Hij is ziek, hoe moet ik me opstellen?

16-05-2019 05:04 78 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hay! Ik zit in een situatie waarvan ik niet zo goed weet wat ik ermee moet. Er is een jongen die ik al een tijdje ken. Ongeveer twee maanden geleden hebben we voor het eerst gezoend en nummers uitgewisseld en begonnen we een beetje met appen. Ik vond hem interessant en leuk, maar ik heb hier verder niet zoveel over nagedacht op dat moment. Elke keer als we elkaar weer tegenkwamen was het gewoon gezellig, we zoenden soms, maar het appcontact werd na een tijdje minder. Ongeveer een maand geleden kwam ik hem weer tegen tijdens het uitgaan en bleven we een tijdje praten. Hij vertelde toen dat hij de dag daarvoor te horen had gekregen dat hij lymfklierkanker had en de komende weken zouden bestaan uit allerlei onderzoeken om te kijken hoe erg het was. Dit gesprek was vrij heftig en ik ben hier erg van geschrokken. Ik heb hem de dag erna geappt en toen bleven we weer een tijdje appen en hield hij mij redelijk op de hoogte van zijn onderzoeken en dergelijken. Toen ik hem daarna weer tegenkwam hebben we weer gezoend, maar hij zei toen ook dat hij het lastig vond met mij nu en dat hij bang was dat ik uit medelijden me met hem bezig bleef houden en dat het anders was gelopen als hij nooit ziek was geworden.

Vorige week kreeg hij de best mogelijke uitslag (stadium 1, geen uitzaaiingen, met chemo kon hij er in 4 maanden vanaf zijn), en die avond ben ik voor het eerst met ben mee naar huis gegaan. We hebben seks gehad en de dag erna ben ik eigenlijk de hele dag gebleven, en het was oprecht mega gezellig. Op die manier gezellig dat ik er helemaal van in de war ben, ik heb dit niet zo snel bij iemand. We hebben erg gelachen, maar ook heel goed gepraat. Hij zei wel weer dingen over dat ik niet bij hem moest zijn uit medelijden en dat hij het lastig vond om mijn intenties in te schatten. Ik heb hem zo goed mogelijk proberen uit te leggen dat ik hem oprecht leuk vind, maar ik snap zijn gedachtegang ook heel goed. En eerlijk is eerlijk, als hij niet ziek was geworden was het waarschijnlijk inderdaad niet zo gelopen, want dan had ik hem niet geappt en was dat contact niet hersteld. Maar dat ik me nu om hem bekommer is niet omdat ik hem zielig vind, maar wel omdat ik oprecht wil weten hoe het met hem gaat, en op die manier zijn we dichter naar elkaar toegegroeid.

Ik heb hem die avond geappt omdat hij iets leuks te doen had, hij reageerde goed maar het gesprek was wel na 3 zinnen afgelopen. Zijn chemo begon twee dagen later dus ik heb hem toen daarover geappt, maar ik krijg echt het minimale terug en hij start het gesprek verder niet. Ik ben benieuwd hoe het met hem gaat maar ik wil me in deze situatie absoluut niet opdringen en ik snap het ook heel goed dat hij andere dingen aan zijn hoofd heeft. Ik ben bang dat hij bang is dat hij ‘te veel’ is voor mij op dit moment, dus ik wil hem laten zien dat ik er voor hem ben, maar aan de andere kant kan het natuurlijk ook prima zo zijn dat hij gewoon geen behoefte aan mij heeft en het zag als een eenmalig iets, en dan moet ik juist mijn mond houden. Ik merk dat ik het lastig vind om me hierin goed op te stellen, wat zouden jullie doen? Ik heb hem wel net een berichtje gestuurd om te vragen hoe de afgelopen dagen zijn gegaan, maar ik voel me daardoor wel juist weer wat opdringerig.
Nawle schreef:
16-05-2019 12:11
Haha wat, het ziekenhuis bellen om te vragen op welke kamer hij ligt? Als de jongen met wie ik een paar keer gezoend en 1 keer geslapen heb dit soort shit zou doen zou ik erg hard van hem wegrennen geloof ik. Ik heb echt genoeg bewijs dat het echt is dmv foto’s, mensen die we beide kennen, ik ben nauw betrokken bij zijn werk (waar hij nu een halfjaar uitligt), daarbij zie en voel ik de zwelling. In godsnaam, waarom zo wantrouwig. Alleen maar omdat hij een biertje drinkt na zo’n uitslag? Ik geloof dat ik me helemaal naar de tering zou zuipen als ik zoiets te horen zou krijgen.

Verder weer lieve reacties, thanks! Ik wacht inderdaad nog even met een kaartje. Ik had de dag van de chemo alleen ‘ik denk aan je vandaag! X’ gestuurt, en nu dus ‘hoe is het de afgelopen dagen gegaan?’ En that’s it. Hij antwoordt nu wel heel uitgebreid en lief. Ik vind het ook wat vroeg om echt langs te gaan (hij is ook bij zijn ouders nu), zo goed ken ik hem niet. Het is ook niet dat ik me gereserveerd voel oid, maar ik wil hem niet meteen opgeven. Het was écht leuk vorige week. En het contact was voor de seks al niet zoveel, we hadden tijdje wel geappt maar toen ik hem tegenkwam vorige week alweer een week niet. Als we appen reageren we ook beide heel laat, dus het is niet dat we erg veel contact hadden. Maar ik kwam hem wel vaak tegen doordat we hetzelfde werk deden, en dat houdt nu op. Ik ga even kijken hoe dit verdergaat, en ik vind het wel leuk om een kaartje te sturen als hij bijvoorbeeld weer thuis is? Zoiets denk ik. Blijft wel echt een leuk idee.
Je schrijft:"zo goed ken ik hem niet."
Maar je hebt al wel sex met hem gehad, schrijf je in je openingspost.
En dan maar afgeven op mijn reactie.
Kijk eerst eens naar jezelf.
Alle reacties Link kopieren
Labrujajoder schreef:
16-05-2019 20:33
Je schrijft:"zo goed ken ik hem niet."
Maar je hebt al wel sex met hem gehad, schrijf je in je openingspost.
En dan maar afgeven op mijn reactie.
Kijk eerst eens naar jezelf.
Ja, ik vond het eigenlijk al heel wat dat ik hem al een tijdje kende en vaker met hem gezoend had voordat we samen sliepen. Maar ik begrijp het dat je dat slettengedrag vindt als je altijd eerst iemands ouders ontmoet -want in die context zei ik die opmerking- en het ziekenhuis belt om hem te controleren voordat je seks met die persoon hebt gehad.
anoniem_353446 wijzigde dit bericht op 16-05-2019 20:46
Reden: Typo
0.08% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Nawle schreef:
16-05-2019 20:46
Ja, ik vond het eigenlijk al heel wat dat ik hem al een tijdje kende en vaker met hem gezoend had voordat we samen sliepen. Maar ik begrijp het dat je dat slettengedrag vindt als je altijd eerst iemands ouders ontmoet -want in die context zei ik die opmerking- en het ziekenhuis belt om hem te controleren voordat je seks met die persoon hebt gehad.
Bizar he, hoe mensen gelijk uithalen als ze zich aangevallen voelen. Alsof ze even hun gelijk willen halen.

Je hoef je niet te verdedigen hoor.
Ik denk dat je een prima mens bent en lief hoe jij je bekommert om deze jongen. Ik wens jullie alle kracht toe!
Nawle schreef:
16-05-2019 20:46
Ja, ik vond het eigenlijk al heel wat dat ik hem al een tijdje kende en vaker met hem gezoend had voordat we samen sliepen. Maar ik begrijp het dat je dat slettengedrag vindt als je altijd eerst iemands ouders ontmoet -want in die context zei ik die opmerking- en het ziekenhuis belt om hem te controleren voordat je seks met die persoon hebt gehad.
En nou even met punten en hoofdletters, zodat het echt te lezen valt.
Want nu valt er geen touw aan vast te knopen.
Alle reacties Link kopieren
Labrujajoder schreef:
16-05-2019 20:53
En nou even met punten en hoofdletters, zodat het echt te lezen valt.
Want nu valt er geen touw aan vast te knopen.
Wat is precies je probleem? Je noemt me indirect een slet en dat vind ik belachelijk. Totaal niet relevant ook. Ik denk dat je dat er prima uit kon lezen.
Alle reacties Link kopieren
Heel flauw om bij zo'n heftig onderwerp zo te gaan zaniken.

Nawle, ik hoop dat het allemaal positief afloopt. Sowieso met zijn gezondheid.
Je kunt méér.
Nawle schreef:
16-05-2019 21:07
Wat is precies je probleem? Je noemt me indirect een slet en dat vind ik belachelijk. Totaal niet relevant ook. Ik denk dat je dat er prima uit kon lezen.
Ik noem je niet indirect een slet.
Ik vind het gewoon vreemd dat je wel sex hebt met iemand.
Maar niet weet hoe je diezelfde persoon kunt steunen tijdens een ziektebed.
Alle reacties Link kopieren
Labrujajoder schreef:
16-05-2019 21:14
Ik noem je niet indirect een slet.
Ik vind het gewoon vreemd dat je wel sex hebt met iemand.
Maar niet weet hoe je diezelfde persoon kunt steunen tijdens een ziektebed.

Dat is echt niet zo vreemd hoor, ik heb al 30 jaar seks met mijn man. Toen ik borstkanker kreeg wist hij ook niet goed hoe hij mij moest steunen.
Waarom maak je het voor TO nu zo moeilijk?
Ik denk dat heel wat mensen niet weten hoe ze een kankerpatiënt kunnen steunen. Vaak komt er niet meer dan het geijkte sterkte en beterschap.

Ik vind dat je het goed doet TO, je mag trots zijn op jezelf. :hug:
daisymadelief schreef:
16-05-2019 21:22
Dat is echt niet zo vreemd hoor, ik heb al 30 jaar seks met mijn man. Toen ik borstkanker kreeg wist hij ook niet goed hoe hij mij moest steunen.
Waarom maak je het voor TO nu zo moeilijk?
Ik denk dat heel wat mensen niet weten hoe ze een kankerpatiënt kunnen steunen. Vaak komt er niet meer dan het geijkte sterkte en beterschap.

Ik vind dat je het goed doet TO, je mag trots zijn op jezelf. :hug:
Ik maak het niet moeilijk voor haar.
Zij komt hier op een forum en weet dat ze verschillende meningen kan ontvangen.

Als ze dan bepaalde meningen belachelijk gaat maken dan kan ze feedback verwachten.

Ik hoop voor jou dat je man je toch steun is geweest.
Sterkte ermee ♡
Alle reacties Link kopieren
Labrujajoder schreef:
16-05-2019 21:14
Ik noem je niet indirect een slet.
Ik vind het gewoon vreemd dat je wel sex hebt met iemand.
Maar niet weet hoe je diezelfde persoon kunt steunen tijdens een ziektebed.
Ik zei ‘zo goed ken ik hem niet’ in de context dat ik het te vroeg vond om hem te bezoeken bij zijn ouders thuis. Maar al heb ik seks met iemand waarvan ik zijn naam de volgende dag niet meer weet, het is totaal niet relevant toch?

Daarbij, ook wat hierboven wordt gezegd, ik zou ook niet weten hoe ik iemand moet steunen die dichtbij me staat.

Ohja en ik vraag aan niemand de mening over mijn seksleven hoor, maar bedankt voor je ‘feedback’!
Alle reacties Link kopieren
Een paar maanden geleden zat ik in een soortgelijk proces. Andere vorm van kanker, 1 uitzaaiing, operatie, stoma en korte chemo kuur.
Ieder is anders, maar ik mijn leven was In een klap anders. Een nieuwe liefde beginnen? Dat had toen totaal niet in m’n leven gepast en nog niet.
Misschien voor hem wel, maar onderschat niet dat heel veel nog moet komen. Chemo is echt pittig, al zijn het maar 4 kuren net als bij mij. De tijd waarin alles gebeurt gaat razendsnel en je wordt maar zieker. Je krijgt de diagnose kanker, gaat de behandelingen in en wordt mAr zieker en zieker. Het is moeilijk te omschrijven wat chemo doet, is voor ieder ook anders. Toen d chemo’s klaar waren dacht ik dat ik in een paar weken weer opgeknapt zou zijn. Helaas wist ik na een paar weken pas hoe ziek ik werkelijk was van de chemo.
Bovendien krijg je dan te maken met de emotionele verwerking, ook niet niks.
Nu is je vriend,net als is, nog stoer. Maar de meeste lotgenoten vallen in een diep gat na chemo.
Verwacht niet te veel van een eventuele relatie. Hij zit in een pittig traject. Probeer er wel voor hem te zijn op bepaalde momenten en geef hem de vrijheid dit in te vullen. Hij heeft wel veel steun nodig.
Succes! 💐
Alle reacties Link kopieren
Labrujajoder schreef:
16-05-2019 21:14
Ik noem je niet indirect een slet.
Ik vind het gewoon vreemd dat je wel sex hebt met iemand.
Maar niet weet hoe je diezelfde persoon kunt steunen tijdens een ziektebed.
Dit is toch niet relevant......
Lees je bovenstaande reactie nog eens.
Het is echt een oprechte vraag hoe iemand te steunen in een ziekteproces. Ongeacht of ze wel of niet uit eten zijn geweest, al in Efteling zijn geweest of seks hebben gehad.
vanlippebiesterveld wijzigde dit bericht op 16-05-2019 22:08
Reden: Tiepvaut
0.40% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Mooie post vanlippebiesterveld. Sterkte met je proces :rose:
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren
vanlippebiesterveld schreef:
16-05-2019 22:02
Een paar maanden geleden zat ik in een soortgelijk proces. Andere vorm van kanker, 1 uitzaaiing, operatie, stoma en korte chemo kuur.
Ieder is anders, maar ik mijn leven was In een klap anders. Een nieuwe liefde beginnen? Dat had toen totaal niet in m’n leven gepast en nog niet.
Misschien voor hem wel, maar onderschat niet dat heel veel nog moet komen. Chemo is echt pittig, al zijn het maar 4 kuren net als bij mij. De tijd waarin alles gebeurt gaat razendsnel en je wordt maar zieker. Je krijgt de diagnose kanker, gaat de behandelingen in en wordt mAr zieker en zieker. Het is moeilijk te omschrijven wat chemo doet, is voor ieder ook anders. Toen d chemo’s klaar waren dacht ik dat ik in een paar weken weer opgeknapt zou zijn. Helaas wist ik na een paar weken pas hoe ziek ik werkelijk was van de chemo.
Bovendien krijg je dan te maken met de emotionele verwerking, ook niet niks.
Nu is je vriend,net als is, nog stoer. Maar de meeste lotgenoten vallen in een diep gat na chemo.
Verwacht niet te veel van een eventuele relatie. Hij zit in een pittig traject. Probeer er wel voor hem te zijn op bepaalde momenten en geef hem de vrijheid dit in te vullen. Hij heeft wel veel steun nodig.
Succes! 💐
Ah nee ik begrijp je helemaal! Ik verwacht ook echt niets van hem, ik weet helemaal niet of ik uberhaupt verliefd op deze jongen kan worden, dat zien we later wel. Of niet, en dat is ook prima. Ik kan me heel goed voorstellen dat hij nu heel stoer grapjes maakt over zijn situatie, maar dat dit geen blijvende situatie is. Thanks voor het delen voor je eigen ervaring, en ontzettend veel sterkte in jouw proces. Knuffel!
Alle reacties Link kopieren
Labrujajoder schreef:
16-05-2019 21:14
Ik noem je niet indirect een slet.
Ik vind het gewoon vreemd dat je wel sex hebt met iemand.
Maar niet weet hoe je diezelfde persoon kunt steunen tijdens een ziektebed.
dan noem je dus wel iemand indirect een slet, omdat de mening die eronder ligt is dat je geen seks met elkaar mag hebben tot je blijkbaar een enorm bestendige emotionele relatie hebt en anders niet
Alle reacties Link kopieren
Nawle schreef:
16-05-2019 20:32
Thanks dames, ik waardeer jullie reacties heel erg! Wat ik heb gehoord is dat hij 4 kuren krijgt, en er, als alles goed gaat, over 4 maanden vanaf is. De overlevingskansen zijn op dit moment 98%, en 95% van de mensen met hodgkin leeft over 5 jaar nog. Ik wil dus eigenlijk helemaal geen rekening houden met dat hij kan overlijden, ik zie het puur als een -ontzettend- vervelende fase.
We appen vandaag eigenlijk de hele dag al een beetje, hij voelt zich beter dan hij had verwacht tot nu toe, hij houdt het gesprek op gang en hij maakt steeds grapjes, dus dat is fijn :). Voel me er al wat zelfverzekerder over!
leuk om te horen, gewoon plezier hebben in het contact. Jullie vinden elkaar aardig en dat is al superleuk
Alle reacties Link kopieren
...
lizzy75 wijzigde dit bericht op 21-05-2019 13:36
99.01% gewijzigd
Labrujajoder schreef:
16-05-2019 21:14
Ik noem je niet indirect een slet.
Ik vind het gewoon vreemd dat je wel sex hebt met iemand.
Maar niet weet hoe je diezelfde persoon kunt steunen tijdens een ziektebed.
Dus jij hebt pas seks met iemand als je je hebt voorbereid op alle situaties die je tegen zou kunnen komen in het leven? Ik hoop dat het celibataire leven je bevalt.
Alle reacties Link kopieren
Labrujajoder schreef:
16-05-2019 21:14
Ik noem je niet indirect een slet.
Ik vind het gewoon vreemd dat je wel sex hebt met iemand.
Maar niet weet hoe je diezelfde persoon kunt steunen tijdens een ziektebed.
:HA:

Ik zal je iets raars vertellen, je kan ook seks hebben met elkaar zonder een relatie te hebben en ook geheel vrijwillig van beide kanten. Er zijn zelfs mensen die eenmalig seks hebben met iemand die ze echt net hebben ontmoet. Dat fenomeen heet one night stand. Vind het ook allemaal heel gek, want als je seks kan hebben kun je ook een kind opvoeden en dus zou je al zeker moeten weten hoe jij iemand in een moeilijke periode moet helpen.
Alle reacties Link kopieren
Het is al goed dat je gestuurd hebt, ik zou hem eventjes tot zichzelf laten komen. Persoonlijk zou ik iemand die ik nog niet goed ken, het heel moeilijk vinden om die toe te laten in mijn leven en te laten zien hoe ik "ziek" ben, alle kwaaltjes, bijwerkingen, het iets negatiever zien van alles,misschien bang dat je hem niet aantrekkelijk meer zal vinden. Of dat hij je wegjaagt...

Stuur hem nog een duidelijk berichtje met je intenties, als jij zeker weet dat je er voor hem wil zijn, dat hij er niet moet mee inzitten en je wel wat gewend bent en dat het niet is omdat hij ziek is dat je daarom gaat weglopen.

Veel succes met de situatie, is inderdaad niet simpel op die manier!
Alle reacties Link kopieren
calvijn1 schreef:
16-05-2019 18:42
Hoe cru ook, ik dacht precies hetzelfde
Niet zo zeer cru hoor, vooral lui en dom. Van Hatchi was het cru, jij had gewoon het hele topic kunnen lezen en kunnen zien dat TO allang had uitgelegd dat ze zeker weet dat hij ziek is.
TO, volgens mij doe je het hartstikke goed zo. Laat het initiatief idd bij hem, ik hoop dat het allemaal goed uitpakt, voor hem en voor jullie.
Alle reacties Link kopieren
Hatchi schreef:
16-05-2019 06:40
Als hij met chemo is begonnen dan zou ik maar niets van hem verwachten.
De kans dat hij veel last van bijwerkingen krijgt is enorm groot.
Ik vind het wel opmerkelijk dat deze jongen een dag na zijn diagnose gewoon lekker aan het uitgaan was alsof het niets is. Gek ook, omdat ze je na een diagnose meestal meteen opnemen in het ziekenhuis. Ik vind het maar een raar verhaal en vraag mij af of jij niet enorm in de zeik wordt genomen. Helaas zijn er mensen die liegen dat ze kanker hebben om ergens vanaf te komen.
Ik zou oppassen voor deze jongen.
Hoe kom je daar nou weer bij dat iemand gelijk wordt opgenomen na een diagnose? Waarom in godsnaam zou je opgenomen moeten worden als de behandeling nog niet gestart is? Hangt ook nog eens vd behandeling af of opname nodig is.
appelientjex wijzigde dit bericht op 18-05-2019 23:58
3.47% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
vivautrecht85 schreef:
16-05-2019 10:30
Dat zijn een boel aannames. Echt alle mensen die ik ken die de diagnose hebben gekregen, gingen naar huis. Om vervolgens enkele dagen later terug te komen voor een behandelplan of in ernstigere gevallen om al te beginnen met behandelen.

Waar maak je verder uit op dat hij "feest alsof we niks aan de hand is"?

Misschien ging hij even zijn zinnen verzetten na urenlang huilen. Je weet het niet.
Enkele dagen na de diagnose al behandelen? Zelfs dat lijkt me vrij snel. Bij mijn vriendin duurde dat echt nog even hoor. Ze kreeg eerst uitgebreid verder onderzoek en nog meer scans om te kijken of het was uitgezaaid etc, en pas na een tijd volgde de daadwerkelijke behandeling.
Verder ging ze gewoon naar huis na de uitslag. Huisarts kwam wel nog even op bezoek. Daarna werd ze doorverwezen naar het AvL voor verder onderzoek.
Alle reacties Link kopieren
Succes Nawle. Ik ken je nog van je vorige topics. Als jullie elkaar echt leuk vinden dan komt het wel goed. Gelukkig heeft hij een goede prognose.
(Hoe is het trouwens met je BFF afgelopen of mag ik dat hier niet vragen?).
Alle reacties Link kopieren
Nawle schreef:
16-05-2019 12:11
Haha wat, het ziekenhuis bellen om te vragen op welke kamer hij ligt? Als de jongen met wie ik een paar keer gezoend en 1 keer geslapen heb dit soort shit zou doen zou ik erg hard van hem wegrennen geloof ik. Ik heb echt genoeg bewijs dat het echt is dmv foto’s, mensen die we beide kennen, ik ben nauw betrokken bij zijn werk (waar hij nu een halfjaar uitligt), daarbij zie en voel ik de zwelling. In godsnaam, waarom zo wantrouwig. Alleen maar omdat hij een biertje drinkt na zo’n uitslag? Ik geloof dat ik me helemaal naar de tering zou zuipen als ik zoiets te horen zou krijgen.

Verder weer lieve reacties, thanks! Ik wacht inderdaad nog even met een kaartje. Ik had de dag van de chemo alleen ‘ik denk aan je vandaag! X’ gestuurt, en nu dus ‘hoe is het de afgelopen dagen gegaan?’ En that’s it. Hij antwoordt nu wel heel uitgebreid en lief. Ik vind het ook wat vroeg om echt langs te gaan (hij is ook bij zijn ouders nu), zo goed ken ik hem niet. Het is ook niet dat ik me gereserveerd voel oid, maar ik wil hem niet meteen opgeven. Het was écht leuk vorige week. En het contact was voor de seks al niet zoveel, we hadden tijdje wel geappt maar toen ik hem tegenkwam vorige week alweer een week niet. Als we appen reageren we ook beide heel laat, dus het is niet dat we erg veel contact hadden. Maar ik kwam hem wel vaak tegen doordat we hetzelfde werk deden, en dat houdt nu op. Ik ga even kijken hoe dit verdergaat, en ik vind het wel leuk om een kaartje te sturen als hij bijvoorbeeld weer thuis is? Zoiets denk ik. Blijft wel echt een leuk idee.

Ik vind je heel erg lief. Trek je niets aan van speculaties dat het niet echt zou zijn. Je doet het prima. Kaartje, berichtje, maar wel gepast, zoals je hem nu kent en rekening houdend met zijn situatie, die nu begrijpelijk heel moeilijk en heftig is.

Heel veel beterschap voor je vriend/date. Ik hoop hier over een tijdje te lezen dat hij A. genezen is en B. jullie een leuk stel zijn geworden.

Voor iemand in zo'n situatie je afvragen wat je het beste kunt doen, daar over nadenken en advies vragen, is al een superschattige daad op zich.

Sterkte!

:hug:
Hier sta ik, ik kan niet anders (zonder legpuzzels)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven