Hoe word je de ideale schoondochter?

17-02-2016 10:22 70 berichten
Het zou zomaar kunnen dat je het op een dag ineens bent: schoondochter. Aan de ene kant leuk, want je hebt iemand gevonden waar je graag mee samen bent. Aan de andere kant is een schoonfamilie niet altijd even makkelijk. Gelukkig heeft Fleur een stoomcursus voor ons gemaakt, waarmee je binnen een aantal stappen de perfecte schoondochter wordt. Als je dat wilt natuurlijk



Wij zijn benieuwd, wat voor soort schoonouders heb jij? Ben je voor je gevoel geliefd bij je schoonfamilie? Wat is jouw gouden tip voor een goede band? Praat mee in dit topic.
Alle reacties Link kopieren
quote:1960to4 schreef op 17 februari 2016 @ 12:05:

Geen schoonmoeder worden is dat ook een optie???Ja, geen kinderen krijgen of zorgen dat je kind een eeuwige vrijgezel wordt en bij jou blijft wonen.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Wat een stom stuk.



Ik ben een leuk mens, of mensen dat nu wel of niet zien is niet mijn probleem.
Alle reacties Link kopieren
Mijn schoonouders zijn rasechte conservatieven. Maar eeh, ik kom er al meer dan 20 jaar over de vloer, dus met dat stukje van jullie kan ik niet zo heel veel.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Alle reacties Link kopieren
Ik zeg toch hup in de prullenbak er mee.
Alle reacties Link kopieren
niet.. het klikt of niet.. simpel..



Mijn schoonouders waren niet zo denderend.. Schoonvader was echt niet leuk en schoonmoeder werd beter na verloop van tijd.. Ik heb me nooit anders voorgedaan dan dat ik was.. Ze nemen me maar zoals ik ben (ze zijn inmiddels overleden).. Schoonmoeder vond dat zij alleen goed voor haar kleine jongen kon zorgen.. Nou gefeliciteerd.. goed verhaal.. wil je een sticker ?. Nu is ie van mij ..



Mijn ouders hebben zich nooit uitgelaten over mijn man.. dus of ze hem wel of niet geschikt vonden.. Ze hadden de instelling, ik (dus ik) moet er gelukkig mee zijn en als hij goed voor me zorgt dat is het prima. Ingegrepen hadden ze bij mishandeling etc..



Tips? hou je er buiten als schoondochter.. Als zijn ouders wat te miepen hebben, laat het hem oplossen.. zijn ouders, zijn probleem.. Desnoods ga je niet mee op bezoek.. heel simpel..Heb je kinderen ? Dan helemaal op negeerstand als ze zich willen mengen in jouw opvoeding.. toedeloe.. jouw kind.. jouw regels..
Alle reacties Link kopieren
en wat een stom stuk zeg
Alle reacties Link kopieren
Mijn gouden tip....zelf moeder worden van een zoon. Heb ineens met wat meer begrip voor mijn schoonmoeder.
Alle reacties Link kopieren
Je moet altijd het eten wat je schoonmoeder voorzet opeten.



Ik zou wel eens wat verhalen horen van schoonmoeders. Volgens mij is het echt niet altijd makkelijk om een schoondochter te hebben.
Ik heb absoluut niet die ambitie en ga het ook nooit worden. Immers zorg ik er voor dat zij geen opa en oma worden, bij gebrek aan een kinderwens ;)
Kom in de familie als je schoonmoeder al 2 jaar ruzie heeft met haar andere schoondochter .

Waardoor ze zowel niks meer hoort van die schoondochter als van haar zoon.

Ze vond het een zegen dat ze "eindelijk terug een schoondochter had".



Na een jaar of 5 snapte ik wel waarom mijn schoonzus haar niet moest .
Is dat stukje geestig bedoeld? Ik kom er niet door. Zijn alle stukjes in de Viva zo?



Iets met volkse types die vooral van frituur houden en elite die vooral een toontje lager moet zingen. Op het forum zou je afgemaakt worden voor zulke generalisaties. Behalve op Actueel dan, daar mag het.
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig hebben we een hele goede band. Waardoor? Geen idee.

Misschien doordat we elkaar vrij laten. Geen verplichtingen, want daar ben ik allergisch voor Omdat het niet moet, maar ze wel laten blijken dat ze het leuk vinden, maakt het leuk om naar ze toe te gaan. Ze hebben één zoon, waar ze lang op hebben moeten wachten, en het is lief om te zien hoe blij ze met hem zijn! Geen idee of ik de ideale schoondochter ben. Laatst zeiden ze wel, we hebben dan geen dochter, maar we hebben jou. Ik kom regelmatig even alleen bij ze, betrek schoonmoeder zoals m'n eigen moeder bij m'n zwangerschap (mee naar echo's enzo) dat vind ze geweldig. Ik denk dat het van beide kanten moet klikken.
quote:Mietrot schreef op 18 februari 2016 @ 00:42:

Kom in de familie als je schoonmoeder al 2 jaar ruzie heeft met haar andere schoondochter .

Waardoor ze zowel niks meer hoort van die schoondochter als van haar zoon.

Ze vond het een zegen dat ze "eindelijk terug een schoondochter had".



Na een jaar of 5 snapte ik wel waarom mijn schoonzus haar niet moest .
quote:watdachtjehiervan schreef op 17 februari 2016 @ 18:32:

Ik zou wel eens wat verhalen horen van schoonmoeders. Volgens mij is het echt niet altijd makkelijk om een schoondochter te hebben.Ik verheug me nu al op de dag dat ik schoonmoeder word..
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 17 februari 2016 @ 10:36:

De link werkt.

Wat een baggerstukje, zeg.

Alsof alle schoonouders een wandelend cliché zijn en een toneelstukje opvoeren de manier is.

Wat een enorm gemiste kans.Nou, zeg dat wel. En dan verwacht de internetredactie ook nog dat we daar serieus op gaan reageren?
quote:watdachtjehiervan schreef op 17 februari 2016 @ 18:32:

Ik zou wel eens wat verhalen horen van schoonmoeders. Volgens mij is het echt niet altijd makkelijk om een schoondochter te hebben.



Ik kan het heel goed vinden met de vriendin van mijn zoon. En mijn schoonmoeder is een hele lieve vrouw, waar ik graag kom.



Wat doe ik verkeerd? Volgens dit tenenkrommend slecht geschreven stukje van Fleur is dat onmogelijk.
quote:chocolaatje1986 schreef op 18 februari 2016 @ 08:57:

Gelukkig hebben we een hele goede band. Waardoor? Geen idee.

Misschien doordat we elkaar vrij laten. Geen verplichtingen, want daar ben ik allergisch voor Omdat het niet moet, maar ze wel laten blijken dat ze het leuk vinden, maakt het leuk om naar ze toe te gaan. Ze hebben één zoon, waar ze lang op hebben moeten wachten, en het is lief om te zien hoe blij ze met hem zijn! Geen idee of ik de ideale schoondochter ben. Laatst zeiden ze wel, we hebben dan geen dochter, maar we hebben jou. Ik kom regelmatig even alleen bij ze, betrek schoonmoeder zoals m'n eigen moeder bij m'n zwangerschap (mee naar echo's enzo) dat vind ze geweldig. Ik denk dat het van beide kanten moet klikken.Zo blijft het ook leuk als je elkaar niks oplegt en verplicht. Ben helemaal klaar met mijn schoonmoeder want die verwacht een schoothondje als schoondochter die haar voeten kust en alles doet wat zij zegt, heeft ze aan mij even de verkeerde getroffen.
Alle reacties Link kopieren
Als je het als een ironische persiflage leest is het wel een leuk stukje. Als het serieus bedoeld is, is het rijp voor de kliko.
Love is the meaning of life
Alle reacties Link kopieren
Ik ben volgens mijn schoonmoeder de ideale schoondochter, want ik ben lief en goed voor haar zoon
anoniem_207953 wijzigde dit bericht op 18-02-2016 09:56
Reden: .
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven