Hoe kom ik hier overheen

22-05-2020 23:02 69 berichten
Hoi allemaal,

Tijdje geleden heb ik een topic geschreven over mijn toenmalige vriend die mij in een ruzie heel erg uitschold en respectloos behandelde. Nou is het zo dat ik daardoor de relatie had verbroken maar hij wilde persé laten zien dat het anders kon, lang verhaal verhaal kort, veranderen is maar tijdelijk gelukt daarnaast nog andere problemen ( gokken, drank) kortom deze man is niet goed voor mij en ik ben beter af zonder hem maar hoe kom ik van dit rotgevoel af? Ik lijk wel verslaafd aan hem, iedere keer wordt ik op een voetstuk geplaatst een week of 2 en dan er weer keihard vanaf getrapt.
anoniem_63ce4eea9268e wijzigde dit bericht op 11-06-2020 21:08
Reden: Wijziging ivm herkenbaarheid
58.26% gewijzigd
Behalve dat gescheld en vreemdgaan heeft hij denk ook een alcoholprobleem. Beter kwijt dan rijk.
Ank81 schreef:
22-05-2020 23:44
Heb je gelijk in, ik begrijp van mezelf ook niet waarom het zo moeilijk is van hem los te komen.
Lijkt wel een verslaving. Misschien omdat hij me de hele dag vertelt hoe mooi en lief hij me vind en nooit meer een andere vrouw wilt.
Maar is hij door iets wat ik zeg op zijn tenen getrapt dan maakt hij me ook met de grond gelijk..
Maak ns een lijst met alle negatieve dingen aan hem en lees die elke keer je het moeilijk hebt. Dat plaatst dingen in een veel realistischer perspectief
3 weken verder en het verdriet wordt alleen maar erger ik voel me angstig en onzeker, slaap heel slecht en ben met niets anders bezig in mijn hoofd. Wat is dit moeilijk zeg weet niet wat ik moet doen :cry:
Alle reacties Link kopieren
Wat rot dat je zo’n verdriet hebt. Maar weet dat dit erbij hoort. Je hebt echt een verstandige keuze gemaakt, zo iemand daar wil je geen relatie mee.

Zoek je wel afleiding? En heb je vriendinnen, familie met wie je over je verdriet kan praten?
Ja wel een paar maar iedereen heeft een duidelijke mening over dat ik bij hem weg moet blijven, mensen begrijpen niet dat ik hem toch mis.
Heb je die lijst gemaakt? Je kan er ook 1 maken met alle zaken die je niet meer hoeft te ondergaan dankzij de breuk. Je geluk is niet langer afhankelijk van zijn mood swings, je hoeft je niet langer af te vragen waar hij zit, je wordt niet langer toxisch genegeerd, je hoeft je geen zorgen meer te maken dat hij je besmet met een SOA. Het lijstje is vast erg lang bij jou. Maak het en lees het regelmatig. Je bent beter af zonder hem, echt.
Heb ik gedaan en inderdaad het zijn nogal wat dingen maar toch mis ik hem verschrikkelijk, zijn bombardementen van liefde waren ook heel intens en die zijn nu ook weg. Het was een heftige relatie hoge pieken en diepe dalen, heel raar dat je daar zo moeilijk van los kunt komen 😔
Die bombardementen van liefde horen bij misbruik. Zoek the cycle of abuse even op, daar zie je the honeymoon phase staan. Het is wat misbruikers doen om hun slachtoffer terug aan hen te binden. Besef waar je aan ontsnapt ben, zo'n figuur maakt je op lange termijn volledig kapot. Je gevoelens zullen vanzelf voorbijgaan. Ik raad je wel aan om aan je zelfvertrouwen en "grenzen stellen" te werken zodat je minder vatbaar bent voor zulke types in de toekomst.
Eeg herkenbaar inderdaad, mij steeds op een voetstuk plaatsen om me er vervolgens weer keihard vanaf te trappen.
Ik ben ook bij de huisarts geweest en ben doorverwezen voor hulp, denk dat het me niet gaat lukken anders.
Alle reacties Link kopieren
Heel veel sterkte, TO, neem alle hulp aan die je kan krijgen en luister naar je vriendinnen, zij hebben gelijk. Deze man was niet goed voor je. Als je nu goed voor jezelf gaat zorgen, ben je over een poos weer klaar voor een relatie. Eentje die wél leuk is.
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Bulbul schreef:
09-06-2020 23:38
Heel veel sterkte, TO, neem alle hulp aan die je kan krijgen en luister naar je vriendinnen, zij hebben gelijk. Deze man was niet goed voor je. Als je nu goed voor jezelf gaat zorgen, ben je over een poos weer klaar voor een relatie. Eentje die wél leuk is.
Dankjewel, op dit moment ben ik nog heel angstig en onzeker maar ik hoop inderdaad dat ik me over een tijd beter zal voelen.
Alle reacties Link kopieren
Ank81 schreef:
09-06-2020 23:34
Eeg herkenbaar inderdaad, mij steeds op een voetstuk plaatsen om me er vervolgens weer keihard vanaf te trappen.
Ik ben ook bij de huisarts geweest en ben doorverwezen voor hulp, denk dat het me niet gaat lukken anders.

Wat goed dat je dit gedaan hebt! Ik hoop voor jouzelf dat je doorzet en gun je dat je die bombardementen van liefde niet meer nodig hebt omdat je zelf al tevreden bent met wie je bent.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook zo'n ex. Het werkt een beetje als een verslaving bij dit soort types en het is heel moeilijk hier helemaal alleen doorheen te komen. Goed dat je hulp hebt gezocht!

Het wordt echt beter, geef het tijd. Verbreek alle contact als je dat nog niet gedaan hebt en zoek afleiding.

:hug:
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad, het wordt echt beter met de tijd en dan zal je je ook sterker gaan voelen. Hoe zeer je het nu ook zelf niet ziet. Wat goed dat je naar de huisarts bent geweest. Heel veel sterkte :hug:
Alle reacties Link kopieren
Contact koud verbreken en het rotgevoel ouderwets met tijd eraf slijten.
Ondertussen verstrooiing zoeken.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt hem niet nodig, je hebt liefde nodig!

Het goede nieuws is: je kunt jezelf liefde geven. Zeg elke dag in de spiegel dat je mooi en lief bent. Dat is heel raar in het begin, maar blijf volhouden totdat je het gelooft. (Niet op één dag net zolang tot je het gelooft, gewoon elke ochtend een minuutje :) )
Koop een mooie bos bloemen voor jezelf en het lekkerste douchespul dat er is. Hang een briefje aan de muur met: jij bent goed bezig!
Doe je mooiste kleren aan. Kook lekker.

En verder- dit heb ik ooit in de Viva gelezen dus twijfelachtig of het klopt - doe alles wat hij niet leuk vond en jij wel. Winden laten in bed. Vals zingen onder de douche. Kleren aan die zo lekker zitten maar die hij stom vond staan. Zwijmelfims kijken of thrillers en erdoorheen kletsen omdat je allang weet wie het gedaan heeft. Enzovoort.
Alle reacties Link kopieren
:hug: Wat erg voor je, TO! Ik wens je veel goede moed toe. Goed dat je je wilt laten begeleiden in je verwerkingsproces. Wat je al hebt gedaan - namelijk het oplijsten van zijn negatieve eigenschappen - is ook al goed. Het is belangrijk dat je hem niet romantiseert, want hij was inderdaad echt geen leuke partner. Als je dat beseft, zet je al een stap in de goede richting. Ik denk ook dat dit jou bepaalde inzichten kan geven: je hebt (uiteraard met goede bedoelingen) veel kansen gegeven die hij niet verdiende en je moet jezelf echt iets beters gunnen dan dat.

Het is inderdaad ook belangrijk dat je het contact verbreekt, zodat je gevoelens niet extra lang 'vers' gehouden worden: zoek hem niet op via sociale media (hem verwijderen is beter), vermijd updates over hoe het nu met hem gaat en wat hij doet (ook via familie, vrienden of bekenden - zeg maar dat je er niets over wil horen). Geef jezelf natuurlijk wel tijd, want het kan inderdaad wel even duren voor je alles een plaats hebt gegeven.

Doe wat je altijd al leuk vond om te doen zodat je wat afleiding hebt en zoek uitlaatkleppen voor moeilijke momenten: schrijven, muziek beluisteren, er met familie of vriend(inn)en over praten, sporten - noem maar op. Ik schreef vroeger bijvoorbeeld weleens brieven als ik gekwetst was, zonder deze ook echt aan de betrokken mensen te geven. Ik wou gewoon alles op een rijtje zetten en uitdrukken waarom ik zo teleurgesteld was. Dat hielp een beetje, want dan was het er even uit.
Antoine de Saint-Exupéry: "Toutes les grandes personnes ont d'abord été des enfants (mais peu d'entre elles s'en souviennent)."
Dank voor de lieve reacties en goede tips allemaal, het is inderdaad zo dat ik hem romantiseer, in mijn hoofd zitten alleen alle fijne momenten en de liefde die ik kreeg. Daarnaast stuurt hij me mails en kaarten met daarin precies alles wat ik wil horen en smeekt me om een laatste kans.
Ik vind het zo verschrikkelijk moeilijk om er niet aan toe te geven want ondanks alles mis ik hem toch en dan vooral de liefdes verklaringen die hij de hele dag gaf. Het lukt me maar niet om los te komen, inderdaad alsof het een verslaving is 😞
Living well is the best revenge.
Alle reacties Link kopieren
Ank81 schreef:
10-06-2020 12:32
Ik vind het zo verschrikkelijk moeilijk om er niet aan toe te geven want ondanks alles mis ik hem toch en dan vooral de liefdes verklaringen die hij de hele dag gaf. Het lukt me maar niet om los te komen, inderdaad alsof het een verslaving is 😞

Mede daarvoor ga je in therapie maar dat duurt waarschijnlijk nog even. Ondertussen jezelf bij de kladden grijpen (ja, echt even doen) en elke dag, de hele dag als het nodig is, doen wat Xynix zei :lijstje: :

''Het goede nieuws is: je kunt jezelf liefde geven. Zeg elke dag in de spiegel dat je mooi en lief bent. Dat is heel raar in het begin, maar blijf volhouden totdat je het gelooft. (Niet op één dag net zolang tot je het gelooft, gewoon elke ochtend een minuutje :) )
Koop een mooie bos bloemen voor jezelf en het lekkerste douchespul dat er is. Hang een briefje aan de muur met: jij bent goed bezig! ''
Alle reacties Link kopieren
Ank81 schreef:
09-06-2020 22:35
3 weken verder en het verdriet wordt alleen maar erger ik voel me angstig en onzeker, slaap heel slecht en ben met niets anders bezig in mijn hoofd. Wat is dit moeilijk zeg weet niet wat ik moet doen :cry:
Dat is omdat je al die tijd met hem in spanning hebt geleefd. Dat wreekt zich nu en daar moet je van herstellen.
Toen ik uiteindelijk de kracht had om bij mijn geweldadige ex-man weg te gaan heb ik een jaar in puin gelegen.

Maar het komt goed lieverd. Neem je tijd en zet door.
De angsten en nachtmerries gaan uiteindelijk voorbij. Je wordt weer gelukkig, echt waar.


Heb je mensen om je heen waarmee je kan praten?
Peertjes schreef:
10-06-2020 15:12
Dat is omdat je al die tijd met hem in spanning hebt geleefd. Dat wreekt zich nu en daar moet je van herstellen.
Toen ik uiteindelijk de kracht had om bij mijn geweldadige ex-man weg te gaan heb ik een jaar in puin gelegen.

Maar het komt goed lieverd. Neem je tijd en zet door.
De angsten en nachtmerries gaan uiteindelijk voorbij. Je wordt weer gelukkig, echt waar.


Heb je mensen om je heen waarmee je kan praten?

Dankjewel :hug: ja ik heb wel mensen om mee te praten maar zij hebben niet echt begrip voor mijn verdriet zij zeggen wees blij dat je wevan af bent maar zo voelt dat voor mij helemaal niet.
Alle reacties Link kopieren
Om jouw gedachten te verzetten, kun je je het best focussen op andere dingen.
Schrijf dingen op die je altijd al wilde doen, het kunnen ook kleine dingen zijn.
Bijv: sporten, lezen, een nieuwe taal leren, een muziekinstrument leren bespelen.
En geef het de tijd, dan ga je zien dat je het langzamerhand gaat vergeten en ga je je beter voelen.
Alle reacties Link kopieren
...
xynix wijzigde dit bericht op 10-06-2020 19:19
Reden: Foutje
98.99% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ank81 schreef:
10-06-2020 18:33
Dankjewel :hug: ja ik heb wel mensen om mee te praten maar zij hebben niet echt begrip voor mijn verdriet zij zeggen wees blij dat je wevan af bent maar zo voelt dat voor mij helemaal niet.
Dat is logisch. Die mensen houden van je en die weten dat deze relatie niet goed voor je was en ze zijn daarom blij dat je van die knakker af bent.

Daarom is het nog wel belangrijk dat je je gevoelens kunt uiten. Rationeel weet je wel dat dit het beste is. Want zou je terug willen? Terug naar die spanning, op eieren lopen, na een hele periode weer wat vertrouwen te krijgen en dan boem, is het weer mis.
Dat is geen leven, dat sloopt je.

Misschien met een onafhankelijk iemand praten?

Je hebt geen contact meer met hem? Ik hoop van niet. Afstand van hem en jezelf de tijd gunnen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven