Hoe en wanneer werd je ten huwelijk gevraagd

19-01-2021 17:31 107 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hee leden!

Hoe en wanneer ben jij ten huwelijk gevraagd? Of heb jij zelf iemand gevraagd? En hoelang waren jullie al samen voordat de vraag werd gesteld.

Ik ben benieuwd naar alle lieve, romantische verhalen omtrent dit topic!

Ik zelf ben niet gevraagd hoor! Maar vindt het gewoon leuk om andermans verhalen hierover te lezen:)

Spread some love!
awesomesauce wijzigde dit bericht op 19-01-2021 18:24
10.17% gewijzigd
Tiana_76 schreef:
19-01-2021 18:16
Hier ook. Was verrassend snel geregeld ook. Weinig poespas, geen dresscodes of andere ingewikkelde dingen.
Dat heb ik ook nooit begrepen. Bij ons was het ook gewoon ongedwongen en gezellig.
Alle reacties Link kopieren
awesomesauce schreef:
19-01-2021 18:23
Wat een leuke berichten allemaal!!

Leuk om te zien hoe divers iedereen wordt gevraagd, of iemand heeft gevraagd.

Ben ook wel benieuwd hoelang je al samen was voordat het gebeurde, was ik vergeten in de titel te zetten haha!
7 jaar en een klets toen ik gevraagd werd.

8 jaar en 8 maanden toen we trouwden.



Ik had me voorgenomen dat als ie na 10 jaar nog geen vraag had gesteld ik op dat moment zou vragen wettelijk samen te wonen.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Elfje* schreef:
19-01-2021 18:24
Dat heb ik ook nooit begrepen. Bij ons was het ook gewoon ongedwongen en gezellig.
Ja vermoeiend die dresscode. Bij een bruiloft was de dresscode alleen bedoelt om te voorkomen dat 1 bepaald persoon in spijkerbroek zou komen. Uiteraard kwam deze persoon alsnog in spijkerbroek.

Aan de andere kant hadden wij geen dresscode en veel gasten vroegen vooraf aan ons wat ze aan moesten qua kleding.
awesomesauce schreef:
19-01-2021 18:23
Wat een leuke berichten allemaal!!

Leuk om te zien hoe divers iedereen wordt gevraagd, of iemand heeft gevraagd.

Ben ook wel benieuwd hoelang je al samen was voordat het gebeurde, was ik vergeten in de titel te zetten haha!
Ik 3 jaar

Inmiddels 20 jaar getrouwd
Alle reacties Link kopieren
Op oudjaarsdag op vakantie in de sneeuw. We hadden ver gelopen en rustten even uit op de slee die we mee hadden.

We kochten eerder een fles champagne voor die avond - die bleek hij stiekem in rugzak te hebben gestopt.

Hij vroeg me gewoon, recht voor zijn raap ‘lieverd? wil je met me trouwen.’ Ik zei ja,
hij bleek een ring in zn binnenzak te heb en er was dus ook champagne.

Er na tikkie dronken en verkleumd van de berg af gesleed en nog m’n arm gekneusd. Memorabel.

Het is 7 jaar geleden en we waren 3 jaar samen.
madamejean wijzigde dit bericht op 19-01-2021 18:32
4.95% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
boekenlegger0 schreef:
19-01-2021 18:29
Ja vermoeiend die dresscode. Bij een bruiloft was de dresscode alleen bedoelt om te voorkomen dat 1 bepaald persoon in spijkerbroek zou komen. Uiteraard kwam deze persoon alsnog in spijkerbroek.

Aan de andere kant hadden wij geen dresscode en veel gasten vroegen vooraf aan ons wat ze aan moesten qua kleding.
Hier geen dresscode.
Van mij mochten ze desnoods in hun zwembroek komen.

De enige die me iets gevraagd heeft was mijn moeder.

Ik denk dat iedereen ons kende op dat vlak :-D.


(Ik had zelf geen trouwjurk aan en man geen kostuum.)
wissewis wijzigde dit bericht op 19-01-2021 18:32
9.30% gewijzigd
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
We waren al ruim tien jaar samen en ik was in verwachting van ons tweede kind. Dus we bespraken hoe we dat zakelijk zouden gaan regelen. Net als bij de oudste erkennen en naar de notaris of toch maar trouwen?

Wij vinden trouwen beiden raar. Waarom zou je ten overstaan van familie en vrienden aan elkaar vertellen dat je de intentie hebt om samen verder te gaan?! Dat we dat van plan waren, was voor iedereen wel duidelijk. Maar omdat trouwen ook een makkelijke manier is om wat zaken te regelen en we wel vaker dingen doen die we eigenlijk onzin vinden, had geen van ons echt bezwaar. Dus trouwden we zes weken later.

Inmiddels zijn we 22 jaar en nog wat kinderen verder :)
Alle reacties Link kopieren
Wij waren dus precies 10 jaar samen op onze trouwdag. Inmiddels 26 jaar getrouwd dus in totaal al 36 jaar samen .
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Het zou eigenlijk wel handig zijn om te trouwen en ook wel heel leuk, laten we erover nadenken. In de weken daarop over nagedacht en gepraat. Ok, laten we het dan maar doen.

Wij waren op dat moment een jaar bij elkaar. Niet heel romantisch gegaan dus, maar ben heel blij dat we het hebben gedaan! In het begin vond ik het wel jammer dat het niet zo bijzonder was gelopen met aanzoek etc, maar ja. Niet altijd alles in het leven gaat zoals in een film. Nu maakt het met niet meer uit; het gaat uiteindelijk om het huwelijk zelf en niet het aanzoek of de bruiloft alleen.
Tiana_76 schreef:
19-01-2021 18:16
Hier ook. Was verrassend snel geregeld ook. Weinig poespas, geen dresscodes of andere ingewikkelde dingen.
Precies mijn insteek trouwens. Hoe vaak mensen wel niet vroegen in de weken ervoor 'ben je zenuwachtig?'. Ik heb die vraag nooit begrepen, waarom zou ik zenuwachtig zijn.. Hoe groter en ingewikkelder je het maakt, hoe meer er fout kan gaan denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Net een huis gekocht en toen kwam de kanker terug.. ‘Ik wil 100 met je worden, maar weet niet of dat lukt.. ik wil voor je zorgen.. laten we trouwen..’

Nare aanleiding, 10 weken later getrouwd.. gratis in de ochtend, maar door vrienden en familie een super dag geworden..

4 jaar geleden, toen 4 jaar samen..

En nog steeds samen..
bloosje wijzigde dit bericht op 19-01-2021 18:50
71.87% gewijzigd
Nou ja.. dat dus..
Loekie12345 schreef:
19-01-2021 18:40
Precies mijn insteek trouwens. Hoe vaak mensen wel niet vroegen in de weken ervoor 'ben je zenuwachtig?'. Ik heb die vraag nooit begrepen, waarom zou ik zenuwachtig zijn.. Hoe groter en ingewikkelder je het maakt, hoe meer er fout kan gaan denk ik.
Oh, wij hadden niet echt tijd ervoor, 6 weken later getrouwd. :D

Eerst in ondertrouw gegaan (en toen meteen gesprek met de babs erachter aan), restaurant telefonisch geboekt (kwamen we vaak) en zaterdagmiddag een jurkje gekocht zo van het rek. Man had nog een pak. Meer was het niet.
Alle reacties Link kopieren
Hier geen echt aanzoek, nadat ons huis opgeleverd werd hadden we het over ons spaargeld, wat we wilden doen de komende jaren en toen stond trouwen bovenaan de lijst.

Man gaf aan dat we wel eea in gang konden zetten nadat we hadden besproken wat een fijne datum zou zijn en ik heb op dat moment nog offertes opgevraagd.

Alles was al in kannen en kruiken toen man op kerstavond in Dresden vroeg of ik met ‘m wilde trouwen. Ik keek vooral naar de theepot die hij had gekocht die middag toen ik even lag te dommelen op de hotelkamer ;-) Dat aanzoek, tja, leuk, maar hij wist het antwoord. Maar die theepot.. Beter dan een ring in mijn geval ;-)

Mijn zusje wilde wel een aanzoek, met ring, waar haar vriend echt aandacht aan zou besteden. Dat heeft ie gedaan afgelopen kerst, heel blij voor haar, maar dat paste gewoon niet bij ons.

We waren bijna 7 jaar samen toen we trouwden, een jaar eerder bespraken we dat we gingen trouwen. Morgen zijn we 12 jaar samen, afgelopen november vierden we ons 5 jarig jubileum en we zijn 2 dochters rijker
chantilly21_2 wijzigde dit bericht op 19-01-2021 18:49
2.99% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hier hebben we gewoon besproken hoe we alles goed wilden regelen als er koters kwamen, dat was toch het makkelijkst door te trouwen. Wij zijn niet zo van de romantische poespas en ik moet er niet aan denken om in een jurk door een gangpad te lopen zodat iedereen kan horen dat we samen oud willen worden. Ik vind kinderen een veel grotere verbintenis dan trouwen. Dus zo gezegd zo gedaan. Mijn vader en schoonmoeder vinden het nog altijd jammer. We waren toen 6 jaar samen. Inmiddels bijna 14. Ik vind getrouwd zijn echt wel fijn moet ik zeggen, geen idee waar dat vandaan komt. Maar het trouwen ansich (de bruiloft).... not my cup of tea!
Tijdens onze vakantie eilandhoppen in Griekenland. We zaten op Santorini en maakten die dag een wandeling van Fira naar Oia om daar de zonsondergang te zien. In Oia kochten we een fles witte wijn met plastic bekertjes en gingen we op zoek naar een plekje waar geen Chinese toeristen foto's stonden te maken. Eenmaal op ons plekje gesetteld ging hij op 1 knie! Ik zei: ja natuurlijk! De ring had hij een dag eerder gekocht in Fira.

We waren toen 1 jaar samen en zijn het jaar daarop in oktober getrouwd! Heerlijke ongedwongen bruiloft met bbqen, kampvuur savonds aan, eind van de avond nog een broodje van de bbq, helemaal zoals we wilden. Inmiddels 5 jaar getrouwd en een dochter rijker!
anoniem_64c6c4c645fab wijzigde dit bericht op 19-01-2021 18:49
11.04% gewijzigd
4 Jaar verkering, ruim 40 jaar getrouwd. Nooit gevraagd. Gewoon afgesproken welke datum we wilden trouwen.
Alle reacties Link kopieren
We woonden al vijf jaar samen, gingen stappen met vrienden in een andere stad. We werden uitgedaagd door die vrienden, man scoorde een ring en ging midden in de kroeg op zijn knie. Dat werd een leuk feestje, nogal heftig besprenkeld met alcohol :-D . We zijn dit jaar 20 jaar getrouwd.

Overigens hadden wij wel een dresscode: iedereen in historisch kostuum. Iedereen vond het geweldig gelukkig, op broer van man na. Die had maar een laken omgeknoopt en zei dat hij Romein was. Prima vond ik dat. De leukste twee waren het zoontje van een vriendin die als mummy kwam en onze videografe als non (die moest veel rennen, dus dat werd de vliegende non.. :rofl: ) Ik heb er uitstekende herinneringen aan.
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Alle reacties Link kopieren
niet, en ik denk ook niet dat het gaat gebeuren. We zijn al bijna 20 jaar samen. Wel een huis en een samenlevingscontract.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
In 2014 in Venetië, op een bruggetje. Kwam als een verrassing. Nooit getrouwd, wel nog steeds samen, ik vind het prima zo.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij niet echt een romantisch verhaal: we waren bijna 2 jaar samen en mijn vriend trakteerde me op een weekendje weg voor mijn 18e verjaardag. Hij meende zijn aanzoek heel serieus, ik schrok me halfdood. Het was het punt waarop ik besefte dat we een heel ander beeld hadden van de nabije toekomst.

Nu 20 jaar later zijn we terug samen, hij heeft al snel gezegd dat hij me nooit meer ten huwelijk gaat durven vragen. Misschien doe ik het binnen 20 jaar wel.
Het was een prachtige dag, de zon scheen volop en er was geen wolkje te bekennen en terwijl ik in de tuin lag te genieten verscheen plotseling een vliegtuigje in de strak blauwe lucht met een vaandel erachter waarop stond te lezen; Roelie, wil je met me trouwen?

Ik heb toen met stoepkrijt heel groot op mijn tegels geschreven; NEE!
Alle reacties Link kopieren
We hadden net gehoord dat zijn moeder terminaal ziek was. Lopend door de regen naar de auto op de parkeerplaats van het ziekenhuis bespraken we wat we nog wilden meemaken met zijn moeder erbij. En toen zij hij gelijk dat hij wilde trouwen met me.

Uiteindelijk heeft hij mij alsnog 'officieel' gevraagd toen we bij de trouwlocatie aan het kijken waren en in het park liepen. Maar toen schrok ik zo van het onverwachte dat ik alleen maar 'nee, nee, nee' kon zeggen. :-D We zijn toen binnen 8 weken getrouwd, omdat we graag wilden dat zijn moeder nog in relatief goede gezondheid erbij was.

We waren toen 5 jaar samen, nu 3 jaar getrouwd en gelukkig is zijn moeder ook nog steeds bij ons. <3
We waren 6 jaar samen, en we zijn dit jaar 14 jaar getrouwd. We zijn beide actief bij dezelfde vereniging en hebben iedereen uitgenodigd. Gezellige bedoening, en heel informeel. Mijn jurk kopen was wel een dingetje, door omstandigheden niet naar een bruidswinkel geweest, maar in een uurtje uitgezocht in een outlet. Mijn man heeft door zijn postuur een pak laten maken op maat, die was duurder uit dan ik 😊. We hadden geen echte bruidstaart, maar alle smaken bij de Multivlaai besteld. Feest in de plaatselijke kroeg, erg gezellig. Ik kijk er nog steeds met plezier op terug.
Alle reacties Link kopieren
Na iets langer dan een jaar samen, in een hutje ergens in Thailand midden in de nacht. Heel onceremoniëel, maar we moesten allebei een beetje huilen :$

We gaan echter nog lang niet trouwen; we willen het simpel houden maar wel een feestje kunnen vieren en ons idee van leuk is niet op 1,5 meter. Kan dus nog wel even duren, dus de planningsfase is nog niet eens begonnen.
Iiieee! Gut, wat een onromantische bedoeningen zeg! Is dit typisch Nederlands om zo weinig moeite te stoppen in een aanzoek?

Trouwen doe ik bij voorkeur maar 1 keer in mijn leven, dus verwacht wel van mijn toekomstige man dat hij een beetje moeite doet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven