Hij vertrouwd mij niet meer

13-11-2019 00:12 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik ben 20 jaar en mijn vriend 23 wij gaan nu bijna 3 jaar met elkaar en hebben veel ups en downs gehad. In principe hebben wij een hele fijne relatie we doen leuke dingen en genieten enorm van elkaar.

In het eerste jaar van onze relatie waren we nog wat jonger een toen die tijd had mijn vriend al wellis drugs gebruikt, Ik daarin tegen nog nooit. We wouden het samen een keer proberen nou dat is een paar keer gebeurd in het weekend tot het een keer mis ging!

Ik was compleet van de wereld en ik heb (volgens mijn vriend) de raarste dingen gezegt zoals dat er iemand in het huis was voor hem etc. Daardoor is hij heel bang geworden en kreeg het gevoel alsof er iemand achter hem aan zat die hem wou pakken. Hij is toen uit angst in de auto gestapt en had onderweg nog meer het gevoel dat iemand achter hem aan zat en dat dat ik dat had gedaan.

Dit is nu al 2jaar geleden, en tot de dag van vandaag gelooft hij nog steeds niet dat dat niet zo is en denkt dat ik lieg. Het belemmerd hem in het dagelijks leven en heeft heel veel moeite om mij te vertrouwen. Hij zegt dat die van me houd en daarom bij me is

Ik heb er heel veel moeite mee omdat ik maar blijf zeggen dat het niet zo is en hij me daarin niet gelooft. Nu is er weer een discussie over en zegt hij dat als ik niet eerlijk ben hij het uit gaat maken terwijl ik echt niet lieg en ik niet meer weet wat ik moet doen. Ik hou zielsveel van hem en wil hem absoluut niet kwijt hoe kan ik ervoor zorgen dat hij me gelooft ? Of wat kan ik doen om dit op te lossen ?

Groetjes anoniem!
Niks, die jongen klinkt niet in orde.
Jammer dat dit zo is gegaan en verder. Het leven is te kort voor dit soort onzin.
' waarom ben je ongelukkig'
' nou, toen ik 18 was hadden we eens een bad trip, we zijn nu 35 en hebben drie kinderen maar hij is er nog steeds boos om'.
Alle reacties Link kopieren
Meid dan maakt hij her uit deze ben je liever kwijt dan rijk, hij klinkt niet als een mentaal gezonde jongen dit gaat jou allemaal stress geven hier ben je te jong voor! Hij gaat toch niet veranderen 2 jaar geleden....
Je kan er niet voor zorgen dat hij je gelooft. Hij heeft een trauma opgelopen. Dit heeft niets te maken met jou.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook klinken als een trauma. Adviseer hem naar de psycholoog te gaan om te leren zelf verantwoordelijkheid te nemen en een paar emdr-sessies.

Voor jezelf: laat je niet emotioneel chanteren met ‘anders maak ik het uit’. Dat is zwaar in tegenspraak met zijn bewering dat hij van je houdt. Als hij van je houdt, heeft hij een heel aparte manier om dat te tonen.

Vertrouwen is de basis van een relatie en als dat wegvalt en niet terugkomt, is de relatie onherstelbaar beschadigd.
Drugs, zo leuk. Tot het niet meer zo leuk is
Alle reacties Link kopieren
Hij vertrouwt je niet meer - ik denk dat hij je nooit vertrouwd heeft. En dat die drugs dom waren, dat weet je zelf ook wel, maar vooral een mooi excuus voor hem om zich niet leuk te gedragen.

En nee, dat ligt niet aan jou. Wat wel aan jou ligt is de keuze of je bij hem blijft. Want als hij je nu niet vertrouwt of niet blij is en je daar de schuld van geeft, zal hij dat niet op magische wijze ooit veranderen. Is dat wat je wil voor de rest van je leven? Of neem je de touwtjes zelf in handen en stop je met bang zijn dat hij het uitMaakt door voor jezelf te kiezen?
Alle reacties Link kopieren
Een relatie met veel ups en downs is sowieso geen goede relatie.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Is deze jongeman wel psychisch gezond? Het klinkt heel paranoïde
Alle reacties Link kopieren
Ik zou nooit meegaan in de wanen van anderen. Jij staat achter je woorden en doet hij wantrouwend dan kan hij wieberen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
kindrebel schreef:
13-11-2019 07:16
Je kan er niet voor zorgen dat hij je gelooft. Hij heeft een trauma opgelopen. Dit heeft niets te maken met jou.
Trauma? Dat hoeft helemaal niet. Misschien is het gewoon een psychose die uitgelokt is door drugs, of schizofrenie die zich op deze leeftijd gaat openbaren of een persoonlijkheidsstoornis of nog tig andere opties. Maar gezond is het iig niet
Hij heeft een bad trip gehad en zal niet de eerste zijn die hierdoor een mentale tik heeft gekregen die niet zomaar verdwijnt.
Laat hem hulp zoeken voor het uit de hand loopt.

Hij zal niet de eerste zijn die door een bad trip totaal ontspoort en ja, hier kunnen jaren overheen gaan, en nee, hiervoor hoef je geen fervent drugsgebruiker te zijn.

Je hersenen snappen het verschil niet tussen een fantasie opgewekt door drugs, of een echte herinnering, dus zullen ze dit registeren alsof het echt gebeurd is. Het moet dus ook echt verwerkt worden
Veel ups en downs, bad trip en dan in de auto stappen(?) en nu heeft hij geen vertrouwen in je. Stoppen met deze relatie want de stabiliteit is ver te zoeken.
Alle reacties Link kopieren
Veel ups en downs in 3 jaar tijd als je nog geen 20 bent.... Kind, dat kan ik nog niet eens zeggen na 30 jaar huwelijk.
ik geef mn bek ook maar een douw
Echt, er zijn leukere jongens. Een goede, stabiele gast experimenteert niet met drugs. En wat de rest zegt: al veel ups and downs als je 20 bent? Ongezond, die relatie. En stop zelf ook gelijk met die troep.
wat een idioot zeg, dumpen die hap
Alle reacties Link kopieren
Het kan inderdaad voorkomen dat je na een bad trip het gevoel krijgt dat je weer in een trip terecht komt. Er is zelfs een naam voor: flashback. Flashbacks kunnen naar boven komen als je opnieuw wiet of een ander middel gebruikt. Afleiding en steun van anderen kunnen soms helpen. Als de angstaanvallen niet minder worden kun je met dit probleem naar je huisarts gaan. Deze kan met je kijken naar een mogelijke oplossing.

Meer details
Wanneer je zo'n vervelende ervaring hebt meegemaakt, kan het inderdaad voorkomen dat je daarna af en toe het gevoel krijgt dat je weer in die trip terecht komt. Er is zelfs een naam voor: flashback. Flashbacks kunnen naar boven komen als je opnieuw wiet of een ander middel gebruikt. Maar soms kan een bepaalde situaties je sterk doen herinneren aan de bad trip.

Iets simpels als een snelle hartklopping kan dit al teweeg brengen, maar ook bepaalde geuren, beelden, geluiden kunnen een flashback laten beleven. Tijdens een flashback kun je weer last krijgen van dezelfde angstige gevoelens of gedachten die je tijdens de bad trip (bij blowen wordt dit vaak flippen genoemd) ook had. Vervelend is ook dat sommige mensen nadat ze een flashback hebben gekregen, vaak angst hebben om een nieuwe flashback te krijgen. Door die angst en alle lichamelijke reacties die daarbij horen, kan soms een nieuwe flashback opgeroepen.

Het kan gebeuren dat je dan in een cirkel terecht waar je maar moeilijk uit lijkt te komen. Afleiding en steun van anderen kunnen soms helpen. Als de angstaanvallen niet minder worden kun je met dit probleem naar je huisarts gaan. Deze kan met je kijken naar een mogelijke oplossing.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
https://www.drugsinfo.nl/publiek/vraag- ... raag=26438
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven