Hoe goed lig jij in de markt?

19-02-2019 20:44 92 berichten
Alle reacties Link kopieren
Pas kwam dit toevallig aanbod met vriendinnen. Word je wel eens aangesproken op straat? Een vriendin overkomt het regelmatig maar zelf nog niet meegemaakt, tot nu toe alleen blikken. Met uitgaan dan weer wel.
Honnx schreef:
19-02-2019 21:46
Geloof niet dat elke man zo is hoor, neem aan dat mannen ook nog grenzen hebben.
Je hebt gelijk, maar de mannen die dus niet zo zijn, zijn ook meestal niet de mannen die je naroepen...
Alle reacties Link kopieren
Pingpong schreef:
19-02-2019 21:45
Er heeft vandaag in de tram nog iemand naar me gegromd, zegt dat wat over mn marktwaarde?
Definieer gegromd. Was het een geile grom of een bedreigende grom? :)

Ik vind dit een geinig topic. Ik lag tot twee jaar geleden goed in de markt. Nu (iets oudere kop, minder verleidelijke kleding, zo'n 20 kilo zwaarder en een aantal therapieën verder waarin ik geoefend heb met creepy mannen op afstand houden) ben ik nog steeds erg goed aanspreekbaar (en ook erg aansprekerig) maar ik heb weinig tot geen aandacht van mannen meer in het openbaar of tijdens het uitgaan etc. Wel lekker rustig.
zephora wijzigde dit bericht op 20-02-2019 06:22
18.46% gewijzigd
Eef1996 schreef:
19-02-2019 21:55
Pas geleden was ik op zaterdagochtend bij Albert Heijn en ik stond in de rij om te betalen. Voor mij stond een man die steeds naar mij keek. Ik vond het erg ongemakkelijk en keek de andere kant op. Toen de boodschappen betaald waren, zag ik de man niet meer en fietste ik nietsvermoedend naar huis. Toen ik mijn fiets voor het huis zette, stopte ineens de man die voor mij bij de kassa stond naast mij. Hij vond mij een leuke uitstraling hebben en wilde graag afspreken. Nee, dankje! Ik ben er niet van gediend als iemand mij achterna fietst!

Toen ik net in mijn huis woonde, bleek dat de buurman van een paar huizen verder mij steeds in de gaten hield en hij probeerde steeds van alles over mij te weten te komen. Hij ging mij dan helemaal uithoren en ging dicht bij mij staan. En steeds bood hij aan om koffie te drinken. Het hield maar niet op. Bah! Gelukkig verhuisde hij niet veel later.

Verder krijg ik via Messenger ook regelmatig berichten van mannen die willen afspreken. Ik heb een hele normale profielfoto, en de berichten zijn meestal n.a.v. een advertentie die ik een regionale verkoophoek zet. Dan bied ik bijvoorbeeld een kapstok aan, en dan krijg ik heel andere reacties... Ik vind het kansloos! Ik ga nooit ergens op in ;)
Uhm... score...?
Alle reacties Link kopieren
Ik twijfel of ik goed in de markt lig. Bijna elke dag wordt er wel door mannen naar me gekeken, maar ik word nooit aangesproken. Iemand zei me ooit dat ik erg mooi ben, maar ook een bepaalde afstandelijkheid uitstraal.
...
Ik heb meestal wel aanspraak. Als ik uitga sowieso, maar ook gewoon overdag zijn er wel mannen die vragen of ze mij eens mogen bellen. Dit zijn geen sissers, of fluitende bouwvakkers, maar soms best leuke mannen. Ook wel vaak iets oudere mannen. En vrienden van vrienden vragen weleens naar me. Ik doe er zelden wat mee.

Ik ben geen model ofzo (juist niet), maar ik ben lang, slank en ga wel voor redelijk mooi maar wel heel normaal door, dus daar zal het dan wel op gebaseerd zijn, want meestal kennen deze mannen mij niet meer dan van een kort gesprekje in de trein ofzo. Ik maak wel makkelijk contact met mensen, dus het zal wel een open houding zijn.

Ik vlieg ook veel voor werk, en ik heb ook weleens via mijn LinkedIn berichtjes ontvangen van mensen naast wie ik op een vlucht zat en een gesprekje had. Dat was toen ik veel jonger was meer (nu bijna 40), want ik vlieg vaak business en dat zijn nou eenmaal meer mannen dan vrouwen. Moet wel zeggen dat ik mannen die veel reizen voor werk dus ook wel wat minder vertrouw, velen flirten wat af.

Ik stond ook eens in een tijdschrift voor mijn werk, en toen kreeg ik uit alle hoeken en gaten LinkedIn- en Facebookberichten. Niets mee gedaan.
anoniem_363018 wijzigde dit bericht op 19-02-2019 22:26
8.17% gewijzigd
Viav marktplaats krijg ik de meest oneerbare voorstellen en opmerkingen van mannen op mijn kleding advertenties.

In het echte leven zelden.

Aangezien ik op marktplaats nooit foto's plaats waarop mijn gezicht te zien is maar alleen mijn lichaam, zou ik dan dus kunnen concluderen dat ik een plork ben :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren
Vixxen schreef:
19-02-2019 22:26
Aangezien ik op marktplaats nooit foto's plaats waarop mijn gezicht te zien is maar alleen mijn lichaam, zou ik dan dus kunnen concluderen dat ik een plork ben :mrgreen:
:HA: dank je voor het lachen. :-D Gore mannetjes op marktplaats.
Alle reacties Link kopieren
Supergoed. Daarom lig ik sinds maandag in de supermarkt.
Mijn mening is gestippeld.
Alle reacties Link kopieren
Bij een bepaald type vrouw lig ik wel goed in het vizier, bij een ander type vrouw, nauwelijks tot niet :) Er is naar mijn idee ook niet één markt. Ben meer het type ''good guy'', en er is naar mijn ervaring een bepaald type vrouw dat daar op valt en een bepaald type vrouw dat er weinig van moet hebben.

Op straat word ik wel regelmatig aangekeken, maar dat is meer vanwege mijn lengte denk ik. Hoor ook zo nu en dan wel dat ik knap ben, al vind ik dat zelf niet echt.

Maar echt aanspraak op straat heb ik niet, behalve van oude mannetjes en vrouwtjes.

Tijdens het uitgaan heb ik wel vaker dat (een groepje) dames mijn aandacht probeert te trekken.
...
anoniem_6368c0de068c3 wijzigde dit bericht op 11-05-2019 00:53
97.68% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Geen idee wat "goed in de markt" betekend. Maar ik ben blijkbaar wel heel aanspreekbaar. Ben nu over de 50, na mijn laatste medicatie wat dikker (moet nodig weer op de koolhydraten gaan letten :D ) en liep in mijn dikke ochtendjas van de week. Toch een flirtachtig praatje met de brandweerman. Vriend stond te kijken door het raam Hij die het nooit zo ziet bij zichzelf vroeg lachend of ik de boel weer stond te verleiden :D Geen make up, haar op zolder in stijve rare knot en toch. :)
zephora schreef:
19-02-2019 22:19
Definieer gegromd. Was het een geile grom of een bedreigende grom? :)

Ik vind dit een geinig topic. Ik lag tot twee jaar geleden goed in de markt. Nu ben ik nog steeds erg goed aanspreekbaar (en ook erg aansprekerig) maar ik heb weinig tot geen aandacht van5 mannen meer in het openbaar of tijdens het uitgaan etc. Wel lekker rustig.
Ik verlang daar ook naar hoor.
Ik heb er een hekel aan als mannen naar mij zitten te loeren en nog erger vind ik het als ze opmerkingen erbij maken.
Draai ze het liefst de nek om op zo een moment, denk dat ze dat ook merken want ik kijk er heel geïrriteerd bij.
Weet niet wat er met mij aan de hand is joh.
Ben een serieuze mannenhater aan het worden.
doornroosje9 schreef:
19-02-2019 21:51
O godt ja, hoe vaak heb ik dat vroeger niet gehoord. Was ik al helemaal vergeten.


Het houdt gewoon ook nooit op. Ben je bijna 50 en sta je voor je werk heel serieus en professioneel op iemand te wachten, staat er weer zo'n blije bejaarde
'o o o wat kijken we boos kijk ze ken wel lachen hoor hahaha'
En wordt je in je wang geknepen terwijl meneer x eraan komt lopen en gaat zo'n bejaarde ook nog even
'nou die stond me een partij boos te kijken, ik werd er bang van, heb het even voor je opgelost hoor ghehehehe en als je dr zat bent neem ik dr wel even over'.
Al pjk's kleding tips opgevolgd om toch ook eens volwassen en professioneel over te komen maar daar helpt geen lamswollen vestje tegen gvd.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben onder de dertig en op mijn werk krijg ik wel af en toe gehengel van getrouwde mannen van 40-50.
Of dat aan mij ligt of dat ze het bij alle jonge collega's proberen weet ik niet.

Wel viel mij op dat toen ik mijn haar blond verfde ik niet perse meer aandacht kreeg maar wel van andere types. Meer het nafluit, bouwvakker type. Bij bruin haar meer het vaderlijke type.
Toevallig vertelde een veiendin mij vandaag dat ik makkelijk de aandacht van mannen vang. Waarop ik reageerde met dat ik daar niet op uit ben en dat ik geen doorsnee aantrekkelijk type ben (blond, rondborstig en slank). Maar mijn vriendin zei dat dat niet is waar mannen door worden aangetrokken (bij mij). Ik heb volgens haar seks appeal. Ik vond het wel grappig om te horen, want ben daar dus helemaal niet mee bezig, maar merk het idd. wel aan mannen dat deze mij nogal makkelijk 'leuk' vinden. Vraag me niet waarom, want ik ben niet bloedmooi (gewoon leuk) en loop zeker niet te sjansen. Wat het dan wel is??
Alle reacties Link kopieren
Ik kan heel muizig zijn en ik kan ook voor de volledige diva-modus gaan, inclusief zwiepende haren, hoge hakken en bungelende handtas aan arm. In die laatste modus heb ik wel meer aanspraak, maar ik ben al jaren gelukkig getrouwd dus het boeit me vrij weinig.

Verder ben ik niet het standaard knappe type waar mensen in eerste instantie verliefd op worden, maar vinden mannen me vaak wel interessant als ze me eenmaal beter leren kennen. Dat was eigenlijk in al mijn relaties zo. Geen liefde op het eerste gezicht, wel liefde-na-de-eerste-conversatie.
Alle reacties Link kopieren
Ik lig altijd extreem goed in de markt als ik een serieuze relatie heb :facepalm:
Oké als single ook, maar dan heb ik er minder 'last' van.
Daarbij net begonnen met een 'grote mensen baan' als 20er in een typische kantoortuin, dus die tel ik niet mee.
Silence is golden. Duct tape is silver.
Alle reacties Link kopieren
Anárion schreef:
19-02-2019 22:23
Ik twijfel of ik goed in de markt lig. Bijna elke dag wordt er wel door mannen naar me gekeken, maar ik word nooit aangesproken. Iemand zei me ooit dat ik erg mooi ben, maar ook een bepaalde afstandelijkheid uitstraal.
Grappig om te lezen allemaal.
Het bovenstaande heb ik precies zo. Onbekenden kijken wel, en soms erg opvallend, maar word zelden aangesproken door vreemden, ook niet bij het uitgaan. Ik heb ook regelmatig gehoord dat ik een beetje arrogant kan kijken.
Maar zodra ze eenmaal een praatje gemaakt hebben of me beter kennen, blijkt dat niet het geval te zijn en dan lig ik opeens erg goed in de markt.
Ik had vorige week sjans van een begin twintiger (aaaah, waa-rom??) en van een 75plusser (wederom: aaaah, waarom??).
Ik vind beide categorien niet interessant, al was het maar om het simpele feit dat de een bijna mijn zion had kunnen zijn en de ander mijn vader.

Ohja, tijdens uitgaan een maandje of twee geleden werd ik een halve avond beloerd en uiteindelijk aangesproken door een vrouw die overduidelijk in de overgang zat (met een waaiertje te wapperen) omdat ze me wilde laten weten dat ze nog nooit zo'n mooie vrouw had gezien. Euh ok, dankje ofzo. Maar als ik vd dames was geweest, vond ik die vrouw ook te oud haha.
Toen ik nog op apps zat en single was, had ik wel veel matches. Op vakantie meestal meer dan thuis. Ik denk dat er sowieso minder offline wordt geflirt sinds een paar jaar. Ik had het veel meer en ben niet extreem veranderd.
Ik werd eigenlijk altijd alleen aangesproken door de typische creeps, maar de laatste tijd lijk ik toch beter in de markt te liggen, laatst bij een concert had ik meerdere "geïnteresseerden" (wat klinkt dat Marktplaatsachtig zeg, bah :proud: ) die zowaar nog van mijn leeftijd waren ook. Vreemd, want voor zover ik weet is er aan mijn uitstraling niets veranderd, en aan mijn kledingstijl ook niet. Sterker nog: tijdens dat concert was de dresscode trainingspakken! Misschien toch iets vaker in een joggingbroek en Adidasvest de deur uit? :-D
Bij mij wisselt het. op straat wordt ik wel aangekeken maar nooit aangesproken.
Al ik naar een concert ga of iets dan heb ik altijd wel sjans of aanspraak.

Grappig is wel nu met 42 heb ik meer aanspraak en sjans dan toen met zeg 25 :) .
Alle reacties Link kopieren
doornroosje9 schreef:
19-02-2019 21:35
Zoiets als 'Je gaat er spijt van krijgen als je er ook nog maar aan denkt om me aan te spreken of een opmerking te maken.'

Terwijl dat zonder blik waarschijnlijk ook niet zou gebeuren hoor. Ik ben niet zo'n mensenmens. :biggrin:
Ik ben dol op niet-mensenmensen. Persoonlijk heb ik een vrij pittige hekel aan mensen.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
19-02-2019 22:12
Volgens mij wel goed. Laatst werd ik zelfs aangesproken in een museum. Dat vond ik wel echt heel leuk want er werd gevraagd naar mijn mening over het schilderij. Waarop ik niets beters wist dan dat ik kleurig pointillisme altijd leuk vind :$
Als je dat zei bij een Rembrandt was het wel het meest ad remme antwoord denkbaar :D
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
19-02-2019 22:59
Het houdt gewoon ook nooit op. Ben je bijna 50 en sta je voor je werk heel serieus en professioneel op iemand te wachten, staat er weer zo'n blije bejaarde
'o o o wat kijken we boos kijk ze ken wel lachen hoor hahaha'
En wordt je in je wang geknepen terwijl meneer x eraan komt lopen en gaat zo'n bejaarde ook nog even
'nou die stond me een partij boos te kijken, ik werd er bang van, heb het even voor je opgelost hoor ghehehehe en als je dr zat bent neem ik dr wel even over'.
Al pjk's kleding tips opgevolgd om toch ook eens volwassen en professioneel over te komen maar daar helpt geen lamswollen vestje tegen gvd.
Misschien kijk je niet boos genoeg?

Vroeger kreeg ik die reacties ook wel, en toen heb ik me aangeleerd mensen het Boze Oog te geven, eventueel aangevuld met een zacht gefluisterd “Sterf!”

Niemand die nog tegen mij zegt dat ik niet zo boos moet kijken. Dat soort types kruipen piepend weg achter de dichtsbijzijnde vuilnisbak als mijn blik op ze valt
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven