Relaties
alle pijlers
Hoe minder irriteren aan partner? [Lege OP]
zondag 8 december 2024 om 09:37
Menopauze.
Hormonen doen rare dingen. Je gaat je sneller ergeren, ook aan dingen waar je je nog nooit aan geërgerd hebt. Ik kon zelfs onredelijk worden, dat wilde ik niet, maar zo voelde het wel.
zondag 8 december 2024 om 09:40
zondag 8 december 2024 om 09:42
Waarom is het een probleem als iemand lang in bed blijft liggen? Als je afspraken hebt en hij komt daardoor te laat, oké. Maar als je gewoon vrij bent zie ik niet waarom je je daaraan zou irriteren. Hier hetzelfde, man ligt lang in bed. Ik ben om 7 uur beneden. Ik pak een kop thee, zet een serie op en zie hem wel verschijnen. Het is ook zijn vrije dag, waarop hij mag doen wat hij wil hoor ook dat in slaap vallen op de bank, tja. Als hij dat nou fijn vind…
Maak je niet zo druk en doe lekker je eigen ding. Als hij dan wakker is kunnen jullie samen wat gaan doen.
Maak je niet zo druk en doe lekker je eigen ding. Als hij dan wakker is kunnen jullie samen wat gaan doen.
zondag 8 december 2024 om 09:55
Ik kan me voorstellen dat als je allebei heel jong bent en een relatie krijgt, zaken zoals levensstijl en ritme minder opvallend zijn. Als je heel jong bent is het meer geaccepteerd dat je uitslaapt en uitgaat, je hebt nog niet de verantwoordelijkheden die je nu hebt.
In deze levensfase kan ik me voorstellen dat het irritant wordt. Bovendien, dit soort verschillen in levensstijl gaan op een gegeven moment ook tot uiting komen verschillen in jullie gezondheid en energieniveau. Hoe ouder je wordt, hoe meer dit op de voorgrond zal komen. Ga bij jezelf na; hoe sta je er echt in? Wat is de connectie tussen jullie? Wat voel je? Hoe zie je jouw toekomst voor je? Natuurlijk wil je bij de vader van je kinderen blijven. Alleen: dat moet geen doel op zich worden toch? En die irritatie doet wat met je, dat moeten de kinderen ook voelen. Lastige situatie
In deze levensfase kan ik me voorstellen dat het irritant wordt. Bovendien, dit soort verschillen in levensstijl gaan op een gegeven moment ook tot uiting komen verschillen in jullie gezondheid en energieniveau. Hoe ouder je wordt, hoe meer dit op de voorgrond zal komen. Ga bij jezelf na; hoe sta je er echt in? Wat is de connectie tussen jullie? Wat voel je? Hoe zie je jouw toekomst voor je? Natuurlijk wil je bij de vader van je kinderen blijven. Alleen: dat moet geen doel op zich worden toch? En die irritatie doet wat met je, dat moeten de kinderen ook voelen. Lastige situatie
zondag 8 december 2024 om 10:03
Hoe verloopt zo'n gesprek?
Geef je het aan wanneer je geïrriteerd bent of op een rustig moment? Vertel je hem hoe je je voelt? Waarbij het gevoel niet is "irritatie" maar hoe je je echt voelt?
Hoe is jullie (emotionele) intimiteit, doen jullie leuke dingen samen?
zondag 8 december 2024 om 10:14
Bij irritaties in een relatie die verder wel goed zit, is het belangrijk om na te denken over wat daaronder zit.
Focus even niet al je aandacht op zijn doen en laten (in principe kunnen mensen namelijk een oneindige bron van irritatie zijn als je dat toelaat), maar op wat jij mist.
Zijn er te weinig momenten samen naar jouw smaak? Ga dan in gesprek met je man over hoe jullie vaker samen kunnen zijn.
Verveel je je als hij ligt te slapen? Dan wordt het misschien tijd om meer te investeren in vriendschappen of hobby's.
Focus even niet al je aandacht op zijn doen en laten (in principe kunnen mensen namelijk een oneindige bron van irritatie zijn als je dat toelaat), maar op wat jij mist.
Zijn er te weinig momenten samen naar jouw smaak? Ga dan in gesprek met je man over hoe jullie vaker samen kunnen zijn.
Verveel je je als hij ligt te slapen? Dan wordt het misschien tijd om meer te investeren in vriendschappen of hobby's.
zondag 8 december 2024 om 10:25
zondag 8 december 2024 om 10:40
zondag 8 december 2024 om 10:55
zondag 8 december 2024 om 10:57
Inderdaad, ik merk dat ook bij mijn man. Als we gaan zitten valt hij altijd even in slaap, dus nu leg ik een kussen op schoot en komt hij lekker bij mij liggen. Zo hebben we van zijn oude-mannendutje juist een knus moment gemaakt
zondag 8 december 2024 om 10:58
Ik erger me aan het verkeerde gebruik van ‘irriteren.’ Zus of zo irriteert je. Je ergert je aan zus of zo. ‘Ik irriteer me aan zus of zo’ kan niet.
On topic, draai jij dan op voor het naar bed brengen van de kinderen? Dat mag je begrenzen. Gewoon om en om afspreken, de ene avond doet hij het, de andere jij. Verder is het zijn ritme, zoals anderen hier ook al zeggen, laat hem lekker.
On topic, draai jij dan op voor het naar bed brengen van de kinderen? Dat mag je begrenzen. Gewoon om en om afspreken, de ene avond doet hij het, de andere jij. Verder is het zijn ritme, zoals anderen hier ook al zeggen, laat hem lekker.
zondag 8 december 2024 om 11:20
Als hij ligt te dutten, wat doe jij dan?
Sinterklaassurprises knutselen, autoverzekering verlengen, knopenaanblousevandejongsteaannaaien, klassenappvandeoudstebijhouden, boodschappen bestellen, was vouwen, droogtrommelpluisjes wegpulken, keukenvloer dweilen, waterkoker ontkalken, filter van de afzuigkap ontvetten, broodrooster uitkloppen, bestekla soppen, wasmachine draaien met soda, plinten afstoffen, spinnenwebben verwijderen, ramen lappen?
Als zijn dut-tijd jouw huishoudtijd is, dan mag hij het huishouden doen op zaterdagmiddag, terwijl jij bij yoga zit/ligt/hangt/staat.
Sinterklaassurprises knutselen, autoverzekering verlengen, knopenaanblousevandejongsteaannaaien, klassenappvandeoudstebijhouden, boodschappen bestellen, was vouwen, droogtrommelpluisjes wegpulken, keukenvloer dweilen, waterkoker ontkalken, filter van de afzuigkap ontvetten, broodrooster uitkloppen, bestekla soppen, wasmachine draaien met soda, plinten afstoffen, spinnenwebben verwijderen, ramen lappen?
Als zijn dut-tijd jouw huishoudtijd is, dan mag hij het huishouden doen op zaterdagmiddag, terwijl jij bij yoga zit/ligt/hangt/staat.
'Durf te antwoorden' is één van de leukste topics op het forum.
En ´Plaatje wisselen´ is ook heel leuk.
En ´Plaatje wisselen´ is ook heel leuk.
zondag 8 december 2024 om 11:24
In de OP valt mij het zinnetje op "als we even tv kijken oid".
Samen een leuke of spannende serie / film volgen, zien is gezellig, bakkie erbij of kaasplankje. Bij even tv kijken, een beetje zappen, val ik ook in slaap
Iemand zei het al, ga dan zelf iets leuks doen, hoef je je ook niet te ergeren.
Samen een leuke of spannende serie / film volgen, zien is gezellig, bakkie erbij of kaasplankje. Bij even tv kijken, een beetje zappen, val ik ook in slaap
Iemand zei het al, ga dan zelf iets leuks doen, hoef je je ook niet te ergeren.
Alles sal reg kom
zondag 8 december 2024 om 11:31
Ze schrijft "als we even tv kijken".Explorista schreef: ↑08-12-2024 11:20Als hij ligt te dutten, wat doe jij dan?
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in