Hoe omgaan met vriend die ruimte nodig heeft? [Geen OP]

17-01-2020 16:33 480 berichten
--
moderatorviva wijzigde dit bericht op 03-04-2020 09:12
Reden: OP verwijderd, maatregelen zijn genomen
0.00% gewijzigd
purake schreef:
17-01-2020 16:44
Dankjulliewel voor de reacties :) ik heb daar ook over na zitten te denken, iets voor mezelf zoeken, maar het punt is dat je dan meteen weer voor minimaal een jaar vast zit en de huur is torenhoog. Dus dat vind ik wel echt een nadeel.

@doornroosje9, haha ja ik moest wel even lachen ja ;) omdat ik de was altijd doe. Maar ik heb gezegd dat hij zijn sokken lekker zelf mag doen, hoor.
Tja, zo werkt dat in de volwassen wereld. Als je niet bij je ouders wil wonen en je relatie nog niet stabiel genoeg is om te gaan samenwonen, dan huur je zelf iets. Of met een vriendin.

En ik zou hem zijn hele was zelf laten doen.
purake schreef:
17-01-2020 16:52
En ik wil inderdaad niet dat hij mij buiten kan zetten zodra het meneer niet uitkomt.
Hoe hoop je dat te gaan regelen dan als je eenmaal bij hem intrekt? Je hebt dan wederom geen back-up (ja, je ouders).
purake schreef:
17-01-2020 16:52
Ik snap je reactie, maar juist omdat hij er altijd de vaart in had en ik op de rem moest trappen, begrijp ik het niet helemaal, snap je? Hij is degene die altijd het hardst riep samen te willen wonen, die al een kamer heeft leeggemaakt zodat mijn kledingkast er kan komen te staan etc. En ik wil inderdaad niet dat hij mij buiten kan zetten zodra het meneer niet uitkomt.
Dat zal allemaal wel maar nu jullie eenmaal veel bij elkaar zijn blijkt dat hij toch nog niet aan samenwonen toe is. Jullie zijn nog jong en hebben nog geen jaar een relatie. Over een jaar gaan samenwonen lijkt me prima.
Alle reacties Link kopieren
purake schreef:
17-01-2020 16:52
Ik snap je reactie, maar juist omdat hij er altijd de vaart in had en ik op de rem moest trappen, begrijp ik het niet helemaal, snap je?
maar toen was hij nog in de totale verliefdheidsfase
Nu is het genormaliseerd en draait zijn leven ook weer om wat hij nog meer wil
Ik vind het ook raar van jou dat ie niet met iemand mag bellen als jij er bent. Als ik visite heb en ik wordt gebeld, geef ik aan terug te bellen. Maar een gesprek met iemand die er ook woont, kan zo weer worden opgepakt. Dus als jij gaat bepalen op welke momenten hij wel en niet mag bellen, snap ik hem. En zijn sokken vouwt ie zelf maar op. Of jij accepteert dat ji het anders doet.
Herfstblaadje19 schreef:
17-01-2020 16:54
Hij voelt natuurlijk ook dondersgoed aan dat jij in een afhankelijke, wachtende positie zit. Echt, het is zoveel relaxter om allebei vanuit zelfstandigheid te gaan samenwonen, en die stap dan te zetten als je er allebei zin in hebt, ipv omdat de een “zit te wachten” op de ander.
Daar heb je eigenlijk wel gelijk in. Maar stel dat ik nu iets voor mezelf zou gaan zoeken en hij wil over een half jaar bijvoorbeeld wel samenwonen. Dat zou ik dan mooi rot vinden, want dan zit je dus weer met een woning.
Alle reacties Link kopieren
purake schreef:
17-01-2020 16:59
Daar heb je eigenlijk wel gelijk in. Maar stel dat ik nu iets voor mezelf zou gaan zoeken en hij wil over een half jaar bijvoorbeeld wel samenwonen. Dat zou ik dan mooi rot vinden, want dan zit je dus weer met een woning.
je stelt je wel erg afhankelijk op van zijn grillen
ga gewoon minstens een jaar op jezelf wonen, samenwonen heeft geen haast
purake schreef:
17-01-2020 16:59
Daar heb je eigenlijk wel gelijk in. Maar stel dat ik nu iets voor mezelf zou gaan zoeken en hij wil over een half jaar bijvoorbeeld wel samenwonen. Dat zou ik dan mooi rot vinden, want dan zit je dus weer met een woning.
Dat zie je dan wel weer, toch?

En stel dat hij helemaal terugkrabbelt, dan zit jij dus al die tijd voor niks te wachten.
forumfossiel schreef:
17-01-2020 16:58
Ik vind het ook raar van jou dat ie niet met iemand mag bellen als jij er bent. Als ik visite heb en ik wordt gebeld, geef ik aan terug te bellen. Maar een gesprek met iemand die er ook woont, kan zo weer worden opgepakt.
Zo denk ik er ook over. Je bent er vrijwel altijd dus dat gesprek kan makkelijk op een ander moment verder gaan.

Hoe ziet je sociale leven eruit? Heb je vrienden/vriendinnen die je regelmatig ziet? Ik krijg de indruk dat je erg afhankelijk van hem bent.
forumfossiel schreef:
17-01-2020 16:58
Ik vind het ook raar van jou dat ie niet met iemand mag bellen als jij er bent. Als ik visite heb en ik wordt gebeld, geef ik aan terug te bellen. Maar een gesprek met iemand die er ook woont, kan zo weer worden opgepakt. Dus als jij gaat bepalen op welke momenten hij wel en niet mag bellen, snap ik hem. En zijn sokken vouwt ie zelf maar op. Of jij accepteert dat ji het anders doet.
Als wij een gesprek over koetjes en kalfjes hebben kan het mij ook weinig interesseren dat hij gaat zitten bellen. Op het moment dat we een serieus gesprek aan het voeren zijn, verwacht ik dat we dat gesprek ook eerst even afronden. Je gaat ook niet zitten bellen middenin een sollicitatie toch?
Rosalind schreef:
17-01-2020 17:01
Zo denk ik er ook over. Je bent er vrijwel altijd dus dat gesprek kan makkelijk op een ander moment verder gaan.

Hoe ziet je sociale leven eruit? Heb je vrienden/vriendinnen die je regelmatig ziet? Ik krijg de indruk dat je erg afhankelijk van hem bent.
Ja hoor, ik spreek een paar keer per week af met mijn vriendinnen. Ik ben niet afhankelijk van hem, maar ik vind het wel fijn om aan het eind van de avond weer samen in bed te liggen.
Alle reacties Link kopieren
Wat hierboven staat. Je zegt dat je wordt teruggestuurd naar je ouders, maar dat doe je zelf. Neem het heft in eigen handen, je stelt je afhankelijk op en ik zou mij daardoor ook beklemd voelen als ik je vriend was.
purake schreef:
17-01-2020 16:59
Daar heb je eigenlijk wel gelijk in. Maar stel dat ik nu iets voor mezelf zou gaan zoeken en hij wil over een half jaar bijvoorbeeld wel samenwonen. Dat zou ik dan mooi rot vinden, want dan zit je dus weer met een woning.
Dan weet hij dat dat pas een half jaar later kan. Wat is nou 6 maanden op een mensenleven?
Ik zou iets gaan huren en afspreken dat jullie over een jaar eens samen bespreken of jullie willen samenwonen of niet.
Alle reacties Link kopieren
Als hij nu al over een paar sokken begint dat je verkeerd opvouwt wat gaat er dan in hemelsnaam nog komen.
Ik ben bang dat jij ook niet aan zijn hoge standaarden gaat voldoen als hij over een paar sokjes moeilijk gaat doen.

Moet je ook zijn ondergoed op een bepaalde manier gaan strijken of mag die wel zo de kast in?

Ik zou niet gaan samen wonen. Ga je eigen plek zoeken en kom tot rust. Ik denk zelf dat je veel te hard van stapel loopt. Geld sparen is leuk natuurlijk maar echt een eigen plek ook. Ga latten als je deze man echt leuk vind en kijk het eerst aan. De eerste 9/10 maanden horen ontzettend leuk te zijn en niet al klagen over verkeerd sokken opvouwen of spullen verkeerd terug zetten.
Blijf in jezelf geloven !
O jee je noemt hem Meneer.
Alle reacties Link kopieren
purake schreef:
17-01-2020 16:59
Daar heb je eigenlijk wel gelijk in. Maar stel dat ik nu iets voor mezelf zou gaan zoeken en hij wil over een half jaar bijvoorbeeld wel samenwonen. Dat zou ik dan mooi rot vinden, want dan zit je dus weer met een woning.
Stop met doen wat híj wil. Zorg dat je een eigen plek vindt. Waarom moet je meteen samenwonen? Ga eerst eens lekker op eigen benen staan en je eigen plek creëren. Ik vraag me af of deze man die loopt te zaniken over zijn sokken dan nog steeds zo interessant voor jou is.
Ik ben heel benieuwd of hij ook bij jou komt slapen als je op jezelf woont.
Ik gok van niet.
purake schreef:
17-01-2020 16:44
Dankjulliewel voor de reacties :) ik heb daar ook over na zitten te denken, iets voor mezelf zoeken, maar het punt is dat je dan meteen weer voor minimaal een jaar vast zit en de huur is torenhoog. Dus dat vind ik wel echt een nadeel.

@doornroosje9, haha ja ik moest wel even lachen ja ;) omdat ik de was altijd doe. Maar ik heb gezegd dat hij zijn sokken lekker zelf mag doen, hoor.
Vervelend, maar echt geen reden om dan maar snel samen te gaan wonen.
Je vriend heeft dat gezegd in een verliefde opwelling en eenmaal op het punt aangekomen waarop jullie praktisch al samenwonen komt hij er achter dat hij er toch nog niet klaar voor is.
Vervelend dat dat niet eerder kon, maar het is nu eenmaal zo.

Nu geforceerd samenwonen is het begin van het einde.

Daarnaast ben je 25 en rol je van de ene relatie in de andere. Investeer in je zelfstandigheid:
Ga op jezelf! Ontdek jezelf en onderzoek wat je wil in/met je leven.
Je hebt nog tijd genoeg om je vast te leggen
1. Wordt zelfstandig.
2. Vat niet elke scheet die de ander laat persoonlijk op.
3. WORDT ZELFSTANDIG!
purake schreef:
17-01-2020 17:01
Als wij een gesprek over koetjes en kalfjes hebben kan het mij ook weinig interesseren dat hij gaat zitten bellen. Op het moment dat we een serieus gesprek aan het voeren zijn, verwacht ik dat we dat gesprek ook eerst even afronden. Je gaat ook niet zitten bellen middenin een sollicitatie toch?
Wat een bijzondere vergelijking.
Alle reacties Link kopieren
purake schreef:
17-01-2020 16:59
Daar heb je eigenlijk wel gelijk in. Maar stel dat ik nu iets voor mezelf zou gaan zoeken en hij wil over een half jaar bijvoorbeeld wel samenwonen. Dat zou ik dan mooi rot vinden, want dan zit je dus weer met een woning.
Je geeft zelf aan nu al af en toe op je tenen te lopen. Stel je kiest nu voor een eigen woning en jullie willen over zes maanden toch samen wonen dan kan dat,op proef. Misschien dat als jullie echt fulltime samen wonen je er toch achter komt dat je je echt teveel aan moet passen aan zijn hoge standaard. Dan heb je je eigen woning nog en kun je terug. Aangezien je nu al aangeeft dat je op je tenen loopt, lijkt mij dit wel een oplossing.
Alle reacties Link kopieren
Misschien is het toch echt geen gek idee om eerst voor dat jaar een eigen plek te hebben. Het klinkt nu al niet stabiel. Kijk hoe het latten verder gaat... na dat jaar kan je altijd nog samen gaan wonen. Met de situatie nu lijkt het mij sowieso niet echt een stabiele basis om samen te gaan wonen
Je vergelijkt een serieus gesprek met je partner met een sollicitatiegesprek? :sarcastic:


Ik begrijp niet waarom jij vond dat hij dat telefoongesprek niet mocht voeren. Wat dat betreft snap ik zijn gevoel wel.
Wat betreft de sokken, dan laat je die voortaan voor hem liggen, klaar.


Het is jouw keuze om als enige alternatief een plek bij je ouders te hebben. Ik zou gewoon wat huren als ik jou was. Wordt zelfstandig.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou zelf in jouw situatie benieuwd zijn wat er zou gebeuren als ik mij in ieder geval niet meer afhankelijk zou gaan opstellen. Dat gevoel van jou dat je het niet fijn vindt dat hij hier "beslist" en de controle neemt zou ik ook hebben.

Ik zou zeggen dat ik dat gevoel dat ontstaat niet fijn vindt en daarna in ieder geval kenbaar maken dat ik erover nadenk om dan maar zelf wat te gaan zoeken. Zijn reactie zou dan genoeg zeggen voor mij of ik het echt moet gaan doen of niet....
Alle reacties Link kopieren
Wauw, dus als hij wil samenwonen over 6 maanden dan heb je spijt van je (huur) woning?
Laat hem eens een tijdje in jouw woning komen, zich te gast voelen, zich afvragen waar je de eierdopjes wil en of je kledingkast op kleur hangt. Dan hebben jullie je allebei een tijd geconformeerd en gaan jullie uit een gelijkwaardige positie iets nieuws aan.
Lorem Ipsum

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven