomst dan?
Alle reacties Link kopieren
We hebben beide dezelfde afkomst. We zijn niet zo gelovig maar in onze cultuur is familie erg belangrijk... Mij maakt het dan weer wat minder uit ik ben wat dat betreft wat neutraler en minder gehecht aan mijn familie.
En wat ga je nu doen dan?
Dat je netjes iedere keer alsje er eet bedankt voor het eten vind ik niet meer dan fatsoen.



Voor de rest zou ik passen.
quote:jo12345 schreef op 20 november 2016 @ 11:26:



Ik vind het al bizar dat je op je 25e nog thuis woont! Om het over de rest nog maar niet te hebben.

Het zou mijn ding niet zijn, zou al heel hard weggerend zijn!
Klein minpuntje? Het is maar hoe je ernaar kijkt. Ik zou het uitmaken want je wilt niet gezien worden als degene die tussen moeder en zoon komt. Hopelijk komt hij nog eens bij zinnen.

Reken maar, overigens, dat dat van die huissleutel geen grapje was. Dat is best gebruikelijk, maar in de meeste gevallen gebruiken mensen die alleen in geval van nood of als je je sleutel vergeten bent. Deze schoonmama zal echter elke dag bij je op de bank zitten, en als je niet thuis bent je keukenkastjes herinrichten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven