Hem ruimte geven of loslaten?

09-07-2020 11:13 179 berichten
Hallo lieve allemaal,

Een half jaar geleden heb ik via Tinder een hele leuke man ontmoet. Voordat we daadwerkelijk gingen afspreken hebben we wel 100 uur gebeld met elkaar, soms wel 6 uur achter elkaar. Zo'n enorme klik. Ook de eerste ontmoeting was geweldig en vanaf dat moment begonnen we elkaar wekelijks te zien.

Zijn situatie was niet ideaal. Lees; een man in scheiding die nog met zijn 'vrouw' samenwoont en zijn zoontje. Daar had ik in het begin heel veel moeite mee, maar hij was tegen haar ook heel open over mij en twee maanden geleden hebben we met z'n drieën een avond gevaren en dat was echt super leuk. Zij gaan als goede vrienden verder, maar van een liefdesrelatie is absoluut geen sprake meer.

Wij zijn samen vorige week een weekje naar Spanje gegaan en dat was geweldig. Nu zijn we weer thuis en mis ik hem, maar hij komt weer terug in de realiteit en heeft rust en ruimte nodig om de daadwerkelijke scheiding, het verhuizen en het vertellen aan hun zoontje voor te bereiden. Hij kan mij voorlopig dus niet geven wat ik zou willen en na 6 maanden had ik wel gehoopt ergens anders te staan samen. Het duurt gewoon lang dit proces, wat ik begrijp maar hoe lang moet ik nog in deze wachtstand staan? Ik vind hem de aller leukste en ben zo gek op hem, maar twijfel zo erg om te stoppen. Of moet ik hem rust en ruimte geven en nog maar even op deze manier doorgaan? Straks duurt het nog een half jaar....

Ik hoop dat jullie mij een beetje advies kunnen geven :).
Alle reacties Link kopieren
Het is een getrouwde man...
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Hij komt erachter dat de scheiding erin hakt. Of hij is er op vakantie achter gekomen dat hij zijn vrouw toch mist en misschien wel terug wil. Of ze hebben een open relatie, maar willen niet dat jij dit weet, als bijvrouw. Of de dame van het varen was niet zijn echte vrouw.

Laat het gaan. Zeg hem dat wanneer hij eruit is, hij contact op mag nemen, maar dat je ondertussen wel verder gaat kijken en daten. En dat hij dus wel eens achter het net kan vissen.

Maar je gaat niet op hem wachten.
doreia* wijzigde dit bericht op 09-07-2020 11:27
15.38% gewijzigd
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Volgens mij zijn jullie in de war wat de volgorde van scheiden en een nieuwe relatie beginnen is.
Alle reacties Link kopieren
en weet zijn vrouw al van jou??
Heb je haar ontmoet? De vakantie even doorgesproken?
Lillybit schreef:
09-07-2020 11:27
Volgens mij zijn jullie in de war wat de volgorde van scheiden en een nieuwe relatie beginnen is.
Zij zijn al uit elkaar, alleen officieel op papier nog niet gescheiden. Maar je hebt helemaal gelijk. Je kan eigenlijk niet iets starten wanneer je het andere nog niet echt goed heb afgesloten. Dat blijkt maar weer....
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dit altijd zo gek om te lezen, alsof alles in een bepaalde volgorde afgewerkt moet worden voordat hij ruimte heeft voor jou. Terwijl hij voor de vakantie wel ruimte had voor jou.
Ik kan niet anders concluderen dan dat hij toch niet zo "into you" is dan hij aanvankelijk dacht.
Je grote liefde laat je niet gaan, ook niet als er zaken geregeld moeten worden.
...
lilalinda schreef:
09-07-2020 11:37
en weet zijn vrouw al van jou??
Heb je haar ontmoet? De vakantie even doorgesproken?
Ja, zij weet vanaf het begin al van mij en hebben elkaar ook al ontmoet. Zij gunt hem ook nieuw geluk dus beter kan eigenlijk niet. Ook wij hebben super leuke klik met elkaar.
Alle reacties Link kopieren
Dus je hebt zijn ex vrouw al gesproken?
Of hoe moet ik dat opmaken uit jouw verhaal?
Levensgenieter ;)
Alle reacties Link kopieren
MD33 schreef:
09-07-2020 11:39
Ja, zij weet vanaf het begin al van mij en hebben elkaar ook al ontmoet. Zij gunt hem ook nieuw geluk dus beter kan eigenlijk niet. Ook wij hebben super leuke klik met elkaar.
Maar je hebt geen relatie met zijn ex. Het is ook heel vreemd om binnen een half jaar zijn ex te ontmoeten. Ook dit zegt mij dat hij nog helemaal niet van haar los is. Of neem jij je vriend ook bijna meteen mee naar exen? nee toch?
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Jullie doen alles achterstevoren?

Jullie leren elkaar 6 maanden geleden kennen (hij ligt in scheiding maar dus nog wel getrouwd!). Na 4 (!!!) maanden leer jij zijn zoontje al kennen terwijl papa en mama nog wel in hetzelfde huis wonen en nog getrouwd zijn, zoontje weet dus nog niks van de scheiding. Dus technisch gezien woont papa nog met mama in huis maar heeft papa wel al een nieuwe vriendin die zoontje al na 4 maanden contact heeft leren kennen.

Wat een puinzooi zeg. En wat sneu voor dat kind.
Nee heb je, ja kun je krijgen.
Rooss4.0 schreef:
09-07-2020 11:39
Ik vind dit altijd zo gek om te lezen, alsof alles in een bepaalde volgorde afgewerkt moet worden voordat hij ruimte heeft voor jou. Terwijl hij voor de vakantie wel ruimte had voor jou.
Ik kan niet anders concluderen dan dat hij toch niet zo "into you" is dan hij aanvankelijk dacht.
Je grote liefde laat je niet gaan, ook niet als er zaken geregeld moeten worden.
Voor de vakantie heeft ie ook al aangegeven soms rust en ruimte nodig te hebben en vooral ook vrijheid. Alleen toen stond ik er zelf misschien ook nog anders in. Na zo'n vakantie, waarbij je 24/7 bij elkaar bent heb ik wel nog meer gevoel gekregen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou er voor nu een eind aan maken. En dan kan hij, als ie klaar is met verwerken, me opnieuw benaderen.
Dus de scheiding is nog niet in gang gezet en hun kind weet nog van niks?
Ga er dan maar vanuit dat het inderdaad nog zeker een half jaar duurt voor het echt allemaal geregeld is. Als dat al gaat gebeuren.
Weet je zeker dat ze daadwerkelijk uit elkaar gaan? Want ook zonder liefdesrelatie kunnen twee mensen bij elkaar blijven, zeker als ze het nog goed kunnen vinden en een kind hebben.

Die avond samen varen vind ik best gek. Had jij daar werkelijk behoefte aan? En waarom zou zij daar zin in hebben (gehad)?

Ik zou voorzichtig zijn en wat afstand nemen. Als de scheiding in kannen en kruiken is kun je nog altijd kijken of het tussen jullie werkt.
Alle reacties Link kopieren
dit is een recept voor problemen TO, kap ermee.
MD33 schreef:
09-07-2020 11:38
Zij zijn al uit elkaar, alleen officieel op papier nog niet gescheiden. Maar je hebt helemaal gelijk. Je kan eigenlijk niet iets starten wanneer je het andere nog niet echt goed heb afgesloten. Dat blijkt maar weer....
Maar hoe zijn ze uit elkaar dan?
Ze zijn officieel nog niet gescheiden en wonen nog samen.
Alle reacties Link kopieren
Gatver ben je zo'n type. Met een getrouwde vent op vakantie en dan zijn vrouw tussen haakjes zetten.
Ach jullie hebben zo'n klik :sick:
Denk je niet dart zijn vrouw en zoontje dat ook met hem hebben?.
Alle reacties Link kopieren
Is de scheiding al uitgesproken? Heeft hij al zicht op een huis?
Dus jij wordt straks 50% co ouder van een kind?
(en waar was dat kind toen jullie gingen varen?)
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
En waarom wacht je niet gewoon, tot hij alles afgerond heeft??
Dat geeft jou ook meer rust
sunshineandblueskies schreef:
09-07-2020 11:41
Jullie doen alles achterstevoren?

Jullie leren elkaar 6 maanden geleden kennen (hij ligt in scheiding maar dus nog wel getrouwd!). Na 4 (!!!) maanden leer jij zijn zoontje al kennen terwijl papa en mama nog wel in hetzelfde huis wonen en nog getrouwd zijn, zoontje weet dus nog niks van de scheiding. Dus technisch gezien woont papa nog met mama in huis maar heeft papa wel al een nieuwe vriendin die zoontje al na 4 maanden contact heeft leren kennen.

Wat een puinzooi zeg. En wat sneu voor dat kind.
Nee, zijn zoontje heb ik niet ontmoet. Dat wil ik ook helemaal nog niet.
Blijkbaar begrijp ik het verkeerd en was het varen met zijn kind en niet met zijn vrouw?
Alle reacties Link kopieren
MD33 schreef:
09-07-2020 11:39
Ja, zij weet vanaf het begin al van mij en hebben elkaar ook al ontmoet. Zij gunt hem ook nieuw geluk dus beter kan eigenlijk niet. Ook wij hebben super leuke klik met elkaar.
Waarom woont hij dan nog daar?
Een echte kerel had allang ergens iets voor zichzelf gehuurd. Blijkbaar bevalt het hem daar nog goed.
Alle reacties Link kopieren
MD33 schreef:
09-07-2020 11:43
Nee, zijn zoontje heb ik niet ontmoet. Dat wil ik ook helemaal nog niet.

twee maanden geleden hebben we met z'n drieën een avond gevaren en dat was echt super leuk.

Dus je bent met je nieuwe vlam en zijn soon-to-be-ex een avond gaan varen?? Daar snap ik dus echt helemaal niks van.
Nee heb je, ja kun je krijgen.
MD33 schreef:
09-07-2020 11:43
Nee, zijn zoontje heb ik niet ontmoet. Dat wil ik ook helemaal nog niet.
Toch met zijn vrouw dus. Waarom???

En als hij al eerder aangaf ruimte en rust nodig te hebben, waarom ga je dan samen op vakantie?
Alle reacties Link kopieren
Rosalind schreef:
09-07-2020 11:43
Blijkbaar begrijp ik het verkeerd en was het varen met zijn kind en niet met zijn vrouw?


Ja, zo las ik het dus ook
Nee heb je, ja kun je krijgen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven