Hoeveel meebetalen?

19-01-2018 17:01 111 berichten
Alle reacties Link kopieren
even een vraag want ik ga twijfelen aan mezelf....

Sinds een maand of 9 woon ik samen met mijn vriend. Nou ja, samenwonen nog niet officieel want dat gaat financieel niet...

Ik werk na de break up met míjn ex 45 uur per week. Ik heb twee kinderen uit mijn vorige relatie. Ik woon nog in ons oude huis (huur) en in principe is dit net te doen. Geen huurtoeslag maar wel kgb en zorgtoeslag.
Min vriend werkt 28 uur op contract. Het is seizoenswerk dus in de winter zit hij vaak vier dagen betaald thuis en in de zomer werkt hij vaak wel 40 uur voor hetzelfde salaris. Hij verdiend hiermee rond de 1200 euro. Ikzelf heb om en nabij de 1800 euro (excl toeslagen). Omdat ik wat schulden moet afbetalen heb ik per maand niets tot weinig over. Ik betaal vaak de boodschappen en verder alle vaste lasten. Min vriend betaald vaker de leuke dingen en doet wat kleine boodschappen maar meer niet. Daarbij voel ik me geroepen om ook eens mijn portomonnee te trekken omdat ik niet wil profiteren. Maar ik heb eigenlijk geen geld voor leuke dingen op deze manier. Mijn vaste lasten zijn zeg 1100 euro. Hierin zit de huur , het water, gas ,elektra, tv internet ,Netflix en de gemeentelijke belastingen etc. Eigenlijk alles dus waarvan we samen gebruik maken. Mijn vriend zegt dat dit zijn droombaan is een dat hij geen andere baan van wil zoeken. Ik wil gewoon dat hij een vast b bedrag meebetaald maar hij lijkt het niet te begrijpen. Ik betaal natuurlijk ook de opvang en mijn verzekeringen en mijn aflossing (Nog twee maanden 400.-) Hij heeft zijn auto en verzekeringen (ook toeslag) en verder geen kosten nu.
Wanneer ik naar rato zou berekenen zegt hij dat er voor hem te weinig overblijft. Maar voor mij nu dus niets !
Waneer ik zeg dat hij het zonder mij ook niet ging redden met deze baan zegt hij dat hij dat dan ook niet gedaan zou hebben ivm de kosten. Hij komt van zijn ouders thuis maar ik twijfel oid hij het niet snapt of dat hij het wel lekker vindt zo.
Ik wil heel graag met hem een toekomt opbouwen en hij zegt op termijn ook een kindje te willen samen. Ik wil dat heel graag maar ik zie het op deze manier niet gebeuren omdat het financieel niet haalbaar is voor ons op deze manier.
Ik wil graag zelfstandig zijn maar de kosten van water etc worden toch hoger, zeker als hij 4 dagen thuis zit.
Wat is redelijk om te vragen om mee te betalen?

Voorbeeld; ik kreeg een pittige afrekening van de energie. Ik gaf aan het niet ineens te kunnen betalen en hij zegt ; dan moet je even bellen...
Ik merk dat mijn houding tegenover hem hierdoor veranderd....
Drie kinderen dus. Terug naar zijn ouders trappen.
Alle reacties Link kopieren
Dat heb ik hem ook gezegd en ook daar ik daar niet op zit te wachten
Alle reacties Link kopieren
ja wat gek joh dat je houding tegenover hem veranderd... is wel zo aantrekkelijk als iemand zijn schouders ophaalt

neem geen kind met hem asjeblieft
Lorem Ipsum
Ik snap het niet. Je laat hem zo van je profiteren en dan kom je hier klagen. Ga gewoon eisen stellen als hij bij jou woont.
Financieel is dit eigenlijk een onhoudbare situatie.
Ik zou je vriend terug sturen naar zijn ouders.
Je kunt pas samenwonen als dat samen financieel haalbaar is.En in deze situatie een kind krijgen is ook niet wenselijk.
Ik vind het eigenlijk ook te gek dat jij nu voor de extra verwarmingskosten e.d. aan het opdraaien bent terwijl hij werkloos in jouw huis zit.
Gewoon uit nieuwsgierigheid : als jij full-time werkt en hij thuiszit doet hij dan wel het huishouden?
Jij 2/3 van alle kosten, hij 1/3. En hij moet niet gaa mauwen over de kinderen, als jullie gezamenlijk een huishouden voeren horen de kinderen daar ook bij.
Hoe vaak is hij bij je? Leg je eisen op tafel, wil hij niet meebetalen gaat hij weer lekker naar zn ouders en mag hij 1 nacht per week komen logeren.
Alle reacties Link kopieren
Laat hem eerst eens zelfstandig wonen en zelf alles laten betalen. Zorg datje zelf een betere smaak in mannen krijgt.

Dit gaat ten koste van je kinderen. Had je dat al door?
Nog een vraagje : hoe oud zijn jullie?
Met huishoudgeld erbij ben je 1500/1600 euro kwijt? Dan betaald hij dus gewoon elke maand 500 euro. En dat is een schijntje, moet hij zelf een woning huren is hij het dubbele kwijt.
Alle reacties Link kopieren
Heb je al eens een overzicht gemaakt van alle vaste lasten. Hem laten zien wat je betaalt. En ook wat je nu extra betaalt aan gas/water/licht/riool omdat hij bij je woont? Hetzelfde voor boodschappen. Misschien dat er dan een klein kwartje gaat vallen?

Ik vind 1/3 en 2/3 een eerlijke verdeling op dit moment. Als hij daar niet meer akkoord gaat zou ik hem eerst een tijdje op zichzelf laten wonen, dan kan hij ervaren hoe het is om zijn eigen broek op te houden.

Wat Star zegt; je hebt nu eigenlijk 3 kinderen, want hij is rechtstreeks vanuit zijn ouders bij jou ingetrokken. Hoe oud is hij eigenlijk?
Alle reacties Link kopieren
Klinkt niet echt als een geschikte vader voor je kind
Alle reacties Link kopieren
Wel grappig dat als hij 45 uur werkte en zij haar droombaan had voor 1100 euro in de maand...
Alle reacties Link kopieren
Het is niet dat ik het niet heb gezegd, er geen ruzie over heb gemaakt en dat ik wil klagen😉ik vraag me af wat ik kan eisen van hem. Ik ben van mening dat hij meer moet werken en moet meebetalen. De vraag is alleen, Hoeveel.
Hij geeft aan geen ander werk te willen zoeken. Eerlijkheidshalve weet ik ook dat dit is wat hij echt wil doen. Ik krijg er alleen een naar gevoel van dat hij dit wil blijven doen , geen baan erbij wil zoeken maar wel vindt dat er weinig overblijft als hij moet meebetalen😶 en voorbij dat standpunt komen we niet echt.....
Jij bent een volwassen vrouw met 2 kinderen. Waarom neem je zo iemand in huis?
Alles wat je aan hem uitgeeft, geef je niet uit aan je kinderen.

En hou alsjeblieft op over samen nog een kind, Dit grote kind kan zichzelf niet eens onderhouden.

Kop uit je kont halen en op zoek gaan naar een leuke volwassen vent.
Alle reacties Link kopieren
Keetjetippel83 schreef:
19-01-2018 17:14
Het is niet dat ik het niet heb gezegd, er geen ruzie over heb gemaakt en dat ik wil klagen😉ik vraag me af wat ik kan eisen van hem. Ik ben van mening dat hij meer moet werken en moet meebetalen. De vraag is alleen, Hoeveel.
Hij geeft aan geen ander werk te willen zoeken. Eerlijkheidshalve weet ik ook dat dit is wat hij echt wil doen. Ik krijg er alleen een naar gevoel van dat hij dit wil blijven doen , geen baan erbij wil zoeken maar wel vindt dat er weinig overblijft als hij moet meebetalen😶 en voorbij dat standpunt komen we niet echt.....
Zet m de deur uit tot hij wel redelijk is. Terug naar zijn andere mama.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 35 hij een stuk jonger,27.... Ik heb die verdeling ook voorgesteld met bedragen erbij maar tot op heden geen enkele toezegging of reactie😶 hij doet wel wat in huis als hij thuis zit zoals stofzuigen en de keuken of badkamer schoonmaken. Ik was er zelf inderdaad al achter dat een kind niet gaat werken zo.....daarvoor heb ik te hard moeten werken met twee kinderen toen ik alleen was.
Alle reacties Link kopieren
Het is nooit Okay als iemand zich niet goed voelt bij de verdeling financiën in een relatie ongeacht man / vrouw hoeveel je werkt enz. Hoe je t ook regelt je hebt beiden verantwoordelijkheid om het zo op te lossen dat je je er goed bij voelt Als dat niet lukt heb je dus een probleem! Hij ook!!!

Duidelijk maken dat je zo niet verder met hem gaat en dan kan hij kiezen goede oplossing voorstellen of weg blijven
where ever you go, go with your heart
Alle reacties Link kopieren
Keetje, de enige manier waarop hij dit leert is door zelfstandig te leren worden. Zoals je ook je eigen kinderen bewust maakt van de waarde van geld en van wat dingen kosten, zo zal ook deze knul het moeten leren. Laat hem dus maar eens op zichzelf gaan wonen voor een jaar. Zelf zien wat alles kost en moeten rekenen om het te redden.
Hij wil geen ander werk zoeken, dus veel meer dan die 1200 euro gaat het niet worden. Ik zou 600 eisen, houd hij altijd nog 600 over, terwijl jij nu niks overhoudt.
Hij is van de ene verzorgster bij de andere verzorgster gaan wonen alleen met jou heeft hij als extra ook seks.
Je hoeft de relatie niet te verbreken maar stuur hem alsjeblieft terug naar zijn ouders tot dat hij volwassen is of laat hem op zich zelf gaan wonen.Dan komt hij er vanzelf achter wat alles kost.
Fijn dat dit zijn droombaan is maar op de dagen dat hij thuis is kan hij toch een bijbaan nemen?
Salaris kmt bijna binnen: gewoon duidelijk zijn, ik wil dat je voor 1 februari 600 euro overmaakt, en dat elke maand. Staat het dan niet op mn rekening, mag je weer bij je ouders gaan wonen. Er hangt hier geen bordje ING boven de deur.
Alle reacties Link kopieren
hij hoeft niks anders te gaan doen, dan doet hij er toch iets aanvullends naast?
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Pluisi schreef:
19-01-2018 17:20
Hij wil geen ander werk zoeken, dus veel meer dan die 1200 euro gaat het niet worden. Ik zou 600 eisen, houd hij altijd nog 600 over, terwijl jij nu niks overhoudt.
Meer. Helft van de huur en verzekeringen en andere vaste lasten (behalve specifiek voor de kinderen) en 1/3 van de boodschappen.

Maar hij wil er niet over praten.
Alle reacties Link kopieren
Je moet ook nooit met een jongen/man gaan samenwonen die nog nooit op zichzelf heeft gewoond. Dat moet hij ook gewoon een meer meemaken voor hij zich kan beseffen wat het allemaal kost aan geld en tijd.

Hoelang zijn jullie al samen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven