Hoeveel attentie mag je van een man verwachten?

06-04-2021 09:30 212 berichten
Mijn man is niet zo heel attent en dat zit me af en toe een beetje dwars. Ik vraag me nu af hoe dat bij anderen zit. Ik weet dat je niet echt moet vergelijken, maar weet niet zo goed wat je mag verwachten.

Mijn man (toen nog vriend) had bijvoorbeeld voor mijn afstuderen geen cadeautje, het huwelijksaanzoek was gewoon praktisch op de bank. Een leuke verrassingsdate of een kleinigheidje na een reis krijg ik eigenlijk nooit en ook toen ik bijvoorbeeld zwanger was, kwam hij niet met een bloemetje of zo.

Voor mij gaat het niet zo zeer om materialisme als in dure cadeaus, maar meer het idee dat hij even nagedacht heeft of moeite heeft gedaan om wat leuks te bedenken. Al is het een normale boterham met kaas als ontbijtje op bed als ik me ziek voel. Zelf doe ik regelmatig leuke dingetjes voor hem (iets meenemen van de supermarkt wat hij speciaal lekker vindt, een leuke spontane date bedenken, verrassing voor de verjaardag etc). Vinden jullie dat ik iets meer attentie van hem mag verwachten of zeur ik nu? En in dat eerste geval, wat is een goede manier om het aan te kaarten?
Alle reacties Link kopieren
En het lijkt misschien iets kleins, maar dat is het niet. Het gaat erom of je moeite wilt doen voor iemand. En de man van TO wil dat niet.
Iedere dag is gehaktdag
Alle reacties Link kopieren
Ik heb niet alle reacties gelezen, maar heb je het er weleens met je man over gehad? Was het vroeger anders of zit hij gewoon zo in elkaar?

Mijn man is ook niet bepaald een romanticus. Ik krijg zelden een compliment en hij verrast me bijna nooit. Hij is meer van het praktische type, voor mijn verjaardag geeft hij een strijkbout, want de oude was stuk. Toen we net aan het daten waren stuurde hij mij wel kaartjes en bloemen, dus ik weet dat het er wel in zit. Ik heb het er met hem over gehad en hij gaf aan dat hij het nu even lastig vind, met jonge kinderen en veel stress op werk.

Bedenk gewoon of je ermee kunt leven, want je kunt iemand niet veranderen. Geef wel duidelijk aan wat jij belangrijk vind.
DeSlager schreef:
11-04-2021 11:33
En het lijkt misschien iets kleins, maar dat is het niet. Het gaat erom of je moeite wilt doen voor iemand. En de man van TO wil dat niet.

Maar dat is heel persoonlijk, zo zie jij het blijkbaar, maar geldt zeker niet voor iedereen. Ik zie het als iemand willen veranderen en dat zie ik niet als iets positiefs. Je kunt het hooguit ter sprake brengen, maar niet verwachten dat het ook daadwerkelijk gaat veranderen. Het valt voor mij gewoon niet binnen het vallen of staan van een goeie relatie.
DeSlager schreef:
11-04-2021 11:33
En het lijkt misschien iets kleins, maar dat is het niet. Het gaat erom of je moeite wilt doen voor iemand. En de man van TO wil dat niet.
Je kan ook gewoon blij zijn met elkaar zoals je bent, dan hoeft niemand moeite te doen.
luiwammes schreef:
11-04-2021 11:41
Ik heb niet alle reacties gelezen, maar heb je het er weleens met je man over gehad? Was het vroeger anders of zit hij gewoon zo in elkaar?

Mijn man is ook niet bepaald een romanticus. Ik krijg zelden een compliment en hij verrast me bijna nooit. Hij is meer van het praktische type, voor mijn verjaardag geeft hij een strijkbout, want de oude was stuk. Toen we net aan het daten waren stuurde hij mij wel kaartjes en bloemen, dus ik weet dat het er wel in zit. Ik heb het er met hem over gehad en hij gaf aan dat hij het nu even lastig vind, met jonge kinderen en veel stress op werk.

Bedenk gewoon of je ermee kunt leven, want je kunt iemand niet veranderen. Geef wel duidelijk aan wat jij belangrijk vind.
O_O
Jij hebt hem toen een nieuwe vuilnisbak gegeven voor zijn verjaardag want de oude was kapot?
Lillybit schreef:
11-04-2021 12:10
O_O
Jij hebt hem toen een nieuwe vuilnisbak gegeven voor zijn verjaardag want de oude was kapot?


Hahahahahaha zo’n man heeft een vriendin van mij ook, ze kan er gelukkig enorm om lachen, want het is een ontzettend leuke man met weer andere goeie kwaliteiten wat hem een geschikte man maakt voor haar. Je kan ook van alles een probleem maken natuurlijk.
Lillybit schreef:
11-04-2021 12:10
O_O
Jij hebt hem toen een nieuwe vuilnisbak gegeven voor zijn verjaardag want de oude was kapot?
:) Lekker pragmatisch.
Alle reacties Link kopieren
Oriander schreef:
11-04-2021 12:04
Je kan ook gewoon blij zijn met elkaar zoals je bent, dan hoeft niemand moeite te doen.
In een relatie moet je altijd moeite doen.
Iedere dag is gehaktdag
Alle reacties Link kopieren
Lillybit schreef:
11-04-2021 12:10
O_O
Jij hebt hem toen een nieuwe vuilnisbak gegeven voor zijn verjaardag want de oude was kapot?
Je zit er niet ver naast. Ik heb hem een wasmand gegeven. Je kunt er inderdaad maar beter gewoon om lachen. Verder is mijn man super lief, hij is gewoon van het praktische type en niet het romantische. Soms is dat jammer, maar ach ik hoef ook niet alles te hebben.
DeSlager schreef:
11-04-2021 13:15
In een relatie moet je altijd moeite doen.


Hier ben ik het wel mee eens, maar dan wel vanuit acceptatie van hoe een persoon is en waar je in eerste instantie verliefd op geworden bent.

Als je je partner met 20 kg overgewicht hebt leren kennen en ervoor hebt gekozen een gezin met hem te stichten, moet je niet daarna gaan klagen dat je hem/haar eigenlijk liever 20 kg lichter ziet. Dit wordt een ander verhaal als je partner jaren later zo’n 20 kg zwaarder is geworden en je aangeeft dat je geen lichamelijke aantrekkingskracht meer voelt, omdat hij niet meer de persoon is waar je verliefd op bent geworden. Dit is maar een voorbeeld, maar dan vind ik dat je wel enige moeite mag doen om ervoor te zorgen dat je weer wel die man/vrouw wordt waarop hij/zij verliefd is geworden.
Alle reacties Link kopieren
loisnvt schreef:
11-04-2021 13:53
Hier ben ik het wel mee eens, maar dan wel vanuit acceptatie van hoe een persoon is en waar je in eerste instantie verliefd op geworden bent.

Als je je partner met 20 kg overgewicht hebt leren kennen en ervoor hebt gekozen een gezin met hem te stichten, moet je niet daarna gaan klagen dat je hem/haar eigenlijk liever 20 kg lichter ziet. Dit wordt een ander verhaal als je partner jaren later zo’n 20 kg zwaarder is geworden en je aangeeft dat je geen lichamelijke aantrekkingskracht meer voelt, omdat hij niet meer de persoon is waar je verliefd op bent geworden. Dit is maar een voorbeeld, maar dan vind ik dat je wel enige moeite mag doen om ervoor te zorgen dat je weer wel die man/vrouw wordt waarop hij/zij verliefd is geworden.
Ik ben het met je eens. Ik denk dat vooral vrouwen de neiging hebben om raar gedrag van mannen door de vingers te zien in de beginfase van de relatie vanuit de hoop dat hij wel zal veranderen. Ik weet niet waarom ze dat doen maar het is een heilloze weg.
Iedere dag is gehaktdag
luiwammes schreef:
11-04-2021 13:22
Je zit er niet ver naast. Ik heb hem een wasmand gegeven. Je kunt er inderdaad maar beter gewoon om lachen. Verder is mijn man super lief, hij is gewoon van het praktische type en niet het romantische. Soms is dat jammer, maar ach ik hoef ook niet alles te hebben.
:HA:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven