Het niet meer weten

28-05-2020 21:53 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heel graag wat advies over het volgende onderwerp.

Ben 8 jaar samen met m'n man en hebben 1 kindje even voor de volledigheid.

Al een paar jaar heb ik door omstandigheden geen contact met m'n vader en zus.
Dit is door ruzie aan beide kanten.
Nu heb ik door oa de corona tijd contact gezocht met mijn vader (En daar ben ik heel blij om dat het contact er is) Dit in overleg met m'n man. Hij was van mening dat ik het zelf moest weten wat ik deed.

Nu komt het moment dat ik op de koffie wil bij m'n vader samen met ons kindje. En hier ontstaan problemen.
M'n vader en schoonouders kunnen helemaal niet met elkaar (zacht uitgedrukt). Zijn ouders mogen dus eerst niet weten van het contact, want dam willen ze ons (mij) aan de kant zetten.
Ik kan dan ons kindje ook niet meenemen, want dan weten m'n schoonouders het ook.

Mijn man is het nu niet meer eens met het contact dat ik heb met m'n vader vanwege het feit dat zijn ouders zich dan gepasseerd voelen en erg kwaad zullen worden.

Voor m'n gevoel sta ik nu met de rug tegen de muur. Weet echt niet meer wat te doen...
Alle reacties Link kopieren
Jij hebt alle recht om met je vader af te spreken en ook om je kindje mee te nemen. Waarom denken je schoonouders jou te kunnen verbieden contact te hebben met jouw vader?
Alle reacties Link kopieren
Dus jullie laten je chanteren door zijn ouders?
Voor mij zou dat een no brainer zijn. Ongeacht de situatie vertelt niemand mij wie ik wel of niet zou mogen zien. Dat is altijd mijn eigen keus. Daar mag men het niet mee eens zijn maar als iemand zou dreigen om dan het contact te verbreken dan zou dat per direct nu mogen ingaan eigenlijk.... jouw schoonouders hebben geen moer te maken met de keus of jij vader wel of niet bezoekt.
Alle reacties Link kopieren
Wat hebben je schoonouders er mee te maken of jij wel of niet contact hebt met je vader? Waarom menen zij zich daarmee te kunnen en mogen bemoeien? Waar komt dat vandaan?
Dulcissime, totam tibi sibdo me...
Alle reacties Link kopieren
m-april schreef:
28-05-2020 22:04
Jij hebt alle recht om met je vader af te spreken en ook om je kindje mee te nemen. Waarom denken je schoonouders jou te kunnen verbieden contact te hebben met jouw vader?
Vanwege het feit dat mijn vader en hun elkaars bloed kunnen drinken.
Volgens mijn man zal het voor hun voelen alsof ik ze een "mes in de rug steek".
En ook m'n man begint nu argumenten te bedenken waarom ik eigenlijk geen contact met m'n vader moet hebben en blijft maar over zijn ouders praten dat er dikke ruzie komt.
anoniem_385693 wijzigde dit bericht op 28-05-2020 22:15
0.53% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Daar hebben zij echt hélemaal niks, maar dan ook niks mee te maken of over te zeggen!
En zij hoeven toch niet met hem om te gaan?
justagirly wijzigde dit bericht op 28-05-2020 22:14
20.37% gewijzigd
Waarom weten je schoonouders het als jij je kind meeneemt naar je vader? Je kunt toch gewoon op bezoek gaan zonder hen in te lichten? Ze hebben niks te maken met jouw contact met je vader en je bepaalt zelf wel of je je kind meeneemt.
Alle reacties Link kopieren
Onze dochter zal er over praten als ze hun ziet.
De reden dat vooral m'n schoonmoeder daar een sterkte eigen mening over heeft is omdat ze toch een vinger in de pap wil.
In het begin van ons samen zijn was dit nog veel erger.
Zij wil de belangrijkste persoon blijven in het leven van haar zoon.
Zij mag dan ook graag weten en oordelen.
Het gaat toch om jouw contact met je vader? Je man en zijn ouders staan hier los van. Waarom zou jouw contact met je vader, het contact tussen je schoonouders en hun zoon in de weg staan? Dat kan toch allebei naast elkaar bestaan?
er zal wel het nodige voorgevallen zijn
Alle reacties Link kopieren
TanteOlivia schreef:
28-05-2020 22:22
Het gaat toch om jouw contact met je vader? Je man en zijn ouders staan hier los van. Waarom zou jouw contact met je vader, het contact tussen je schoonouders en hun zoon in de weg staan? Dat kan toch allebei naast elkaar bestaan?
Dat is ook zeker hoe ik erover denk. Ik snap helemaal niet waarom het allemaal zo'n drama is (wordt)

Helaas zien hun dit niet zo😕
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
28-05-2020 22:25
er zal wel het nodige voorgevallen zijn
Er is idd heel veel voorgevallen, maar op den duur moet je ook vooruit kunnen kijken toch?
En het is en blijft m'n vader. En ik heb destijds het contact verbroken en dat is ook niet zonder reden geweest, maar ik heb het naast me neer gelegd (en m'n vader ook) en ben blij dat we weer wat contact hebben.
Vrouw_27 schreef:
28-05-2020 22:30
Er is idd heel veel voorgevallen, maar op den duur moet je ook vooruit kunnen kijken toch?
En het is en blijft m'n vader. En ik heb destijds het contact verbroken en dat is ook niet zonder reden geweest, maar ik heb het naast me neer gelegd (en m'n vader ook) en ben blij dat we weer wat contact hebben.
dat ligt er maar helemaal aan. Sommige mensen moet je niet meer toelaten in je leven omdat ze bijvoorbeeld schadelijk zijn voor jezelf en voor je kind. Je zal niet voor niets het contact hebben verbroken en hij is heus niet veranderen.
en wat is de kern van de weerstand van je schoonouders en je man? waar zitten hun zorgen?
verkeerde topic
anoniem_287855 wijzigde dit bericht op 28-05-2020 22:45
91.79% gewijzigd
Vrouw_27 schreef:
28-05-2020 22:30
Er is idd heel veel voorgevallen, maar op den duur moet je ook vooruit kunnen kijken toch?
En het is en blijft m'n vader. En ik heb destijds het contact verbroken en dat is ook niet zonder reden geweest, maar ik heb het naast me neer gelegd (en m'n vader ook) en ben blij dat we weer wat contact hebben.
Het ligt eraan wat er is gebeurd. Als de situatie onveilig kan zijn, dan snap ik de reactie van je schoonouders al een stuk beter. Is een bezoekje een reële dreiging voor jou of je kind?
Je verhaal geeft weinig context. Waarom maken jouw schoonouders er zo'n punt van dat je op bezoek wil met je kind bij vader? Wat is er in het verleden gebeurt l, je verbreekt niet zomaar de relatie met je vader.
Wat wil jij uit het contact halen?
Alle reacties Link kopieren
TanteOlivia schreef:
28-05-2020 22:37
Het ligt eraan wat er is gebeurd. Als de situatie onveilig kan zijn, dan snap ik de reactie van je schoonouders al een stuk beter. Is een bezoekje een reële dreiging voor jou of je kind?
De situatie is niet onveilig.
Hij is in het verleden niet altijd een leuke vader geweest. Was er niet op de momenten waar hij nodig was. Om even iets te noemen.
Daardoor is er ruzie geweest. Dit heeft er toe geleidt dat het contact verbroken is.
Puur omdat het toen beter was om elkaar even niet meer te zien.

Uiteindelijk begon ik ong een jaar geleden het contact te missen.
Heb daar lang over gedacht om wel of niet met hem in gesprek te gaan.
En hij heeft ook ingezien dat het destijds allemaal heel rot is verlopen.
als het om zaken zoals mishandeling, misbruik, verslaving of criminele zaken gaat dan zou ik ook niet willen dat mijn partner en jong kind even gezellig op de koffie gaan
Alle reacties Link kopieren
Vreemd verhaal...
Vrouw_27 schreef:
28-05-2020 22:46
De situatie is niet onveilig.
Hij is in het verleden niet altijd een leuke vader geweest. Was er niet op de momenten waar hij nodig was. Om even iets te noemen.
Daardoor is er ruzie geweest. Dit heeft er toe geleidt dat het contact verbroken is.
Puur omdat het toen beter was om elkaar even niet meer te zien.

Uiteindelijk begon ik ong een jaar geleden het contact te missen.
Heb daar lang over gedacht om wel of niet met hem in gesprek te gaan.
En hij heeft ook ingezien dat het destijds allemaal heel rot is verlopen.
geef eens een concreet voorbeeld?
Alle reacties Link kopieren
Sportschoen schreef:
28-05-2020 22:44
Je verhaal geeft weinig context. Waarom maken jouw schoonouders er zo'n punt van dat je op bezoek wil met je kind bij vader? Wat is er in het verleden gebeurt l, je verbreekt niet zomaar de relatie met je vader.
Wat wil jij uit het contact halen?
Uit angst voor herkenning niet helemaal genoemd waarom ik contact wil. Destijds was het vooral een samenloop van veel dingen. Heb hierboven daar al iets over uitgelegd.

Contact verbreken was op dat moment even beter voor iedereen. Al heb ik mij wel laten leiden door de mening van m'n man en zijn ouders.
Mn man had al geen contact met hem.
Het afgelopen jaar ben ik hem gaan missen. Het hoeft ook niet zo te zijn dat we elke week op de koffie gaan.
Toch wat spijt dat ik zo heftig besluit heb genomen om geen contact meer te hebben.

Als ik het over mocht doen had ik het anders gedaan.
Vrouw_27 schreef:
28-05-2020 22:54
Uit angst voor herkenning niet helemaal genoemd waarom ik contact wil. Destijds was het vooral een samenloop van veel dingen. Heb hierboven daar al iets over uitgelegd.

Contact verbreken was op dat moment even beter voor iedereen. Al heb ik mij wel laten leiden door de mening van m'n man en zijn ouders.
Mn man had al geen contact met hem.
Het afgelopen jaar ben ik hem gaan missen. Het hoeft ook niet zo te zijn dat we elke week op de koffie gaan.
Toch wat spijt dat ik zo heftig besluit heb genomen om geen contact meer te hebben.

Als ik het over mocht doen had ik het anders gedaan.
waarom heeft je man geen contact?
ben jij wel in staat om goed te beoordelen wat een onveilige situatie is voor je kind? als je vader niet deugt dat ben je al van jongs af aan slachtoffer . voor jou is schadelijk gedrag misschien normaal
Alle reacties Link kopieren
Ik snap wel dat je niet te gedetailleerd hier wil uitleggen wat reden van de breuk is geweest. Maar het maakt wel dat daardoor volgens mij niemand echt kan beoordelen of je nu wel of niet het contact moet willen herstellen.
Alle reacties Link kopieren
Dat zou ik mooi zelf bepalen. Het is jouw vader.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven