Hoe kom ik erachter?

15-09-2019 20:49 76 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er is dus zo'n vrouw die ik erg leuk vind. We spreken elkaar slechts in de winkel waar ze werkt. We hebben een paar keer een kort gesprekje gehad, erg plezierig.

Wanneer ze aan een andere kassa zit en ik loop voorbij, dan hebben we bijna altijd oogcontact. En dan gebaar ik iets of zij zet een gezichtsuitdrukking op die haar gemoedstoestand weergeeft. Erg leuk.

Ze werkt ook wel eens aan de servicebalie.

Maar kan ik haar in de winkel wel vragen of ze een man heeft?

Kan ik het vragen in de winkel?

Totaal aantal stemmen: 129

Ja (62%)
Nee (38%)
anoniem_370120 wijzigde dit bericht op 15-09-2019 20:56
0.86% gewijzigd
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
Gewoon vragen lijkt me. Je loopt alleen de kans dat ze ontkennend antwoordt, en toch niet beschikbaar blijkt omdat ze een vrouw heeft. Dat kan namelijk ook he.
Alle reacties Link kopieren
Goed punt. Maar mijn zorg was meer dat zij daar werkt. Ik plaats haar op haar werk in zo'n situatie waar ze wellicht helemaal niet zo op te wachten zit.
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
Alle reacties Link kopieren
Nee, je vraagt niet plompverloren of ze een man of vriend heeft. Dat moet je subtiel doen en terloops vragen wat haar vriend ergens van zou vinden, ergens in zo'n leuk gesprekje.
.
Vanzai schreef:
15-09-2019 20:53
Goed punt. Maar mijn zorg was meer dat zij daar werkt. Ik plaats haar op haar werk in zo'n situatie waar ze wellicht helemaal niet zo op te wachten zit.
Je hoeft er toch niet meteen een heel ding van te maken? Gewoon vragen, dan kan zij gewoon antwoorden en verder gaan met haar werk. Het is niet alsof de hele wereldorde omvalt omdat een kassajuf een keer een vraag beantwoordt die inhoudsgewijs buiten het supermarktgebeuren valt.
Alle reacties Link kopieren
El4ra schreef:
15-09-2019 20:56
Nee, je vraagt niet plompverloren of ze een man of vriend heeft. Dat moet je subtiel doen en terloops vragen wat haar vriend ergens van zou vinden, ergens in zo'n leuk gesprekje.
En dan heeft ze niet door dat ik interesse heb? 😄
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
15-09-2019 20:57
Je hoeft er toch niet meteen een heel ding van te maken? Gewoon vragen, dan kan zij gewoon antwoorden en verder gaan met haar werk. Het is niet alsof de hele wereldorde omvalt omdat een kassajuf een keer een vraag beantwoordt die inhoudsgewijs buiten het supermarktgebeuren valt.
Just checking
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
Alle reacties Link kopieren
Vanzai schreef:
15-09-2019 20:57
En dan heeft ze niet door dat ik interesse heb? 😄
Dat denk ik wel maar zo doen mannen het bij mij :P
.
Een beetje ordinair wel hoor, om de kassière bij de Appie te gaan versieren.
Kijk eens naar de Jumbo reclame :idee: :proud:
RikM schreef:
15-09-2019 20:59
Een beetje ordinair wel hoor, om de kassière bij de Appie te gaan versieren.
Waarom?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat je het kan vragen. Ik weet niet goed hoe ik het moet uitleggen, maar als je beiden aan het werk zouden zijn en jullie als business partners moeten samenwerken, zou ik het niet vragen. Dit is dus niet het geval. In een winkel heeft het een lossere sfeer, omdat mensen daar komen die niet aan het werk zijn. Ze zal er niet van schrikken dat het gevraagd wordt in haar functie.
Lady*Voldemort schreef:
15-09-2019 21:04
Waarom?

Omdat je waarschijnlijk al de vierde bent die dag.
Alle reacties Link kopieren
Nah
Ik zou vragen of ze iets met je wil gaan drinken. Als ze stamelt dat ze een vriend/in heeft dan weet je genoeg.
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
15-09-2019 20:59
Een beetje ordinair wel hoor, om de kassière bij de Appie te gaan versieren.
Zouden de medewerksters allemaal een schare van mannen hebben die altijd voor hun kassa kiest?

En dat ze met elkaar lullen daarover?
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
Alle reacties Link kopieren
De eerstvolgende keer dat je bij haar je boodschappen afrekent en je je bonnetje meekrijgt: bonnetje terugleggen met je telefoonnummer erop.

Komop Vanzai, je schrijft hier al eeuwen ongeveer mee, heb je dan niks geleerd? :proud:
wij slapen nooit.
Vanzai schreef:
15-09-2019 20:53
Goed punt. Maar mijn zorg was meer dat zij daar werkt. Ik plaats haar op haar werk in zo'n situatie waar ze wellicht helemaal niet zo op te wachten zit.
Ik vind het tof dat je daar bij stil staat en over na denkt! zolang je beleefd blijft kom je een heel eind hoor :)
Alle reacties Link kopieren
iceteapeach schreef:
15-09-2019 21:54
De eerstvolgende keer dat je bij haar je boodschappen afrekent en je je bonnetje meekrijgt: bonnetje terugleggen met je telefoonnummer erop.

Komop Vanzai, je schrijft hier al eeuwen ongeveer mee, heb je dan niks geleerd? :proud:
:biggrin:
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
Alle reacties Link kopieren
iceteapeach schreef:
15-09-2019 21:54
De eerstvolgende keer dat je bij haar je boodschappen afrekent en je je bonnetje meekrijgt: bonnetje terugleggen met je telefoonnummer erop.

Komop Vanzai, je schrijft hier al eeuwen ongeveer mee, heb je dan niks geleerd? :proud:
Juist, wat kan er mis gaan?
hooguit dat je, als je niet het gehoopte antwoord krijgt, je even ergens anders je boodschappen moet wilt gaan doen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
nlies schreef:
15-09-2019 22:20
Juist, wat kan er mis gaan?
hooguit dat je, als je niet het gehoopte antwoord krijgt, je even ergens anders je boodschappen moet wilt gaan doen
Nee, ik wil graag hij de Appie blijven komen
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
Alle reacties Link kopieren
Schrijf je nummer op een briefje en geef die aan haar. Ook als ze je niet belt kan je daarna gewoon bij de winkel blijven komen. Er zijn genoeg andere kassa's.
Vanzai schreef:
15-09-2019 22:24
Nee, ik wil graag hij de Appie blijven komen

Daarom hebben ze de zelfscan uitgevonden; voor al die kerels die niet meer langs de kassa kunnen.
Ooit in mijn jongere jaren werkte ik bij de bakker en op een zaterdag stapte een knul binnen die ik als klant herkende, legde zonder wat te zeggen een envelop met een kaart erin voor mijn neus en liep de winkel uit. In zijn kaart stond of ik met hem uit wilde en zijn telefoonnummer. Uiteraard stond heel de zaak vol en ik had een boei van hier tot tokio, maar het heeft wel indruk gemaakt.
Alle reacties Link kopieren
Gatekeeper* schreef:
15-09-2019 22:36
Ooit in mijn jongere jaren werkte ik bij de bakker en op een zaterdag stapte een knul binnen die ik als klant herkende, legde zonder wat te zeggen een envelop met een kaart erin voor mijn neus en liep de winkel uit. In zijn kaart stond of ik met hem uit wilde en zijn telefoonnummer. Uiteraard stond heel de zaak vol en ik had een boei van hier tot tokio, maar het heeft wel indruk gemaakt.
En zijn jullie uit geweest?
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
nlies schreef:
15-09-2019 22:37
En zijn jullie uit geweest?
Anticlimax hoor, ik heb nooit gebeld.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven