Hij wil vrij zijn

20-01-2021 16:17 64 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds een paar weken ben ik met mijn buurman aan het scharrelen op wie ik al een paar maanden verliefd was. Toen we eindelijk zoenden was dat een hele opluchting, maar de dag erna vertelde hij me dat hij op dit moment niet klaar is voor een relatie omdat zijn situatie mede door corona behoorlijk onzeker is. Hij weet nog niet of hij hier wil blijven wonen bijvoorbeeld, maar ook spelen er meerdere dingen in zijn leven waardoor hij niet klaar is voor een relatie. Ik baalde toen ik dat hoorde, maar vind het zelf ook lastig om me te binden en ik heb gezegd dat hij niet bang moest zijn dat ik hem zou claimen of wat dan ook.

Nu zijn we een paar weken verder en zien we elkaar iedere dag. Hij heeft me voorgesteld aan vrienden en familie en onze "relatie" lijkt niet zo vrijblijvend te zijn als hij had aangegeven. Ik laat het van hem uit komen of en wanneer we elkaar zien en dring nergens op aan. Hij zoekt veel toenadering. Dat zal deels ook voor de seks zijn, zo realistisch ben ik dan ook wel weer, maar we liggen echt niet alleen maar met elkaar in bed.

Ik vind het nu best lastig worden aangezien ik best veel voor hem voel en als ik me niet vergis is dat wederzijds. Desalniettemin zijn er veel praktische bezwaren en snap ik ook goed dat hij me geen garanties kan bieden. Maarja, wanneer heb je die garantie wel in een relatie?

Hij zegt wel regelmatig dat we vrij zijn zoals we na onze eerste zoen hadden afgesproken en ik merk dat ik dat niet leuk vind om te horen. Ik geloof niet dat dat voor hem betekent dat hij met jan en alleman het bed inspringt, maar zoals ik al zei: praktische bezwaren enzo.

Ik weet niet zo goed wat ik hiermee aanmoet. We hebben een enorme klik en ik vind het fijn om bij hem te zijn, maar ik merk ook dat ik me erg veel aan het aanpassen ben aan hem. Op momenten heb ik het er moeilijk mee dat het vrijblijvend is, juist omdat ik veel voor hem voel.

Is dit trekken aan een dood paard of heeft geduld hebben zin? Wie heeft hier een glazen bol? :)
loisnvt schreef:
20-01-2021 17:09
Ik denk dat het 1 groot toneelstuk is wat hij hier opvoert, gevalletje aandacht tekort en relletjes uitlokken.
Als ik hier alleen maar een groot toneelstuk aan het opvoeren zou zijn, dan had ik al lang een permaban gekregen voor provoceren en trollen. Maar dat is dus niet het geval.
Alle reacties Link kopieren
WitteHaai schreef:
20-01-2021 17:09
Ik denk dat zo'n spelletje best wel kan werken. Die buurman moet gewoon een keer ervaren dat het geen vanzelfsprekendheid is dat hij met TO mag wippen. Dan verandert zijn houding echt wel.
Vanzelfsprekendheid kan je ook op een andere manier oplossen hoor. Gewoon even tijd voor jezelf of met een vriendin. Hoef je geen spelletjes voor te spelen.
En je grenzen duidelijk bewaken.
WitteHaai schreef:
20-01-2021 17:11
Als ik hier alleen maar een groot toneelstuk aan het opvoeren zou zijn, dan had ik al lang een permaban gekregen voor provoceren en trollen. Maar dat is dus niet het geval.


Welnee, genoeg toneelspelers hier die steeds het randje opzoeken en daar hun lol uithalen. Of wil je beweren dat je nog maar een paar waarschuwingen hier hebt gehad en er ook daadwerkelijk iets mee hebt gedaan en ervan geleerd hebt? Evenals het ontvangen advies overigens.
Alle reacties Link kopieren
WitteHaai schreef:
20-01-2021 17:09
Ik denk dat zo'n spelletje best wel kan werken. Die buurman moet gewoon een keer ervaren dat het geen vanzelfsprekendheid is dat hij met TO mag wippen. Dan verandert zijn houding echt wel.
Als je iemand het gevoel kan geven dat hij iets heel bijzonders gevangen heeft (jij) en dat doe je vooral door jezelf net iets schaarser te maken dan hij zou willen, dan werkt dat zeker wel. Die truc heeft Apple tot in de perfectie doorgevoerd.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
WitteHaai schreef:
20-01-2021 17:09
Ik denk dat zo'n spelletje best wel kan werken. Die buurman moet gewoon een keer ervaren dat het geen vanzelfsprekendheid is dat hij met TO mag wippen. Dan verandert zijn houding echt wel.
Ja, dat jij dat denkt hebben we begrepen.
Hij is erg duidelijk. Hij wil geen relatie. Hij vindt het wel makkelijk zo. Wel de lusten, niet de lasten. Geloof me, als hij je leuk genoeg vond dan deed hij wel wat meer zijn best voor je en dan hadden jullie wel een relatie. Nu ben je gewoon een FWB.
Alle reacties Link kopieren
Voor hem is dit top. Een fwb naast de deur. Jij moet besluiten of jij dat ook wil, als dat niet zo is moet je er mee stoppen en anders lekker genieten.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou wel aan hem vragen dat jij de enige bent met wie hij sext.
Zo niet, zou ik er een punt achter zetten.
WollekeWiet schreef:
20-01-2021 17:34
Hij is erg duidelijk. Hij wil geen relatie. Hij vindt het wel makkelijk zo. Wel de lusten, niet de lasten. Geloof me, als hij je leuk genoeg vond dan deed hij wel wat meer zijn best voor je en dan hadden jullie wel een relatie. Nu ben je gewoon een FWB.


Vetgedrukte zal best vaak het geval zijn, maar geen feit. Iemand kan best gewoon (nog) geen vaste relatie willen om wat voor reden dan ook. Men hoeft toch ook nooit een legitieme reden te geven waarom iemand wel een relatie wil? Dat ze nu FwB’s zijn, dat klopt, maar kan zeker ook prima zijn, totdat 1 vd 2 wél meer wil zijn dan dat.
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
20-01-2021 17:06
P.S. Ik heb nu dat kutnummer van Marco Borsato in m'n hoofd. :@
Ik ook!
Alle reacties Link kopieren
Ik zie het niet rooskleurig in voor deze relatie. Jullie staan hier heel ongelijk in, en je merkt het zelf al, je gaat een beetje op je tenen lopen. Jij bent bang dat hij er een punt achter gaat zetten. Ik zou hem voor zijn. Ik zou naar hem toe gaan, en zeggen dat jullie er niet meer gelijk in staan en dat dit jou geen goed doet. En om jezelf te beschermen er een punt achter zet.
Mijn scharrel zei dat ook altijd: je bent vrij! Dat benadrukte hij graag. Want hij wilde geen relatie, hoe leuk we het ook hadden. Als een man dit zegt, geloof hem dan maar. Dit wordt nooit een relatie en voor jou wordt dit steeds moeilijker en pijnlijker. Het komt zelden voor dat een man ineens wel die relatie ( met jou) wil.
Alle reacties Link kopieren
kerst schreef:
20-01-2021 17:40
Ik zou wel aan hem vragen dat jij de enige bent met wie hij sext.
Zo niet, zou ik er een punt achter zetten.
Zou ik ook vragen. We zitten ten slotte in een pandemie.
loisnvt schreef:
20-01-2021 17:40
Vetgedrukte zal best vaak het geval zijn, maar geen feit. Iemand kan best gewoon (nog) geen vaste relatie willen om wat voor reden dan ook. Men hoeft toch ook nooit een legitieme reden te geven waarom iemand wel een relatie wil? Dat ze nu FwB’s zijn, dat klopt, maar kan zeker ook prima zijn, totdat 1 vd 2 wél meer wil zijn dan dat.
Wat vanaf dag 1 al zo was voor TO. Dus niks prima.
En best vals van hem.
Alle reacties Link kopieren
Hij is duidelijk, hij wil geen relatie. Ik zou tegen hem zeggen hoe jij erin staat en wat jij wil en als hij daar niet in mee kan gaan dat je het verder afkapt.
Luci_Mster2 schreef:
20-01-2021 19:53
Wat vanaf dag 1 al zo was voor TO. Dus niks prima.
En best vals van hem.

Ik beaam dat zij nu FwB’s zijn en dat dit ook prima kan zijn in het algemeen, totdat 1 vd 2 meer gevoelens krijgt

En hoezo vals van hem? Hij is toch meteen eerlijk geweest of denk je dat TO al vóór de 1e keer seks vaste verkering heeft gevraagd?

Ik lees dat TO al verliefd op hem was, maar nergens dat ze hem dit heeft verteld voordat ze hadden gezoend, ook niet daarna trouwens.
Alle reacties Link kopieren
loisnvt schreef:
20-01-2021 17:40
Vetgedrukte zal best vaak het geval zijn, maar geen feit. Iemand kan best gewoon (nog) geen vaste relatie willen om wat voor reden dan ook. Men hoeft toch ook nooit een legitieme reden te geven waarom iemand wel een relatie wil? Dat ze nu FwB’s zijn, dat klopt, maar kan zeker ook prima zijn, totdat 1 vd 2 wél meer wil zijn dan dat.
Zij wou al vanaf her begin meer dan hij want ze was al verliefd op hem.
Alle reacties Link kopieren
Het startpunt was al niet goed in deze relatie inderdaad, omdat de verliefdheid niet wederzijds is.
loisnvt schreef:
20-01-2021 20:17
Ik beaam dat zij nu FwB’s zijn en dat dit ook prima kan zijn in het algemeen, totdat 1 vd 2 meer gevoelens krijgt

En hoezo vals van hem? Hij is toch meteen eerlijk geweest of denk je dat TO al vóór de 1e keer seks vaste verkering heeft gevraagd?

Ik lees dat TO al verliefd op hem was, maar nergens dat ze hem dit heeft verteld voordat ze hadden gezoend, ook niet daarna trouwens.
Je bent niet een fijn mens als je weet dat de ander verliefd op je is/ op meer hoopt om dit dan zo te gaan doen. Kan me niet voorstellen dat TO niet heeft laten merken dat ze meer wilde.
Het is trekken aan een dood paard. Je zou geen topic openen als je wist dat t goed zat.
Alle reacties Link kopieren
Balen TO!
Je past je teveel aan in de hoop dat hij dan wel een relatie wil. Je hebt jezelf klem gezet , je durft niks te vragen of bespreken omdat je dan claimend overkomt. Dat jullie elkaar veel zien zegt ook niet zoveel. In deze Coronatijd kun je weinig anders.
Mijn advies is om dichter bij jezelf te blijven. Laat zien wie je echt bent en wat je wil. Durf dingen te bespreken en helder te krijgen. Dan zie je beter waar je in zit en waar het naar toe gaat.
Ik zou hier mee stoppen
Alle reacties Link kopieren
Roodkapjeendewolf schreef:
20-01-2021 22:01
Je past je teveel aan in de hoop dat hij dan wel een relatie wil. Je hebt jezelf klem gezet , je durft niks te vragen of bespreken omdat je dan claimend overkomt. Dat jullie elkaar veel zien zegt ook niet zoveel. In deze Coronatijd kun je weinig anders.
Mijn advies is om dichter bij jezelf te blijven. Laat zien wie je echt bent en wat je wil. Durf dingen te bespreken en helder te krijgen. Dan zie je beter waar je in zit en waar het naar toe gaat.
Bedankt voor je reactie en natuurlijk ook alle anderen. Maar voor mij is dit de kern van het probleem, dat ik niet durf te zeggen wat ik wil en me veel teveel aanpas. Ik zou graag een vrije relatie willen kunnen hebben, maar ik merk dat ik het toch lastig vind. Binnenkort toch maar weer het gesprek aangaan dus, hoe lastig ik dat ook vind...

Ik geef hem trouwens nergens de schuld van. Ik ben hier zelf ingestapt terwijl ik wist dat hij me op dit moment niets kan garanderen. Maar hij is echt veel toeschietelijker dan ik. Gaat veel harder dan ik, en dat vind ik dan weer lastig te rijmen met wat hij zegt, dat we vrij zijn. Ik weet niet eens of hij verliefd op me is. Hij weet dat wel van mij en ik ga er vanuit dat het wederzijds is omdat hij zich zo gedraagt, maar zeker weten doe ik het dus niet.

En ja, ik hoopte inderdaad wel een beetje dat geduld en begrip ons verder zou brengen, maar ik merk nu al dat ik mezelf een beetje aan het verliezen ben en mezelf aan het wegcijferen ben. Nogmaals, dat doe ik helemaal zelf. Ik probeer alleen een manier te vinden waarop ik me wat beter kan voelen in deze situatie.

Kan me ook goed voorstellen dat hij denkt dat ik ok ben met de situatie. Ik wil ook graag doen lijken dat dat het geval is...
Doen lijken dat dat t geval is ..dan ben je niet eerlijk tegen hem en, nog belangrijker, niet eerlijk tegen jezelf.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven