Hopeloos verliefd op fictief karakter

16-01-2020 16:05 325 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik wil mijn verhaal hier even kwijt, omdat ik er met iemand over kan praten. Het is namelijk iets waarvoor ik me behoorlijk schaam.

Ik ben 28 en ik ben sinds een paar maanden hopeloos verliefd op een fictief karakter. Ik kan alleen maar aan hem denken. Ik sta ermee op en ik ga ermee naar bed. Ik kan me nog herinneren dat ik, toen ik nog jong was, al een grote crush op hem had. Ondertussen heb ik een paar relaties gehad en de verliefdheid heeft nog nooit zó sterk gevoeld als bij hem. Laatst had ik een gesprek met een goede vriendin en zij zei: "Als je je nog nooit op deze manier hebt gevoeld bij iemand, dan ben je nog nooit écht verliefd geweest." Maar eerlijk: Zo voel ik me wel. Ik zou zo met hem trouwen. Ik hou onbeschrijfelijk veel van hem.

In mijn gedachten zijn we samen en ik kan er ook echt van genieten om aan hem (ons) te denken. Ik voel me wel dubbel als ik aan hem denk: Aan de ene kant vind ik het heel fijn, maar aan de andere kant realiseer ik me dat we nooit écht samen zullen zijn, want hij bestaat niet. Hierdoor heb ik mezelf al vaker in slaap gehuild.

Ik begrijp dat sommige mensen dit gek zullen vinden. Ik had zelf ook niet verwacht dat dit mij zou overkomen.

Ik wilde het even kwijt. Wie weet ben ik niet de enige.
Alle reacties Link kopieren
Huh ? Hij bestaat dus niet echt ?
Alle reacties Link kopieren
rascalles schreef:
16-01-2020 16:07
Huh ? Hij bestaat dus niet echt ?
Nee maar TO staat wel met hem op en gaat met hem naar bed. Dat dan wel weer.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Ik ben dit fenomeen wel eens tegengekomen op fanfictionsites. Je bent dus niet de enige.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou bij mezelf te rade gaan waarom je zo verliefd wordt op iemand die niet bestaat...
Wat rot voor je. Je steekt zoveel energie in een fictief persoon en zult er nooit iets voor terug krijgen.
Misschien kan een psycholoog hulp bieden en zo achterhalen hoe het komt dat dit gevoel zo sterk in jou aanwezig is.
Alle reacties Link kopieren
Hij bestaat inderdaad niet echt en ik had niet verwacht dat dit mij ooit zou overkomen. In mijn gedachten bestaat hij wel echt. Hij komt overigens voornamelijk in games en series voor.
TO, moet je eens voorstellen dat je in een echte relatie zit met deze persoon en het uit moet maken omdat de relatie toch niet werkt, ondanks de verliefdheid van beide kanten.

Dan is het het beste om elkaar niet meer te zien daarna, niet constant aan elkaar herrinerd te worden door bepaalde voorwerpen, liedjes of films etc.

Zo moet je het zien. Je bent verliefd, maar deze relatie gaat niet werken.

Ook al doet het pijn, cold turkey! Dat fictieve personage en alles wat erbij hoort verbannen uit je leven. Afleiding zoeken, verwerken, en hopelijk kun je dan verder.
Alle reacties Link kopieren
Calypso- schreef:
16-01-2020 16:13
Wat rot voor je. Je steekt zoveel energie in een fictief persoon en zult er nooit iets voor terug krijgen.
Misschien kan een psycholoog hulp bieden en zo achterhalen hoe het komt dat dit gevoel zo sterk in jou aanwezig is.
Bedankt voor je lieve reactie! Ik denk inderdaad dat het tijd wordt voor een psycholoog. Liefs!
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 16-01-2020 16:57
Reden: ongepast
0.00% gewijzigd
Het kan heel fijn zijn jezelf te verliezen in fantasieën en dagdromerijen. Maar ik denk dat je nu ook wel inziet dat het nu je leven op een negatieve manier is gaan beïnvloeden, je afscheid moet nemen van je droomprins.
Als je dat niet in je eentje lukt moet je misschien maar eens met een professional gaan praten.
Zelfs droomprinsen worden saai.
anoniem_365114 wijzigde dit bericht op 16-01-2020 16:18
0.14% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
GreenLadyFern schreef:
16-01-2020 16:14
TO, moet je eens voorstellen dat je in een echte relatie zit met deze persoon en het uit moet maken omdat de relatie toch niet werkt, ondanks de verliefdheid van beide kanten.

Dan is het het beste om elkaar niet meer te zien daarna, niet constant aan elkaar herrinerd te worden door bepaalde voorwerpen, liedjes of films etc.

Zo moet je het zien. Je bent verliefd, maar deze relatie gaat niet werken.

Ook al doet het pijn, cold turkey! Dat fictieve personage en alles wat erbij hoort verbannen uit je leven. Afleiding zoeken, verwerken, en hopelijk kun je dan verder.
Bedankt voor je reactie! Ik doe mijn best, al komt hij elke keer weer terug in mijn gedachten. Ik droom zelfs over hem! Ik moet echt harder mijn best doen. ;)
EHV1981 schreef:
16-01-2020 16:15
[...]
Doe ff normaal.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 16-01-2020 16:57
Reden: quote verwijderd
6.38% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
EHV1981 schreef:
16-01-2020 16:15
Koekoek
Doe eens even normaal!

TO: inderdaad op zoek naar een psycholoog. Hopelijk kan die je helpen :hug:
Alle reacties Link kopieren
EHV1981 schreef:
16-01-2020 16:15
Koekoek
Waarom dit nou weer?
¡Apagando las luces!
Alle reacties Link kopieren
Oudblond schreef:
16-01-2020 16:08
Nee maar TO staat wel met hem op en gaat met hem naar bed. Dat dan wel weer.
:proud:


Zoiets als verliefd zijn op Mickey Mouse of Ludo Sanders of zo?
Nee, kan ik me niet zoveel bij voorstellen.
Life is a bitch (and I'm helping her).
Ik ben stiekem wel heel benieuwd over wie dit gaat. :-)

Ik herken dit gevoel wel enigszins. Toen ik een tiener was, had ik dit soms ook wel een beetje. Alhoewel het nooit "echt" voelde zoals jij het beschrijft. Het feit dat je dit op deze leeftijd nog hebt, maakt wel dat ik denk dat het misschien een symptoom is van een groter probleem. Ben je misschien eenzaam of onzeker over jezelf en vind je het moeilijk om een relatie aan te gaan met "echte" mensen?
Ik roep maar wat, hoor...
RRosalie schreef:
16-01-2020 16:16
Bedankt voor je reactie! Ik doe mijn best, al komt hij elke keer weer terug in mijn gedachten. Ik droom zelfs over hem! Ik moet echt harder mijn best doen. ;)
Ergens werkt deze verliefdheid voor jou . Voelt het veilig voor je? Hoe zou je jouw relaties met mannen beschrijven?
Alle reacties Link kopieren
The Witcher?
Tarabella schreef:
16-01-2020 16:19
The Witcher?
Zou ik wel snappen hehe
Alle reacties Link kopieren
GreenLadyFern schreef:
16-01-2020 16:20
Zou ik wel snappen hehe
Ik ook wel. :P
¡Apagando las luces!
Alle reacties Link kopieren
Calypso- schreef:
16-01-2020 16:16
Doe ff normaal.

Normaler dan de OP bedoel je?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
wat is het verschil tussen verliefd zijn op een fictief persoon of een onbereikbaar echt persoon?

In beide gevallen blijft het bij dromen alleen.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Ja, zou ik ook zeker snappen :flirting:
Alle reacties Link kopieren
Nouschi schreef:
16-01-2020 16:21
Normaler dan de OP bedoel je?
Hoezo? TO kan wel degelijk dit probleem hebben. Waarom moet daar de spot mee gedreven worden?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven