Hoe kom ik erachter?

15-09-2019 20:49 76 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er is dus zo'n vrouw die ik erg leuk vind. We spreken elkaar slechts in de winkel waar ze werkt. We hebben een paar keer een kort gesprekje gehad, erg plezierig.

Wanneer ze aan een andere kassa zit en ik loop voorbij, dan hebben we bijna altijd oogcontact. En dan gebaar ik iets of zij zet een gezichtsuitdrukking op die haar gemoedstoestand weergeeft. Erg leuk.

Ze werkt ook wel eens aan de servicebalie.

Maar kan ik haar in de winkel wel vragen of ze een man heeft?

Kan ik het vragen in de winkel?

Totaal aantal stemmen: 129

Ja (62%)
Nee (38%)
anoniem_370120 wijzigde dit bericht op 15-09-2019 20:56
0.86% gewijzigd
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
Alle reacties Link kopieren
Vanzai schreef:
15-09-2019 22:24
Nee, ik wil graag hij de Appie blijven komen

En dat kan niet meer als je je telefoonnummer geeft? Of heeft 'jouw' Appie maar 1 kassa waar zij achter zit? Man, echt, waar is je zelf vertrouwen ineens gebleven? Zo ken ik je niet.

Vort, morgen een goeie poging doen, mits ze aanwezig is. Maak desnoods een kaartje als 'waardebon' om een drankje te gaan drinken en wissel dat uit tegen je boodschappenbon,
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
dubbel, niet nodig
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje, kom op maak een grapje in de trant van’ zal je man of vriend wel leuk vinden’ kijken hoe ze daar op reageert.

Ja de meeste mensen praten onder elkaar over wat ze hebben meegemaakt in de winkel, en prive zaken vaak zat verhalen opgevangen.

Maargoed dat kan per appie verschillend zijn.

De mannen die bij ah werken kunnen er ook wat van 3 keer Werd er oppas aangeboden zeer leuke knappe jonge man! Oogcontact knipogen etc.

Die het elke keer weer probeert tempting but no.

het kan ook namelijk een Tactiek zijn om klanten te binden😉 misschien ziet ze je echt wel zitten’ you never know’ Give it a Try.

Succes.
Minds are Like Parachutes, they Only Function when open #.
Zalmsnipper schreef:
15-09-2019 21:09
Nah
Ik zou vragen of ze iets met je wil gaan drinken. Als ze stamelt dat ze een vriend/in heeft dan weet je genoeg.
Dit zou ik doen.

Maarja, persoonlijk zou het er ook van af hangen wat voor gesprekken jullie hebben.

Gewoon een normaal, vriendelijk gesprek? Dan zou ik het niet doen. Maar lacht ze om wat je zegt, is ze erg aandachtig, etc etc?

Want dan zou ik zeker de kans wagen of ze iets wil gaan drinken. Zegt ze nee? Dan ook goed, leven gaat door.

En spijt is VELE malen erger dan afwijzing. Bij afwijzing heb je tenminste een antwoord.

Je wilt niet nog over 2 maanden gaan denken "had ik het haar maar gevraagd".
Alle reacties Link kopieren
iceteapeach schreef:
15-09-2019 21:54
De eerstvolgende keer dat je bij haar je boodschappen afrekent en je je bonnetje meekrijgt: bonnetje terugleggen met je telefoonnummer erop.

Komop Vanzai, je schrijft hier al eeuwen ongeveer mee, heb je dan niks geleerd? :proud:
Jaaa!!! Dit zou ik doen. Gewoon proberen, wat kun je verliezen?!
Alle reacties Link kopieren
Vanzai schreef:
15-09-2019 22:24
Nee, ik wil graag hij de Appie blijven komen
Was maar een grapje hoor, , maar probeer het eens, en kijk wat er van komt
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Ah, Appie liefde :-) ik heb er van mn 16e tot 24e gewerkt en heb alles wel meegemaakt. Liefdes gevonden, vriendschappen opgedaan, oppasadresjes, BNers ontmoet, was een leuke tijd.
Highlight: een klant liet een bos bloemen bezorgen (niets geworden) een brief van een balletdanser (leuke, niet romantische ontmoetingen), cassettebandjes van leuke bands toegeschoven krijgen, en de hele knappe jongen die mijn nummer vroeg. Hij was de enige die hem ook kreeg (meestal zei ik, geef de jouwe maar). Met hem half jaar verkering gehad en nog steeds contact, al hebben we allebei nu een gezin. Zonder de Appie had ik hem niet gekend.

Aan TO, laat idd je nummer achter, dan ligt de bal bij haar. Als het rustig is kun je ook vragen of ze bezet is. Dan is wel duidelijk dat je interesse hebt, maar dat was het toch al, denk ik zo.. ;-)
Alle reacties Link kopieren
Is er niet één of ander (plaatselijk) evenement bij jullie in de buurt? Dan kun je zeggen dat je iemand zoekt die met je mee wil gaan naar... Of zij soms zin heeft?

Vraag haar "is er iemand die boos of jaloers kan worden als wij samen een keer iets zouden gaan drinken"?
Zegt zij ja, dan zeg je dat diegene een geluksvogel is (dan is het gewoon een compliment en kunnen jullie de volgende keer bij de kassa weer naar elkaar glimlachen).
Zegt zij 'nee, hoezo'?, dan zeg je dat je het een goed idee vindt om een afspraak met haar te maken en vraag je, in één adem door, of zij a.s. vrijdag kan...

Als zij vraagt 'wilt u de kassabon', zeg je "eigenlijk wil ik graag een bon met jouw telefoonnummer erop zodat ik je kan bellen voor een afspraakje".
Misschien wil zij dat en geeft ze je de volgende keer een bon/briefje met haar nummer. En zo niet, dan kijkt je (lachend) 'sip' naar de bon en zeg je 'toch jammer', was leuk geweest als je 'ja' had gezegd.

Zoiets. Ofwel: gewoon vragen/iets doen!
Als zij ook wel een afspraakje wil, is eigenlijk alles goed.
En voor het geval je een 'nee' moet incasseren: altijd vrolijk blijven en bedenken: niet geschoten, altijd mis.
Alle reacties Link kopieren
Ik kreeg een aantal jaar geleden een telegram op t werk dat als ik een blind date met een geheime aanbidder wilde een taxi me zou ophalen op t genoemde tijdstip ene naar een restaurant zou brengen. Ondaar samen wat te eten. Als ik geen interesse zou hebben dan ook even goede vrienden en hij zou dat verder niks proberen.

Ik ben gegaan, helaas was het niet de persoon die ik hoopte. Maar anders had het heel leuk kunnen zijn.

Als dit niet bij je past zou ik t zeker niet doen.
Wel grappig dit; ik kan me een soortgelijk topic herinneren van een tijdje geleden, dat was precies dezelfde situatie alleen ging het om een tabakswinkel. Toen was het: nee niet doen, ze is aan het werk, daar zitten vrouwen helemaal niet op te wachten, ze doet alleen aardig tegen je omdat je een klant bent, enz. Nu gaat het om een supermarkt en is het ineens: ja doen, dat vindt ze vast leuk, vraag haar telefoonnummer of geef haar een briefje.
Blijkbaar is zoiets afhankelijk van waar ze werkt. Tabakswinkel nee, supermarkt ja. :sarcastic:
RikM schreef:
16-09-2019 10:22
Wel grappig dit; ik kan me een soortgelijk topic herinneren van een tijdje geleden, dat was precies dezelfde situatie alleen ging het om een tabakswinkel. Toen was het: nee niet doen, ze is aan het werk, daar zitten vrouwen helemaal niet op te wachten, ze doet alleen aardig tegen je omdat je een klant bent, enz. Nu gaat het om een supermarkt en is het ineens: ja doen, dat vindt ze vast leuk, vraag haar telefoonnummer of geef haar een briefje.
Blijkbaar is zoiets afhankelijk van waar ze werkt. Tabakswinkel nee, supermarkt ja. :sarcastic:
Dat topic heb ik niet gezien. Maar ik denk niet dat ik daar anders had gereageerd dan hier.
RikM schreef:
15-09-2019 22:34
Daarom hebben ze de zelfscan uitgevonden; voor al die kerels die niet meer langs de kassa kunnen.
:HA:
RikM schreef:
16-09-2019 10:22
Wel grappig dit; ik kan me een soortgelijk topic herinneren van een tijdje geleden, dat was precies dezelfde situatie alleen ging het om een tabakswinkel. Toen was het: nee niet doen, ze is aan het werk, daar zitten vrouwen helemaal niet op te wachten, ze doet alleen aardig tegen je omdat je een klant bent, enz. Nu gaat het om een supermarkt en is het ineens: ja doen, dat vindt ze vast leuk, vraag haar telefoonnummer of geef haar een briefje.
Blijkbaar is zoiets afhankelijk van waar ze werkt. Tabakswinkel nee, supermarkt ja. :sarcastic:
En een topic van een dame die vaste klant was bij een dierenwinkel en een oogje had op de man achter de kassa/balie!
Die man bleek, na maanden onnodige spullen aanschaffen en lef te verzamelen, een partner te hebben dacht ik
Alle reacties Link kopieren
Ladida schreef:
16-09-2019 16:41
En een topic van een dame die vaste klant was bij een dierenwinkel en een oogje had op de man achter de kassa/balie!
Die man bleek, na maanden onnodige spullen aanschaffen en lef te verzamelen, een partner te hebben dacht ik
:hihi:
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
16-09-2019 10:22
Wel grappig dit; ik kan me een soortgelijk topic herinneren van een tijdje geleden, dat was precies dezelfde situatie alleen ging het om een tabakswinkel. Toen was het: nee niet doen, ze is aan het werk, daar zitten vrouwen helemaal niet op te wachten, ze doet alleen aardig tegen je omdat je een klant bent, enz. Nu gaat het om een supermarkt en is het ineens: ja doen, dat vindt ze vast leuk, vraag haar telefoonnummer of geef haar een briefje.
Blijkbaar is zoiets afhankelijk van waar ze werkt. Tabakswinkel nee, supermarkt ja. :sarcastic:
Nou, precies. Voordat ik hier met pek en veren het dorp word uitge#metoo'd wil ik dus wel ff weten of het kan.
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
Alle reacties Link kopieren
Gewoon belangstellend vragen : 'Hé, tot hoelang moet je werken?' Als zij dan zegt "nog even, tot zeven' of zoiets, vraag je 'en nog leuke plannen voor vanavond?'

Doe ik regelmatig bij leuke mensen achter de kassa, m/v,18+ / 50+, even laten merken dat ze meer zijn dan ping-ping, kassabon enz. Leuke gesprekjes als het niet druk is, zonder bijbedoeling. Succes TO :-)
Alles sal reg kom
Alle reacties Link kopieren
Sharing schreef:
16-09-2019 16:52
Gewoon belangstellend vragen : 'Hé, tot hoelang moet je werken?' Als zij dan zegt "nog even, tot zeven' of zoiets, vraag je 'en nog leuke plannen voor vanavond?'

Doe ik regelmatig bij leuke mensen achter de kassa, m/v,18+ / 50+, even laten merken dat ze meer zijn dan ping-ping, kassabon enz. Leuke gesprekjes als het niet druk is, zonder bijbedoeling. Succes TO :-)
Ik weet ook wel hoe het moet, maar ik kon de verleiding om deze casus door de Viva-mangel te halen niet weerstaan :)
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
Alle reacties Link kopieren
Na "nog leuke plannen voor vanavond?" moet jij dus wel even doorpakken, ijzer smeden als het heet is. Tenzij ze zegt dat ze met man en kinderen GTST gaat kijken. Einde illusie en van dit topic.
Alles sal reg kom
Alle reacties Link kopieren
Geef je groot gelijk :)
Alles sal reg kom
Alle reacties Link kopieren
Newsflash:

Ik heb haar gevonden op Facebook en een vriendschapsverzoek gestuurd.

Ik zal er binnenkort achter komen of die klik tussen haar en mij alleen maar in mijn hoofd bestond.
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
Leuk nieuws!
Hopelijk accepteert zij jouw verzoek!
Alle reacties Link kopieren
Ze heeft echt een hilarische achternaam opgevoerd in Facebook en op haar profielfoto trekt ze het bijbehorende gezicht. Geweldig!
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
Alle reacties Link kopieren
Koop een condoom en vraag haar of het de goede maat is ?

Allejesus. doe niet zo moeilijk
Alle reacties Link kopieren
Vanzai schreef:
16-09-2019 16:57
Ik weet ook wel hoe het moet, maar ik kon de verleiding om deze casus door de Viva-mangel te halen niet weerstaan :)
Het forum stelt wel een beetje teleur. Ik had toch minimaal één reactie verwacht over verschil in opleiding of leeftijd - alle kassameisjes zijn natuurlijk óf heel jong en hebben een bijbaantje bij de appie, of ouder en laagopgeleid want anders werkten ze wel voor een baas die beter betaalt - waardoor relaties toch geen stand kunnen houden. Overigens bestaat de kans ook nog dat je de signalen fout interpreteert en ze je gewoon herkend heeft van het forum ;-)

Maar we houden ons aanbevolen voor hoofdstuk 2 van deze veelbelovende Bouquetreeksroman, dat snap je....
Heeft ze je al geaccepteerd?
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren
Gebruna schreef:
15-09-2019 23:10
Is er niet één of ander (plaatselijk) evenement bij jullie in de buurt? Dan kun je zeggen dat je iemand zoekt die met je mee wil gaan naar... Of zij soms zin heeft?

Vraag haar "is er iemand die boos of jaloers kan worden als wij samen een keer iets zouden gaan drinken"?
Zegt zij ja, dan zeg je dat diegene een geluksvogel is (dan is het gewoon een compliment en kunnen jullie de volgende keer bij de kassa weer naar elkaar glimlachen).
Zegt zij 'nee, hoezo'?, dan zeg je dat je het een goed idee vindt om een afspraak met haar te maken en vraag je, in één adem door, of zij a.s. vrijdag kan...

Als zij vraagt 'wilt u de kassabon', zeg je "eigenlijk wil ik graag een bon met jouw telefoonnummer erop zodat ik je kan bellen voor een afspraakje".
Misschien wil zij dat en geeft ze je de volgende keer een bon/briefje met haar nummer. En zo niet, dan kijkt je (lachend) 'sip' naar de bon en zeg je 'toch jammer', was leuk geweest als je 'ja' had gezegd.

Zoiets. Ofwel: gewoon vragen/iets doen!
Als zij ook wel een afspraakje wil, is eigenlijk alles goed.
En voor het geval je een 'nee' moet incasseren: altijd vrolijk blijven en bedenken: niet geschoten, altijd mis.
Dat zijn de betere pickup lines. Jij kan wel cursus gaan geven!
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven