Hij is verliefd op een ander, Help!

21-06-2019 17:25 87 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al 9 jaar ben ik samen met mijn partner. We zijn altijd ontzettend goed geweest samen en gaan over 7 weken trouwen!!
Nu was hij afstandelijk de laatste weken en vertelde hij deze week dat hij tot zijn grote schrik en schaamte verliefd is geworden op meid van de sportvereniging. Hij heeft gelijk met haar een gesprek gevoerd dat hij dit voelde en dit niet eerlijk vond naar mij en daarnaast van mij hield. Hij wil geen contact meer met haar. Dit snapte ze.
Nou wil mij partner zo graag samen er aan werken omdat we toch wel beetje in een sleur geraakt waren. Hij houdt van me en wil niets liever dan trouwen. Nu wil ik hem alles behalve kwijt en ben ik gek op hem maar loop ik rond met een gebroken hart. Ik weet dat sommige vrouwen hier beter zijn dan ik maar het is altijd ons twee geweest en het feit dat hij verliefd is op een ander (zo vlak voor de bruiloft) maakt me niet alleen heel verdrietig maar ook zo mega onzeker.
Ik kan er met mensen om mij heen niet over praten omdat die allemaal met zoveel zin en energie helpen om de bruiloft voor te bereiden.. Hoe moet ik met deze situatie omgaan en hoe kom ik uit deze spiraal van verdriet, paniek en onzekerheid?
Alle reacties Link kopieren
TO Kom je nog reageren, wat je besluit is geworden.
Alle reacties Link kopieren
TO
....

:sherlock:

Hoe gaat het nu?
Wat heb je besloten?
Alle reacties Link kopieren
Poezemens84 schreef:
21-06-2019 17:29
Hij is verliefd geworden, heeft jou dat verteld en er is niks gebeurd?

Ik vind het niet gek dat je na 9 jaar eens een keer een crush hebt, kan gebeuren.

Wel slecht getimed ;-)

En hij wil ook nog eens vanalles doen om jullie relatie te verbeteren... klinkt als een goeie kerel, serieus.
:worship:
leeg
Alle reacties Link kopieren
Ik herken je verhaal wel een beetje.
3 jaar geleden kwam ik er ook achter dat mijn vriend gevoelens had gekregen voor een ander. Hij was ook ineens afstandelijk en besloot ik eens heel vroeg in de ochtend zijn telefoon door te lezen. (Heel slecht maar ik had een knagend gevoel dat iets niet goed zat)

Hij bleek naar een stagiaire van zijn werk geschreven te hebben dat hij gevoelens voor haar zou hebben gekregen maar uit het gesprek zelf kon ik voor de rest verder niks bijzonders uithalen. Hij had alleen toegegeven.

Heb hem hiermee geconfronteerd en hij was behoorlijk hiervan geschrokken en verdrietig want hij wou me niet kwetsen en wist niet hoe hij hiermee moest omgaan omdat hij ook nog veel van mij hield. Hij had de jongedame laten weten 100% voor mij te willen gaan en heeft haar per direct geblokkeerd op alles. Daarnaast woont zij in Friesland en wij in het zonnige zuiden dus hij kwam haar daarna ook nooit meer tegen aangezien haar stage periode ook vlak na het incident voorbij was.

Ik heb nog heel lang in onzekerheid rondgelopen maar ik ben heel blij dat ik hem een tweede kans heb gegeven. Wij hadden absoluut geen slechte relatie en ik heb het idee dat hij door dat incidentje ook een stuk open-er is over zijn gevoelens.

We zijn nu ondertussen 10 jaar samen, huisje gekocht, ben ik afgelopen December ten huwelijk gevraagd en zijn we ook nog eens in verwachting van ons eerste kindje. :shame: het kan dus ook goed aflopen. Jou vriend klinkt als een goede vent. Maar volg vooral je hart TO. Succes!
Alle reacties Link kopieren
Raar dat hij dat aan die vrouw vertelt. Dan lijk je toch uit op meer of is er al iets gebeurd.
Sterkte! Geen echte tips.
Lacer schreef:
07-07-2019 12:58
Ik herken je verhaal wel een beetje.
3 jaar geleden kwam ik er ook achter dat mijn vriend gevoelens had gekregen voor een ander. Hij was ook ineens afstandelijk en besloot ik eens heel vroeg in de ochtend zijn telefoon door te lezen. (Heel slecht maar ik had een knagend gevoel dat iets niet goed zat)

Hij bleek naar een stagiaire van zijn werk geschreven te hebben dat hij gevoelens voor haar zou hebben gekregen maar uit het gesprek zelf kon ik voor de rest verder niks bijzonders uithalen. Hij had alleen toegegeven.

Heb hem hiermee geconfronteerd en hij was behoorlijk hiervan geschrokken en verdrietig want hij wou me niet kwetsen en wist niet hoe hij hiermee moest omgaan omdat hij ook nog veel van mij hield. Hij had de jongedame laten weten 100% voor mij te willen gaan en heeft haar per direct geblokkeerd op alles. Daarnaast woont zij in Friesland en wij in het zonnige zuiden dus hij kwam haar daarna ook nooit meer tegen aangezien haar stage periode ook vlak na het incident voorbij was.

Ik heb nog heel lang in onzekerheid rondgelopen maar ik ben heel blij dat ik hem een tweede kans heb gegeven. Wij hadden absoluut geen slechte relatie en ik heb het idee dat hij door dat incidentje ook een stuk open-er is over zijn gevoelens.

We zijn nu ondertussen 10 jaar samen, huisje gekocht, ben ik afgelopen December ten huwelijk gevraagd en zijn we ook nog eens in verwachting van ons eerste kindje. :shame: het kan dus ook goed aflopen. Jou vriend klinkt als een goede vent. Maar volg vooral je hart TO. Succes!
Ik zou dit zo raar vinden als een vent uit het niks zijn gevoelens komt delen en er ook nog bij moet vermelden dat hij er verder niks mee doet want hij heeft een relatie.
Alsof ik daar open voor zou staan en nu jammerend In het gras zou gaan liggen huilen.
Iemand vertelt het alleen als hij/zij de ander wil peilen of er iets mogelijk is. Waarom zou je er iemand mee lastig vallen die zich van geen kwaad bewust is.
Lacer schreef:
07-07-2019 12:58
Ik herken je verhaal wel een beetje.
3 jaar geleden kwam ik er ook achter dat mijn vriend gevoelens had gekregen voor een ander. Hij was ook ineens afstandelijk en besloot ik eens heel vroeg in de ochtend zijn telefoon door te lezen. (Heel slecht maar ik had een knagend gevoel dat iets niet goed zat)

Hij bleek naar een stagiaire van zijn werk geschreven te hebben dat hij gevoelens voor haar zou hebben gekregen maar uit het gesprek zelf kon ik voor de rest verder niks bijzonders uithalen. Hij had alleen toegegeven.

Heb hem hiermee geconfronteerd en hij was behoorlijk hiervan geschrokken en verdrietig want hij wou me niet kwetsen en wist niet hoe hij hiermee moest omgaan omdat hij ook nog veel van mij hield. Hij had de jongedame laten weten 100% voor mij te willen gaan en heeft haar per direct geblokkeerd op alles. Daarnaast woont zij in Friesland en wij in het zonnige zuiden dus hij kwam haar daarna ook nooit meer tegen aangezien haar stage periode ook vlak na het incident voorbij was.

Ik heb nog heel lang in onzekerheid rondgelopen maar ik ben heel blij dat ik hem een tweede kans heb gegeven. Wij hadden absoluut geen slechte relatie en ik heb het idee dat hij door dat incidentje ook een stuk open-er is over zijn gevoelens.

We zijn nu ondertussen 10 jaar samen, huisje gekocht, ben ik afgelopen December ten huwelijk gevraagd en zijn we ook nog eens in verwachting van ons eerste kindje. :shame: het kan dus ook goed aflopen. Jou vriend klinkt als een goede vent. Maar volg vooral je hart TO. Succes!
Ik vind dit toch een dubieus verhaal. Je verloofde zoekt zelf contact met een andere vrouw. hij is verliefd op een ander en 3 jaar later gaan jullie ineens trouwen en komt er een kind. Als jij er niet zelf achter was gekomen, dan was er misschien wel meer gebeurd en had hij een relatie met haar kunnen hebben, want zijn gevoelens delen met haar geeft wel aan dat hij meer met haar wilde.
Natuurlijk zou het kunnen zijn dat jullie nu heppiedepeppie zijn, maar als ik jou was zou ik de financiële zaken maar eens heel goed vastleggen bij een notaris als je gaat trouwen, want je weet nooit of hij wel zo betrouwbaar is als je nu denkt.
Alle reacties Link kopieren
Dat hij verliefd wordt op een ander is natuurlijk een teken dat de relatie niet goed zit, als je relatie niet goed zit ga je niet trouwen, jij staat voor het altaar met je gebroken hart en hij denkt misschien de hele tijd aan haar. Beetje hypocriet om dan met een neplach elkaar eeuwige liefde en trouw te beloven.
Lievejetje schreef:
21-06-2019 19:50
Ik snap overigens wel dat de bruiloft uitstellen een ding is. Waarschijnlijk is ALLES al geregeld. Ik zou eerst een goed gesprek aangaan waar ik de onderste steen boven zou willen hebben.
En dan moet je de buitenwereld ook nog gaan uitleggen waarom je de bruiloft uitstelt.
Ik begrijp niet zo goed waarom mensen hier daar zo makkelijk over denken.

Edit: nu de rest gelezen. Ik begrijp eerlijk gezegd ook niet zo goed waarom je gaat trouwen als de relatie niet helemaal goed is. Hoop je dan dat trouwen de sleur wegneemt? Trouwen is geen oplossing voor een slechte relatie.
Ik zou nooit willen trouwen met een man die verliefd is op een ander.
Alle reacties Link kopieren
-
lacer wijzigde dit bericht op 08-07-2019 14:23
Reden: Geen zin in discussies
0.00% gewijzigd
Slechts enkele reacties gelezen.

Als ik jou was, sprak ik er wel over.

Stel dat er later toch nog (wat ik niet voor je hoop en zeker niet gun) een haar in de boter komt, en je vertelt dan aan familie wat er nu is gebeurd, dan kunnen ze jou ook nog kwalijk nemen dat jij hun, nu ook mee een rad voor de ogen hebt gedraaid. Terwijl ZIJ bezig waren met de voorbereidingen voor jouw huwelijk.


Het is moeilijk, ik weet het, maar bijt door de zure appel en spreek in de eerste plaats met de mensen die het dichtst bij je staan. Zij kennen jou en je vriend beter dan wij en kunnen meer gerichte raad geven. Dit is toch niet iets wat jij alleen moet dragen en intussen nog blij zijn en lachen, want je gaat trouwen!


Jouw vriend valt - nog - niks te verwijten want er is volgens hem nog niks gebeurd. Dat pleit voor hem. Maar van jouw kant is voorzichtigheid toch geen overbodig iets in deze situatie.


Trouwens, je wil het (nog) niet aan je omgeving vertellen. Tot iemand naar jou komt en zegt: wat heb ik gehoord? En jij weet ervan! En laat ons hier maar voorbereidingen treffen. Want of dat meisje ook haar mond gaat houden, ik twijfel. Het is ook niet niks, op een dag een sportclub-collega die je komt vertellen dat hij verliefd op je is geworden en die dan ook nog binnen 7 weken gaat trouwen.


Ik wens je sterkte en wijsheid. En wat je ook beslist, het zal moeilijk zijn.


Veel liefs!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven