Relaties
alle pijlers
Hoe gaan jullie om met ghosting ?
maandag 12 augustus 2024 12:38
Hey ik heb even een account aangemaakt om dit onderwerp te bespreken. Ik ben onlangs voor het eerst in heel wat jaren, geghost. En man o man ik heb het hier moeilijk mee.
We hebben een paar dates gehad, ook fysiek intiem geweest. Een paar dingen aan hem vond ik erg leuk. Hij was ontzettend knap, een leuke gesprekspartner, hij had humor en hij had ook iets kwetsbaars/liefs. Wel ook iemand met nog heel veel onrust in zijn leven, erg zoekende.. De (eenmalige) sex was niet best, hij wilde nauwelijks zoenen, alleen n…. Heb m na een tijdje gevraagd te stoppen omdat het voor mij te mechanisch voelde. Verder was er sprake van wat (andere) red flags.. en er was ook sprake van een groot leeftijdsverschil (hij heel veel jonger dan ik). Nou ja duidelijk zou je zeggen allemaal.. En toch voel ik me gebruikt. En boos. En mijn zelfbeeld (dat toch al niet positief is t.a.v. mannen) heeft een enorme knauw gekregen. Vraag me steeds af wat ik verkeerd heb gedaan. En dat hij me wel heel stom en onaantrekkelijk moet hebben gevonden aangezien hij dus niks meer laat horen. Voorheen appte hij veel. Ook opmerkingen als : Ik kan niet wachten je weer te zien. En hij stuurde regelmatig favoriete muziek nummers enzo. Nou ja ik kreeg dus een beetje de indruk dat hij mij ergens wel leuk vond. Maar het zal allemaal manipulatie zijn geweest. Bah wat kun je een kater overhouden aan zoiets.
Ik heb hem inmiddels geblokt op Whatsapp. Hoef ik iig geen hoop meer te hebben dat hij nog iets stuurt .
Nou ja weer een k… ervaring rijker in het mijnenveld van online dating zal ik maar zeggen..
Hebben jullie ervaring met ghosting? Hoe gingen/gaan jullie hier mee om?
Groetjes
We hebben een paar dates gehad, ook fysiek intiem geweest. Een paar dingen aan hem vond ik erg leuk. Hij was ontzettend knap, een leuke gesprekspartner, hij had humor en hij had ook iets kwetsbaars/liefs. Wel ook iemand met nog heel veel onrust in zijn leven, erg zoekende.. De (eenmalige) sex was niet best, hij wilde nauwelijks zoenen, alleen n…. Heb m na een tijdje gevraagd te stoppen omdat het voor mij te mechanisch voelde. Verder was er sprake van wat (andere) red flags.. en er was ook sprake van een groot leeftijdsverschil (hij heel veel jonger dan ik). Nou ja duidelijk zou je zeggen allemaal.. En toch voel ik me gebruikt. En boos. En mijn zelfbeeld (dat toch al niet positief is t.a.v. mannen) heeft een enorme knauw gekregen. Vraag me steeds af wat ik verkeerd heb gedaan. En dat hij me wel heel stom en onaantrekkelijk moet hebben gevonden aangezien hij dus niks meer laat horen. Voorheen appte hij veel. Ook opmerkingen als : Ik kan niet wachten je weer te zien. En hij stuurde regelmatig favoriete muziek nummers enzo. Nou ja ik kreeg dus een beetje de indruk dat hij mij ergens wel leuk vond. Maar het zal allemaal manipulatie zijn geweest. Bah wat kun je een kater overhouden aan zoiets.
Ik heb hem inmiddels geblokt op Whatsapp. Hoef ik iig geen hoop meer te hebben dat hij nog iets stuurt .
Nou ja weer een k… ervaring rijker in het mijnenveld van online dating zal ik maar zeggen..
Hebben jullie ervaring met ghosting? Hoe gingen/gaan jullie hier mee om?
Groetjes
chocoladerozijn wijzigde dit bericht op 12-08-2024 13:11
7.69% gewijzigd
maandag 12 augustus 2024 12:49
maandag 12 augustus 2024 12:52
Negeren en buitensluiten zijn ernstige straffen in sociaal verkeer, het is dus niet gek dat je je hier rottig over voelt. Er kunnen heel veel rode vlaggen zijn geweest en natuurlijk mag je op een bepaalde manier blij zijn dat je dit exemplaar kwijt bent maar je mag je ook best even rot voelen omdat iets in je systeem afgestraft lijkt. Met de komst van online daten en inwisselbaarheid hoort ghosten er helaas bij en lijken we het een soort van normaal te vinden, het nieuwe afwijzen.
Maar netjes is het niet.
Maar netjes is het niet.
...
maandag 12 augustus 2024 13:03
Het was duidelijk dat hij vooral seks wilde en jij hebt hem gevraagd om daarmee te stoppen. En dus was het voor hem klaar.
Ik lees wel dat je heel veel aannames doet en je jezelf daarmee een slachtofferrol aanpraat:
- "ik heb iets verkeerd gedaan" (nee hoor, je hebt duidelijk gezegd dat je geen seks wilde, en daar is niks verkeerds aan)
- "ik dacht dat hij me leuk vond" (nee, hij wilde seks/scharrel)
- "hij heeft mij gemanipuleerd" (nee, ik lees nergens dat hij de intentie had om een relatie te starten)
Weet je, ik snap wel dat je je gebruikt voelt. Maar je hebt het ook laten sudderen en niet gezegd dat je andere verwachtingen had. Maar je vond 'm niet eens echt leuk en wilde geen seks, en hij was te oud. Ik denk dat je gewoon een boost voor je zelfvertrouwen nodig had en daar voorzag hij in. Totdat het stopte omdat hij erachter kwam dat jij zijn behoefte niet deelde. Het is vervelend, en soms zijn mannen gewoon horken en zeggen ze niet duidelijk wat ze willen. Maar maak je in godsnaam niet afhankelijk van een man.
Moving on, meer vissen in de zee.
Ik lees wel dat je heel veel aannames doet en je jezelf daarmee een slachtofferrol aanpraat:
- "ik heb iets verkeerd gedaan" (nee hoor, je hebt duidelijk gezegd dat je geen seks wilde, en daar is niks verkeerds aan)
- "ik dacht dat hij me leuk vond" (nee, hij wilde seks/scharrel)
- "hij heeft mij gemanipuleerd" (nee, ik lees nergens dat hij de intentie had om een relatie te starten)
Weet je, ik snap wel dat je je gebruikt voelt. Maar je hebt het ook laten sudderen en niet gezegd dat je andere verwachtingen had. Maar je vond 'm niet eens echt leuk en wilde geen seks, en hij was te oud. Ik denk dat je gewoon een boost voor je zelfvertrouwen nodig had en daar voorzag hij in. Totdat het stopte omdat hij erachter kwam dat jij zijn behoefte niet deelde. Het is vervelend, en soms zijn mannen gewoon horken en zeggen ze niet duidelijk wat ze willen. Maar maak je in godsnaam niet afhankelijk van een man.
Moving on, meer vissen in de zee.
maandag 12 augustus 2024 13:04
Ik kan me voorstellen dat je je laat meevoeren in je verlangens, waardoor je de rode vlaggen liever negeert. Wel goed van je dat je heel goed hebt gezien wat de rode vlaggen waren en dat je ook je bedenkingen wel kan benoemen.
Ik denk dat werken aan je zelfbeeld je prio moet zijn zodat je een volgende keer sneller uitcheckt bij mannen die jouw type helemaal niet zijn. Ondertussen gewoon blijven daten, maar houd het bij een paar keer wandelen of een kop thee. En seks is seks en heeft niets met intimiteit te maken minstens totdat je een relatie met iemand hebt.
Ik denk dat werken aan je zelfbeeld je prio moet zijn zodat je een volgende keer sneller uitcheckt bij mannen die jouw type helemaal niet zijn. Ondertussen gewoon blijven daten, maar houd het bij een paar keer wandelen of een kop thee. En seks is seks en heeft niets met intimiteit te maken minstens totdat je een relatie met iemand hebt.
maandag 12 augustus 2024 13:05
Tsja, ik denk ook dat je deze man niet moet willen, maar dan mag je nog steeds wel verwachten dat zo’n klaploper even keurig zegt:’ nou, hier scheiden onze wegen, ik denk niet dat het wat wordt’. Zo moeilijk is dat niet en ik kan me best voorstellen dat zelfs als de man in kwestie niet leuk is, dat dit dan nog even extra steekt.Taskmaster schreef: ↑12-08-2024 12:58Why do you care?
Hij was toch al niet leuk? Hij zal wel aangevoeld hebben dat het geen match is. Waarom wil je nog dat hij contact opneemt? Wat is dat voor rare kronkel?
Wanna grow up to be
Be a debaser
Be a debaser
maandag 12 augustus 2024 13:14
Het enige wat je kunt doen is "gewoon" verder gaan met je leven. Blokkeren en door.
Verder weten we niet waarom hij je ghost, dat is alleen speculeren. Misschien schrok hij wel of schaamde hij zich omdat je wilde stoppen - who knows? Maar ook: who cares. Feit blijft dat hij nu niets meer laat horen, en dan ben je bij voorbaat al af.
En tot slot, het doet er eigenlijk niet eens toe of hij alles deed om zogenaamd te manipuleren tot seks of dat hij je leuk vond: jij vindt hem niet eens echt leuk. Rode vlaggen zelfs.
Maak het jezelf niet extra moeilijk en laat deze sul gaan. Hoef je zelf tenminste op den duur ook niet het moeilijke gesprek meer te voeren :p
Verder weten we niet waarom hij je ghost, dat is alleen speculeren. Misschien schrok hij wel of schaamde hij zich omdat je wilde stoppen - who knows? Maar ook: who cares. Feit blijft dat hij nu niets meer laat horen, en dan ben je bij voorbaat al af.
En tot slot, het doet er eigenlijk niet eens toe of hij alles deed om zogenaamd te manipuleren tot seks of dat hij je leuk vond: jij vindt hem niet eens echt leuk. Rode vlaggen zelfs.
Maak het jezelf niet extra moeilijk en laat deze sul gaan. Hoef je zelf tenminste op den duur ook niet het moeilijke gesprek meer te voeren :p
maandag 12 augustus 2024 13:15
maandag 12 augustus 2024 13:16
Jakkes wat onbeleefd. Logisch dat je je even rot voelt, afwijzing op zo’n manier is nooit leuk.
Jammer dat je aan jezelf twijfelt met wat jij verkeerd gedaan zou hebben en dat je stom of niet aantrekkelijk zou zijn. Die ondermijnende gedachtes (zelfafwijzing) mag je overboord kieperen. Met iemand die met seks geen rekening met jou houdt en stom gedrag vertoont, wil jij toch ook niks?
Jammer dat je aan jezelf twijfelt met wat jij verkeerd gedaan zou hebben en dat je stom of niet aantrekkelijk zou zijn. Die ondermijnende gedachtes (zelfafwijzing) mag je overboord kieperen. Met iemand die met seks geen rekening met jou houdt en stom gedrag vertoont, wil jij toch ook niks?
The point of modern propoganda isn’t only to misform or push an agenda. It is to exhaust your critical thinking, to annihilate truth.
maandag 12 augustus 2024 13:16
Ja, dit is het ook, denk ik. Het is eigenlijk meer exact dat gevoel dan het rationele erachter dat je weet dat het toch geen echte match was en dat je nu beter af bent.Chienandalou schreef: ↑12-08-2024 13:05Tsja, ik denk ook dat je deze man niet moet willen, maar dan mag je nog steeds wel verwachten dat zo’n klaploper even keurig zegt:’ nou, hier scheiden onze wegen, ik denk niet dat het wat wordt’. Zo moeilijk is dat niet en ik kan me best voorstellen dat zelfs als de man in kwestie niet leuk is, dat dit dan nog even extra steekt.
maandag 12 augustus 2024 13:23
Baal je van het feit dat je seks met hem gehad heeft? Dan kun je je voornemen om daar een volgende keer je niet te snel in te storten.
Wat betreft het geen contact meer opnemen; je weet nu genoeg. Je hoeft geen moeite meer te doen om netjes van hem af te komen. Probeer het maar als voordeel te zien.
Wat betreft het geen contact meer opnemen; je weet nu genoeg. Je hoeft geen moeite meer te doen om netjes van hem af te komen. Probeer het maar als voordeel te zien.
Bij een scheiding in je haar gaat het ook 2 kanten uit dus dikke doei! (by GrumpyCat1983)
maandag 12 augustus 2024 13:47
Dat het me zo aangrijpt komt denk ik deels omdat ik hem toch ook echt wel leuk vond (nu niet meer uiteraard, ik vind het nu een lul). Deels ook omdat ik het moeilijk kan accepteren dat iemand zoiets flikt. Het staat zo ver van mij af. Van wat ik als normaal beschouw. Ook al zou ik iemand niet (meer) leuk vinden, dan nog zou ik het netjes en respectvol afhandelen. Ik vind t gewoon moeilijk voor te stellen dat er mensen zijn zoals deze jongen die zo bot en kil met anderen omgaan. Daarnaast is het ook wat lastig te rijmen met hoe gevoelig hij overkwam op een bepaalde manier. Hij vertelde bijv een negatief zelfbeeld te hebben, zich zelfs minderwaardig te voelen.. En dan nu dit gedrag ! Hoe heb ik me zo kunnen vergissen denk ik dan.
En inderdaad ik baal er ook van dat ik sex met hem heb gehad, dat ik de red flags heb genegeerd.
En er zal ook wel een zelfbeeld ding meespelen bij mij zoals iemand hier al opperde. Op dat vlak is er ook nog wel wat werk aan de winkel voor mij.
Ik hoop trouwens heel erg dat ik deze gast nooit meer tegen kom. Helaas is die kans er wel een beetje, zijn straat ligt op de route naar mijn werk Lijkt me echt heel awkward als ik hem zou zien, heb geen idee hoe ik me dan zou moeten gedragen..
En inderdaad ik baal er ook van dat ik sex met hem heb gehad, dat ik de red flags heb genegeerd.
En er zal ook wel een zelfbeeld ding meespelen bij mij zoals iemand hier al opperde. Op dat vlak is er ook nog wel wat werk aan de winkel voor mij.
Ik hoop trouwens heel erg dat ik deze gast nooit meer tegen kom. Helaas is die kans er wel een beetje, zijn straat ligt op de route naar mijn werk Lijkt me echt heel awkward als ik hem zou zien, heb geen idee hoe ik me dan zou moeten gedragen..
maandag 12 augustus 2024 13:59
Ja, dat is mooi kut. Je moet het je niet persoonlijk aantrekken, al is dat makkelijker gezegd dan gedaan.
Het is redelijk aan de orde van de dag in het huidige datingleven en je moet flink stevig in je schoenen staan om herhaaldelijk hiermee om te gaan. Dus probeer het los te laten, dit heeft niks met jou te maken en alles met het onvermogen van de ander. En met dat onvermogen hoef jij dan weer niks.
Het is redelijk aan de orde van de dag in het huidige datingleven en je moet flink stevig in je schoenen staan om herhaaldelijk hiermee om te gaan. Dus probeer het los te laten, dit heeft niks met jou te maken en alles met het onvermogen van de ander. En met dat onvermogen hoef jij dan weer niks.
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
maandag 12 augustus 2024 14:01
Gewoon doorfietsen, lekker die awkwardness bij hem laten.Chocoladerozijn schreef: ↑12-08-2024 13:47Ik hoop trouwens heel erg dat ik deze gast nooit meer tegen kom. Helaas is die kans er wel een beetje, zijn straat ligt op de route naar mijn werk Lijkt me echt heel awkward als ik hem zou zien, heb geen idee hoe ik me dan zou moeten gedragen..
Wanna grow up to be
Be a debaser
Be a debaser
maandag 12 augustus 2024 14:17
Vriendelijk hoi zeggen, ongemak is voor hem:)
maandag 12 augustus 2024 14:18
Als TO het kan opbrengen, nog beter inderdaad.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Be a debaser
maandag 12 augustus 2024 14:32
Als het leeftijdsverschil zo groot is dan vermoed ik dat dit nog echt een jongen is met waarschijnlijk nog niet veel seksuele ervaring.
Misschien beter om iemand te daten die meer in jouw levensfase zit maar het blijft kut om zo behandeld te worden. Ik wijt het toch aan nog niet helemaal volwassen zijn.
Misschien beter om iemand te daten die meer in jouw levensfase zit maar het blijft kut om zo behandeld te worden. Ik wijt het toch aan nog niet helemaal volwassen zijn.
maandag 12 augustus 2024 14:32
Je hebt hem keihard op zijn pik getrapt door hem te vragen te stoppen met de sex (volledig terecht, maar hij zal zich hier dus door op zijn pik getrapt voelen).
Wees blij dat je die sex gehad hebt. Vroeg of laat was het er toch wel van gekomen, en nu ben je nog niet dolverliefd op hem! (Die sex zal over 3 maanden echt niet beter geweest zijn!) Keurig op tijd afgeknapt! En opgeruimd staat netjes!
Wees blij dat je die sex gehad hebt. Vroeg of laat was het er toch wel van gekomen, en nu ben je nog niet dolverliefd op hem! (Die sex zal over 3 maanden echt niet beter geweest zijn!) Keurig op tijd afgeknapt! En opgeruimd staat netjes!
maandag 12 augustus 2024 15:16
Nou nou nou... Ga jij door met een sekspartij als het niet goed voelt?
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
maandag 12 augustus 2024 16:04
Dat is haar goed recht, maar ik vind het wel raar dat je dan jezelf “gebruikt” voelt als hij niet meer belt en hij gebombardeerd wordt als lul.
Jij mag alles worden wat je wilt.
Ok, ik word een probleem.
Ok, ik word een probleem.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in