Hoe was jouw 1e relatie met een vrouw?

20-12-2025 19:56 14 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben altijd bi geweest, en nu heb ik de kans om het eens over een andere boeg te gooien en met een vrouw te gaan daten. (Als vrouw zijnde voor de duidelijkheid.)

Nu zou ik graag succesverhalen willen horen, zonder de "we hebben elkaar ontmoet op een datingsite". Hoe heb je haar ontmoet, en hoe kwam het tot een relatie?
Heb je de kans of ben je verliefd?
De eerste? Een drama... Maar waarom niet de succesverhalen via een datingsite? Massa's mensen ontmoeten elkaar tegenwoordig via datingsites. Niet altijd succesvol, dat is waar.
Want je denkt dat het heel anders gaat dan bij een man/vrouw-relatie?
SinPermiso schreef:
20-12-2025 21:47
Heb je de kans of ben je verliefd?
Volgend jaar date gepland, nog niet verliefd.
Dala schreef:
21-12-2025 11:10
De eerste? Een drama... Maar waarom niet de succesverhalen via een datingsite? Massa's mensen ontmoeten elkaar tegenwoordig via datingsites. Niet altijd succesvol, dat is waar.
Dat mag ook. Ik denk dat ik het ook van een datingsite moet hebben. Dat is bij vrouw-vrouw wel handiger dan elkaar in het dagelijks leven ontmoeten.
Vivalafete25 schreef:
21-12-2025 11:29
Want je denkt dat het heel anders gaat dan bij een man/vrouw-relatie?
Niet online, ja. Het is ook anders dan man-vrouwrelatie.
Wat wil je graag weten dan? Op welke plekken het behalve via een internet date tot een succesvolle relatie kan komen?
TheCutestCat schreef:
21-12-2025 12:23
Volgend jaar date gepland, nog niet verliefd.

Als je niet verliefd bent dan is het gewoon een schot hagel. Je kan met duizend mannen op die manier daten en als daar niets uit voortkomt verbitterd raken dat alle mannen stom zijn. Maar dat is ongeveer hetzelfde als een drukke Albert Heijn uitkomen en zo'n zelfde conclusie trekken. Zelfde geldt voor vrouwen.

Ik ben oud, wij noemden dit gewoon dat je samen met iemand die je leuk vond iets leuks ging doen. Dan is het verwachtingspatroon ook niet groter dan dat het gewoon leuk wordt. En misschien werd je dan verliefd en misschien ook niet. Scheelde een hoop teleurstelling. Voor beide partijen.

Je maakt een ding van iets dat helemaal nog geen ding is. Voor de goede orde: dat is helemaal prima hè, doe je ding. Maar gezien je vraagstelling verwacht je dat dit een andere uitkomst gaat hebben alleen op basis van het feit dat je dit nu met een vrouw gaat proberen in plaats van met een man. En met dat verwachtingspatroon doe je jezelf geen plezier.
Je vraagt om een “succesverhaal”; dat heb ik alleen niet😅. Ik heb een lange relatie (met een man) verbroken voor een vrouw; wij ontmoetten elkaar “in real life” via een gezamenlijke hobby. Verliefd geworden en allebei onze relaties verbroken om samen verder te gaan. Dat duurde een aantal jaar. Totdat ik deze relatie verbroken heb omdat ik “erachter” kwam dat ze een verborgen narcistische persoonlijkheidsstoornis bleek te hebben - (nu nog steeds bezig ben met het verwerken van deze relatie). Ben er nu een boek over aan het schrijven - het patroon met dit soort relaties kende ik niet, maar nu (helaas) des te beter. Wel een paar dates nu gehad via dating sites maar daar ben ik tot nu toe niet happy mee geweest🙈 (ook veel dames met veel rode vlaggen - ik heb graag een relatie met iemand zonder psychische stoornis)
SinPermiso schreef:
21-12-2025 13:40
Als je niet verliefd bent dan is het gewoon een schot hagel. Je kan met duizend mannen op die manier daten en als daar niets uit voortkomt verbitterd raken dat alle mannen stom zijn. Maar dat is ongeveer hetzelfde als een drukke Albert Heijn uitkomen en zo'n zelfde conclusie trekken. Zelfde geldt voor vrouwen.

Ik ben oud, wij noemden dit gewoon dat je samen met iemand die je leuk vond iets leuks ging doen. Dan is het verwachtingspatroon ook niet groter dan dat het gewoon leuk wordt. En misschien werd je dan verliefd en misschien ook niet. Scheelde een hoop teleurstelling. Voor beide partijen.

Je maakt een ding van iets dat helemaal nog geen ding is. Voor de goede orde: dat is helemaal prima hè, doe je ding. Maar gezien je vraagstelling verwacht je dat dit een andere uitkomst gaat hebben alleen op basis van het feit dat je dit nu met een vrouw gaat proberen in plaats van met een man. En met dat verwachtingspatroon doe je jezelf geen plezier.
Ik heb geen benul waar je het over hebt.
Dala schreef:
21-12-2025 12:39
Wat wil je graag weten dan? Op welke plekken het behalve via een internet date tot een succesvolle relatie kan komen?
Leuke succesverhalen. Bijvoorbeeld onverwachte relaties.
Wat ik hoorde is dat je je als mannendater onbewust kan opstellen naar wat er van jou verwacht wordt als je met mannen date, dus dat je je meer afwachtend opstelt.

Dus: neem bloemen mee voor haar, geef die complimenten, initieer die aanraking, als uit haar gedrag lijkt dat dat gewenst is, gedraag je als gelijke.
Dropdrop schreef:
21-12-2025 22:51
Wat ik hoorde is dat je je als mannendater onbewust kan opstellen naar wat er van jou verwacht wordt als je met mannen date, dus dat je je meer afwachtend opstelt.

Dus: neem bloemen mee voor haar, geef die complimenten, initieer die aanraking, als uit haar gedrag lijkt dat dat gewenst is, gedraag je als gelijke.
Maar toch lang niet iedereen die met mannen date neemt een afwachtende rol aan?

Ik denk dat dates tussen mannen en vrouwen doorgaans net zoveel van elkaar kunnen verschillen als dates tussen twee vrouwen.
Ook in hoe beide personen zich opstellen.

Verder wil TO volgens mij vooral verhalen lezen over spontane ontmoetingen dus niet specifiek via daten of een gaybar. Ik heb wel zo'n spontane ervaring gehad (meteen ook de eerste) maar dat was geen succesverhaal en ook heel gauw weer voorbij.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven