Het “leed” dat vakantie vrienden heet

23-05-2022 08:07 1735 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Voor Augustus hebben we eindelijk een vakantie geboekt. Toen ik dat terloops aan een andere nursery moeder vertelde, vroeg ze wanneer en waarheen. Onze dochter speelt geregeld met haar zoon. Ik kreeg zaterdag alleen wel een beetje een onaangename verassing. De moeder heeft aangegeven dat ze bewust de tweede week van onze vakantie hetzelfde hotel hebben geboekt. Is een all inclusive resort dus we komen elkaar absoluut tegen.

Laat ik voorop stellen dat het voor de kinderen in beginsel leuk is, maar ik had dat wel graag van te voren geweten. Ze zijn ontzettend gastvrije en lieve mensen voor een avondje of twee maximaal, maar echt niet om daar je vakantie mee door te brengen. Ze zijn nogal intens en ook heel anders in de opvoeding. Bovendien spreekt de moeder slecht Engels (ze is Turkse) en hoewel ze ongetwijfeld goede bedoelingen had, vind ik dit vrijpostig en eigenlijk gewoon raar. Is het onredelijk dat ik hier wat gepiekerd over ben?

Zij gaat er immers ook gewoon vanuit dat we de hele vakantie met elkaar op trekken. En zelfs al zouden wij daarover afspraken maken, dan vrees ik dat onze dochter per se met haar zoon wil spelen (de hele dag) en bij wijze van spreken bij het opstaan al vraagt waar L. is. Wij staan dus voor een verdrongen feit en ik weet niet hoe ik dit zo goed mogelijk kan aanpakken. Mijn man probeert deze ouders ook al een tijd te ontlopen, om redenen die ik best begrijp, maar de kinderen spelen wel samen en dat vind ik helemaal prima.

Geen zin in een wat nukkige echtgenoot, geen zin in een discussie met mijn 4-jarige dochter hoe vaak ze L. kan zien gedurende vakantie en zelf ook geen zin om ze de hele week om mij heen te hebben. Dat gezegd hebbende: ben ook niet uit op ruzie met de ouders van mijn dochter’s vriendje. Ik weet echt niet hoe ik dit het beste kan aanpakken…
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mimali schreef:
23-05-2022 10:21
Bij sommige reisorganisaties kan je binnen een bepaalde tijd kosteloos omboeken, dit valt dan niet onder annuleren..
Moeite waard wellicht om even naar te kijken..
Maar wel irritant als je dit resort met zorg had uitgezocht.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ook al heb je misschien als eerste reactie positief gereageerd, je kunt er altijd nog op terugkomen. Zo van "ik was eigenlijk een beetje verbaasd dat jij hetzelfde resort hebt geboekt, want ik vier graag mijn vakantie met mijn gezin omdat we dan echt tijd voor elkaar hebben."

Misschien moet je het ook niet te aardig brengen of te erg afzwakken, want dan is het niet duidelijk.
Ik ben denk ik een beetje een uitzondering, want ik zie het probleem wat minder. Het is maar een week en je kunt goede afspraken, zowel met de andere familie als met man en kind.

Het is vrijpostig, maar laat je vakantie (het is maar 1 week toch?) er niet door verknallen. Voor je kind is het ook wel een voordeel dat ze zich goed kan vermaken met een vriendje, jullie kunnen er een dag of 2 alleen (!) op uit trekken en de week is alweer bijna om.

Soms gebeuren er onverwachte dingen. Maar laat je vakantie er niet verpesten. Veel te zonde.
Alle reacties Link kopieren Quote
Jeetje, wat een vakantie-voorpret-bederver voor je Baggal.
Ik zou zoals anderen ook al aangaven, eerlijk zijn tegen haar zodat de verwachtingen die zij zou hebben mbt het samen vakantie vieren met jouw gezin, flink worden bijgesteld.
En ja, dat kan echt op een nette manier. Maar wel echt met duidelijke bewoordingen.
Dus niet vaag blijven en jezelf indekken met sorry's e.d.
Gewoon eerlijk zijn dat jullie als gezin op vakantie gaan en samen met elkaar als gezin tijd willen doorbrengen. Dat was jullie intentie om überhaupt op vakantie te gaan als gezin, toch? Niets moeten, geen verplichtingen.
Alle reacties Link kopieren Quote
viva-amber schreef:
23-05-2022 09:19
Wat heb jetoen gezegd?

Ik zou wat excursies boeken in die week of een auto huren en duidelijker zijn.
Het is echt wel kut hoor. Ik boek een resort om ergens met mijn kont en een boek op een stoel te hangen, af en toe van een glijbaan en heel veel te eten.
Nu moet je
A- leuk doen plus je man ook. Inplaats van onze gebruikelijke 'man moet wennen aan vakantie dus slaapt of moppert' fase.
B- outfits! Wij gaan voor het eerst met een ander gezin op vakantie en ik heb serieus outfit stress. Ik begrijp niet dat dat geen fenomeen is. Alleen met mijn gezin= onflatteuze jeansbermuda *i know*, slippers en een vage bikini en chagrijnige glimkop met zonnebrand uitslag.
Met bekenden vind ik toch dat ik wat leuker voor de dag moet komen. Maar niet te bedacht. Dus in mijn hoofd moet ik 1 ideale jurk, zodat ik wel de hele vakantie iets leuks aanheb maar net kan doen of ik gewoon zo ben.
Geen vage bikini maar een beetje liftend etc, maar ook comfortabel. Make-up ik wil er nog niet over nadenken. Matterende en chique zonnebrand. Heel ingewikkeld allemaal. Stress!!!
C- de leuke ouder uithangen. Inclusief actief leuk doen. Inplaats van als een dweil je lekker vol te eten en uit te buiken en vooruit een keer van de glijbaan, nou dat was leuk mamma gaat weer lezen en een uur tegen pappa aangeplakt zwijgen, kijk daar loopt een leuk jongetje.
Alle reacties Link kopieren Quote
Jemig Baggal, dat bedenk je toch niet. Zo ontzettend invoelbaar, je boosheid! Ik zou er toch wat van zeggen, uit deze relatie hoef je verder toch niks te halen, dat de kinderen met elkaar omgaan zou ook geen probleem moeten zijn. Dan weet je in ieder geval dat je een ongestoorde vakantie kan gaan vieren. Laat je ons weten hoe het afloopt?
Alle reacties Link kopieren Quote
Heel veel bijgekomen - dank. Maar even de laptop erbij gepakt om te reageren.

@Maree: Precies - mijn man is niet nukkig tegen mij. Maar na 15 jaar ken ik hem wel. Hij laat het op z'n beloop en is charmant, tot het moment dat hij het daar ter plekke zat is en dat is hij opeens heel duidelijk (en vrij hard) met een confrontatie als gevolg. of hij zegt niets, maar gaat de conversatie met hen uit de weg. Linksom of rechtsom behoorlijk ongemakkelijk en daar heb ik gewoon niet zo'n zin in.

@Yildizlar: Was ook niet zo moeilijk aangezien wij op vakantie gaan naar het land waar zij vandaan komt. Dus de badplaats en een bekend hotel/resort noemen kan zij echt wel onthouden. Ik had alleen niet verwacht dat zij vervolgens hetzelfde resort zou gaan boeken in de tweede week van onze vakantie.

@Adam: dat is precies mijn angst idd. Elkaar vermijden kan gewoon niet. En mijn dochter vindt dit jongetje erg aardig en hij haar ook. Ik zie nu al dat ik daar met haar een discussie over heb als ik zeg dat we vandaag iets anders gaan doen (en auto huren en erop uit trekken was eigenlijk geen onderdeel van het plan). We hebben de laatste 3 jaar heel hard gewerkt en zijn vanwege Covid niet meer op vakantie gegaan. We wilde juist deze tijd even met elkaar door brengen (dat wil zeggen als gezin) voordat het nieuwe schooljaar begint.

@Viva-amber: Ik zei toen wel ''oh ik wist niet dat je dat van plan was en welke week dan'' en was vrij stil waarop zij maar door ratelde hoe leuk het voor de kinderen was. De kinderen zaten in de auto op de achterbank onderweg naar pony rijden.

@Mimali: omboeken gaat een % van de totale reissom kosten volgens de algemene voorwaarden. We hebben een package deal met vluchten en alles uitgezocht incl. transfer naar het hotel. Ik heb echt geen grondslag om te annuleren.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alecta schreef:
23-05-2022 10:33
Ik ben denk ik een beetje een uitzondering, want ik zie het probleem wat minder. Het is maar een week en je kunt goede afspraken, zowel met de andere familie als met man en kind.

Het is vrijpostig, maar laat je vakantie (het is maar 1 week toch?) er niet door verknallen. Voor je kind is het ook wel een voordeel dat ze zich goed kan vermaken met een vriendje, jullie kunnen er een dag of 2 alleen (!) op uit trekken en de week is alweer bijna om.

Soms gebeuren er onverwachte dingen. Maar laat je vakantie er niet verpesten. Veel te zonde.
Het komt op mij niet over als mensen waar je goed afspraken mee kunt maken. En alleen al dat je dat moet doen is storend. En je kunt iemand nou eenmaal niet verbieden ook aan het zwembad te gaan liggen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Alecta schreef:
23-05-2022 10:33
Ik ben denk ik een beetje een uitzondering, want ik zie het probleem wat minder. Het is maar een week en je kunt goede afspraken, zowel met de andere familie als met man en kind.

Het is vrijpostig, maar laat je vakantie (het is maar 1 week toch?) er niet door verknallen. Voor je kind is het ook wel een voordeel dat ze zich goed kan vermaken met een vriendje, jullie kunnen er een dag of 2 alleen (!) op uit trekken en de week is alweer bijna om.

Soms gebeuren er onverwachte dingen. Maar laat je vakantie er niet verpesten. Veel te zonde.

Ik snap hun probleem maar al te goed.. je gaat toch op reis om tijd voor jezelf en je gezin te hebben zonder aan je normale alledaagse gedoe te denken. En nu neemt iemand dit van je af. Wij gaan ook op reis om tijd voor onszelf te hebben.

Ik weet zeker dat ook mijn vakantie zou verpest zijn door het vrijpostige gedoe van iemand die je niet eens als vriend beschouwd. Je betaald ook een goeie smak geld voor een all inclusive vakantie. Dan wil je niet gaan zitten aftellen tot wanneer je weer naar huis mag maar volop genieten van die paar dagen die je maar hebt.

Wij zouden zeker en vast liever meer geld betalen en omboeken dan ons de hele tijd maar te moeten druk maken in iemand anders.

Ik kan TO alleen maar aanraden om dit probleem zo snel mogelijk op tafel te gooien bij “vriendin” . Anders kunnen jullie helemaal niet genieten van jullie vakantie.
Wat ongelooflijk vrijpostig van ze. Ik zou hier heel duidelijke afspraken over maken. Zowel met die vrouw als met je dochter.

Truus, wij vinden L hartstikke lief en dochter mag zeker een keer met hem spelen, maar wij stellen als gezin onze privétijd tijdens vakanties zeer op prijs en zijn dan graag op onszelf. Dochter mag op dag X en dag X met L spelen en de rest van de vakantie spenderen wij graag als gezin.

Dochter, je mag deze vakantie 2x met L spelen en niet vaker. Dan, en dan. Als jullie elkaar verder een keertje tegenkomen is dat prima, maar we gaan L niet opzoeken.



Ik snap dat dochter waarschijnlijk alsnog de strijd aangaat. Daar is niet veel aan te doen. Je zou ook nog kunnen vragen of zij kunnen omboeken. Maar ja, dan is de band inderdaad wel kapot.

Wat betreft je man: Dit is niet jouw schuld. Dit is nu jullie gezamenlijke probleem. Daar hoeft hij niet jouw probleem van te maken door nukkig te doen. Wellicht kan hij beter het gesprek aangaan met die vrouw.
Kun je ook niet omboeken naar bijvoorbeeld een week eerder of later?
Inderdaad heel vrijpostig en vervelend zeg, jeetje.
Ik kan je man trouwens wel begrijpen.. hij had misschien gehoopt dat je er iets van zou zeggen. Misschien iets meer voor jezelf opkomen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Alecta: het enige voordeel is dat het leuk is voor mijn dochter. En het is mij heel wat waard dat zij een leuke tijd heeft. Maar (en juist vanwege haar leeftijd moet ik erbij zijn) betekent het ook dat ik deze mensen om mij heb en juist deze mensen een paar dagen om mij heen trek ik niet zo goed en mijn man nog net wat minder. Gezamelijk eten is absoluut een no go. Al is het maar omdat L en S samen de boel sneller op stelten zetten (en zij dat gewoon weglacht) en ik graag met het gezin weg wilde.

Haar Engels is niet zo goed (ik spreek geen Turks), zij staat anders in het moederschap dan ik (ik ben best streng als het gaat om snoep of speelgoed uitzoeken of gewoon gedrag), zij wil alles samen doen (ik ken haar inmiddels goed genoeg) en voor een middag of een playdate is dat oke, maar voor een week... Het is/was ook onze vakantie en die wordt nu ongevraagd ingevuld door haar. Mijn man heeft ook weinig raakvlakken met haar man moet ik bekennen. En ja: ze is een hartstikke lieve moeder en enorm gastvrij maar echte vrienden zijn het niet.

Surebaby: Inderdaad. Als ik iemand niet ken, ben ik ook wat gemakkelijker. Ik voel mij toch iets meer opgelaten. Ben ik mij ook wat meer bewust van wat ik aan heb en welk badpak ik meeneem. Ik ben bijna 40 en nog heb ik dit soort gevoelens bij kennissen.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren Quote
Surebaby schreef:
23-05-2022 10:38
Het is echt wel kut hoor. Ik boek een resort om ergens met mijn kont en een boek op een stoel te hangen, af en toe van een glijbaan en heel veel te eten.
Nu moet je
A- leuk doen plus je man ook. Inplaats van onze gebruikelijke 'man moet wennen aan vakantie dus slaapt of moppert' fase.
B- outfits! Wij gaan voor het eerst met een ander gezin op vakantie en ik heb serieus outfit stress. Ik begrijp niet dat dat geen fenomeen is. Alleen met mijn gezin= onflatteuze jeansbermuda *i know*, slippers en een vage bikini en chagrijnige glimkop met zonnebrand uitslag.
Met bekenden vind ik toch dat ik wat leuker voor de dag moet komen. Maar niet te bedacht. Dus in mijn hoofd moet ik 1 ideale jurk, zodat ik wel de hele vakantie iets leuks aanheb maar net kan doen of ik gewoon zo ben.
Geen vage bikini maar een beetje liftend etc, maar ook comfortabel. Make-up ik wil er nog niet over nadenken. Matterende en chique zonnebrand. Heel ingewikkeld allemaal. Stress!!!
C- de leuke ouder uithangen. Inclusief actief leuk doen. Inplaats van als een dweil je lekker vol te eten en uit te buiken en vooruit een keer van de glijbaan, nou dat was leuk mamma gaat weer lezen en een uur tegen pappa aangeplakt zwijgen, kijk daar loopt een leuk jongetje.
Wat je allemaal moet voor die ander bestaat alleen in je eigen hoofd.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb hier wel ervaring mee, maar dan bij toeval.

Lag te niksen bij Portugees zwembad toen oudste dochter schreeuwde: hee daar is E.! En inderdaad, een meisje uit haar klas, met zusje en ouders. Alle vijf meisjes dolenthousiast en de Amerikaans - Israelische vrouw (die ik alleen van schoolplein ken) viel me om de hals. De man belde spontaan het restaurant waar ze die avond hadden gereserveerd om door te geven dat er nog 5 personen bij kwamen. En morgen gingen ze naar een beach in de buurt, wij ook? No? But you should! So fun! And now? Wine? its 3pm, right? haha! We're on vacation! Going to the gym? OMG me too! let's go together! Right?

Mijn man is echt type koel kalm en afstandelijk, dus die ging meteen baantjes trekken en hield zich oostindisch doof terwijl ik besefte dat ik zeven dagen met deze mensen zou moeten praten.

Goed, iets te veel gedronken, toen was het ineens wel grappig. Het ontbijt de dag erna ook en erna zijn we in de huurauto gestapt om de gezelligheid te ontvluchten en even na te denken. Whatsapp: 'hey! where are you guys! we miss you! :sun: B)' - ze had mn nummer uit de klassenapp....

Toen heb ik laf teruggeappt dat we op pad waren en dat het ons heel leuk leek om elkaar spontaan bij t zwembad te treffen, en mss de laatste avond samen te eten, maar dat we ook 'quality time as a family' nodig hadden want 'we really need this' etc (beetje huwelijkscrisis gefingeerd, dat geloofden ze vast met die norse vent van me) dus dat we t beetje op z'n beloop gingen laten.

Werd koeltjes op gereageerd 'well, sure. Ok. Have a great day' maar ik heb woord gehouden. We zagen ze regelmatig bij t zwembad en dat was leuk, maar niet te intensief (zwaaien, doen alsof ik lees). De laatste avond was best gezellig. Ik zou dus zeker mn verwachtingen uitspreken en mss een avondje gezelligheid beloven, maar niet meer dan dat.
madamejean wijzigde dit bericht op 23-05-2022 11:00
1.95% gewijzigd
navyblue schreef:
23-05-2022 10:43
Het komt op mij niet over als mensen waar je goed afspraken mee kunt maken. En alleen al dat je dat moet doen is storend. En je kunt iemand nou eenmaal niet verbieden ook aan het zwembad te gaan liggen.
Het is zonde om je vakantie daardoor te laten verpesten. Daar heb je echt alleen jezelf mee. Het heeft weinig zin om scenario's te gaan verzinnen hoe het waarschijnlijk zal gaan.

Dit soort dingen gebeuren (TO zal nu nooit meer haar accomodatie doorgeven) en dan zoek je naar de voordelen, die het met zich meebrengt. Die moeder spreekt de taal en misschien kan ze dingen regelen daar. De kinderen kunnen leuk met elkaar spelen. Eten kun je duidelijk over zijn: we eten als gezin samen aan een tafel.

Dat is gewoon mijn tip: het is nu gebeurd, je doet er niets meer aan, dus probeer de voordelen te zien (al snap ik echt wel dat dat nu nog niet meteen lukt).

We hadden vroeger op school ook een Turkse familie. Hele aardige mensen en wat contacten betreft anders. Ik moest daar ook aan wennen, maar ook wel weer veel van geleerd.

We hebben het meerdere keren bij toeval meegemaakt en alhoewel ik het nooit zo bedacht zou hebben, was het achteraf heel gezellig en relaxt.
anoniem_380947 wijzigde dit bericht op 23-05-2022 11:02
6.02% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
En misschien is dochter in die eerste week zo met de vakantievriendjes/vriendinnetjes bezig dat ze het thuisvriendje amper ziet staan
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren Quote
Alecta schreef:
23-05-2022 10:33
Ik ben denk ik een beetje een uitzondering, want ik zie het probleem wat minder. Het is maar een week en je kunt goede afspraken, zowel met de andere familie als met man en kind.
Dat zou je denken en met de meeste redelijke mensen kun je idd ook afspraken maken. Ik heb er geregeld wat van gezegd wanneer ik mijn dochter corrigeerde of aan het einde van de playdate vroeg of ze even het speelgoed met L. kon opruimen (klinkt alsof ik een super strenge moeder ben volgens mij :facepalm: ) en zij daar over heen riep: ''geeft niet hoor SA''. Daarmee ondermijn je het gezag van de andere ouder en daar heeft ze een handje van. Of als ik duidelijk aangaf het snoepen wel genoeg te vinden (na van alles gerekgen te hebben), rustig nog een zak M&M's voor de kinderen neerzette.

En tegelijkertijd is ze ook enorm lief. Had vorige week voor alle kinderen en ouders op de nursery Baklava gemaakt en enorm gastvrij.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren Quote
Alecta schreef:
23-05-2022 11:00
Het is zonde om je vakantie daardoor te laten verpesten. Daar heb je echt alleen jezelf mee. Het heeft weinig zin om scenario's te gaan verzinnen hoe het waarschijnlijk zal gaan.

Dit soort dingen gebeuren (TO zal nu nooit meer haar accomodatie doorgeven) en dan zoek je naar de voordelen, die het met zich meebrengt. Die moeder spreekt de taal en misschien kan ze dingen regelen daar. De kinderen kunnen leuk met elkaar spelen. Eten kun je duidelijk over zijn: we eten als gezin samen aan een tafel.

Dat is gewoon mijn tip: het is nu gebeurd, je doet er niets meer aan, dus probeer de voordelen te zien (al snap ik echt wel dat dat nu nog niet meteen lukt).

We hadden vroeger op school ook een Turkse familie. Hele aardige mensen en wat contacten betreft anders. Ik moest daar ook aan wennen, maar ook wel weer veel van geleerd.

We hebben het meerdere keren bij toeval meegemaakt en alhoewel ik het nooit zo bedacht zou hebben, was het achteraf heel gezellig en relaxt.
Ja, dingen gebeuren. De vakantie kan ook verregenen of wat dan ook. Doe je niets aan. Maar dat is dan toch gewoon een minpunt. Dit dus ook.

Maar ik ben niet dat type dat altijd maar het positieve of de voordelen aan wil zoeken, dat werkt bij mij niet zo, en daar heb ik dan juist mezelf mee. Ik moet kunnen toegeven dat ik ergens gewoon van baal.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb dit ook ooit aan de hand gehad.
Had een groepsrondreis in Afrika geboekt bij een bekende reisorganisatie en daar vertelde ik enthousiast over tegen een kennis, gewoon een van de vele onderwerpen die avond.
Twee weken later vertelde hij me dat hij precies dezelfde reis had geboekt, en dat we nu gezellig samen gingen…
Ik was met stomheid geslagen. Vond dit absoluut niet leuk.
Hoezo boek je dit zomaar zonder dat even te bespreken met mij? Ik zat hier absoluut niet op te wachten.
Al snel bleek dat hij al een tijdje verliefd op me was, wat de hele reis nog pijnlijker maakte. Ben tijdens de reis zoveel mogelijk met anderen opgetrokken, maar toch kun je de ander niet ontwijken want je reist en eet met elkaar.
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh Madame Jean dat kan ik mij helemaal voorstellen. Super awkward. Maar idd zo'n appje is wel goed en heel duidelijk. Mijn man reageert waarschijnlijk precies zoals die van jou en onttrekt zich daaraan. Ik vind dat oprecht moeilijk(er).
Wij zijn ook wel eens bij toeval andere ouders tegen gekomen - een paar weken terug nog in Legoland. De kinderen hebben even gezamelijk een half uurtje doorgebracht en daarna ging ieder gezin zijn gang weer. Helemaal prima...

En Ttroeteltje: die tranen die voorspel ik idd ook wanneer ik het uitspreek. En ook dat vind ik rot.
baggal wijzigde dit bericht op 23-05-2022 11:19
0.27% gewijzigd
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren Quote
viva-amber schreef:
23-05-2022 09:19
Wat heb jetoen gezegd?

Ik zou wat excursies boeken in die week of een auto huren en duidelijker zijn.
Dat brengt ook extra kosten met zich mee. Dan zou ik liever omboeken, hoef je ze ook niet te ontlopen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Zou je niet perfect je man kunnen inzetten voor het slecht nieuws gesprek? Als ik het goed begrijp ziet hij deze mensen sowieso al veel minder en heeft hij het er minder moeilijk mee om direct te zijn.
Ik zou hem een avond deze week bij hen langs laten gaan, en laten vertellen dat jullie de vakantie echt als gezin nodig hebben (wellicht een beetje aandikken zoals bij Madame Jean.. dat jullie mini jullie zo gemist heeft door werkdrukte ofzo, of dat jullie twee elkaar weer moeten terugvinden). Dat hij daarom wat onaangenaam verrast was dat zij naar dezelfde plek gaan, en dus wil aangeven dat jullie ter plekke niet veel samen gaan doen, de kinderen ook niet. Dat hij begrijpt dat ze dat vervelend vinden en het dus snapt als ze nog willen omboeken naar een andere plek (en hopelijk willen ze dat dan, haha).

Dat verminderd vast ook het contact dat jij met haar hebt - maar het is waarschijnlijk niet helemaal kapot, alleen bekoeld. Je man zullen ze misschien wel een eikel vinden, maar omdat hij het contact met hen toch niet mist is dat niet zo erg. En hij ziet ze sowieso niet veel, dus ook minder awkward.
Alle reacties Link kopieren Quote
K0koro: Mijn dochter gaat absoluut de strijd aan en heeft ook een extreem sterke wil. Ik vermoed dat die 's morgens al begint: I'' want to play with L, Mummy. '' En berg je maar als wij steevast nee zeggen. En ik vind het ook geen probleem als ze met L speelt, maar dat heeft wel als bijgevolg dat wij de ouders er ook bij krijgen.
Ik denk wel dat we voor het ontbijt of room service boeken als het echt de spuigaten uitloopt of gewoon van te voren zeggen dat we dat echt afzonderlijk doen idd (dank voor die suggestie). Ik heb na het openen van het topic wel bedacht dat ik daar met haar over in conclaaf ga en toch ook voor wat betreft de wederzijdse verwachtingen.

Nlies - ik betwijfel het. Ze geeft L. op de nursery ook al heel lang omhelzingen en hij is samen met een ander meisje echt haar favo maatje.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alecta schreef:
23-05-2022 11:00
Het is zonde om je vakantie daardoor te laten verpesten. Daar heb je echt alleen jezelf mee. Het heeft weinig zin om scenario's te gaan verzinnen hoe het waarschijnlijk zal gaan.

Dit soort dingen gebeuren (TO zal nu nooit meer haar accomodatie doorgeven) en dan zoek je naar de voordelen, die het met zich meebrengt. Die moeder spreekt de taal en misschien kan ze dingen regelen daar. De kinderen kunnen leuk met elkaar spelen. Eten kun je duidelijk over zijn: we eten als gezin samen aan een tafel.

Dat is gewoon mijn tip: het is nu gebeurd, je doet er niets meer aan, dus probeer de voordelen te zien (al snap ik echt wel dat dat nu nog niet meteen lukt).

We hadden vroeger op school ook een Turkse familie. Hele aardige mensen en wat contacten betreft anders. Ik moest daar ook aan wennen, maar ook wel weer veel van geleerd.

We hebben het meerdere keren bij toeval meegemaakt en alhoewel ik het nooit zo bedacht zou hebben, was het achteraf heel gezellig en relaxt.
Mwah, wat valt er nou te regelen, daar heb je die mensen die toch niet voor nodig? Je redt je toch meestal prima op vakantie, dat is geforceerd zoeken naar voordelen. Maar het is gewoon een vervelende situatie. Hoef je niet in te zwelgen, maar je hoeft je ook weer niet in bochten te wringen om er maar iets leuks aan te bedenken. TO zit nu op vakantie toch weer tegen dingen die met de dagelijkse sleur te maken hebben, terwijl je juist even lekker weg wil zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
Baggal schreef:
23-05-2022 11:16
Ik heb na het openen van het topic wel bedacht dat ik daar met haar over in conclaaf ga en toch ook voor wat betreft de wederzijdse verwachtingen.

Ja dat zou ik zeker doen. En zou haar ook wel vertellen dat ik het op prijs zou gesteld hebben dat ze je op voorhand even zou gezegd hebben wat ze van plan was. Dat je vakantie echt als familietijd ziet en om even te ontvluchten uit het dagelijkse leven van thuis.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven