Hoe kijken jullie hier tegen aan? Geen OP

17-09-2021 21:23 179 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie adviezen👍
moderatorviva wijzigde dit bericht op 22-09-2021 10:40
Reden: OP (grotendeels) verwijderd, maatregelen zijn genomen. Met vriendelijke groet, Moderator Vivaforum
96.35% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
To, als het alleen op jouw manier kan, dan moet je het zelf doen. Hij liegt niet. Hij heeft het naar zijn maatstaven goed gedaan, alleen jij hebt andere maatstaven. Met dat gecontroleer kom je over als zijn moeder en niemand wil met zijn moeder naar bed.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het raar dat hij liegt, maar ook dat jij gaat controleren of hij goed gestofzuigd heeft.

Niet goed gelezen.
chocolol wijzigde dit bericht op 17-09-2021 21:26
12.33% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Neeeeeeee. Dit is een grapje hoop ik?
Alle reacties Link kopieren
Sorry ik dacht even dat het over je vriend ging maar je bedoelt je zoon neem ik aan?
Pareltje.
Je puber of je vriend?
Bleh. Of je met je moeder samenwoont. Maar goed, ik ben ook niet zo’n huishoudelijk type en maak ook vaak genoeg voor het oog schoon.
Alle reacties Link kopieren
Doe je vriend weg en neem een puppy: dan heb je een opvoedproject.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik heb nog nooit gevraagd of mijn man wel of niet gestofzuigd heeft. Je ziet dat het nodig is, of niet.

Hier zag het er vandaag niet uit alsof het nodig was, ik had maandag voor het laatst gestofzuigd, dus denk ik dat hij dat man vandaag gestofzuigd heeft.
Alle reacties Link kopieren
Ben jij toevallig zo iemand die met een witte handschoen controleert of er nog stof ligt? Laat het los! Stofzuigen hoeft toch niet altijd even grondig te gebeuren? Investeer in een robotstofzuiger! Alleen kan die ook geen spullen optillen om eronder schoon te maken, dus opruimen moet je eerst zelf even doen. Of heb je ook nog andere voorbeelden van leugens en het ontlopen van verantwoordelijkheden?
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
17-09-2021 21:25
To, als het alleen op jouw manier kan, dan moet je het zelf doen. Hij liegt niet. Hij heeft het naar zijn maatstaven goed gedaan, alleen jij hebt andere maatstaven. Met dat gecontroleer kom je over als zijn moeder en niemand wil met zijn moeder naar bed.
Dit onmiskenbaar. Als ik wil dat er goed gezogen wordt, doe ik zelf zelf. Mijn man doet echt, maar dan ook echt zijn best, als hij het doet, maar zijn maatstaven en oog voor detail zijn gewoon anders. Hij liegt dus niet als ik hem vraag of hij dit of dat zus of zo gedaan heeft. In zijn beleving heeft hij dat namelijk gewoon gedaan.
Hij is overigens in andere dingen weer geweldig en dat laat ik dan weer met alle liefde aan hem over.

Ik gok dat jullie nog niet zo heel lang samenwonen? In de loop van de jaren ga je dit soort dingen namelijk beter zien en begrijpen :) ;-)
Heb zelf ook weleens gedacht een kapot glas opgeruimd te hebben. Om vervolgens dagen later alsnog grote scherven te vinden. Ik moet eigenlijk al lachen om dat “geen probleem, kan gebeuren”, alsof dat al heel coulant is, haha!
Alle reacties Link kopieren
Voorgelogen ook echt...
Is hij bij je in dienst?
Alle reacties Link kopieren
.
huis-sok10 wijzigde dit bericht op 20-09-2021 19:57
99.66% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hmm, ik denk dat jullie niet het beste in elkaar naar boven halen op dit gebied. Hij neemt zijn verantwoordelijkheden niet en wordt zoals boven al geschreven een soort duikende puber, en jij een controlerende moeder.

Heb je een idee hoe je die dynamiek kan doorbreken?

Glasscherven laten liggen vind ik trouwens echt niet oké, lijkt me een no-brainer.
Alle reacties Link kopieren
Hij gedraagt zich als een kind omdat jij hem bemoedert
Alle reacties Link kopieren
.
huis-sok10 wijzigde dit bericht op 20-09-2021 19:57
99.27% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Het geeft nogal 'heb jij je huiswerk wel gemaakt, jongeman?' vibes
Er zijn ook wel normale mannen hoor. Ergens.
Alle reacties Link kopieren
Huis-sok10 schreef:
17-09-2021 21:40
Het voelt voor mij wel een beetje als bedonderen als je zelf aanbied iets schijn te maken zodat ik het niet hoef te doen en vervolgens blijk je dat dan gewoon niet gedaan te hebben. Ik geef dan ook aan het ook zelf te willen doen maar dat ik er gewoon niet van op aan kan.
Je gebruikt er wel erg zware woorden voor: voorliegen, bedonderen... vind je niet dat dat wel erg zwaar aangezet is?
Jufjoke schreef:
17-09-2021 21:42
Je gebruikt er wel erg zware woorden voor: voorliegen, bedonderen... vind je niet dat dat wel erg zwaar aangezet is?
Er van op aan kunnen. Alsof je iemand naar het vliegveld zou brengen. Het gaat over stofzuigen.
Alle reacties Link kopieren
Hij gedraagt zich als een kind omdat hij ervoor kiest zich als een kind te gedragen. Om niet zijn eigen vuil op te ruimen, om stukken glas gewoon te laten liggen en om vervolgens te doen alsof hij het wel opruimt. Laat je niet aanpraten dat jij daarvoor verantwoordelijk bent, dat is hij helemaal zelf.
Alle reacties Link kopieren
FeeLucifer01 schreef:
17-09-2021 21:42
Er zijn ook wel normale mannen hoor. Ergens.
Ongetwijfeld heeft hij zijn gebreken. Maar zelf trek ik betutteling zo slecht dat ik het hier automatisch voor de knul opneem.
Alle reacties Link kopieren
Thalas schreef:
17-09-2021 21:44
Hij gedraagt zich als een kind omdat hij ervoor kiest zich als een kind te gedragen. Om niet zijn eigen vuil op te ruimen, om stukken glas gewoon te laten liggen en om vervolgens te doen alsof hij het wel opruimt. Laat je niet aanpraten dat jij daarvoor verantwoordelijk bent, dat is hij helemaal zelf.
Niemand praat hier to aan dat zij hiervoor verantwoordelijk is. Wel dat ze haar vriend betuttelt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven