Hoe krijg je een narcist zo kwaad mogelijk?

09-03-2018 23:33 236 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik lig momenteel in een scheiding van een narcistische man. Ondanks dat het al twee jaar geleden is dat ik de scheiding aanvroeg, is hij nog steeds woedend (narcistische krenking) en is de boedel nog niet verdeeld. Hij meent namelijk dat hij recht heeft op meer dan de helft en tot zijn grote ergernis staat meer dan de helft van de boedel op mijn naam. Zijn advokaat is keihard aan het werk en hij betaalt haar grif om de meest belachelijke schikkingsvoorstellen op papier te zetten, waar ik uiteraard niet op inga. Nu wil ik hem eigenlijk nog kwaaier krijgen dan hij al is, zodat de stoppen compleet doorslaan. Hoe kan ik dat het beste bewerkstelligen?
Waarom zou je in vredesnaam energie verspillen om iemand expres te boos willen maken, narcist of niet? Wat een negatief gedoe. Heb je nou echt niets beters te doen? Werkelijk....
Alle reacties Link kopieren
Het niet meer normaal tegen elkaar kunnen doen, komt ook weer alleen van hem af. Hij heeft mij geblokkeerd op alle social media. Uit woede, omdat ik het heb uitgemaakt. Dat was de ultieme krenking. Ik heb een leuke baan trouwens, maar dat betekent niet dat ik dan geen recht meer heb op alimentatie.
Misschien is hij wel heel blij dat hij van jou af is.
En zo kun je nog jaren met hem vechten en nog heeeeel veel pagina's op een forum vullen. Succes ermee.
Ik zeg niet dat je ongelijk hebt om een eerlijke verdeling te willen. Ik vraag me wel af of je dat zoveel jaren van je leven waard vind. Ik persoonlijk zou een andere keuze maken.
Alle reacties Link kopieren
Hem boos maken is een reactie op zijn onzin. Ik wilde dit vlot afhandelen, maar hij besloot de zaken zoveel mogelijk te rekken en tegen te werken (dit doen narcisten om de controle over het slachtoffer te behouden), dus nu heb ik ook zoiets van: als je er dan per se een spektakel van wil maken, dan kun je het ook zo krijgen. Dan gaan we maar naar de rechtbank en dan mag iedereen meegenieten van onze vuile was. En hij heeft geen vrienden gemaakt met zijn rare standpunt. Al onze wederzijdse vrienden hebben partij gekozen voor mij. Dat moet toch iets zeggen.
Waarom zou je als vrienden 'partij kiezen'.
Tja... wil je geluk of gelijk....
Ik wens je succes.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil gewoon dat het recht toegepast wordt. Die is er niet voor niets. Die is er om te zorgen dat niet 1 person berooid achterblijft en dat er ook een definitief einde komt aan het hoofdstuk. Als het niet afgesloten wordt, kan hij jaren later nog steeds achter mij aankomen en geld opeisen. Daar heb ik geen zin in.
Alle reacties Link kopieren
Die vrienden staan er ook versteld van dat hij zo belachelijk doet en dat hij wel heel erg vol van zichzelf is.
"Al onze wederzijdse vrienden hebben partij gekozen voor mij."

Wist je dat er bij een scheiding heel vaak partij voor een van de twee wordt gekozen.Heeft niks met hem te maken.
Heeft vaak te maken dat de ander diegene compleet zwart maakt, leugens verteld, zelf geen haar beter is en dat iedereen alles maar klakkeloos aanneemt.
Of dat vrienden denken dat ze partij moeten kiezen.


En die vrienden zien dat ook pas na al die jaren in dat hij zo vol van zichzelf is?
Dat zullen ze dan toch wel al eerder gemerkt hebben?
Alle reacties Link kopieren
Je doet inderdaad heel normaal. :facepalm:
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Benerklaarmee schreef:
15-03-2018 15:47
Het niet meer normaal tegen elkaar kunnen doen, komt ook weer alleen van hem af. Hij heeft mij geblokkeerd op alle social media. Uit woede, omdat ik het heb uitgemaakt. Dat was de ultieme krenking. Ik heb een leuke baan trouwens, maar dat betekent niet dat ik dan geen recht meer heb op alimentatie.
Je komt zelf erg narcistisch over, je vult zelf veel in voor hem in het voordeel van je eigen "fabulous" ego.
Alle reacties Link kopieren
Laat je niet zo op de kast jagen, Benerklaarmee. Hoe meer je hier reageert op mensen die je bekritiseren en hoe meer je jezelf verdedigt, hoe heviger de kritiek gaat worden. Negeren werkt het beste.

Narcisten krijg je heel makkelijk boos, maar het ergste is als ze merken dat je niet naar ze luistert, dat dingen niet gaan zoals ze willen en helemaal als ze 'officieel' ongelijk krijgen. Een narcist denkt boven de wet te staan, die geldt wel voor anderen, maar niet voor hen, dus een rechter die hem ongelijk geeft is onverteerbaar en staat garant voor een leven lang woede. Dus lach hem uit, laat merken hoe gelukkig en goed af je bent zonder hem, bewijs zijn ongelijk en zorg dat jij de rechtszaak wint. Erger kan het voor hem niet worden.
Spreuken 18:2
Let it be.

Handel het af en ga verder met je leven. Wellicht makkelijker gezegd dan gedaan maar elke emotie/inspanning/woord die je besteed aan een narcist is er 1 teveel.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt gelijk, Satchel. Ik hoef me ook niet te verdedigen. Ik weet waar ik sta. Wilde alleen meer inzicht verschaffen. Toen we nog een stelletje waren, hielden vrienden hun mond uit beleefdheid, maar nu dat het uit is, komt de waarheid eruit. Had liever gehad dat mijn vrienden me meteen de waarheid hadden verteld. Ik heb jaren gedacht dat ik gek was. Probleem was natuurlijk ook dat ik nooit op vriendenbezoek alleen kon. Hij moest overal mee, dus dan kunnen vrienden ook niet vrijelijk spreken. Pas vele jaren later was ik een keer alleen bij een vriendin en die heeft toen een gesprek met mij gehad. Dat was echt een eye-opener. Ik heb heel veel steun aan haar gehad en heb uiteindelijk de moed in mezelf gevonden om weg te gaan, ondanks de onzekere financiele toekomst.
Alle reacties Link kopieren
De beste manier om een narcist boos te krijgen is door hem te laten merken dat hij je niks meer doet. Wordt hij boos? Vriendelijk blijven. Is hij vriendelijk? Vriendelijk blijven. En verder alles via je advocaat laten spelen en vooral nergens op ingaan.

Het tegenovergestelde van jouw voorstel, dus.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Alle reacties Link kopieren
Benerklaarmee schreef:
15-03-2018 15:47
. Ik heb een leuke baan trouwens, maar dat betekent niet dat ik dan geen recht meer heb op alimentatie.
Als hij echt een Narcist is, dan wil je toch totaal van hem af, dus dat doe je door zelfredzaam te zijn. Dan wil je ook geen alimentatie van hem hebben, omdat je hem daarmee dus macht geeft over jouw leven. Juist door dit soort banden te weigeren en zelfredzaam te zijn is de manier om hem het hardste te raken als hij een Narcist zou zijn.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Alle reacties Link kopieren
Zelfredzaamheid is niet altijd een keuze. Deel van de reden waarom ik alimentatie van hem vraag is omdat ik chronisch ziek ben en niet full time kan werken. Ik kan natuurlijk naar de voedselbank gaan en bedelen, maar het is bij de wet geregeld dat een voormalige partner dan financiele steun behoort te verlenen.
Alle reacties Link kopieren
Bennerklaarmee, ik snap je reactie (je beginpost). Na 20 jaar in eeen relatie waar je steeds meer van jezelf kwijtraakte en waar het afhandelen van de scheiding zo moeizaam gaat kunnen er rare gedachten opkomen.

Diagnose narcisme stellen is een gevaarlijke hier (en elders) maar erg leuk is het vast allemaal niet geweest. Het veel gegeven advies is inderdaad de beste remedie: negeren en probeer je leven weer op te pakken.

Ik ben na 13 jaar weggegaan bij laten we zeggen “een moeilijke man” ;-), durfde gewoon niet eerder weg, dacht niet dat ik t alleen zou kunnen.
Hij was, en is, boos op mij en alles is mijn schuld. Zelfs het feit dat hij geen huis kon kopen omdat hij nog met mij in een hypotheek zat. Nu zijn de huizenprijzen weer gestegen en wil hij een zelfverzonnen bedrag van mij ter compensatie.
Daarvoor heeft hij (onrechtmatig) loonbeslag laten leggen.

Het duurde 10 jaar voor de boedelscheiding er eindelijk door was. Ook hij wilde het huis, de inboedel, zelfs mijn spaargeld na de peildatum gespaard.
Advocaten sponnen hier garen bij maar uiteindelijk een goeie gevonden die hem stil gekregen heeft. Ik heb hem uitgekocht (na ettelijke taxaties) en ben eindelijk los van hem.

(Hier wel een kind bij betrokken, die hier veel schade van ondervonden heeft, alhoewel ik kind zoveel ongelijk uit de wind heb proberen te houden. Valselijke beschuldigingen bij rechter en jeugdzorg, geweldpleging met een 112 melding, afijn, ik gun t je allemaal niet.)

Maak m niet kwaad, blijf stoïcijns en kom kalm en feitelijk voor jezelf op.
Alle reacties Link kopieren
Delphinium, wellicht moet ik die van mij ook een "moeilijke" man noemen ipv een narcist (alhoewel hij aan alle kenmerken voldoet!). Een moeilijke en vooral boze man. Boos op de wereld. Nu ook heel erg boos op mij. Alles is ook mijn schuld en net zoals die van jou, zoekt die van mij ook compensatie voor het onrecht dat ik hem zogenaamd heb aangedaan. Het gaat hier ook om een verzonnen bedrag en ook een claim op spaargeld dat ik gespaard en gekregen heb, nadat we al uit elkaar waren. Zijn advokaat vindt het geweldig. Die gaat regelmatig op vakantie van het geld dat ze aan hem verdient. Ik denk dat het bij ons ook wel 10 jaar duurt voordat de boedelscheiding er doorheen is. De kinderen worden jammer genoeg de dupe van zulke types en het schrijnende is dat het dit soort mannen niets kan schelen hoeveel geestelijke schade ze berokkenen, door hun gebrek aan empathie.
Alle reacties Link kopieren
Jij bent toch ook boos...
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Nee, ik ben niet boos. Ik ben er klaar mee. Ik wil het graag opgelost hebben, maar dat wil hij blijkbaar niet, dus speel ik het spelletje dan maar mee en doe ik nog wat olie op de hete plaat.
Eens had ik een narcist als collega. Lang dacht ik dat de reactie die hij bij mij opriep aan mij lag. Wel rapporteerde ik dingen die ik echt de spuigaten uit vond lopen aan mijn leidinggevende. Na een jaar werd de narcist ontslagen. Toen bleek dat er door heel veel mensen met regelmaat nare situaties waren gerapporteerd.

Als je geen narcist bent dan zoek je lang de oorzaak van wat er gebeurt in jezelf. Dat je ervan doordraait, snap ik wel. In een werksituatie is ontmaskering ook makkelijker. Als er twintig medewerkers individueel en zonder het van elkaar te weten, vreemde situaties rapporteren, en je maakt andere rare situaties ook als leidinggevende mee, dan liggen de oorzaak en de oplossing voor de hand.

Ik herinner me ook dat hij enorm agressief werd als hij niet zo briljant werd gevonden als wij hem moesten vinden. Daarom zou ik, als ik TO was, wel bang zijn om het op de spits te drijven.
Alle reacties Link kopieren
Benerklaarmee schreef:
15-03-2018 17:10
Zelfredzaamheid is niet altijd een keuze. Deel van de reden waarom ik alimentatie van hem vraag is omdat ik chronisch ziek ben en niet full time kan werken. Ik kan natuurlijk naar de voedselbank gaan en bedelen, maar het is bij de wet geregeld dat een voormalige partner dan financiele steun behoort te verlenen.
Je hoeft daar geen reden voor te hebben je hebt er gewoon recht op. De lotsverbondenheid houdt niet op met het einde van het huwelijk.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Alle reacties Link kopieren
BWitched schreef:
16-03-2018 07:32
Je hoeft daar geen reden voor te hebben je hebt er gewoon recht op. De lotsverbondenheid houdt niet op met het einde van het huwelijk.
Ik heb een narcist gekend die jarenlang elke maand alimentatie moest betalen. Elke maand werd dat weer een enorme woedeaanval, ik dacht wel eens dat hij er in zou blijven. Dat gebeurde helaas nooit, maar het was een genot om te zien.
Spreuken 18:2

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven