Hoe vaak man weg per week is normaal?

18-04-2021 19:44 140 berichten
Hoe vaak is jullie vriend/ man weg per week? Ik heb 9 jaar een relatie met mijn vriend, we wonen samen en we hebben geen kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Onder normale omstandigheden 4 a 5 avonden per week. Hoezo?
niks moet en alles mag
Alle reacties Link kopieren
Hoe bedoel je weg?

Hier is man sowieso 4 dagen van huis wegens werk. Maar goed, dat ben ik ook.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Bij ons was dat (wel met kinderen) 2 a 3 avonden pw dat de ander iets voor zichzelf kon doen. Zeg de ene week 2 dagen, de andere week 3 dagen. Bij deze verdeling kom je beiden aan jezelf toe en maak je ook nog tijd voor elkaar.
Alle reacties Link kopieren
Hij mag zo vaak weg zijn als ie wil in principe, zolang de communicatie een beetje open blijft erover.
Alle reacties Link kopieren
Dagelijks; werk, vrienden, familie, hobby, sport.

soms wel eens voor meerdere dagen.

Geldt trouwens ook voor mij

17 jaar samen, maar we hebben beide ook ons eigen leven
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Bedoel je de avonden? In de zomer een of twee avonden maximaal twee uur om (buiten) te sporten. In het weekend is hij wel eens een dagdeel weg, en in normale tijden vijf dagen voor werk.
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend is meestal twee avonden per week weg. Heel soms 3. Nu met de avondklok gaat hij uit zijn werk, en eet hij bij een vriend.
Misschien moet je even een definitie geven van wat 'weg' is.

Mijn vriend sport bijvoorbeeld twee avonden per week. Dan gaat hij om 20.00 uur weg en is hij 22.00 uur weer thuis. Dat zie ik zelf niet echt als weg. We zijn dan namelijk samen thuis gekomen, hebben samen met kind gegeten en alles opgeruimd en daarna zien we elkaar ook nog wel een uurtje en ik kijk tussendoor lekker het programma op netflix welke ik wil zien en hij niet.

weg heeft een negatieve lading bij mij. Dus hij is niet thuis bij de avondspits en jij moet alles alleen doen of hij is er helemaal nooit en dat is ongezellig.
Alle reacties Link kopieren
Hoe bedoel je 's avonds weg gaan. Ik bedoel, ik zie sporten niet als weg zijn omdat ik dan max 1,5-2 uur weg ben. We kunnen dan ook gewoon nog samen eten en kletsen ed.
Maar elke avond na het eten naar vrienden/familie/hobby zodat er nooit tijd voor elkaar is, daar vind ik wel iets van.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Mijn man zit nu al een jaar thuis; werkt thuis, hobby mag nog niet. Soms gaat hij even een uurtje naar een vriend of naar familie. Ik zou voor hem willen dat hij meer weg was. Zijn wereldje is nu wel heel klein en saai.
Alle reacties Link kopieren
Eh, nul keer? Sport gaat nu niet door (normaal 2x pw een uurtje) en vrienden ziet hij vnl via zoom. Vriendengroepen (hij heeft er 2) wonen verspreid over het land, dus normaal ziet hij ze ook niet wekelijks. Gezamenlijke vrienden zien we (behalve tijdens de lockdown) denk ik 2-3 x per maand
Vrijwel elke avond. Nu met Corona minder, zeg maar om de avond
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het ook relevant is, hoe vaak ben jij zelf weg en hoe vaak is partner weg. En wisselen jullie elkaar af of is het vaker dat jullie op hetzelfde moment weg zijn.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Sinds ik mijn vriend ken (jaar of 30) werkt hij onregelmatig en weet ik niet beter dat hij gemiddeld 3 a 4 avonden per week niet thuis is - en daarnaast ook vaak een deel van het weekend. Ik persoonlijk zou gek worden van 7 avonden op de bank samen. Sterker nog, ik denk wel eens dat we het zo lang samen uithouden juist doordat we elkaar niet de hele tijd zien :) .Door corona had hij zeker in het begin veel minder werk, het begint nu gelukkig weer wat aan te trekken.
Maar waarom wil je dit weten TO?
Nothing happens for a reason
Alle reacties Link kopieren
In de situatie zonder een pandemie hebben wij de afspraak dat we in principe twee avonden samen thuis zijn. Vaak gaat 1 van de twee dan nog even een half uurtje/uurtje hardlopen o.i.d. maar daarna kunnen we dan samen een drankje doen/netflixen/vuurkorfje aan en even tijd voor elkaar. De andere avonden is vaak wel 1 van ons weg. Ik regelmatig voor werk en man is een socialer aangelegd type dus die wil wat vaker met vrienden eruit. Ongeveer twee keer per maand hebben we beiden tegelijk werk dingen staan ‘savonds en moeten we daar oppas voor regelen. Verder lukt het meeste door gewoon begin van de week even de planning te overleggen.

Ik vind het eigenlijk wel lekker dat ik ook regelmatig een avond “alleen” (slapende kinderen) thuis ben. Heerlijk me-time.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk niet dat hier een 'normaal' in is. Buiten coronatijd is mijn man 3 of 4 avonden in de week weg te sporten. Toen de kinderen nog klein waren was dat minder, omdat ik ook een paar avonden in de week ging sporten en dat uiteraard niet gelijktijdig kon.

Momenteel zit hij steeds thuis.

Maar ik weet ook van mannen, die eigenlijk nooit weggaan, 's avonds. Dus sja, is mijn situatie normaal of is die situatie van de ander normaal?

Vind jij dat je man te vaak weg is of juist niet vaak genoeg? Willen jullie kinderen en zoek je daarom al een modus?
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de vraag ook wat vaag. Wat bedoel je met 'weg per week'? Mijn man is nu veel thuis vanwege Corona, werkt ook thuis, en gaat 2 tot 3 x in de week racefietsen. 2 uurtjes ofzo.

Aan het begin van onze relatie deed hij interimwerk. Bij projecten verder weg was hij van zondag- tot en met vrijdagavond weg en ging hij zaterdagavond nog stappen met vrienden.
Alle reacties Link kopieren
Buiten corona de ene week 2x om te voetballen en de andere week 3x om te voetballen een vrienden avond. Ik het weekend overdag voetballen. Soms nog een vergadering in de avond.

Zo heb ik ook mijn dingen in de avond.
Alle reacties Link kopieren
Op dit moment zelden. Zit wel vaak in de kelder/muziekkamer/mancave hoe je het ook mag noemen om gitaar te spelen.

Voor Corona 1x per week repetitie en 1x per maand zelf optreden,dan is hij hele dag van huis.
Er bestaat echt geen normaal.
Want? Voor werk, uitgaan? Snap de vraag niet helemaal.
En vrouwen kunnen ook weg gaan zoveel in de week.
Er is geen normaal, er is een situatie die voor jullie beiden werkt of die is er niet.
Het ene koppel zal 80% van de vrije tijd samen willen besteden, het ander koppel 20% (of ergens daartussen natuurlijk). Alles is normaal.
Het wordt pas een probleem als de ene heel veel voor zichzelf wil doen, en de ander niet.

Het is iets waar je samen een voor jullie werkend 'normaal' in moet zien te vinden, óf accepteren dat er geen middenweg in te vinden is en jullie niet bij elkaar passen.
8 avonden moet kunnen vind ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven