Hij is verliefd op een ander, Help!

21-06-2019 17:25 87 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al 9 jaar ben ik samen met mijn partner. We zijn altijd ontzettend goed geweest samen en gaan over 7 weken trouwen!!
Nu was hij afstandelijk de laatste weken en vertelde hij deze week dat hij tot zijn grote schrik en schaamte verliefd is geworden op meid van de sportvereniging. Hij heeft gelijk met haar een gesprek gevoerd dat hij dit voelde en dit niet eerlijk vond naar mij en daarnaast van mij hield. Hij wil geen contact meer met haar. Dit snapte ze.
Nou wil mij partner zo graag samen er aan werken omdat we toch wel beetje in een sleur geraakt waren. Hij houdt van me en wil niets liever dan trouwen. Nu wil ik hem alles behalve kwijt en ben ik gek op hem maar loop ik rond met een gebroken hart. Ik weet dat sommige vrouwen hier beter zijn dan ik maar het is altijd ons twee geweest en het feit dat hij verliefd is op een ander (zo vlak voor de bruiloft) maakt me niet alleen heel verdrietig maar ook zo mega onzeker.
Ik kan er met mensen om mij heen niet over praten omdat die allemaal met zoveel zin en energie helpen om de bruiloft voor te bereiden.. Hoe moet ik met deze situatie omgaan en hoe kom ik uit deze spiraal van verdriet, paniek en onzekerheid?
SweetFirefly schreef:
21-06-2019 17:58
Ja, raar, net alsof die dame er schuldig aan is dat hij verliefd op haar is. Zij kan er toch niks mee en voelt zich nu misschien bezwaard om daar nog te komen.
denk dat de dame ook verliefd was
Ik krijg het gevoel dat het al verder is dan alleen vertellen..soort indekken. Beetje bij beetje voeden
Alle reacties Link kopieren
Julus schreef:
21-06-2019 18:07
Ik krijg het gevoel dat het al verder is dan alleen vertellen..soort indekken. Beetje bij beetje voeden
Ja wie weet. TO denk je echt dat er niets is gebeurd? Kan natuurlijk, maar waarom die vrouw inlichten uit het niets?
Het lijkt me heel positief dat hij dit vertelt in plaats van het voor zich te houden. Het kan gebeuren inderdaad. Het is misschien moeilijk voor te stellen maar de kans bestaat dat dit jou ook wel eens zal gebeuren, ook als je getrouwd bent. Misschien helpt het je om je voor te stellen dat het jou zelf gebeurt: hou je dan niet meer van hem? Nee toch? Kan hij er wat aan doen als de relatie verder goed is? Waarschijnlijk niet. Ik snap dat je er onzeker van wordt maar je kan het ook zo zien: hij mag dan wel verliefde gevoelens hebben voor een ander (wat voor een groot deel ook maar gewoon een hormonaal proces is) maar hij weet blijkbaar wel korte verliefdheid te onderscheiden van liefde en bewust kiezen voor elkaar. En hij kiest voor jou. Is dat dan eigenlijk zelfs niet waardevoller dan dat hij 'in een verliefde bui' met je zou willen trouwen? Ik denk dat je huwelijk langer standhoudt als je gaat trouwen na de periode van verliefdheid dan wanneer je dit doet terwijl je er nog middenin zit. Je weet beter wat je aan elkaar hebt. Sommige mensen zullen wellicht zeggen dat zij na 15 jaar nog steeds verliefd zijn op hun partner, maar dat kan lang niet iedereen zeggen. Ik zelf ook niet, ik hou heel veel van mijn vriend maar verliefd ben ik niet.

"Nou wil mij partner zo graag samen er aan werken omdat we toch wel beetje in een sleur geraakt waren. Hij houdt van me en wil niets liever dan trouwen." Je erkent hier zelf dat er een beetje een sleur is ontstaan. Dat is niet meer dan normaal. Er samen aan werken klinkt goed, maar eigenlijk is een huwelijk sowieso samen 'eraan' werken. Sleur of geen sleur.

Maar ik begrijp inderdaad ook niet helemaal waarom hij het tegen die vrouw gezegd heeft. Misschien wilde hij er eerst zelf mee dealen en zorgen dat hij zo weinig mogelijk met haar werd geconfronteerd zonder asociaal te zijn.
Julus schreef:
21-06-2019 18:07
Ik krijg het gevoel dat het al verder is dan alleen vertellen..soort indekken. Beetje bij beetje voeden

inderdaad. neem niet aan dat hij een vrouw, die hij elke week op de hometrainer ziet, aanspreekt met 'hoi. ik ben verliefd op jou. maar ik ga trouwen dus ik doe er niets mee. doei!'
Alle reacties Link kopieren
En sleur is lekker hoor.
ik geef mn bek ook maar een douw
Het feit dat hij het (eerst) met haar heeft besproken zegt volgens mij al dat er dus al.een tijdje iets gaande was tussen die 2. Hij doet bijna alsof hij je een gunst heeft verleend.

Met het sleurverhaal erbij lijkt me dit echt geen goede basis om te trouwen. Hij is niet de enige op de wereld. Ik weet niet hoe oud jullie zijn, maar als je pas ergens in de 20 bent vind ik 9 jaar samen ook wel erg lang. Maar weinig stellen die dat volhouden.
Julus schreef:
21-06-2019 18:07
Ik krijg het gevoel dat het al verder is dan alleen vertellen..soort indekken. Beetje bij beetje voeden
Tsja dit kan je gevoel zijn maar het blijft speculeren. Ik denk dit eigenlijk niet. Hij kan toch gewoon eerlijk zijn? Niet elke man is een vreemdgaande leugenaar ;)
Alle reacties Link kopieren
Oke, ik begrijp je wel.

1. Waarom is hij in gesprek gegaan met haar? Zij wist van zijn verliefdheid of speelde er ook iets en moest dit eindigen?
2. Kun je volmondig ja zeggen straks? Antwoord is nu nee, dat zal straks niet veranderen zonder twijfel. De vraag is, neem je genoegen mee met deze situatie om te willen gaan binden. Hoe belangrijk is trouwen voor je?
3. En nu gaat hij voor je en straks nadien dan? Want het wordt weer zoals het was..
Net als een kind krijgen, de roze wolk is er maar voor even. Jullie sleur ook.

Lastige situatie zeg.
Madeliefjees schreef:
21-06-2019 18:11
En sleur is lekker hoor.
Als je 40+ (met eventueel kinderen) bent misschien. Als verloofd stel zou ik er voor passen.
TO als ik jou was zou ik nogmaals met hem gaan praten en bespreken hoe jij je hierbij voelt. Probeer hem geen verwijten te maken want voor hem is het waarschijnlijk ook niet makkelijk en hij heeft het eerlijk verteld. Anders gooi je je eigen glazen in want dan zal hij zoiets in de toekomst voor zichzelf houden uit angst dat je boos op hem wordt. Hij kan er tenslotte ook niks aan doen. Tenzij je zegt, ik had dit echt liever niet geweten, dan moet je dat ook zeggen. Maar bedenk dan ook: wat als je dit na jullie trouwen nog eens te horen zou krijgen? Dan is dit toch beter?
Meinonaaa schreef:
21-06-2019 18:12
Tsja dit kan je gevoel zijn maar het blijft speculeren. Ik denk dit eigenlijk niet. Hij kan toch gewoon eerlijk zijn? Niet elke man is een vreemdgaande leugenaar ;)
Nee, maar als hij stilletjes verliefd was had hij niets met haar hoeven bespreken.
Het is natuurlijk gek als hij vanuit het niets zegt verliefd te zijn. Op zijn minst hebben die 2 dus al contact waarbij dit is uitgesproken. Door dit nu aan to te melden dropt hij straks een minder grote bom. Dan komt datgene wat evt volgt niet helemaal uit de lucht vallen.
Noem me sceptisch, maar deze kennen we inmiddels
Snowpink schreef:
21-06-2019 18:18
Nee, maar als hij stilletjes verliefd was had hij niets met haar hoeven bespreken.
Nou ja, hij kan gewoon eerst normaal contact met die vrouw gehad hebben, praatje hier en daar, niks mis mee toch? In dat geval kan hij haar toch moeilijk zonder iets te zeggen van het ene op het andere moment straal negeren. Blijkbaar vond hij het beter om helemaal geen contact meer te hebben en leek het hem een goed idee dat aan haar te laten weten.
Alle reacties Link kopieren
Vergeetmenietje1980 schreef:
21-06-2019 18:09
inderdaad. neem niet aan dat hij een vrouw, die hij elke week op de hometrainer ziet, aanspreekt met 'hoi. ik ben verliefd op jou. maar ik ga trouwen dus ik doe er niets mee. doei!'
Als je opeens niet meer wilt sporten met je sportmaatje omdat je verliefd op haar bent geworden, is het wel zo netjes om dit gewoon te vertellen toch?

Hij had ook een leugen kunnen verzinnen, maar waarom zou hij? Hij ziet haar nu toch nooit meer.

Ik vind het eerbiedwaardig dat die man op deze manier gehandeld heeft. Gevoelens kunnen ontstaan, het gaat erom hoe je ermee omgaat en hij verdient een lintje. (als het echt zo gegaan is natuurlijk)
Meinonaaa schreef:
21-06-2019 18:28
Nou ja, hij kan gewoon eerst normaal contact met die vrouw gehad hebben, praatje hier en daar, niks mis mee toch? In dat geval kan hij haar toch moeilijk zonder iets te zeggen van het ene op het andere moment straal negeren. Blijkbaar vond hij het beter om helemaal geen contact meer te hebben en leek het hem een goed idee dat aan haar te laten weten.
Ja, daar zit wat in. Maar dan nog vreemd dat hij het niet eerst met TO heeft besproken.
Alle reacties Link kopieren
Lillybit schreef:
21-06-2019 17:27
Waarom een gesprek met haar voeren over zijn verliefdheid?
Dit.
Alle reacties Link kopieren
Het enige wat ik raar vind is dat hij het aan haar verteld heeft ( die andere vrouw)
Alle reacties Link kopieren
Niet trouwen!
Alle reacties Link kopieren
Lievejetje schreef:
21-06-2019 17:45
Maar waarom zou je het zo uitgebreid bespreekbaar maken met ook de dame in kwestie? Gewoon afstand nemen en wachten tot het overgewaaid is? Tja ik zou me er toch rot bij voelen
Ik ook, absoluut en zeker weten!
Alle reacties Link kopieren
chrys schreef:
21-06-2019 18:04
denk dat de dame ook verliefd was
Dit denk ik ook.
Misschien is er zelfs wel wat gebeurd tussen die twee.

Het is apart dat hij éérst een gesprek met haar heeft gevoerd nog vóór hij met jou heeft gepraat, TO.
Ik ben achterdochtig.

Wat voor sportcontact was er precies tussen hen?
Want als er amper contact was had hij toch niks tegen haar hoeven zeggen?
Het bespreken met een ander voelt bij mij aan als hengelen om te kijken of de ander hapt. Maar wellicht heeft zij het aangegeven en had hij zelf ook gevoelens en heeft het vervolgens afgekapt. Kortom wat is het hele verhaal. Overigens zou ik de bruiloft zeker even op langere baan zetten.
Alle reacties Link kopieren
Bizar dat hij dit tegen haar gezegd heeft, en als ik het goed begrijp zelfs nog voordat jij op de hoogte was?
The time is now
Alle reacties Link kopieren
Even loupen leert dat hij 2 jaar geleden ook een terugtrekkende beweging maakte vlak voor een grote stap: samenwonen.

Klinkt alsof deze man koudwatervrees heeft.

Dit gezegd hebbende:
Toen zijn jullie er doorheen gekomen. Praat met elkaar over waarom jullie toen toch voor elkaar kozen, hij voor jou, en waarom dit nu weer gebeurt.

Over 7 weken trouwen is wel dichtbij. Zou je dat niet liever een half jaar uitstellen?
Ik zou nu even een stap terug doen, jullie relatie evalueren, kijken waaraan gewerkt moet worden en dit doen, kijken hoe het met zijn verliefdheid afloopt en dus de bruiloft uitstellen tot nader orde.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven