Hij blijft contact met haar zoeken

19-10-2018 11:02 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo
Een paar jaar terug schreef ik hier mee onder een andere nick. Ik heb heel veel aan jullie opmerkingen en adviezen gehad en hoop ook een paar mensen te hebben kunnen helpen.
Mijn leven zit inmiddels weer helemaal op de rails. Maar ik ben nog steeds niet de best geplaatste persoon om liefdesadvies te geven. Dus kom ik weer hier terecht, hopende inzichten te kunnen verschaffen of bevestiging van wat ik zelf denk. Deze keer gaat het dus niet over mezelf :)
Mijn vriendin: heeft een man gedate gedurende een achttal maand, na de eerste paar dates werd het serieuzer. Ze hadden het goed samen: gedeelde interesses, klik met familie en vrienden, waren graag en vaak samen, spetterende sex ook zegt ze. Kortom : het plaatje klopte. Maar een paar weken geleden wist hij haar te vertellen dat hij voor haar niet meer voelde dan genegenheid: hij was verliefd geweest maar nu niet meer. Enkel nog genegenheid. Hij had het geprobeerd maar dat volstond niet voor hem.
Nu heeft hij een ander (een) waar hij zegt verliefd op te zijn. Het is pril en hij is nog aan het uitzoeken waarheen dat leidt. Maar hij blijft maar bij haar terug komen. Ze neemt niet zelf contact met hem op maar hij stuurt nog regelmatig een berichtje. Op die berichtjes volgen meestal (geheime) ontmoetingen die resulteren in sex. Tot op dat punt was mijn advies heel duidelijk: dumpen, contact verbreken en hem niet meer ontmoeten. Maar nu vraagt hij haar ook om samen te lunchen, op events van zijn werk en in het uitgaansleven (met zijn vriendengroep). En ze blijven ook sex hebben. Ik weet wel niet in hoeverre ze hier zelf allemaal op aanstuurt maar het gebeurt wel allemaal.
Ik ben even de draad kwijt. Vandaar mijn vraag aan de alleswetende forummers: wat wil hij ? Of waarom doet hij dat ? Niemand kan in zijn hoofd kijken, maar mss zijn hier dames met gelijkaardige ervaringen.
Oh ja, het zijn geen tieners: allebei eind de dertig.
Alle reacties Link kopieren
Wat boeit jou dat? Het is haar leven. En hij wil gewoon van twee walletjes eten.
Hij doet dit omdat het kan. Je vriendin speelt graag deurmat en hij is een onvolwassen man die graag vrouwen gebruikt zonder daar iets tegenover te zetten. Why buy the cow..
'Ik vraag dit voor een vriendin.' Waarom boeit jou dat iets? Ik vraag dit ook voor een vriendin, uiteraard.
Alle reacties Link kopieren
Waarom me dit boeit? Het is mijn vriendin en ik hou van haar. Ik wil haar helpen en wil niet dat ze verdriet heeft. Daarom boeit het me.
Alle reacties Link kopieren
dedraadkwijt schreef:
19-10-2018 11:54
Waarom me dit boeit? Het is mijn vriendin en ik hou van haar. Ik wil haar helpen en wil niet dat ze verdriet heeft. Daarom boeit het me.
Misschien krijgt hij daar een kick van.
Zeg dan dat ze haar eigenwaarde omhoog kan gooien en het contact kan verbreken.
Gewoon wat harder zijn dan ben je het liefste voor jezelf.
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
Alle reacties Link kopieren
dedraadkwijt schreef:
19-10-2018 11:54
Waarom me dit boeit? Het is mijn vriendin en ik hou van haar. Ik wil haar helpen en wil niet dat ze verdriet heeft. Daarom boeit het me.
Lief dat je niet wilt dat zij verdriet heeft maar jij kunt het niet voorkomen. Zij blijft meegaan in zijn spel van aantrekken en afduwen en zolang ze daarin meegaat zullen er perioden van verdriet aan vastzitten.
Lief dat jij haar geluk gunt maar het zou veel mooier zijn als ze zichzelf geluk gunt.
Het maakt niet uit waarom hij dat doet, het enige dat uitmaakt is hoe zij ermee omgaat.
...
Hij wil duidelijk van meer walletjes eten. Een serieuze relatie gaat ze met hem nooit krijgen. Als ze dat geen probleem vindt moet ze vooral doorgaan en anders moet ze het contact radicaal verbreken.
Dit is simpel, hij wil alleen nog neuken, en eerst f lunchen als hij honger heeft.

En zij spartelt wat maar gaat toch gewoon mee neuken.

Lijkt me dus win win.

Zie het probleem niet.
Alle reacties Link kopieren
PotjePindakaas schreef:
19-10-2018 11:47
Hij doet dit omdat het kan. Je vriendin speelt graag deurmat en hij is een onvolwassen man die graag vrouwen gebruikt zonder daar iets tegenover te zetten. Why buy the cow..
Dit.. ze is gedegradeerd van ‘vriendin/partner’ naar ‘leuk voor erbij’ en ze accepteert dat (en hij is een lul) dus daarom doet hij dat.
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Alle reacties Link kopieren
Dat lunchen is alleen maar om haar een beetje tegemoet te komen zodat de kans op seks groter is. Het is gewoon een eikel zoals er zoveel mannen zijn. Hij wil gewoon een neukertje voor erbij. Als hij een relatie heeft met zijn nieuwe date, dan gaat het waarschijnlijk gewoon door.

Als jouw vriendin dit allemaal prima vindt dan moet je daar maar vrede mee hebben, jij hebt gedaan wat je kon doen. Als ze er verdriet van heeft is het natuurlijk wel een probleem. Enige oplossing die ik zie is dat ze aan haar eigenwaarde gaat werken. Misschien kun je haar dan laten voelen dat ze meer waard is dan dit....
Alle reacties Link kopieren
PotjePindakaas schreef:
19-10-2018 11:47
Hij doet dit omdat het kan. Je vriendin speelt graag deurmat en hij is een onvolwassen man die graag vrouwen gebruikt zonder daar iets tegenover te zetten. Why buy the cow..
Het is zo simpel als hierboven beschreven. Hij kan nu legaal vreemdgaan. Immers de relatie is verbroken, dus ze mag niet miepen als er een andere vrouw in z'n leven is.
Alle reacties Link kopieren
Waarom doet hij dat?

Omdat het kan! Want zij faciliteert dat hij van twee walletjes eet. Maar ja, ze is volwassen dus dat moet ze zelf weten...
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Wat wil hij?
Seks
Waarom?
Tja.....

Ik zie geen probleem. Ik lees nergens dat je vriendin het als probleem ziet, dus leg je erbij neer, zou ik zeggen.
Hij wil niets... Ja, seks.. 'Genieten' van het leven.. De lusten en niet de lasten.
Dus in dit hele verhaal vraag jij je af waarom híj dat doet? Niet waarom zij dit accepteerd?

Denk jij/je vriendin dat hij heimelijk van haar houdt en later oud met haar wil worden en dat die andere vrouw maar een fase is?
Alle reacties Link kopieren
dedraadkwijt schreef:
19-10-2018 11:54
Waarom me dit boeit? Het is mijn vriendin en ik hou van haar. Ik wil haar helpen en wil niet dat ze verdriet heeft. Daarom boeit het me.
Mensen willen geen advies. Die willen vooral een luisterend oor.
Alle reacties Link kopieren
Jouw vriendin is echt stom dat ze zich hier voor leent, zou als ik haar was verder gaan met haar leven ipv het goedkope tussendoor neukertje te zijn die gepaaid wordt met een paar boterhammen tussen de middag.
dedraadkwijt schreef:
19-10-2018 11:54
Waarom me dit boeit? Het is mijn vriendin en ik hou van haar. Ik wil haar helpen en wil niet dat ze verdriet heeft. Daarom boeit het me.
Tss, geloof je het zelf? Dit gaat natuurlijk gewoon over jou en niet over "een vriendin". Antwoord op je vraag, hij vond haar/jou leuk voor de neuk maar nu is er een andere dame in beeld die hij toch net wat leuker vindt en wellicht wel relatiemateriaal. Ondertussen neemt hij het er nog lekker van omdat het kan.
anoniem_319621 wijzigde dit bericht op 19-10-2018 15:17
5.80% gewijzigd
Thisisme1980 schreef:
19-10-2018 12:55
Hij wil niets... Ja, seks.. 'Genieten' van het leven.. De lusten en niet de lasten.
En geef hem eens ongelijk!
Alle reacties Link kopieren
Eensgezinde meningen :). Ze wil hem terug alvast en denkt dat hij zo naar haar terug gaat keren. Ik ben er voor haar en zal haar een luisterend oor bieden. Proberen haar te overtuigen hiermee te stoppen. Het is niet eerlijk tegenover haar en ook niet tegenover de nieuwe vriendin.
Thanks
Alle reacties Link kopieren
Ik zou mij er niet mee bemoeien. Het is een volwassen vrouw. En je zal altijd zien, straks is de relatie (waarschijnlijk tijdelijk) weer aan en dan ben jij de gebeten hond.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven