Hij wilt nog geen relatie, wel appen en afspreken..

05-03-2021 13:12 84 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds een maand heb ik weer contact met iemand waar ik vroeger ''verkering'' mee heb gehad. We kennen elkaar dus al super lang, ook kennen we elkaars familie. Hij is al 1,5 single, en ik ook bijna een jaar.

Het contact loopt inmiddels op de app een aantal weken. Erg leuk, ook wat geflirt.. Hij gaf aan dat hij door omstandigheden nu niet open staat voor een relatie, maar dat zeker met de tijd wel graag wilt (Een van zijn ouders ligt in het ziekenhuis). Begrijp ik helemaal, en heb zeker geduld. Voor mij hoeft het immers ook niet snel. Toen ook gevraagd of hij wel app contact wilde, en dat vond hij geen probleem. Het app contact is verder leuk, en worden er ook flirterige grapjes gemaakt door beide.

Hierna heeft hij mij 2x gevraagd om te gaan wandelen. Erg leuk, en nadien appte hij mij ook, dat hij het fijn vond en dat we het gezellig hadden samen. Voor mij dus een beetje verwarrend..

Geen idee wat ik nu moet doen.. Ik wil hem zeker de ruimte geven. Maar vind het soms lastig. Wat als hij misschien wacht tot ik hem eens vraag om te gaan wandelen bijv.. terwijl ik op hem zit te wachten vanwege zijn situatie....

Wat zouden jullie doen?
Ik zou het laten gaan, vrienden heb ik al genoeg.
Waarom is het vroeger uitgegaan?
Nou, vraag hem eens mee te gaan wandelen. Dan heb je toch niet gelijk een relatie?

Anders heb ik een hoop belletjes te plegen.....
Alle reacties Link kopieren
Klinkt alsof jij zit te wachten op meer. Dat is niet de juiste insteek. Als je kan aanvaarden dat het gewoon vriendschap zonder meer is en daar ook zelf behoefte aan hebt, kan je gewoon appen en afspreken om nog eens een rondje samen te lopen. Niet als jouw intentie is om meer te bereiken.
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Alle reacties Link kopieren
Colorado1975 schreef:
05-03-2021 13:17
Waarom is het vroeger uitgegaan?
We waren destijds 14, dus ik weet het eerlijk gezegd niet eens meer haha
Alle reacties Link kopieren
Ik zou luisteren naar wat hij letterlijk zegt. Hij wil geen relatie. Dus tenzij je heel graag een platonische vriendschap met hem wil zou ik het loslaten.
Alle reacties Link kopieren
Hij wilt gewoon scharrelen zonder verplichtingen nu of het een relatie te noemen. Daarbij moet er natuurlijk ook initiatief van jou komen. Zie je hem meer als meer dan dat, dan zou ik oppassen. Grote kans dat hij na deze periode in z'n leven open staat voor iemand anders.
Alle reacties Link kopieren
Wil hij geen relatie of wil hij geen relatie met jou op dit moment?

Toen ik mijn vriend terug ontmoette, wilde ik ook geen relatie, in de zin van samen een leven opbouwen, wel 'gezelligheid'. Langzaam is dat wel gegroeid.
Hij staat open voor seks en leuk contact en heeft verder geen plannen voor een relatie. Heel eerlijk van hem en dat siert hem. Gezien de omstandigheden ook wel goed bekeken, geen juist moment. Het zou natuurlijk kunnen dat hij, als het wat rustiger, is wel een relatie wil en misschien ook wel met jou. Het kan ook net zo goed van niet. Als jij dit ook zo kan zien prima, als je denkt dat je meer voelt of gaat voelen zou ik even verder kijken en niet teveel flirten.
anoniem_6491451405f4b wijzigde dit bericht op 05-03-2021 13:29
0.21% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Lovelylady89 schreef:
05-03-2021 13:12
Hij gaf aan dat hij door omstandigheden nu niet open staat voor een relatie, maar dat zeker met de tijd wel graag wilt (Een van zijn ouders ligt in het ziekenhuis). Begrijp ik helemaal, en heb zeker geduld. Voor mij hoeft het immers ook niet snel.
Het is niet gezegd dat hij op een later moment wel een relatie met jou wil. Eens dus met wat hierboven wordt gezegd.
AaltjeR schreef:
05-03-2021 13:29
Het is niet gezegd dat hij op een later moment wel een relatie met jou wil. Eens dus met wat hierboven wordt gezegd.

Ze moet er ook niet stiekem op hopen natuurlijk, misschien is het contact nu wel even gewoon een welkome afleiding van zijn sores.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou dit afkappen. Mochten jullie over een tijdje allebei nog steeds single zijn en hij staat dan wel open voor een relatie, dan kunnen jullie alsnog samen verder.
Want wie weet hoe lang je anders moet wachten en hopen?
Alle reacties Link kopieren
onderdepalmboom schreef:
05-03-2021 13:27
Wil hij geen relatie of wil hij geen relatie met jou op dit moment?

Toen ik mijn vriend terug ontmoette, wilde ik ook geen relatie, in de zin van samen een leven opbouwen, wel 'gezelligheid'. Langzaam is dat wel gegroeid.
Hij zei het in het algemeen.. Dat hij nu geen relatie wilde, maar wel met de tijd. Als alles wat rustiger is. Wat ik ook zeker begrijp.
Voor mij hoeft een relatie ook niet direct. Eerst eens daten, en kijken of het überhaupt wat kan worden. . Althans zo sta ik er in.
Alle reacties Link kopieren
Waar is het de vorige keer op stuk gelopen? Het is niet voor niets een ex. Wanneer de dingen uit het verleden niet zijn opgelost, dan loop je er weer tegen aan. En 0,0 afspreken, ook geen koffie in het park vind ik geen teken van interesse.

Hij wil ooit een relatie, maar weet nog niet met wie...tja hoe wanhopig ben je wanneer je daarvoor je leven stil zet?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt allemaal voor het advies! Hier heb ik wat aan. Ik zal wat minder moeten hopen, en hem wat los laten. Misschien is dat wel even het beste inderdaad. Het is gewoon even niet de tijd nu.

Ik zal het app contact ook even op een lager pitje zetten (we appte ook maar eens in de paar dagen), en het even vanaf zijn kant laten komen.
Lovelylady89 schreef:
05-03-2021 13:57
Hij zei het in het algemeen.. Dat hij nu geen relatie wilde, maar wel met de tijd. Als alles wat rustiger is. Wat ik ook zeker begrijp.
Voor mij hoeft een relatie ook niet direct. Eerst eens daten, en kijken of het überhaupt wat kan worden. . Althans zo sta ik er in.


Als ik dit zo lees zou ik zeggen dat je er beter niet aan kunt beginnen. Uit jouw woorden spreekt een soort hoop van eerst eens even rustig kijken en wie weet wordt het wel wat. Ik denk dat hij gewoon echt bedoelt dat hij het nog niet weet en laten we eerlijk zijn, het is voor hem nu niet het moment om dat goed te kunnen beoordelen. Misschien ben jij nu gewoon wel een prettige afleiding. Vertrouwd ook omdat hij je al zo lang kent en het flirten wat jou raakt is gewoon ook een leuk spel en ik denk dat het dat voor hem is. Hoe het loopt weet niemand en dat geeft hij ook aan. Ik denk dat hij heel eerlijk is en ik hoop niet dat jij denkt dat je vast zo leuk bent dat hij na al het gedoe wat speelt bij hem je vanzelf ziet staan voor een relatie. Ik denk dat je dan ook nog wel eens tegen een teleurstelling aan kan lopen.
Alle reacties Link kopieren
Waarom moet er nu weer het spelletje minder contact en dan neemt hij misschien initiatief worden gespeeld? Hij is eerlijk en zit met een zieke ouder.

Waarom kun je niet afspreken dat je elkaar als vrienden bij staat?

Hoeveel geef je echt om iemand, dat je in deze situatie verweegt om zo raar te gaan doen?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
05-03-2021 13:58
Waar is het de vorige keer op stuk gelopen? Het is niet voor niets een ex. Wanneer de dingen uit het verleden niet zijn opgelost, dan loop je er weer tegen aan. En 0,0 afspreken, ook geen koffie in het park vind ik geen teken van interesse.

Hij wil ooit een relatie, maar weet nog niet met wie...tja hoe wanhopig ben je wanneer je daarvoor je leven stil zet?
Ik kan het niet eens een ex noemen.. We waren 14 namelijk..
We hebben overigens nu 2x afgesproken (op zijn initiatief), dus er is wel enig interesse. Ook omdat hij nadien aangeeft dat hij het gezellig vond samen.

Ik had op mijn vraag over hoe hij in stond op een relatie, echt niet verwacht dat hij zou zeggen dat hij met mij een relatie wilde. Je ''neemt'' niet zomaar een relatie, dat moet groeien van wat afspreken naar een relatie. Dus zo heel gek vond ik zijn reactie niet eens. Beetje jammer dat je me meteen wanhopig noemt, zo zit het absoluut niet. Hier op het forum is het even snel een situatie schets..
viva-amber schreef:
05-03-2021 14:08
Waarom moet er nu weer het spelletje minder contact en dan neemt hij misschien initiatief worden gespeeld? Hij is eerlijk en zit met een zieke ouder.

Waarom kun je niet afspreken dat je elkaar als vrienden bij staat?

Hoeveel geef je echt om iemand, dat je in deze situatie verweegt om zo raar te gaan doen?


Als je zelf last krijgt van andere gevoelens door het contact is dat natuurlijk wel legitiem. Ik zou dat wel gewoon zeggen trouwens, anders kom je over als iemand die een vriend laat stikken.
Lovelylady89 schreef:
05-03-2021 13:57
Hij zei het in het algemeen.. Dat hij nu geen relatie wilde, maar wel met de tijd. Als alles wat rustiger is. Wat ik ook zeker begrijp.
Voor mij hoeft een relatie ook niet direct. Eerst eens daten, en kijken of het überhaupt wat kan worden. . Althans zo sta ik er in.
Maar wat is dan het probleem? Jullie kunnen toch gewoon daten. Ik snap het niet
Hij is heel duidelijk mbt zijn intentie. Als jij op een relatie hoopt en emotioneel in hem investeert, zit jij straks met de brokken. Als een man zegt nu geen relatie te willen, dan wordt het dat ook bijna nooit.

Goed dat je het nu laat zitten. Het is vast prettig voor hem om wat afleiding te hebben. Zeker in coronatijd, waar je jezelf soms in de weg kunt zitten. Dan is een wandel en appmaatje hebben prettig.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
05-03-2021 14:08
Waarom moet er nu weer het spelletje minder contact en dan neemt hij misschien initiatief worden gespeeld? Hij is eerlijk en zit met een zieke ouder.

Waarom kun je niet afspreken dat je elkaar als vrienden bij staat?

Hoeveel geef je echt om iemand, dat je in deze situatie verweegt om zo raar te gaan doen?
Dit.
Lovelylady89 schreef:
05-03-2021 13:57
Hij zei het in het algemeen.. Dat hij nu geen relatie wilde, maar wel met de tijd. Als alles wat rustiger is. Wat ik ook zeker begrijp.
Voor mij hoeft een relatie ook niet direct. Eerst eens daten, en kijken of het überhaupt wat kan worden. . Althans zo sta ik er in.
Hij wil het niet met jou in ieder geval.
Je hebt een maand contact met die man; het contact op je veertiende telt echt niet meer mee (behalve als je net 18 bent geworden).

Waarom moet je na een maand al zicht hebben op een relatie? Je leert elkaar net kennen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven