Hoe en wanneer werd je ten huwelijk gevraagd

19-01-2021 17:31 107 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hee leden!

Hoe en wanneer ben jij ten huwelijk gevraagd? Of heb jij zelf iemand gevraagd? En hoelang waren jullie al samen voordat de vraag werd gesteld.

Ik ben benieuwd naar alle lieve, romantische verhalen omtrent dit topic!

Ik zelf ben niet gevraagd hoor! Maar vindt het gewoon leuk om andermans verhalen hierover te lezen:)

Spread some love!
awesomesauce wijzigde dit bericht op 19-01-2021 18:24
10.17% gewijzigd
Ik wacht nog steeds tot vriend een keer struikelt.
Dan roep ik gelijk jaaaaaaaaaaa

En hij waarschijnlijk auw :P
Alle reacties Link kopieren
Op een heel romantische manier, helemaal niks voor ons eigenlijk :biggrin: We waren op vakantie in Noorwegen en we zaten op een bankje. Prachtig uitzicht op een fjord, besneeuwde bergen in de verte en een ondergaande zon. Mooier kon het niet! Toen ineens grabbelde hij in zijn binnenzak en toverde een doosje met een prachtige ring tevoorschijn. Daarna kwam de grote vraag! Mij eerste reactie was, weet je het zeker?? O_o Uiteraard ja gezegd! :cheer:
Alle reacties Link kopieren
Ik werd op Schiphol gevraagd toen ik terugkwam van een reis van 3 weken naar mijn geboorteland. Wij waren op dat moment al bijna 10 jaar samen.
Toen ik weg was, heeft hij blijkbaar toch echt wel gemerkt dat hij niet zonder me kan haha :proud:.
Het was een mooi moment, vooral omdat mijn moeder en onze zoon erbij waren ook!
Alle reacties Link kopieren
Thuis op de bank. Met een prachtig liedje en veel lieve woorden. Precies zoals ik altijd droomde, in de ultieme en intieme gezelligheid van ons samen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn (nu) man was de hele avond al een beetje nerveus, we hadden een etentje. En op een gegeven moment stond hij op en zei dat hij iets belangrijks moest zeggen. Ik schrok ervan omdat hij zo ernstig keek, ik dacht dat er wat ergs was...

Hij had dus een verlovingsring in zijn binnenzak, ik had het niet verwacht maar zei wel meteen ja want ik wil gewoon altijd en altijd bij hem blijven.
Wat eten we vanavond?
Alle reacties Link kopieren
Tijdens onze reis naar Japan toen we 10 jaar samen waren. Geheel onverwachts omdat het (bewust) 1 dag na ons 10 jarig jubileum was.

Het was ergens halverwege de berg op een rustig plekje van Fushimi Inari. Een prachtige plek in Kyoto.
Alle reacties Link kopieren
Julus schreef:
19-01-2021 18:11
Ik ben nooit gevraagd en dus ook nooit getrouwd. En heb het ook nooit aan iemand gevraagd. Ik ben geen marriage material geloof ik😁
Dit.
Me too!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn vrouw ten huwelijk gevraagd tijdens een puntertoch op de Kawarau river in Christchurch Nieuw Zeeland. We hadden 10 jaar verkering en ik heb een Amerikaans stel moeten uitkopen om de tocht droog te kunnen maken. De vrouw van het stel smolt toen ze het hoorde.
Thuis, net na de seks. Toen heb ik nee gezegd. Later nog een keer, tijdens een romantisch etentje in Spanje. Weer nee gezegd, te veel "in the heat of the moment".
Ik zei pas ja toen hij me op een gewone doordeweekse dag vroeg, thuis op de bank.
We waren toen twee jaar samen, inmiddels 24 jaar.
kindrebel schreef:
21-01-2021 00:12
Wij hadden een avondje met z’n tweetjes en een gram coke. Na een emotionele liefdesverklaring zei mijn vriend: trouw met me. Ik nam het niet serieus. Toen ging hij op z’n kniën en vroeg het nog een keer. Ik zei ja maar wist niet helemaal wat ik er mee moest. Toen begon hij te vertellen dat hij al 1,5 jaar daarvoor een aanzoek aan het plannen was. Hij was bij m’n moeder geweest om m’n hand te vragen. Foto’s van ringen met m’n zus uitgewisseld. Maar z’n moeder werd plots erg ziek en daardoor waren de plannen in de koelkast beland.

We zouden afgelopen oktober trouwen, na 7 jaar relatie. Maar hebben het uitgesteld want wij willen een dik feest.

We zijn dus al een poos verloofd, maar weten geen van beiden hoe lang precies want we weten de aanzoekdatum niet meer. 😂
Onder het genot van een gram coke ten huwelijk gevraagd worden. Wauw. Romantisch. O_o
Alle reacties Link kopieren
GeHoLi schreef:
20-01-2021 18:52
Man had een dagje uit geregeld naar Duinrell. En daar, in de roeibootjes, vroeg hij me ten huwelijk.
Hij vertelde dat precies anderhalf jaar geleden, toen we ook in Duinrell in de bootjes zaten, ik een hele goede grap vertelde en hij tijdens het lachen dacht, met háár wil ik trouwen!
En anderhalf jaar later wilde hij het dus nog steeds. En ik wilde ook. :love:

Anderhalf jaar later getrouwd en nu ruim 16 jaar samen.
:heart:
Alle reacties Link kopieren
Ik had ooit laten vallen dat ik wel een aanzoek zou willen, maar niet iets met een enorme groep mensen eromheen. En zo geschiedde. Hij had een kleine speurtocht gemaakt waarbij ik iedere keer een kaartje vond met een mooie herinnering. Het eindigde in onze woonkamer met een aanzoek en een etentje.

De bruiloft zelf was een ook heel gezellig en ongedwongen. Ik ben eind van de middag getrouwd waardoor we meteen door konden voor de borrel, diner en feest. Ik herinner me vooral dat iedereen aan picknicktafels zat, en dat ik onwijs veel mensen heb gesproken en gezien. En dat het heel gezellig was. En vooral dat het niet te lang duurde (ik vind bruiloften die 10-12 uur duren zelf best wel vervelend...).

We zijn nog steeds heel gelukkig en hebben inmiddels ook twee kinderen.
Lotus90 schreef:
21-01-2021 22:50
Onder het genot van een gram coke ten huwelijk gevraagd worden. Wauw. Romantisch. O_o
Nee niet, jammer genoeg.
De walging hierover van mensen zoals jij, maakt wel veel goed moet ik zeggen. ;)
Ben blij dat ik het hier op het forum kwijt kan en de lol ervan kan beleven, want in mijn omgeving vertel ik dit natuurlijk niet.
Thanks!
kindrebel schreef:
22-01-2021 10:19
Nee niet, jammer genoeg.
De walging hierover van mensen zoals jij, maakt wel veel goed moet ik zeggen. ;)
Ben blij dat ik het hier op het forum kwijt kan en de lol ervan kan beleven, want in mijn omgeving vertel ik dit natuurlijk niet.
Thanks!
Doen mensen er stom over? Ik vind het helemaal niet zo erg, juist wel grappig. Eerlijk gezegd vind ik samen drugs gebruiken met je partner best een leuke activiteit, zolang het recreatief is en niet obsessief. Heb ik in het verleden veel gedaan. Gewoon wat experimenteren; het kan best verrijkend zijn in een relatie!!
Maar goed, velen zijn het vast met me oneens..
Alle reacties Link kopieren
Loekie12345 schreef:
22-01-2021 10:32
Doen mensen er stom over? Ik vind het helemaal niet zo erg, juist wel grappig. Eerlijk gezegd vind ik samen drugs gebruiken met je partner best een leuke activiteit, zolang het recreatief is en niet obsessief. Heb ik in het verleden veel gedaan. Gewoon wat experimenteren; het kan best verrijkend zijn in een relatie!!
Maar goed, velen zijn het vast met me oneens..


Ik ben niet van de drugs, maar kan me dit best voorstellen. Samen dronken worden vind ik ook wel gezellig, dus waarom niet high.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben gelukkig nooit ten huwelijk gevraagd. We realiseerden dat we graag onze levens met elkaar wilden deden dus besloten te gaan samenwonen. Om eea zo goed mogelijk te regelen, zijn we daarna zo snel mogelijk getrouwd.
Waren een half jaar samen toen hij mij voor mij totaal onverwachts in een park op 1 knie ten huwelijk vroeg. Hij heeft altijd gezegd dat officieel nooit te gaan doen.
Nog half jaar later getrouwd inmiddels 15 jaar samen waarvan 14 getrouwd
We waren een jaar of vijf samen en ik was zwanger. Toen besloten te trouwen, toen ik 36 weken zwanger was, om alles nog 'even goed te regelen'. Op weg naar het stadhuis ging man, toen nog vriend, onder de Dom op z'n knieën (we hebben elkaar daar ontmoet) want: "Dit doen we niet alleen om het régelen maar omdat we dit wíllen, toch? Ik zou het niet anders willen dan nu zo, maar ik had je toch wel graag gevraagd. Dus bij dezen: wil je met me trouwen?" Lief, en toch nog romantisch, wat voor mij niet hoeft. Ik kreeg al een kind van hem, en alle liefde die ik wil.
Loekie12345 schreef:
22-01-2021 10:32
Doen mensen er stom over? Ik vind het helemaal niet zo erg, juist wel grappig. Eerlijk gezegd vind ik samen drugs gebruiken met je partner best een leuke activiteit, zolang het recreatief is en niet obsessief. Heb ik in het verleden veel gedaan. Gewoon wat experimenteren; het kan best verrijkend zijn in een relatie!!
Maar goed, velen zijn het vast met me oneens..
Ik denk dat een deel van de mensen in mijn omgeving daar wel stom over zouden doen ja. Daar is druggebruik iets heel ordinairs en verkeerds. We hebben de exacte gang van zaken rond het aanzoek daarom maar voor onszelf gehouden.

Maar soms ligt het op het puntje van m’n tong. Als die ene stomme collega vraagt hoe ik gevraagd ben, te antwoorden: oh naakt met de neus vol coke. :whistle:
Alle reacties Link kopieren
Ik woonde nog op m'n studentenkamer en op kerstavond gingen we samen koken. Toen we naar m'n kamer gingen om te eten, stond deze vol met kaarsjes en heeft ie me gevraagd.
Verloving heeft jaren geduurd, omdat we wel financieel de ruimte wilden hebben om het met een leuk feest te vieren. Inmiddels ruim 17 jaar samen, waarvan bijna 10 getrouwd.
Alle reacties Link kopieren
Hier een heel mooi aanzoek, doordacht en met de hulp van een vriend.
Vond het zelf wel heel betekenisvol en onvergetelijk :)
Was intiem moment tussen beiden en nadien lekker gaan uiteten.
Loekie12345 schreef:
22-01-2021 10:32
Doen mensen er stom over? Ik vind het helemaal niet zo erg, juist wel grappig. Eerlijk gezegd vind ik samen drugs gebruiken met je partner best een leuke activiteit, zolang het recreatief is en niet obsessief. Heb ik in het verleden veel gedaan. Gewoon wat experimenteren; het kan best verrijkend zijn in een relatie!!
Maar goed, velen zijn het vast met me oneens..
Ben het met je eens, behalve dan dat ik nog nooit drugs heb gebruikt.
Ik heb mijn man gevraagd, en dat ging heel onromantisch. In die tijd was er nog militaire dienstplicht; hij was opgeroepen, maar had ook een promotiebaan aangeboden gekregen die hij niet aan zijn neus voorbij wilde laten gaan. Toen zei ik: dan gaan we toch trouwen? Dan zou hij kostwinner zijn en niet in dienst hoeven. Zo gezegd, zo gedaan. Hoewel we elkaar nog maar een jaar kenden, wist ik dat ik met hem door wilde. Nu zijn we bijna 35 jaar verder en nog steeds heel blij met elkaar.
kindrebel schreef:
22-01-2021 10:19
Nee niet, jammer genoeg. De walging hierover van mensen zoals jij, maakt wel veel goed moet ik zeggen. ;) Ben blij dat ik het hier op het forum kwijt kan en de lol ervan kan beleven, want in mijn omgeving vertel ik dit natuurlijk niet. Thanks!
Terecht dat je dit niet vertelt. Het is m.i. namelijk absoluut geen charmant of lollig verhaal. Maar gelukkig voel jij je er wel ontzettend goed bij. Daar gaat het om. Jouw leven, jouw relatie, jouw aanzoek.
kindrebel schreef:
22-01-2021 11:59
Ik denk dat een deel van de mensen in mijn omgeving daar wel stom over zouden doen ja. Daar is druggebruik iets heel ordinairs en verkeerds. We hebben de exacte gang van zaken rond het aanzoek daarom maar voor onszelf gehouden. Maar soms ligt het op het puntje van m’n tong. Als die ene stomme collega vraagt hoe ik gevraagd ben, te antwoorden: oh naakt met de neus vol coke. :whistle:
Weet je zeker dat dat haar zal verbazen? ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven