Het “leed” dat vakantie vrienden heet

23-05-2022 08:07 1735 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Voor Augustus hebben we eindelijk een vakantie geboekt. Toen ik dat terloops aan een andere nursery moeder vertelde, vroeg ze wanneer en waarheen. Onze dochter speelt geregeld met haar zoon. Ik kreeg zaterdag alleen wel een beetje een onaangename verassing. De moeder heeft aangegeven dat ze bewust de tweede week van onze vakantie hetzelfde hotel hebben geboekt. Is een all inclusive resort dus we komen elkaar absoluut tegen.

Laat ik voorop stellen dat het voor de kinderen in beginsel leuk is, maar ik had dat wel graag van te voren geweten. Ze zijn ontzettend gastvrije en lieve mensen voor een avondje of twee maximaal, maar echt niet om daar je vakantie mee door te brengen. Ze zijn nogal intens en ook heel anders in de opvoeding. Bovendien spreekt de moeder slecht Engels (ze is Turkse) en hoewel ze ongetwijfeld goede bedoelingen had, vind ik dit vrijpostig en eigenlijk gewoon raar. Is het onredelijk dat ik hier wat gepiekerd over ben?

Zij gaat er immers ook gewoon vanuit dat we de hele vakantie met elkaar op trekken. En zelfs al zouden wij daarover afspraken maken, dan vrees ik dat onze dochter per se met haar zoon wil spelen (de hele dag) en bij wijze van spreken bij het opstaan al vraagt waar L. is. Wij staan dus voor een verdrongen feit en ik weet niet hoe ik dit zo goed mogelijk kan aanpakken. Mijn man probeert deze ouders ook al een tijd te ontlopen, om redenen die ik best begrijp, maar de kinderen spelen wel samen en dat vind ik helemaal prima.

Geen zin in een wat nukkige echtgenoot, geen zin in een discussie met mijn 4-jarige dochter hoe vaak ze L. kan zien gedurende vakantie en zelf ook geen zin om ze de hele week om mij heen te hebben. Dat gezegd hebbende: ben ook niet uit op ruzie met de ouders van mijn dochter’s vriendje. Ik weet echt niet hoe ik dit het beste kan aanpakken…
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Even de annuleringsverzekering erop naslaan om te zien of je volgens de voorwaarden mag omboeken omdat opdringerige mensen ook geboekt hebben :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren Quote
Baggal schreef:
23-05-2022 08:14
Dat maakte ze vrij duidelijk in de auto afgelopen weekend.
Wat heb jetoen gezegd?

Ik zou wat excursies boeken in die week of een auto huren en duidelijker zijn.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren Quote
navyblue schreef:
23-05-2022 09:18
Even de annuleringsverzekering erop naslaan om te zien of je volgens de voorwaarden mag omboeken omdat opdringerige mensen ook geboekt hebben :mrgreen:
Ja, dit is vast een valide reden voor annulering...NOT
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Baggal schreef:
23-05-2022 09:01
Oh wat erg!! Ik herken dit trouwens wel een beetje: dit zou L.‘s moeder ook kunnen doen.

Hoe reageerde de moeder toen je het met haar besprak?
Toen ik het besprak had de moeder de tranen in haar ogen staan. Ze gaf aan het zo niet bedoeld te hebben. Zij dacht dat het leuk was als wij in de tijd dat de kinderen speelden intensief contact zouden hebben. Dat zou onze vriendschap ten goede komen. Al met al stelde de moeder zich ook vaak zeer onderdanig op in het contact met mij. En dat kon ik niet verdragen. Ik wil contact met iemand op basis van gelijkwaardigheid. Ik wil niet dat iemand zich onderwerpt aan mij of mijn mening.
Uiteindelijk hebben we beiden veel geleerd van ons contact. Vanuit haar opvoeding en cultuur was gastvrijheid, klaarstaan voor de ander en jezelf haast wegcijferen een vanzelfsprekend iets. In mijn opvoeding en cultuur zeer zeker niet. We hebben ons uitgesproken en het bleef een aandachtspunt, maar we vonden een weg die voor beiden acceptabel was.
Ze heeft al met al 1,5 jaar in de buurt gewoond alvorens ze weer verhuisde. Moeder had een serieuze carrière (was wetenschappelijk onderzoeker voor een internationaal georiënteerd zeer groot en zeer bekende speler op de markt) en verbleef doorgaans max. 1 jaar op dezelfde plek. Kinderen waren in hun jonge leven (ze waren toen 5 en 7) al vaak verhuisd. Eigenlijk heel verdrietig. En ik begrijp ook echt wel hoe zeer dat gezin, zowel de kinderen als de moeder, behoefte hadden aan vastigheid en structuur op het gebied van sociale contacten.
Inmiddels zijn we ons volledig uit het oog verloren. We spraken af dat dat niet zou gebeuren, maar het gaat zoals het gaat. Het is inmiddels 3,5 jaar geleden.
navyblue schreef:
23-05-2022 09:18
Even de annuleringsverzekering erop naslaan om te zien of je volgens de voorwaarden mag omboeken omdat opdringerige mensen ook geboekt hebben :mrgreen:
:HA:
Alle reacties Link kopieren Quote
Baggal schreef:
23-05-2022 09:05
Ik zwijg echt voor altijd als het op vakantie bestemmingen aan komt ;-) . Maar in had ook niet gedacht dat iemand met deze info aan de haal zou gaan. O_O

Het eten ga ik ieder geval bespreken en misschien een ook wel meer over de wederzijdse verwachtingen.
Dat snap ik helemaal hoor, dit verzin en verwacht je echt niet! Grappig eigenlijk hoe verschillend mensen, en ook culturen in elkaar zitten. Waarschijnlijk vinden zij westerse mensen (of het nu Nederlanders zijn of Britten) maar ontzettend ongastvrij als je ziet wat voor hen normaal is..
Ik heb echt met je te doen (heb je niets aan, maar toch..) Ik wens je, hoe het ook uitpakt, alvast een heel fijne, onbezorgde vakantie!
Bbubbels schreef:
23-05-2022 09:17
Mijn god wat vreselijk. Ik zou hier serieus veel geld voor over hebben om dit op te lossen, realiseer ik me 🙈🙈 Als je toch gaat dan zou ik van te voren duidelijk zeggen dat jij je eigen vakantie gaat doorbrengen, en dat je ook niet gaat babysitten op de kinderen. Eten samen sla je vriendelijk doch dringend af. Dat zij deze vakantie hebben geboekt verplicht jou op geen enkele wijze om die met hen door te brengen. Dan is t maar ook meteen duidelijk dat je geen vrienden hoeft te zijn. En kind is nog jong lijkt me? Dus die komt wel over die vriendschap heen, zeker omdat ze volgend jaar naar verschillende scholen gaan.
Precies.

Ik zou sowieso zsm aangeven ( en ze gaat er vast over beginnen als je haar weer ziet) dat je haar graag mag, maar dat jullie op vakantie zijn met gezin. En dat naast af en toe een keer zwemmen en kinderen spelen, jullie je eigen gang gaan. Ook eten is voor gezin, dus lekker samen wakker worden en ontbijten ect.

Dat heel duidelijk is dat er niet word opgetrokken met hen als gezin. Kinderen kunnen af en toe spelen en zwemmen en verder klaar.

Komt dat niet lekker aan zou ik ook kijken of je iets kan omnboeken als lukt met geld en tijd.
Alle reacties Link kopieren Quote
LuciFee2022 schreef:
23-05-2022 09:15
Dat heeft toch niets met elkaar te maken. :-D

Als iemand verteld naar aanleiding van praat over vakanties, we gaan naar resort X in land x, super leuke dingen voor kinderen ect, dan weet ik dat ook nog als ik thuis ben.

Vind niet raar dat TO dat misschien zo heeft gezegd en zegt ook niets over hoeveel anderen daar wel of niet van kunnen onthouden.
Snap wat je bedoeld hoor en je zou dat soort dingen ook gewoon moeten kunnen vertellen zonder dat de ander daar wat mee doet .
viva-amber schreef:
23-05-2022 09:19
Ja, dit is vast een valide reden voor annulering...NOT
Whoosh.

Het was een grapje.
anoniem_64099e414652c wijzigde dit bericht op 23-05-2022 09:28
7.02% gewijzigd
Yildizlar2 schreef:
23-05-2022 09:23
Snap wat je bedoeld hoor en je zou dat soort dingen ook gewoon moeten kunnen vertellen zonder dat de ander daar wat mee doet .
Ja, bizar niet. En overleg anders even toch?
Laat maar.
anoniem_63a4aa770857d wijzigde dit bericht op 23-05-2022 12:19
98.36% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Dank do far. Even dochter naar de nursery brengen - kom zo terug.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Bespreek het met haar voordat jullie vertrekken. Laat het niet op zijn beloop want dan krijg je onvermijdelijk gedoe tijdens je vakantie: je gaat een paar keer zeer tegen je zin op excursie om even van hen verlost te zijn, dat is geen vakantie. Je voelt je iedere dag gespannen, dat is ook geen vakantie. Behalve je eigen stress heb je ook nog te maken met de stemming en de stress van je man die tamelijk direct is ingesteld. Straks krijg je nog ruzie ook op dat resort en dat is óók geen vakantie.
Daarom : praat het uit vóór vertrek. Niet leuk, niet makkelijk, maar je kunt er mijns inziens niet omheen. Het is in ieder geval beter dan een verpeste vakantie.
Alle reacties Link kopieren Quote
Yildizlar2 schreef:
23-05-2022 09:12
Maar heb je het dan zo gedetailleerd verteld dat ze wist wat te boeken ? Als iemand mij hun vakantieplannen verteld onthoud ik met een beetje geluk het land en de plaats niet ook nog de accomodatie.

Als het een of ander groot Turks resort is kun je elkaar best ontlopen denk ik . Maar zou voor de zekerheid van tevoren aangeven dat jullie ook tijd als gezin willen doorbrengen. En geen afspraken maken over hoe laat eten etc.
Nou ja, ik heb heus wel eens aan iemand laten zien waar we heen gingen of welke reis we geboekt hebben. Ook omdat men wel eens vraagt; oh leuk! En dat we dan even googlen. Dus iemand weet dan best waar ik heen ga...
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren Quote
Baggal, één dingetje in je verhaal valt me op. Je gaat ervan uit dat jouw kind met L. wil spelen. En dat dat gedoe op gaat leveren. Verwacht je echt grote drama's?
Als ik tegen mijn 4-jarige had gezegd, nee je kunt nu niet met vriendje spelen, want we gaan x doen, dan was er weinig aan de hand, het werd geaccepteerd. Spelen na schooltijd kan immers ook niet elke dag.
Alle reacties Link kopieren Quote
ik zou het omdraaien: tegen haar zeggen dat je superblij bent dat ze geboekt heeft zodat ze een a twee avonden op jullie kleine kan passen zodat jouw man en jij lekker uit eten kunnen.

En anders zou ik tegen haar zeggen dat je alleen met je gezin wil zijn. dat je op de laatste avond met ze uit eten wil en 1x een zwemafspraak met de kinderen.
hoi
Alle reacties Link kopieren Quote
Velvetlady schreef:
23-05-2022 09:13

Dus stel dat ze vragen hoe laat zullen we afspreken bij het zwembad / restaurant. Dan zou ik antwoorden op vakantie wil ik niet volgens de klok leven dus ik weet nog niet hoe laat we gaan zwemmen / eten.

Ja tot ze steeds toch voor je hotelkamer staan en kind vraagt of kleine Baggal komt spelen of meegaat naar de mini disco of dat ze je opzoeken in het ondiepe zwembad. En anders kom je elkaar wel tegen bij activiteiten voor de kinderen, dan ga je hen ook niet negeren.
Wat een horror!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ons gezin gaat al jaren met gezin van broer op vakantie. Aparte accomodaties. Maar dit werkt alleen als je duidelijke afspraken maakt, en vooral wat betreft eten, excursies, gewoon lummelen bij zwembad, etc etc
En als je dan zoals jullie toevallig bij hetzelfde resort zit zijn die afspraken nog belangrijker. Een keer toevallig tegelijk in het zwembad kun je niet voorkomen maar drink desnoods een keer iets daar en geef je grenzen aan. Anders staan ze bij elke ontmoeting joehooeeeee te roepen en loopt jouw irritatie sneller op dan je zou verwachten en krijgt jullie vakantie een heel nare nasmaak.

Kun je niet zeggen dat je man ineens andere vakantiedagen heeft en jullie je vakantie om hebben moeten boeken? En dan maar hopen dat zij dat ook doen :lol:
Alle reacties Link kopieren Quote
Pikachu schreef:
23-05-2022 09:51
ik zou het omdraaien: tegen haar zeggen dat je superblij bent dat ze geboekt heeft zodat ze een a twee avonden op jullie kleine kan passen zodat jouw man en jij lekker uit eten kunnen.

En anders zou ik tegen haar zeggen dat je alleen met je gezin wil zijn. dat je op de laatste avond met ze uit eten wil en 1x een zwemafspraak met de kinderen.
Dan creëer je juist een connectie. En misschien zit je dan de volgende dag op haar kind te passen. Ik zou het zoveel mogelijk als twee geheel afzonderlijke vakanties insteken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Pikachu schreef:
23-05-2022 09:51
ik zou het omdraaien: tegen haar zeggen dat je superblij bent dat ze geboekt heeft zodat ze een a twee avonden op jullie kleine kan passen zodat jouw man en jij lekker uit eten kunnen.

En anders zou ik tegen haar zeggen dat je alleen met je gezin wil zijn. dat je op de laatste avond met ze uit eten wil en 1x een zwemafspraak met de kinderen.
Dan creëer je juist een connectie. En misschien zit je dan de volgende dag op haar kind te passen. Ik zou het zoveel mogelijk als twee geheel afzonderlijke vakanties insteken.
Alle reacties Link kopieren Quote
enkie2009 schreef:
23-05-2022 09:56


Kun je niet zeggen dat je man ineens andere vakantiedagen heeft en jullie je vakantie om hebben moeten boeken? En dan maar hopen dat zij dat ook doen :lol:
Hahaha, dat is slim. Dat gezin er toe bewegen om om te boeken.
Alle reacties Link kopieren Quote
martje55 schreef:
23-05-2022 09:51
Baggal, één dingetje in je verhaal valt me op. Je gaat ervan uit dat jouw kind met L. wil spelen. En dat dat gedoe op gaat leveren. Verwacht je echt grote drama's?
Als ik tegen mijn 4-jarige had gezegd, nee je kunt nu niet met vriendje spelen, want we gaan x doen, dan was er weinig aan de hand, het werd geaccepteerd. Spelen na schooltijd kan immers ook niet elke dag.
Probleem is dat dat soort resorts vaak wel vrij groot zijn, maar de plekken waar kinderen spelen redelijk op 1 plek gelokaliseerd zijn, als zijnde een baby / kinderzwembad.

In de praktijk gaat het dus zijn dat ze in hetzelfde zwembad spelen, dezelfde speeltuin etc. Dan is elkaar vermijden erg lastig. Je ziet elkaar namelijk liggen op je bedje.

Opzich is onder eten samen etc allemaal wel uit te komen, maar als ze 's avonds gegeten hebben en jij met je gezin op het terras van het resort nog lekker wat zit te drinken, hebben ze je zo gezien. En dat kan elke avond zo zijn.

Zou er de kriebels van krijgen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Gewoon eerlijk zijn en uitleggen dat je vakantie echt bedoeld was als gezinsvakantie. Dat je geen afspraken gaat vastleggen maar op het moment kijkt wat jullie willen doen . Heel leuk dat ze ook gaan maar jullie trekken je eigen plan .
Zou het wel nu al zeggen en niet wachten tot de vakantie . Dat neemt ook bij jezelf een stuk onrust weg .
Alle reacties Link kopieren Quote
Bij sommige reisorganisaties kan je binnen een bepaalde tijd kosteloos omboeken, dit valt dan niet onder annuleren..
Moeite waard wellicht om even naar te kijken..
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat vervelend, logisch dat je hierover gepikeerd bent.
Kun je geen contact zoeken met het hotel? Misschien is er een ander gebouw, of hebben ze een keten? In ieder geval zover mogelijk uit de weg.
En dan de laatste dag leuk wat afspreken, rest heb je geen tijd/kind ziekjes/ man gekke bui, weetikveel.
Echt gek gedrag hoor.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven