Help vriend is een moederskindje

20-11-2016 11:18 116 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_243961 wijzigde dit bericht op 28-11-2016 23:12
Reden: Privacy redenen
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Grieks is de afkomst. We kennen elkaar al 10 jaar en waren heel kang goeie vrienden. Daarna friends with benefits dus het is niet dat het uit de lucht komt vallen hoor dat samenwonen, we kennen elkaar door en door
Dus je ging vorig jaar vreemd met hem?
Alle reacties Link kopieren
quote:Theamuts schreef op 20 november 2016 @ 12:39:

Dus je ging vorig jaar vreemd met hem?

Nope. Het is maar een forum he als ik Eg dat ik een jaar

Met hem ben kan dat ook 9 of 10 maanden betekenen. Jezus hey alsof ik aan het politieforum mijn vraag stel
quote:snowwhite12 schreef op 20 november 2016 @ 12:42:

[...]



Nope. Het is maar een forum he als ik Eg dat ik een jaar

Met hem ben kan dat ook 9 of 10 maanden betekenen. Jezus hey alsof ik aan het politieforum mijn vraag stelVind je het zelf dan niet ook wat vroeg om al over samenwonen te praten?
Als jij op jezelf woont, is het voor hem aantrekkelijker om bij jou te zijn
Man was ook een mamma's kind. Vreselijk. Tijdens een lange autorit voorzichtig eens gepolst hoe dat in zijn vorige relaties ging. En ik had geluk, zijn moeder deed ook raar tegen zijn exen. En nu zien we zijn ouders eens in de zoveel maanden..... Veel beter. Hij moest langzaam loskomen, maar hij koos voor mij!
Alle reacties Link kopieren
Het enige wat helpt is duidelijk zijn. Dus tegen hem vertellen dat je graag wat samen doet. Hoef je niet zijn moeder af te branden of de vrouw zijn die stookt. Gewoon met tact aangeven dat je zijn moeder hartstikke lief vindt maar dat je graag ook alleen wat met hem doet/op vakantie gaat/ gaat samenwonen/ uit eten etc.

En als hij daarvan al over de zeik gaat tja dan is het niet je droomprins ...
Alle reacties Link kopieren
quote:snowwhite12 schreef op 20 november 2016 @ 12:42:

[...]



Nope. Het is maar een forum he als ik Eg dat ik een jaar

Met hem ben kan dat ook 9 of 10 maanden betekenen. Jezus hey alsof ik aan het politieforum mijn vraag stelJe klinkt als een mokkend kind. Ben jij wel klaar om op jezelf te wonen?
Alle reacties Link kopieren
Dit is echt het moment om je grenzen te gaan stellen, nee ik wil niet met mams op vakantie en nee, ze krijgt geen sleutel van ons huis. Klaar. En als vriend in de hoogste boom vliegt wordt het tijd om jezelf flink op de kop te krabben, als jullie eenmaal een huis hebben gekocht zit je behoorlijk vast.
...
Heet hij toevallig Norman?
Eigenlijk zit je niet in een relatie met je partner, maar met je partner en zijn moeder.

Sta daar vooral bij stil als je ooit wil gaan samenwonen of verdere / andere stappen.



Het zegt al genoeg dat zij het gewoon logisch vindt dat ze meegaat op reis komende zomer.
Alle reacties Link kopieren
quote:i12b3 schreef op 20 november 2016 @ 11:44:

Het lijkt wel of de zoon een beetje de rol van haar overleden man heeft ingenomen.Het lijkt wel, het is zo !
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
quote:snowwhite12 schreef op 20 november 2016 @ 12:12:

Hij is niet onvolwassen omdat hij thuis woont. Ik overigens ook niet ik ben het huis al eens uitgeweest en nu woon ik toevallig weer thuis. Heeft verder nergens mee te maken ik zei ALLEEN dat ik me eraan erger dat ze samen zo klef zijn. En of het OK is om daar iets van te zeggen

Natuurlijk is dat oké om er iets van te zeggen, betwijfel of het gaat helpen.



Ik ken deze type's niet als vriendvriend, maar als huisvriend

Je gaat het nooit van Mammie '' winnen''.



Mijn vr vr, deed bij zijn moeder aambeienzalf aanbrengen.



Nu 54 en nog steeds vrijgezel.



Sterkte...
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Vluchten nu het nog kan! Volgensmij gaat hier nooit verandering in komen.
Alle reacties Link kopieren
quote:snowwhite12 schreef op 20 november 2016 @ 12:37:

Grieks is de afkomst. We kennen elkaar al 10 jaar en waren heel kang goeie vrienden. Daarna friends with benefits dus het is niet dat het uit de lucht komt vallen hoor dat samenwonen, we kennen elkaar door en doorMaar je wist niet van de massages en puistjes en zoenen en het close zijn? Of had je verwacht dat dat als sneeuw voor de zon zou verdwijnen zodra jullie een relatie kregen?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Bij "moederskindjes" moet ik denken aan Carla en Frans van Putten, typetjes van Koot en Bie:



World of Warcraft: Legion
Ik denk ineens aan de Rtl4 serie From Russia With Love van een aantal jaren geleden. Had een Nederlandse jongen zijn moeder mee op de eerste date met een meisje en mams moedigde ze vrolijk aan om te gaan zoenen. Terwijl zij er op 10 centimeter grijnzend naast bleef staan. Genietend dat haar zoon zijn tong in dat meisje stak.
Alle reacties Link kopieren
Dit word alleen maar erger hoor. Nu ingrijpen of accepteren
Alle reacties Link kopieren
quote:SilverShadow schreef op 20 november 2016 @ 18:22:

Ik denk ineens aan de Rtl4 serie From Russia With Love van een aantal jaren geleden. Had een Nederlandse jongen zijn moeder mee op de eerste date met een meisje en mams moedigde ze vrolijk aan om te gaan zoenen. Terwijl zij er op 10 centimeter grijnzend naast bleef staan. Genietend dat haar zoon zijn tong in dat meisje stak.En ze stak zelf ook zowat haar tong in de keel van het meisje. Ik vond het zo sneu....
...
Alle reacties Link kopieren
als jij hier niet tegen kan, moet je de relatie verbreken. jij kan niet bepalen (niemand niet) of hij een ongezonde relatie met zijn moeder heeft. ze hebben veel meegemaakt samen en hij is van een andere afkomst, daar ligt de liefde tussen familieleden veel dieper, in nederland is het oppervlakkiger. je kan proberen de strijd aan te gaan, hem los te laten komen van zijn moeder, het is verspilde tijd. hij zal haar nooit '' aan de kant '' zetten voor jou, jij komt net kijken. je moet het niet eens willen, een vrouw die ook zo'n band heeft met haar familie zou veel beter bij hem passen, iemand die het begrijpt. er is ook niks mis om een mama's kindje te zijn, zolang je voor jezelf kan nadenken. iedereen is anders en dat jij niet zo'n band hebt is prima, maar het zal tussen jullie nooit kunnen werken om deze reden, jij zal je alleen maar irriteren. ik zeg dit omdat ik ook een mama's kindje ben en de liefde zit zo diep (ook veel meegemaakt samen) dat het nooit zal veranderen. mijn partner heeft dit te accepteren en te begrijpen en doet gelukkig ook. mijn moeder en ik knuffelen veel, geven elkaar veel kusjes, veel (oprechte) complimentjes, ik ga graag met haar op vakantie etc. dus ik weet hoe het bij je vriend zit.. zn loyaliteit zal bij haar blijven, daar krijg je hem niet van af. wees blij voor hem dat hij zo'n diepe onvoorwaardelijke band met haar deelt, echt niets mis mee.
'Waarlijk, na moeilijke tijden komen er makkelijke tijden.' Quran 94:6
Heb zelf ook zo'n vriend gehad. Hij en zijn moeder masseerden elkaar niet alleen, maar stopten ook een waterslang bij elkaars kont naarbinnen vanwege 'darmreiniging'

Verschil met TO is dat deze vriend op zichzelf woonde en dat ik zijn moeder nooit heb ontmoet omdat zij dat bij voorbaat al niet wilde, ik werd bij voorbaat al niet geaccepteerd alszijnde zijn vriendin...
Alle reacties Link kopieren
het is echt heel moeilijk soms om multiculturele relaties aan te gaan, ik merk aan mijn nederlandse vriendinnen dat ze hun ouders niet elke week hoeven te zien. ik wil mijn moeder elke dag spreken om bij te kletsen en we zien elkaar minimaal 2x per week. ik vind het heel jammer voor degene die niet zo'n band hebben met hun familie, want je mist echt iets. je ouders zijn de enige (de ouders zonder stoornissen etc) die onvoorwaardelijk van je zullen houden. ik vertrouw mijn moeder blind en we kunnen zo ontzettend veel lachen, ze is eigenlijk meer mijn beste vriendin ipv moeder. we bespreken ook alles. dus voor mij is dat niets geks, mijn andere vriendinnen spreek/zie ik ook veel. het is gewoon anders en helaas botst dat zoals nu bij jou
'Waarlijk, na moeilijke tijden komen er makkelijke tijden.' Quran 94:6
Alle reacties Link kopieren
wat ik dus probeer te zeggen (ik zit op mobiel dus wss typfoutjes): zij hebben een band die jij nooit zal begrijpen. ik vind je voorbeelden nou niet getuigen van een man die alleen naar z'n moeder luistert en zelf geen eigen mening heeft. hij koestert een soort liefde voor haar die jou onbekend is, ongezond of niet doet er niet. het enige wat je kan doen is het accepteren, je gaat 1000% veel ruzies krijgen als je hier je ongenoegen over gaat uiten. als hij haar meewil op vakantie, zal hij wss voor jou haar onuitnodigen als dat kan,maar van binnen zal hij het kut vinden. als hij echt alleen met jou wil zijn, zal hij het zelf wel met zijn moeder bespreken. ik ken families die altijd met z'n alle op vakantie gaan, ik ben er een van. mijn vriend vindt het hartstikke leuk en wil ook graag dat mijn gezin ook meegaat. als jij je ermee bemoeit gaat het sowieso fout tussen jullie, kan ik je zwart op wit garanderen.
'Waarlijk, na moeilijke tijden komen er makkelijke tijden.' Quran 94:6
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het juist altijd een beetje jammer als je zo'n relatie wel denkt nodig te hebben met je moeder, het komt op mij over alsof de kindertijd niet ontgroeit is, het lijkt op een afhankelijkheidsding.

Ik heb zelf een spectaculair goede relatie met mijn moeder maar dat is zuiver kwaliteit, geen kwantiteit. We gaan samen op vakantie, spreken elkaar wekelijks maar ik tolereer het niet dat zij zich met mijn leven bemoeit, ik ben volwassen en maak mijn eigen keuzes en beslissingen, zij mag haar zorg uitspreken maar dat is het dan ook.

En zo'n schoonmoeder hoef ik dus ook niet, het komt op mij beperkend en claimend over.
...
Alle reacties Link kopieren
Van een Griekse moeder ga je het niet winnen... heb er ervaring mee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven