Hij is verliefd op een ander, Help!

21-06-2019 17:25 87 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al 9 jaar ben ik samen met mijn partner. We zijn altijd ontzettend goed geweest samen en gaan over 7 weken trouwen!!
Nu was hij afstandelijk de laatste weken en vertelde hij deze week dat hij tot zijn grote schrik en schaamte verliefd is geworden op meid van de sportvereniging. Hij heeft gelijk met haar een gesprek gevoerd dat hij dit voelde en dit niet eerlijk vond naar mij en daarnaast van mij hield. Hij wil geen contact meer met haar. Dit snapte ze.
Nou wil mij partner zo graag samen er aan werken omdat we toch wel beetje in een sleur geraakt waren. Hij houdt van me en wil niets liever dan trouwen. Nu wil ik hem alles behalve kwijt en ben ik gek op hem maar loop ik rond met een gebroken hart. Ik weet dat sommige vrouwen hier beter zijn dan ik maar het is altijd ons twee geweest en het feit dat hij verliefd is op een ander (zo vlak voor de bruiloft) maakt me niet alleen heel verdrietig maar ook zo mega onzeker.
Ik kan er met mensen om mij heen niet over praten omdat die allemaal met zoveel zin en energie helpen om de bruiloft voor te bereiden.. Hoe moet ik met deze situatie omgaan en hoe kom ik uit deze spiraal van verdriet, paniek en onzekerheid?
Alle reacties Link kopieren
Ik snap overigens wel dat de bruiloft uitstellen een ding is. Waarschijnlijk is ALLES al geregeld. Ik zou eerst een goed gesprek aangaan waar ik de onderste steen boven zou willen hebben.
Waarom is er een gesprek gevoerd?
Was er soms meer aan de hand?
Jullie relatie is dus niet altijd goed geweest. Jullie zijn al vanaf jongs af aan samen en je vriend twijfelt nogal. Gaan jullie trouwen, omdat jullie denken dat dat hoort na zo’n lange tijd samen? Volgens mij zijn jullie veel te jong om te trouwen en zit jullie relatie helemaal niet goed om deze stap te maken. Is het jouw idee geweest het trouwen? Je vriend lijkt er niet klaar voor. Je vriend heeft volgens mij zin om te kijken wat de wereld nog meer te bieden heeft. Misschien voor jou ook een goed plan, want relaties die in de tienerjaren beginnen, houden zelden stand.
Alle reacties Link kopieren
Eurus schreef:
21-06-2019 17:38
Lijkt me een prima relatie als je dat soort dingen aan elkaar kunt vertellen.
Ja, mij ook.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Enn schreef:
21-06-2019 20:12
Ja, mij ook.
Eeuh wacht.... na jouw vorige topic (Jan 2016) gelezen te hebben zou ik er als ik jou was nog maar eens goed over nadenken. Misschien dat hij er idd echt niet uit is. Dan moet je ook niet willen trouwen met hem ook al verloopt dit tegenwoordig standaard onder huwelijkse voorwaarden.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
.
tessaa wijzigde dit bericht op 04-08-2019 00:12
Reden: privacy
99.04% gewijzigd
Hatchi schreef:
21-06-2019 20:10
Jullie relatie is dus niet altijd goed geweest. Jullie zijn al vanaf jongs af aan samen en je vriend twijfelt nogal. Gaan jullie trouwen, omdat jullie denken dat dat hoort na zo’n lange tijd samen? Volgens mij zijn jullie veel te jong om te trouwen en zit jullie relatie helemaal niet goed om deze stap te maken. Is het jouw idee geweest het trouwen? Je vriend lijkt er niet klaar voor. Je vriend heeft volgens mij zin om te kijken wat de wereld nog meer te bieden heeft. Misschien voor jou ook een goed plan, want relaties die in de tienerjaren beginnen, houden zelden stand.
Vorige topic nu ook gelezen en ik denk dat dit echt geen toekomst heeft.
Alle reacties Link kopieren
patchouli_ schreef:
21-06-2019 19:05
Even loupen leert dat hij 2 jaar geleden ook een terugtrekkende beweging maakte vlak voor een grote stap: samenwonen.

Klinkt alsof deze man koudwatervrees heeft.

Dit gezegd hebbende:
Toen zijn jullie er doorheen gekomen. Praat met elkaar over waarom jullie toen toch voor elkaar kozen, hij voor jou, en waarom dit nu weer gebeurt.

Over 7 weken trouwen is wel dichtbij. Zou je dat niet liever een half jaar uitstellen?

Dit. Ik ben team Bruiloft uitstellen.

Daarnaast moet jij heel goed bedenken of je dit wel wil.

Eerst twijfelde hij 2 maanden over samenwonen, heeft hij toen iemand anders gehad?

Nu is het weer twijfelen met trouwen of dat wel met jou moet zijn.

Is de volgende twijfel periode kinderen krijgen en dan heb je een kind en is de kans groot dat door slaapgebrek de relatie er niet beter op wordt hoor.

Wil jij dit wel? Een partner die om de paar jaar twijfelt of jij diegene bent met wie hij oud wil worden?

Een ding is zeker, jou partner krijgt in de toekomst zeker last van een midlifecrisis want dan heeft hij ‘het’ allemaal gemist en gaat hij het alsnog doen.
Zit jij elk weekend met kleine kinderen op de bank en is hij de hort op.

Heb je daar zin in TO?

Kom je nog reageren?
Alle reacties Link kopieren
Wat Esther zegt idd wel een beetje ja.
Je andere topic zet deze in een ander perspectief. Iedereen kan een keer random verliefd worden. Maar jouw vriend twijfelde al eerder. Wil je écht iemand die niet zeker is van jou? Ben jij the next best thing?? Ik zou nu maar eens gaan twijfelen en aan vriend laten weten dat JIJ niet helemaal zeker van je zaak meer bent.
Alle reacties Link kopieren
Waarom heeft hij daar met haar over gepraat? Als hij van goede wil was, zou dat totaal overbodig zijn.
Ik denk dat hij bij haar een blauwtje gelopen heeft, haar zijn gevoel heeft opgebiecht om te peilen naar haar reactie, de gevoelens niet wederzijds zijn en hij daarom ‘geen contact meer wil’ met haar.
Zou er nog eens goed over nadenken. Sterkte.
Dus. Het is echt wel meer dan alleen maar uitspreken dat hij verliefd is.
Alle reacties Link kopieren
Hoe denk je er nu over Lisa?
Alle reacties Link kopieren
chrys schreef:
21-06-2019 17:33
waarom vertelt hij dit aan jou
Dat vraag ik me dus ook af !
Die bruiloft zou ik per direct cancelen. Lullig, maar daar ga je op deze manier echt geen plezier aan beleven. En dan maar eens kijken hoe het tussen jullie ontwikkelt.
Hij verteld het aan haar én vervolgens aan jou. Waarom?? Verliefdheid kan gebeuren, maar waarom delen als er nog helemaal niets gebeurd is? Ik denk dat je de komende tijd nog een paar 'fijne' ontdekkingen gaat doen.
S-Groot schreef:
22-06-2019 21:25
Hoe denk je er nu over Lisa?
Ben ik ook wel benieuwd naar. Ben je er nog TO? Hoe gaat het nu?
Alle reacties Link kopieren
chocolol schreef:
21-06-2019 18:01
Als jullie relatie in een sleur zat, waarom dan voorheen toch besloten om te trouwen?
Dit ja. Dat snap ik ook even niet.
We used to be friends...
Trouwen is in deze situatie een belachelijk plan. De bruiloft uitstellen ingewikkeld? Weer scheiden is lastiger hoor.
Trouwen slaat nergens op als je vriend liever met iemand anders is.
Wat naar voor je en ook nog zo vlak voor je bruiloft :hug: ik snap dat je er erg van slag door bent. Ik vind het wel erg spreken voor je vriend dat hij het meteen heeft toegegeven en alle contact heeft verbroken met deze collega. Ik zou wel snappen dat trouwen op zo'n korte termijn heel moeilijk is, het is belangrijk dat je doet wat je gevoel je ingeeft. En als dat de bruiloft uitstellen is, dan is dat heel begrijpelijk.

Ik persoonlijk zou het wel moeilijk vinden dat hij dit aan haar heeft verteld. Zijn ze verder ook erg close met elkaar, had hij gehoopt dat hij met vertellen wederzijdse emoties terug zou krijgen? Daar zou ik het wel over hebben..

Een vriendin van mij had ook een collega met een relatie(ook jarenlang samen). Hij heeft mijn vriendin verteld verliefd op haar te zijn. Mijn vriendin wist niet goed wat ze voelde. Hij wilde zijn relatie ook niet op het spel zetten en is uiteindelijk verder gegaan met zijn vriendin.

Ik zou je wel aanraden: don 't settle for second best!

Heel veel sterkte :rose:
Alle reacties Link kopieren
Waarom zou je nog willen trouwen nu er een derde partij bij betrokken is?
wij slapen nooit.
Een paar jaar geleden had hij ook geen gevoelens meer voor je. Wees je ervan bewust dat deze man dit dus vaker gaat krijgen. Geen gevoelens of gevoelens voor een ander. Dat maakt hem niet slecht. Maar je moet er wel tegen kunnen. Anders zou ik niet trouwen. Scheiden is naar en duur.

Dat hij het haar vertelt heeft vind ik dus juist wel verstandig. Als zij gewoon vrienden wou zijn en hem op de club steeds enthousiast op zoekt is het toch handig om te zeggen: joh ik merk dat mijn gevoelens nogal in de war raken en ik heb thuis een vrouw waar ik van hou dus kun je mij met rust laten voorlopig?
Dat hij het tegen to vertelt vind ik ook mooi. De man is gewoon eerlijk en open. Ik hou daar wel van. Ik zou dat ook willen kunnen zeggen tegen mijn man. Dat kan niet. Hij is jaloers van aard en zou doodziek en paranoide van worden. Dus we hebben afgesproken dat ik dat niet vertel. We accepteren elkaar gewoon zoals we zijn. Aan verliefdheid doe je weinig. Niet voeden en verstandig zijn. Het gaat wel weer over. Er hoeft niets mis te zijn met je relatie. Het is iets chemisch. Je relatie eens onder de loep nemen kan wel goed zijn. Beetje sleur of wat onuitgesproken irritaties? Gebruik het om samen een nog betere relatie te krijgen.
Ik hoop dat je begrijpt dat scheiden veel lastiger en pijnlijker is dan een bruiloft uitstellen. Want dat is waar dit zeker weten op uit loopt.
Alle reacties Link kopieren
chrys schreef:
21-06-2019 17:33
waarom vertelt hij dit aan jou
Nou dat is wel zo eerlijk toch?
Alle reacties Link kopieren
Lillybit schreef:
21-06-2019 17:27
Waarom een gesprek met haar voeren over zijn verliefdheid?
Precies. Meest foute: het vertellen. Olie op het vuurtje.
Attraverso schreef:
21-06-2019 21:15
Waarom heeft hij daar met haar over gepraat? Als hij van goede wil was, zou dat totaal overbodig zijn.
Ik denk dat hij bij haar een blauwtje gelopen heeft, haar zijn gevoel heeft opgebiecht om te peilen naar haar reactie, de gevoelens niet wederzijds zijn en hij daarom ‘geen contact meer wil’ met haar.
Zou er nog eens goed over nadenken. Sterkte.
Dat denk ik ook. Want wie weet wist die dame dat hij al bezet was en verloofd. En had ze zoiets van wtf.

Kan ook zo zijn dat hij het herkent in zichzelf dat hij twijfelt. En is hij bang of voelt zich niet klaar voor een huwelijk?

Ik zou niet meer kunnen trouwen. Want terwijl die met mij was en met me bed deelde, dacht ie aan haar.
En we beginnen pas met ons leven samen , ons huwelijk.
Wat een start....

Sterkte TO
De enige reden waarom hij met haar daarover moet praten is dat er veel meer aan de hand is dan een eenzijdige crush van een afstandje.

Ik zou dat huwelijk afblazen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven