Hoe omgaan met nieuwe vlam?

12-01-2009 21:47 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aangezien ik niet zo'n ster ben in het behouden van een relatie (sommigen kennen mij ook wel van een bepaald forum over een bepaalde man)

Hier dus de vraag hoe gaan jullie om met een nieuwe liefde? Zijn er bepaalde "regels" (klinkt ook weer raar maar ik bedoel dingen die je absoluut of beter van niet moet doen) die je niet moet overtreden in het begin etc?
Alle reacties Link kopieren
Wees lekker jezelf. Meer is er niet nodig voor een goed begin.
Alle reacties Link kopieren
Niet hysterisch doen wil nog wel eens helpen een relatie niet voortijdig in de kiem te smoren. Mannen, ach wat zeg ik, mènsen, houden over het algemeen niet zo van drama.



Succes met je nieuwe liefde!
Alle reacties Link kopieren
Ja natuurlijk lekker jezelf blijven.. hij zal er ooit achterkomen hoe je helemaal in elkaat zit..

Maar op het vlak van afspreken bellen smsen, wat is wijsheid?
Alle reacties Link kopieren
Wat je ook doet: bespreek de twijfels, vragen en problemen die betrekking hebben op je relatie alleen hier op het forum. Ga er desnoods mee naar je vriendinnen maar bespreek het niet met hem. Verder schijnt het aardig te zijn om je geliefde als een project te zien. Bedenk dus zo snel mogelijk wat je aan hem wilt veranderen en straf hem door geen sex te hebben als hij onvoldoende vorderingen toont. Tot slot: zie in elke andere vrouw een regelrechte bedreiging van je eigen levensgeluk en hou in het bijzonder zijn schoonzussen en vrouwelijke collega's in de gaten. Controleer regelmatig zijn mobiele telefoon en e-mail, probeer hem te traceren op profielsites en controleer zijn benzinebonnen. Ik zeg, het paradijs ligt binnen handbereik!
Alle reacties Link kopieren
Niet claimen.
Alle reacties Link kopieren
quote:wuiles schreef op 12 januari 2009 @ 22:01:

Wat je ook doet: bespreek de twijfels, vragen en problemen die betrekking hebben op je relatie alleen hier op het forum. Ga er desnoods mee naar je vriendinnen maar bespreek het niet met hem. Verder schijnt het aardig te zijn om je geliefde als een project te zien. Bedenk dus zo snel mogelijk wat je aan hem wilt veranderen en straf hem door geen sex te hebben als hij onvoldoende vorderingen toont. Tot slot: zie in elke andere vrouw een regelrechte bedreiging van je eigen levensgeluk en hou in het bijzonder zijn schoonzussen en vrouwelijke collega's in de gaten. Controleer regelmatig zijn mobiele telefoon en e-mail, probeer hem te traceren op profielsites en controleer zijn benzinebonnen. Ik zeg, het paradijs ligt binnen handbereik!
quote:wuiles schreef op 12 januari 2009 @ 22:01:

Wat je ook doet: bespreek de twijfels, vragen en problemen die betrekking hebben op je relatie alleen hier op het forum. Ga er desnoods mee naar je vriendinnen maar bespreek het niet met hem. Verder schijnt het aardig te zijn om je geliefde als een project te zien. Bedenk dus zo snel mogelijk wat je aan hem wilt veranderen en straf hem door geen sex te hebben als hij onvoldoende vorderingen toont. Tot slot: zie in elke andere vrouw een regelrechte bedreiging van je eigen levensgeluk en hou in het bijzonder zijn schoonzussen en vrouwelijke collega's in de gaten. Controleer regelmatig zijn mobiele telefoon en e-mail, probeer hem te traceren op profielsites en controleer zijn benzinebonnen. Ik zeg, het paradijs ligt binnen handbereik!Hmm, werkt het zo... Nu weet ik eindelijk hoe ik met mijn vriend om moet gaan
Alle reacties Link kopieren
Ik zou mezelf geen 'regels' opleggen die je niet moet doen, want die ga je in de toekomst toch overtreden en dan gaat het toch fout.



Beter is om te kijken naar wat je beter wel kunt doen om een leuke relatie te hebben. Het belangrijkste is: zorg dat jij gelukkig bent, dat jij het naar je zin hebt, wees die persoon waar je zelf graag bij wilt zijn.

Geluk is besmettelijk, vrolijkheid ook. (net als chagrijn) Het is maar wat je wilt. Kies je voor de lichtheid en vrolijkheid van het bestaan, dan trek je mensen aan die daar ook voor kiezen, waaronder je eventuele partner. Andersom kan ook: kies je ervoor om een zuurpruim te zijn en een vreselijke muggenzifter, dan is de kans veel groter dat een zuurpruim annex muggenzifter zich in jou herkent en op jou valt dan dat een vrolijke levensgenieter verliefd op jou wordt. Aan jou dus de keuze wie jij wilt zijn en wat voor relatie jij wilt!
Alle reacties Link kopieren
Nell en wat als je te maken hebt met een muggezifter en zuurpruim en tevens ruziemakende/vrij agressieve vriend die dat op momenten heeft en die ook heel vrolijk, gezellig en zeer luchtig kan zijn? Moet je dan blij zijn dat je alles hebt? In mijn vriend zit alles en dan wel heel erg sterk allemaal. Alles is heftig. Het wisselt vaak. Als hij vrolijk is springt en danst en zingt hij en is hij ineens boos dan ga maar aan de kant. Ik kan me soms schamen voor de vrolijke en ook de andere kant. Niet alleen schamen, maar ook ongelukkig voelen. Erg lastig. Zo ben je razend en zo geniet je weer van je geluk en ben je onbekommerd vrolijk en blij. Die momenten wisselen nogal. Het is niet overheersend het een of het ander, maar beide.....Dat is het moeilijkste wat ik ooit heb meegemaakt omdat de negatieve kanten me niet blij maken en ervoor zorgen dat ik wil stoppen, maar dat vrolijke, gezellige onbezonnene van 'ik heb lak aan iedereen en doe gewoon zoals ik doe' maakt me dan ook weer best gelukkig.
voer eendjes geen oorlog!
Alle reacties Link kopieren
Heb je het er ook met hem al over gehad hoe jij het ziet??
Alle reacties Link kopieren
quote:petit1968 schreef op 13 januari 2009 @ 14:05:

Nell en wat als je te maken hebt met een muggezifter en zuurpruim en tevens ruziemakende/vrij agressieve vriend die dat op momenten heeft en die ook heel vrolijk, gezellig en zeer luchtig kan zijn? Moet je dan blij zijn dat je alles hebt? In mijn vriend zit alles en dan wel heel erg sterk allemaal. Alles is heftig. Het wisselt vaak. Als hij vrolijk is springt en danst en zingt hij en is hij ineens boos dan ga maar aan de kant. Ik kan me soms schamen voor de vrolijke en ook de andere kant. Niet alleen schamen, maar ook ongelukkig voelen. Erg lastig. Zo ben je razend en zo geniet je weer van je geluk en ben je onbekommerd vrolijk en blij. Die momenten wisselen nogal. Het is niet overheersend het een of het ander, maar beide.....Dat is het moeilijkste wat ik ooit heb meegemaakt omdat de negatieve kanten me niet blij maken en ervoor zorgen dat ik wil stoppen, maar dat vrolijke, gezellige onbezonnene van 'ik heb lak aan iedereen en doe gewoon zoals ik doe' maakt me dan ook weer best gelukkig.Ik ben Nell niet, maar Petit, lees nu eens wat je schrijft. De helft maakt je best gelukkig. Als jij voor best gelukkigwilt gaan is dat voldoende. Als jij genoegen neemt met best gelukkig moet je het zo laten. Maar vergeet niet dat je niet van een ander kunt verwachten dat die jou gelukkig maakt. Je moet jezelf gelukkig maken, gelukkig zijn met je zelf. Heel gelukkig mag ook. Dan kan het leuker zijn met een ander, maar een relatie moet energie geven, niet slurpen.

Weeg het tegen elkaar af, en kijk wat er overwegend met je energiepeil gebeurt. En in hoeverre jij zelf je verantwoordelijkheid voor je eigen geluk neemt. Misschien ligt daar de oplossing in.
Alle reacties Link kopieren
quote:nickymz schreef op 12 januari 2009 @ 21:47:

Aangezien ik niet zo'n ster ben in het behouden van een relatie (sommigen kennen mij ook wel van een bepaald forum over een bepaalde man)

Hier dus de vraag hoe gaan jullie om met een nieuwe liefde? Zijn er bepaalde "regels" (klinkt ook weer raar maar ik bedoel dingen die je absoluut of beter van niet moet doen) die je niet moet overtreden in het begin etc?



Je zou voor jezelf de regel kunnen stellen om niet teveel verwachtingen te hebben en te genieten van het daten zolang het leuk is. Blijf bij jezelf en zie hoe het loopt. Je moet nog daten, je weet dus nog niet of dit een relatie gaat worden, en of je dat uberhaupt wil. Rustig aan.

Als hij leuk genoeg is merk je dat vanzelf wel.
Alle reacties Link kopieren
Petit, het humeur van je man is instabiel, zorg dat jij je niet laat meeslepen in zijn humeur. Je kunt er de metale Aikido op zijn buien loslaten.

D.W.Z. meeveren, valideren. Dat doe je zo:

Is hij in een rothumeur : liefje, ik zie dat je je rot voelt, ik laat je maar even met rust. Scheldt hij je uit voor iets ergs: schat, ik merk dat je erg boos bent, ik praat wel met je als je weer in een betere bui bent.

Of je antwoordt: Je hebt gelijk, ik ben een t**f, en een h**r, jij bent de man van een t**f en een h**r. Prima, is je eigen keuze.

Laat je humeur door zijn kinderachtige gedrag niet bederven, sta er boven.

Of verlaat hem. Maar ga nooit nooit nooit klagend door het leven, dat werkt totaal niet en ga je in elk geval nooit verdedigen als hij jou provoceert. Laat het langs je heen glijden, laat je niet raken door zo'n boze onvolwassen man, dan houdt hij vanzelf wel op.

Ik vraag mij echt af waarom jij nog bij hem bent
Alle reacties Link kopieren
Wat je dus niet moet doen bij een nieuwe liefde:



- niet gelijk je gorilla-imitatie e.d. aan hem laten zien en andere afknappende dingen (vieze trucjes whatever)

- zware problemen uit je verleden gelijk op tafel gooien

- teveel negatief zijn

- je afhankelijk van hem opstellen ('ik wil wel doen wat jij wilt, ik heb verder geen leven naast jou')

- vieze gewoontes enzo (teennagels knippen, flossen, wc) doen in zijn bijzijn

- alles beter willen weten, vooral ook luisteren naar hem (er zijn namelijk mensen die alleen maar over hunzelf kunnen praten en die vinden dat nooit van zichzelf)



Denk dat dat wel belangrijke dingen zijn...zorg er in het begin vooral dat je er gewoon verzorgd bent (later natuurlijk ook nog) en wil niet te snel! Dus niet gelijk aansturen op ouders bezoeken en andere echte kleffe dingen, laat het rustig op zijn beloop. Als het goed zit komen die dingen vanzelf wel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven