Hoe / waar nieuwe relatie na vertrouwen kwijt

23-09-2021 08:57 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi

Ik ben nu zo’n 6 jaar weg bij de vader van mijn kinderen
Deze relatie was echt niet fijn (meer) hij loog echt alles bij elkaar, hij ging vreemd en hij sloeg mij met regelmaat

Na ruim een jaar kwam ik een leuke man tegen waar ik bijna 2 jaar mee geweest ben en het zelfs over samenwonen hadden. Totdat ik erachter kwam dat hij al die tijd gewoon een relatie had en dus een dubbelleven had.

Nu na weer een aantal jaar zou ik graag weer iemand “bij” me hebben
Maar ik vind het echt heel moeilijk om te vertrouwen

Contact gehad met een kennis die een half jaar uit elkaar is maar nog steeds samen wonen en ook niet echt haast hebben om apart te gaan wonen in deze huizengekte
Dat vertrouw ik niet en dus afgekapt

En denk dat heel veel dit achter zich zouden laten

Maar hoe vind je iemand die wel te vertrouwen is
Alle reacties Link kopieren
Het feit dat je al aan het peilen bent bij mannen die uit elkaar aan het gaan zijn of jij zo kan inschuiven is best raar en doet mij vermoeden dat je veel te graag een relatie wil, liefst nog voordat je de ander echt hebt leren kennen of dat die gene ook maar de kans heeft gehad om het verleden af te sluiten. Het is een recept voor nog meer van dit soort gedoe.

Begin met jezelf te vertrouwen en het in je eentje leuk te hebben, dan ben je minder geneigd om een relatie te moeten hebben (met wie dan ook maar voor handen is of komt). Er is niets mis met daten en latten...zeker wanneer er kinderen in spel zijn.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Tja hoe, dat is natuurlijk gewoon doen. Ze bestaan hoor, mensen die te vertrouwen zijn!

Als ik jou was zou ik niet direct vol in een relatie storten, even niet aan samenwonen denken. Ga eerst maar eens lol met iemand hebben.
Alle reacties Link kopieren
Je krijgt de relatie die bij jou past.
Als jij niet kan vertrouwen krijg je iemand die niet te vertrouwen is.

Dus ik zou bij jezelf beginnen, eerst gezonder worden en leren vertrouwen. Dat is dagelijks hard werken!
Alle reacties Link kopieren
Avage schreef:
23-09-2021 09:12
Je krijgt de relatie die bij jou past.
Als jij niet kan vertrouwen krijg je iemand die niet te vertrouwen is.

Wat een onzin.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben niet aan het peilen bij mannen die net uit elkaar zijn, het was iemand die ik ken maar al 2 jaar niet gesproken ouzo en hij nam contact met mij op.

Ik hoef zeker niet meteen samen te wonen, ik gaf dat meer aan om te laten zien dat het wel een serieuze relatie was maar zou het wel fijn vinden om iemand te hebben om dingen mee te doen of te delen (buiten vriendinnen om )

Na de vader van mijn kinderen ben ik een tijdje bij maatschappelijk werkster geweest. En geleerd om voor mezelf te kiezen

Maar als je dan weer zo bedonderd wordt
Geeft dat toch weer een deukje
Alle reacties Link kopieren
Lijkt mij dat je eerst in therapie moet om te onderzoeken hoe het komt dat je op dit soort foute mannen valt.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
23-09-2021 09:05
Het feit dat je al aan het peilen bent bij mannen die uit elkaar aan het gaan zijn of jij zo kan inschuiven is best raar en doet mij vermoeden dat je veel te graag een relatie wil, liefst nog voordat je de ander echt hebt leren kennen of dat die gene ook maar de kans heeft gehad om het verleden af te sluiten. Het is een recept voor nog meer van dit soort gedoe.

Begin met jezelf te vertrouwen en het in je eentje leuk te hebben, dan ben je minder geneigd om een relatie te moeten hebben (met wie dan ook maar voor handen is of komt). Er is niets mis met daten en latten...zeker wanneer er kinderen in spel zijn.

Wat negatief uitgelegd, dat staat er toch niet, ze heeft contact gehad met een kennis en dat afgekapt

Verder eens met 2e alinea
Alle reacties Link kopieren
kom eerst een écht in het reine met jezelf en het feit dat je slachtoffer bent geworden van een huiselijk geweld relatie. Dat doet wat met je, in de kern.

Wat heb je met die maatschappelijk werker gedaan? Heb je de patronen van huiselijk geweld doorgenomen? Gekeken wat jouw aandeel in die machtsstrijd is, namelijk jezelf wegcijferen ten koste van jezelf om de ander te veranderen zodat jij daar zelf weer beter van word? Zodat je het herkent als je het weer opnieuw aan het doen bent?

Terug naar de tekentafel, terug naar iemand die je daarbij helpen kan. Want alleen als jij begrijpt welke reflexen jij hebt in een relatie, kun je ze veranderen om wél een goede partner aan te trekken, maar ook om een goede partner te kunnen zijn.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Doreia* schreef:
23-09-2021 09:36
Gekeken wat jouw aandeel in die machtsstrijd is, namelijk jezelf wegcijferen ten koste van jezelf om de ander te veranderen zodat jij daar zelf weer beter van word? Zodat je het herkent als je het weer opnieuw aan het doen bent?
Wat bedoel je met dat ik daar beter van word?
Alle reacties Link kopieren
pennetje80 schreef:
23-09-2021 09:47
Wat bedoel je met dat ik daar beter van word?
Even gechargeerd, dan is het helemaal duidelijk:

Jij
hebt iemand gevonden waar je gelukkig mee wilt worden. Maar hij heeft een rot jeugd gehad. En een rot familie. Maar jij wil daar wel bij helpen. Als jij dat stukje bij hem kan repareren, door veel liefde en aandacht te geven en alle rot acties die hij doet ten gevolge van zijn rot jeugd en rot familie voor lief neemt, dan zal hij uiteindelijk wel veranderen in de persoon die jij voor jezelf voor ogen hebt.

Hij
is gewoon een rotvent geworden en geeft zijn jeugd en familie daarvan de schuld. Hij neemt geen enkele verantwoordelijkheid voor zijn acties en het is de bedoeling dat hij de baas is in de relatie. En dat heeft hij doordat hij zich als slachtoffer opstelt die er niets aan kon doen. En alle acties die hij doet, overkomen hem, kan hij niets aan doen en 'je weet toch dat ik zo ben / doe / reageer / handel?! En als het je niet bevalt rot je maar op.' hij is niet van plan te veranderen, maar heeft er geen moeite mee dat jij verandert als dat in zijn voordeel is.

En dat is de dans van huiselijk geweld.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Nou dat ik heb niet gedacht dat ik hem kon veranderen

En als hij altijd zo was geweest had ik geen kinderen met hem gehad.

En zoals zo vele zeggen bij de eerste klap weggaan is niet zo makkelijk en niet omdat ik dacht hem te kunnen veranderen

Dus dat beter ervan worden gaat helaas niet op

Maar ik heb veel aan maatschappelijk werk gehad
En wil niemand veranderen maar eerlijkheid vind ik heel belangrijk in een eventuele nieuwe relatie
Alle reacties Link kopieren
Pennetje80 je hebt een pb.
Alle reacties Link kopieren
Soms vind je ook gewoon niet weer iemand. Dat is geen aardige en bemoedigende opmerking, maar puur statistisch worden de kansen kleiner naarmate je ouder wordt en meer bagage hebt.

Leuke mannen hebben een relatie en blijven daarin. Want waarom zou je als vrouw een leuke man wegdoen? Wat voor de tweede of derde keer op de markt komt kan leuk zijn, maar de kans bestaat ook, dat de reden dat het in zijn vorige relatie niet lukte, bij hem ligt.
Jij hebt immers ook een niet-leuke man aan de straat gezet.

Ik zou vooral in je eigen omgeving zoeken, bij mensen die hetzelfde leefritme hebben als jij. Je hebt kinderen dus het handigst is een man die dat ook heeft. Die vind je op de school van je kinderen, zwemles, of bij hobbyclubs in je eigen dorp/stad/wijk, enz. Eventueel op je werk.

In de kroeg zit ook de eeuwige vrijgezel die geen relatiemateriaal is en op datingsites en Tinder zitten mannen met allerlei bedoelingen, maar niet per se een leuke relatie.

Daar is het gewoon lastiger om een leuke betrouwbare man te selecteren.

Denk ik.
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren
pennetje80 schreef:
23-09-2021 10:01
Nou dat ik heb niet gedacht dat ik hem kon veranderen

En als hij altijd zo was geweest had ik geen kinderen met hem gehad.

En zoals zo vele zeggen bij de eerste klap weggaan is niet zo makkelijk en niet omdat ik dacht hem te kunnen veranderen

Dus dat beter ervan worden gaat helaas niet op

Maar ik heb veel aan maatschappelijk werk gehad
En wil niemand veranderen maar eerlijkheid vind ik heel belangrijk in een eventuele nieuwe relatie
Die eerste klap kwam natuurlijk ook niet op date 1. Als dat zo was, had het niet zo moeilijk geweest. Die eerste klap komt wanneer je al emotioneel behoorlijk hebt geïnvesteerd.

Vind jij volgens jezelf dat jij de klap verdiend had? Dat deze klap niet telde, omdat je had kunnen weten dat hij boos zou worden om je actie? Dat dit daarom niet de Klap was waarom je weg kon gaan, want het ligt zoveel genuanceerder?
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Het merendeel van de mensen (en mannen vallen daar ook onder) is gewoon te vertrouwen.

Je hebt dus vooral pech gehad.

Hoe zeer ik ook snap dat je hierdoor gereserveerd bent ter zake zou ik je willen adviseren te kiezen voor vertrouwen. Want alleen door jezelf open te stellen kun je met een ander verbinden. Kiezen voor niet gekwetst kunnen worden is hetzelfde als kiezen voor niet in positieve zin geraakt te kunnen worden.
Ik heb voor mezelf geconcludeerd dat ik kennelijk op het verkeerde type mannen val of het verkeerde type man aantrek. Dat maakt mij kwetsbaar voor misbruik op allerlei fronten. Ik ben van nature een einzelgänger en eerlijk gezegd zonder relatie een heel stuk gelukkiger dan ik met relatie ooit geweest ben, dus voor mij betekent het dat ik geen man meer hoef, nu niet en nooit niet.
En als ik ooit van gedachten verander, dan is dat ook okay.
merano schreef:
23-09-2021 10:04

Leuke mannen hebben een relatie en blijven daarin. Want waarom zou je als vrouw een leuke man wegdoen?
Wat een onzin. Ik heb hele leuke exen, maar het werkte niet tussen ons. Dat wil niet zeggen dat er iets aan hen of mij mankeerde. De meeste mensen hebben meerdere relaties. Dat wil niet zeggen dat de datingpool vol zit met afgekeurden...

Ik denk zelfs dat mensen die met de moed der wanhoop menen dat hun relatie moet slagen ongeacht wat er gebeurt gemiddeld gezien minder leuk datingmateriaal zijn.
Alle reacties Link kopieren
merano schreef:
23-09-2021 10:04

Leuke mannen hebben een relatie en blijven daarin. Want waarom zou je als vrouw een leuke man wegdoen? Wat voor de tweede of derde keer op de markt komt kan leuk zijn, maar de kans bestaat ook, dat de reden dat het in zijn vorige relatie niet lukte, bij hem ligt.
Jij hebt immers ook een niet-leuke man aan de straat gezet.


Wat voor de een leuk is, hoeft voor de ander niet leuk te zijn, er is geen één soort leuk. Bovendien kan man ook zelf opstappen, ipv weggedaan te worden door vrouw. En misschien was vrouw wel niet leuk/ging vreemd
Alle reacties Link kopieren
merano schreef:
23-09-2021 10:04
Leuke mannen hebben een relatie en blijven daarin. Want waarom zou je als vrouw een leuke man wegdoen? Wat voor de tweede of derde keer op de markt komt kan leuk zijn, maar de kans bestaat ook, dat de reden dat het in zijn vorige relatie niet lukte, bij hem ligt.
Jij hebt immers ook een niet-leuke man aan de straat gezet.
Leuke vrouwen hebben een relatie en blijven daarin! Want waarom zou je als man een leuke vrouw weg doen?

Met andere woorden wat een onzin. Het feit dat ik nu vrijgezel bent, betekent niet dat mijn ex perse een niet leuke man is. Of dat ik een niet leuke vrouw ben. In ons geval wat de match gewoon niet goed genoeg, dit bleek na 10 jaar.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
TS, ik zou eerst proberen het zelf leuk te hebben en onafhankelijk te zijn. Je kunt dan open daten en kijken of de date echt bij je past.
Alle reacties Link kopieren
Doreia* schreef:
23-09-2021 10:09
Die eerste klap kwam natuurlijk ook niet op date 1. Als dat zo was, had het niet zo moeilijk geweest. Die eerste klap komt wanneer je al emotioneel behoorlijk hebt geïnvesteerd.

Vind jij volgens jezelf dat jij de klap verdiend had? Dat deze klap niet telde, omdat je had kunnen weten dat hij boos zou worden om je actie? Dat dit daarom niet de Klap was waarom je weg kon gaan, want het ligt zoveel genuanceerder?
Waarom volledig off topic gaan? Zo makkelijk om vanaf de buitenkant zo te reageren, lijkt mij niet nodig, en totaal niet helpend voor TO.

On topic. TO, heel knap dat je uit de relatie met de vader van je kinderen bent gestapt. Ik weet hoe moeilijk dat is!

De meeste mannen zijn te vertrouwen, maar ik denk dat je er nog niet volledig bent qua zelfvertrouwen. Onbedoeld straal je nog iets uit wat juist de onbetrouwbaardere lieden aanvoelen en kom je weer in deze situatie terecht.
Ik zou je adviseren om terug te gaan naar maatschappelijk werk, zij kunnen je nog een stukje verder helpen dan dat je al bent!

Ikzelf heb deze stap pas na 4 jaar gemaakt nadat ik uit mijn relatie waarin veelvuldig huiselijk geweld aan de orde was gestapt was.
Eerder had ik hier de energie niet voor en wilde vooral weer een normaal leven! Nu pas zie ik wat ik mezelf ontzegd heb. Ik word er zekerder en sterker van, en straal dit ook uit.
Gun jezelf nog een beetje meer dan dat je al gedaan hebt!
Tęssa44- schreef:
23-09-2021 09:19
Wat een onzin.
Heeft Avage waarschijnlijk gehoord in een relatie waar zij geslagen werd, bedrogen werd, ....
Inderdaad, meer van deze geintjes moeten er niet komen!
Alle reacties Link kopieren
Niemand is volledig te vertrouwen, dat heb ik wel geleerd…
Alle reacties Link kopieren
dianaf schreef:
23-09-2021 13:04
Leuke vrouwen hebben een relatie en blijven daarin! Want waarom zou je als man een leuke vrouw weg doen?

Met andere woorden wat een onzin. Het feit dat ik nu vrijgezel bent, betekent niet dat mijn ex perse een niet leuke man is. Of dat ik een niet leuke vrouw ben. In ons geval wat de match gewoon niet goed genoeg, dit bleek na 10 jaar.
Waarom is lezen toch zo lastig? Ik zeg niet dat er geen leuke mannen meer zijn, maar dat er minder leuke mannen zijn dan toen je 17 was en iedereen nog fris moest beginnen. Want de echt niet leuke mannen en vrouwen, of die geen relatiemateriaal zijn, worden wel degelijk teruggegooid in de vijver. En die vissen niet noodzakelijkerwijs elkaar eruit voor een nieuwe relatie.

En daarnaast hebben mensen meer bagage en minder flexibiliteit op latere leeftijd.
Ze hebben een nare relatie achter de rug waar ze nog last van hebben zoals TO, of zijn door eerdere relaties gewoon wijzer en dus kieskeuriger geworden.
Ze hebben kinderen waardoor ze minder vrijheid hebben om hun leven in te richten en aan een nieuwe relatie aan te passen (niet kunnen verhuizen vanwege co-ouderschap, 's avonds minder makkelijk de deur uit kunnen) misschien zelfs ouders die zorg nodig hebben in plaats van hulp geven.
óu sont les neiges d'antan

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven