Hoe vaak zie jij je vrienden?

26-05-2019 22:40 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal,
De titel verraad mijn vraag eigelijk al een beetje.
Ik vraag me af hoe vaak jullie je goeie vrienden zien. Ik heb een hele goeie vriendin die sinds een half jaar een vriend heeft en sindsdien zie ik haar veel minder als daarvoor ( daarvoor zag ik haar 3 keer per week en sprak ik haar super vaak) en nu zie ik haar misschien 1 keer per maand. Ik ben super bang dat de vriendschap aan het verwateren is. Als we elkaar zien is wel als of we elkaar gister nog gesproken hebben. Ik heb ook andere vrienden die ik soms een week niet spreek en dan een week lang elke dag spreek. Ik vraag me af of het belangrijk is voor e kwaliteit van de vriendschap dat je elkaar regelmatig spreekt. Zoals 2 of 1 keer per week. Ik ben 18 jaar btw. Gr
Alle reacties Link kopieren
1 of 2 keer per jaar..
Kwaliteit over kwantiteit.

Ik heb liever 1 keer in de maand goed contact met iemand dan elke dag over ‘onzin’ kletsen. Op een gegeven moment heb je toch niks meer te vertellen?

Goede vrienden zie ik 1 keer in de maand, dus.
anoniem_375659 wijzigde dit bericht op 26-05-2019 23:01
13.19% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Toen ik jouw leeftijd had zag ik mijn beste vriendin ook iets van 3 keer week. Ze is nog steeds mijn beste vriendin maar nu zien we elkaar een keer 1 keer per 2/3 maanden.

Wanneer iemand een vriendje heeft zul je die persoon sowieso op het begin minder zien. Dit betekent niet dat jij niet belangrijk voor ze bent.
Toen ik 18 was had ik vrienden die ik iedere werkdag zag (in de collegezaal, in de lunchpauzes, etc), vrienden die ik iedere zaterdag zag (tijdens het uitgaan) en vrienden die ik maandelijks ongeveer zag (als ze niet meer uit gingen omdat ze een partner hadden, dan zag ik ze alleen bij verjaardagen of zo).
Nu ik halverwege de veertig ben heb ik vrienden die ik maandelijks zie en vrienden die ik eens per jaar zie.
anoniem_385856 wijzigde dit bericht op 26-05-2019 23:02
21.98% gewijzigd
Toen ik 18 was en in mijn studententijd zag ik sommige vrienden bijna dagelijks en ondernamen we ook veel samen. Na een hele nacht uitgaan spraken we rustig de volgdende dag weer af om te lunchen.

Ik ben nu 40 en nu is dat wat minder, maar veel mensen zie ik nog wel wekelijks. Anderen zie ik maar om de paar maanden. Maar goed, iedereen heeft nu ook drukke banen en kinderen enzo.

Maar maak je geen zorgen, je vriendin komt wel weer bovendrijven hoor, het is altijd even wennen nu ze een nieuwe vriend heeft, maar dat wordt wel minder intensief hoor!
Alle reacties Link kopieren
1x per week
Alle reacties Link kopieren
Bij werd het ook vanaf mijn 18e minder en kon ik me hier ook best druk over maken. Ook door vriendjes ed. Volgens mij is dit best normaal, en ook dat je je zorgen maakt.

Maak het gewoon bespreekbaar, geef aan dat je bang bent dat de vriendschap verwaterd en of zij dat gevoel ook heeft. Dikke kans van niet want een nieuw vriendje slokt veel aandacht op..
Joe.
Alle reacties Link kopieren
Sommigen een paar keer per week, anderen 1 keer per twee weken en ook een paar een keer of vier per jaar.
En tussendoor met de meesten telefonisch of appcontact.
Jaren geleden, zagen m' n beste vriendin elkaar bijna iedere dag, toen woonden we nog in dezelfde straat, toen kreeg zij een relatie en werd t al snel minder, maar de vriendschap is altijd leuk gebleven, tegenwoordig zien we elkaar ongeveer 5 keer per jaar ofzo, we wonen nu ver uit elkaar, maar t is altijd gezellig, en we pakken het zo weer op alsof t gisteren was.
Ook al zien we elkaar niet meer zo vaak, het is nog steeds niet verwaterd, en na 28 jaar zie ik dat ook niet erg snel gebeuren.
Zelf hecht ik ook niet zoveel aan kwantiteit, we weten van elkaar dat t goed zit.
Ga gewoon het gesprek aan, niet bang zijn dat t verwaterd, relaties nemen nu eenmaal ruimte in, zeker in het begin.
Meestal komt daar op den duur wel een balans in, die voor jullie beide prima is.
Alle reacties Link kopieren
Erg toevallig, maar een paar minuten geleden heb ik een topic gepost over een vergelijkbaar onderwerp. Mijn topic moet alleen nog worden goedgekeurd. De afgelopen jaren heb ik gemerkt dat wanneer vrienden een relatie krijgen (of veel met relaties bezig zijn), ik ze inderdaad minder vaak zie.
Ik woon sinds september op kamers en een vriendin van mij is momenteel zo gefocust op haar eigen leven en relatie, dat ze nog nooit heeft gevraagd of het uitkomt om langs te komen zodat ze mijn kamer kan bezichtigen. Bij een andere vriend van mij merk ik dat ook. Doordat ze op zichzelf zijn gefocust heb ik het idee dat hun gedachten daardoor minder uitgaan naar hoe het met mij gaat. Ik ben er nog niet helemaal uit of ik ze dat kwalijk mag nemen, maar ik voel me er wel vaak heel eenzaam door. Bijvoorbeeld als ik mijn vrienden laat weten dat ik volgende week een sollicitatiegesprek heb en geen van allen achteraf vraagt hoe het is gegaan. Maar dat zal vast gewoon onderdeel van het leven zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vrienden die ik dagelijks spreek (via telefoon of app), maar eens per kwartaal ofzo zie, en vrienden die ik een paar keer per maand zie en minder via andere kanalen spreek. En soms zie ik iemand in drie weken vier keer en dan een paar maanden niet meer. En ik heb vriendinnen die ik eens per jaar zie omdat we het roostertechnisch gezien niet rond krijgen en ver weg wonen.

Heb je al met haar besproken dat je haar mist?
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Sommige vriendinnen zie ik een paar keer per maand, anderen om de zoveel maanden, anderen een paar keer per jaar. Ik zag mijn beste vriendin bijna wekelijks. Nu wat minder, aangezien ze sinds kort eindelijk samenwoont (ze had jarenlang een lange afstandsrelatie) en pril zwanger is. We spreken elkaar nog even vaak. Ik ben echt enorm blij voor haar en laat het voorlopig helemaal aan haar over hoe vaak we afspreken. Hoort er allemaal bij. :heart:
Alle reacties Link kopieren
Paar keer per jaar
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Een keer per maand (meerdere vrienden dus een aantal afspraken per maand)
Ik heb iedere week wel een afspraak met een vriend/ vriendin, maar de frequentie dat ik iedereen zie verschilt. De ene zie ik 2x per maand, de ander 1x per maand en weer een ander die verder weg woont, maar 4x per jaar ongeveer.
Marana schreef:
26-05-2019 23:01
Toen ik 18 was had ik vrienden die ik iedere werkdag zag (in de collegezaal, in de lunchpauzes, etc), vrienden die ik iedere zaterdag zag (tijdens het uitgaan) en vrienden die ik maandelijks ongeveer zag (als ze niet meer uit gingen omdat ze een partner hadden, dan zag ik ze alleen bij verjaardagen of zo).
Nu ik halverwege de veertig ben heb ik vrienden die ik maandelijks zie en vrienden die ik eens per jaar zie.
Ik herken mij hierin. Heb nu (37) minder vaak fysiek contact (elkaar opzoeken) met mijn vrienden (iedere maand zoeken we elkaar op) maar mijn hartsvriendin spreek ik dagelijks telefonisch en we what’s appen elkaar iedere dag en we gaan ieder jaar samen op vakantie (met of zonder onze gezinnen).


Heb een druk leven (werk, kinderen, huwelijk, sport, huishouden, klussen in huis, studeren in deeltijd) en daardoor ook minder ruimte, tijd en behoefte aan vriendschappen waarbij veel elkaar opzoeken noodzakelijk is.

Toen ik 18 was had ik meer vrienden en vriendinnen en deden we vooral dingen samen (zoals uitgaan) en bracht ik relatief veel tijd met ze door. Nu is de essentie van vriendschappen voor mij vooral de (sterke) emotionele verbinding.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven